Gość mhtyl Napisano 18 czerwca 2016 Udostępnij #551 Napisano 18 czerwca 2016 Cytat Witam zdecydowałem się na wełnę ISOVER 035 będę ją dawać dwa razy po 15cm . Według was , która wersja rozmieszczenia wełny będzie optymalna? wersję C posiadam w projekcie. Kolor czerwony i zielony to wełna ^^[attachment=25138:Ocieplenie.jpg] Czy ten stryszek będzie użytkowy?Jakby co to C, gdyby ten stryszek był użytkowy to B. Link do komentarza
Przemek89 Napisano 18 czerwca 2016 Autor Udostępnij #552 Napisano 18 czerwca 2016 Strych nie będzie użytkowy , ale czy lepiej nie zaizoluje ciepła jak zastosuje wersję B ? TINEK nie dam rady dać trzeciej warstwy 15cm na jętkach będzie podłoga z płyt osb lub deski , które mi zostały, aby dac tą dodatkową warstwę , musiał bym dać wełnę na płyty osb i przykryć folią , strych nie będzie użytkowy będzie używany tylko do dostania się do komina. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 18 czerwca 2016 Udostępnij #553 Napisano 18 czerwca 2016 Cytat Strych nie będzie użytkowy , ale czy lepiej nie zaizoluje ciepła jak zastosuje wersję B ? TINEK nie dam rady dać trzeciej warstwy 15cm na jętkach będzie podłoga z płyt osb lub deski , które mi zostały, aby dac tą dodatkową warstwę , musiał bym dać wełnę na płyty osb i przykryć folią , strych nie będzie użytkowy będzie używany tylko do dostania się do komina. Czyli w jakim sensie będzie użytkowy.To zastosuj wersję B. Na stryszku wystarczy jak dasz 15 cm tylko wzdłuż krokwi. Link do komentarza
Leszek4 Napisano 18 czerwca 2016 Udostępnij #554 Napisano 18 czerwca 2016 Cytat Strych nie będzie użytkowy , ale czy lepiej nie zaizoluje ciepła jak zastosuje wersję B ? Szkoda kasy. Zostaw ją sobie na rzeczy ważne. Tylko wersja C. Cytat ...na jętkach będzie podłoga z płyt osb lub deski... Po co?Zrobiłbym, jak radził Tinek, tj. 3x15cm - wtedy będzie efekt izolacyjności (zimą od zimna, latem od gorąca).Jeśli przeniesiesz tą trzecią warstwę pod sam dach, to nic to nie da (lub niewiele).Potrzebujesz tylko dojść do komina, więc tylko w tym miejscu OSB, które też możesz przykryć wełną, na którą z kolei położysz następną płytę OSB - luzem, bez przymocowywania. Link do komentarza
Przemek89 Napisano 18 czerwca 2016 Autor Udostępnij #555 Napisano 18 czerwca 2016 Ok zrobię wersję b plus dam 3 warstwę na deski 15cm tylko z tym , że wełna będzie 039 na deskach i od jętek pod szczyt dachu na krokwiach.Czyli tak będzie to wyglądać w miejsce od krokwi do jętek daję wełnę 18cm 035 następnie w poziomie 15cm 035, na jętki i pod wełne 15cm 035 a nad jętkami wełnę 039 grubość 15cm a krokwie od jętek do szczyty 15cm wełna 039i to chyba będzie optymalne ocieplenie. Link do komentarza
Przemek89 Napisano 18 czerwca 2016 Autor Udostępnij #556 Napisano 18 czerwca 2016 Dlaczego według was Nie opłaca się ocielenie krokwi od jętek pod szczyt ?Przecież jak je ocieplę to w sporym znaczeniu zaizoluje uciekające ciepło na zewnątrz poprzez strych ,Na strychu będzie dużo cieplej , mniej ciepła wydostanie się na zewnątrz i również latem będzie chłodniej na strychu przez co mniej ciepła dostanie się do środka. Link do komentarza
TINEK Napisano 18 czerwca 2016 Udostępnij #557 Napisano 18 czerwca 2016 tylko dodam, że ja też mam podłogę na jętkach, by dość do wyłazu dachowego, do jętek są przybite deski na sztorc tak by się zmieściła ta trzecia warstwa wełny, na to deski stanowiące podłogę na stryszku, nie po całości, w miejscy wyłazu na całą szerokość, a dalej w stronę szczytów, tak z metr szerokości, by można przejść w celach inspekcji stryszku (co prawda na czworakach, ale można)pozdrawiam Link do komentarza
Przemek89 Napisano 18 czerwca 2016 Autor Udostępnij #558 Napisano 18 czerwca 2016 To może lepiej nie robić nad jętkami podłogi a od razu wrzucić tą 3 warstwę wełny a wyłaz na strych zrobić przy wyłazie dachowy i niewielką ilość podłogi by można było wejść na dach. Link do komentarza
TINEK Napisano 18 czerwca 2016 Udostępnij #559 Napisano 18 czerwca 2016 Cytat To może lepiej nie robić nad jętkami podłogi a od razu wrzucić tą 3 warstwę wełny a wyłaz na strych zrobić przy wyłazie dachowy i niewielką ilość podłogi by można było wejść na dach. no też piszę, że ja tak mam, podłogi tyle by wejść i wyjść na dach, no i jak pisałem mam jeszcze do każdego szczytu wąskie dojście Link do komentarza
Leszek4 Napisano 18 czerwca 2016 Udostępnij #560 Napisano 18 czerwca 2016 Cytat Dlaczego według was Nie opłaca się ocielenie krokwi od jętek pod szczyt ?Przecież jak je ocieplę to w sporym znaczeniu zaizoluje uciekające ciepło na zewnątrz poprzez strych ,Na strychu będzie dużo cieplej , mniej ciepła wydostanie się na zewnątrz i również latem będzie chłodniej na strychu przez co mniej ciepła dostanie się do środka. Mylisz się. Od jętek po zaizolowane krokwie do zimy powietrze tam wychłodnieje, co dzień będzie zimniej, jak na dworze. Nawet chwilowe ocieplenie (słonko) niewiele wpłynie przy krótkim dniu, bo ciepło zatrzyma wełna na krokwiach. Analogicznie będzie latem - jak raz nagrzeje, to ocieplona "szklarnia" nie wychłodzi się przez krótką noc.U mnie dojście do wyłazu na dach jest zrobione tak samo, jak u Tinka. Link do komentarza
Przemek89 Napisano 23 czerwca 2016 Autor Udostępnij #561 Napisano 23 czerwca 2016 (edytowany) Witam szykuje się za budowę tarasu a dokładniej szykuje podłożę , Jeszcze nie wiem jaka podłoga będzie czy drzewo czy płytki . Mój taras będzie wielkości 8x4m 32m2 Myślę ,aby tak wykonać podłożę. 1 usunę humus 2 wrzucę cały gruz co mi został po budowie następnie zasypię piaskiem , tłuczeń i zagęszczę a na to wyleje beton b20 tak aby grubość była 15cm >?? Jakieś uwagi ?? Myślę ,aby jeszcze to zazbroić sporo zostało mi drutu fi6 po budowie. Edytowano 23 czerwca 2016 przez Przemek89 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 23 czerwca 2016 Udostępnij #562 Napisano 23 czerwca 2016 Gruz może być byle nie bk i cegła. Natomiast co do betonu to po co B20? za dużo kasy masz czy co? B10 spokojnie wystarczy i nie trzeba wcale zbroić, ale jak masz towar zbyteczny to wrzuć, nie zaszkodzi.Jaki wysoki będzie ten taras bo podałeś tylko szer i długość? Link do komentarza
Przemek89 Napisano 24 czerwca 2016 Autor Udostępnij #563 Napisano 24 czerwca 2016 Miedzy b10 a b20 jest różnica 10zł czyli zapłacę około 60zł więcej, ale o ile bardziej wytrzymała jest b20. Taras będzie wyższy od punktu 0 o 30 cm , ale całą działkę będę podsypywać ziemią więc ostatecznie będzie to 10cm. Link do komentarza
Przemek89 Napisano 24 czerwca 2016 Autor Udostępnij #564 Napisano 24 czerwca 2016 Jeszcze jedne pytanie czy trzeba zdjąć humus pod ten taras czy wystarczy jak na to wyrzucę 15cm tłucznia i zaleje betonem 15cm? Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 24 czerwca 2016 Udostępnij #565 Napisano 24 czerwca 2016 Cytat Jeszcze jedne pytanie czy trzeba zdjąć humus pod ten taras czy wystarczy jak na to wyrzucę 15cm tłucznia i zaleje betonem 15cm? Będziesz go podnosił? Pytałem ale nie odpowiedziałeś. Będzie zadaszony a jak tak to w jaki sposób, czy dach będzie spoczywał na slupach zakotwionych w obrzeże tego tarasu?A cenę betonu to masz bardzo dziwną, bo o ile dobrze pamiętam to gdy ja brałem beton to różnica między B10 a B20 była znaczna.Dla przykładu ściąglem pierwszy lepszy cennik z betoniarni za kubik betonu Cytat Beton B7,5 – 180złBeton B10 – 195złBeton B12,5 – 220złBeton B15 – 235złBeton B20 – 255złBeton B25 – 280złBeton B30 – 300zł Więc albo w tej betoniarni robią jeden rodzaj i kto jaki chce taki mówią, że on jest a żeby nie było podejrzane to cenę maja inną (10 zł ) i każdy jest zadowolony albo ... Link do komentarza
Przemek89 Napisano 24 czerwca 2016 Autor Udostępnij #566 Napisano 24 czerwca 2016 U mnie cena betonu jest inna fakt , że mam 15% rabatu bo sąsiad , który mieszka kilka domów dalej jest prezesem betoniarni ja beton mam w cenie takiej 192zł b20 z vat i 180zł b10 vatTak dźwigam taras o 30cm ponad grunt , na tarasie będzie zadaszenie z dachówki takiej jak na dachu. dach będzie spoczywał na slupach zakotwionych w obrzeże tego tarasu , ale będą osobno zalane te słupy wiertłem zrobię wykop na 100cm Link do komentarza
Przemek89 Napisano 25 czerwca 2016 Autor Udostępnij #567 Napisano 25 czerwca 2016 Jadę właśnie na budowę wykopać ten Humust przyda mi się do dźwignięcia lekko terenu a piasek i gruz mi zalega.Jedną z zalet pozbycia się humustu będzie ,brak dostania się wody pod taras i obok budynku z jednej strony , Piasek nie napije się tak wody jak ziemia ;)U was też tak ciepło ,że trzeba jechać o 3 w nocy kopać bo w dzień za gorąco ;)Pozdrawiam Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 25 czerwca 2016 Udostępnij #568 Napisano 25 czerwca 2016 Cytat U mnie cena betonu jest inna fakt , że mam 15% rabatu bo sąsiad , który mieszka kilka domów dalej jest prezesem betoniarni ja beton mam w cenie takiej 192zł b20 z vat i 180zł b10 vatTak dźwigam taras o 30cm ponad grunt , na tarasie będzie zadaszenie z dachówki takiej jak na dachu. dach będzie spoczywał na slupach zakotwionych w obrzeże tego tarasu , ale będą osobno zalane te słupy wiertłem zrobię wykop na 100cm Czyli pod ten taras proponowałbym wykonać fundament.Słupy nie muszą być takie głębokie, bardziej było by lepiej gdyby były jak największej średnicy. Cytat U was też tak ciepło ,że trzeba jechać o 3 w nocy kopać bo w dzień za gorąco ;)Pozdrawiam A jak sądzisz? Ciepło jest ale w większość z Nas nie wstaje o 3 w nocy aby kopać Link do komentarza
retrofood Napisano 25 czerwca 2016 Udostępnij #569 Napisano 25 czerwca 2016 Cytat 2 wrzucę cały gruz co mi został po budowie następnie zasypię piaskiem , tłuczeń i zagęszczę a na to wyleje beton b20 tak aby grubość była 15cm >?? Jakieś uwagi ?? Po co masz gruz zasypywać piaskiem? Chudziak na to wylej, piasek zbedny. Link do komentarza
Leszek4 Napisano 25 czerwca 2016 Udostępnij #570 Napisano 25 czerwca 2016 (edytowany) Cytat Witam szykuje się za budowę tarasu a dokładniej szykuje podłożę , Jeszcze nie wiem jaka podłoga będzie czy drzewo czy płytki . A właśnie od tego powinieneś zacząć - określenia: drewniany, kostka, płytki?Drewniany to na słupkach betonowych i drewnianych legarach, kostka na podbudowie z kruszywa i podsypce piaskowej, płytki na podbudowie i wylewce betonowej. Im większe i cieńsze płyty, tym stabilniejsza podbudowa (kosztowniejsza). Edytowano 25 czerwca 2016 przez Leszek4 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
retrofood Napisano 25 czerwca 2016 Udostępnij #571 Napisano 25 czerwca 2016 Cytat A właśnie od tego powinieneś zacząć - określenia: drewniany, kostka, płytki?Drewniany to na słupkach betonowych i drewnianych legarach, kostka na podbudowie z kruszywa i podsypce piaskowej, płytki na podbudowie i wylewce betonowej. Im większe i cieńsze płyty, tym stabilniejsza podbudowa (kosztowniejsza). No i górny poziom to już zależy od sposobu wykończenia, też ważna sprawa, coby później nie nadlewać. Link do komentarza
Przemek89 Napisano 25 czerwca 2016 Autor Udostępnij #572 Napisano 25 czerwca 2016 Czyli jak teraz mam zasypać dziurę piaskiem następnie zasypać gruzem i zalać betonem ? Link do komentarza
Leszek4 Napisano 25 czerwca 2016 Udostępnij #573 Napisano 25 czerwca 2016 Cytat Czyli jak teraz mam zasypać dziurę piaskiem następnie zasypać gruzem i zalać betonem ? Nie. Masz się określić, jw. Link do komentarza
Przemek89 Napisano 27 czerwca 2016 Autor Udostępnij #574 Napisano 27 czerwca 2016 (edytowany) Witam Jaki powinien , albo może być maksymalny spad deki tarasu na odcinku 3,5m myślę aby zrobić 1,5% spadku? Edytowano 27 czerwca 2016 przez Przemek89 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Draagon Napisano 22 lipca 2016 Udostępnij #575 Napisano 22 lipca 2016 (edytowany) Cytat Witam Jaki powinien , albo może być maksymalny spad deki tarasu na odcinku 3,5m myślę aby zrobić 1,5% spadku? Będzie ok - 3 cm też ci stykną - pytanie jaka deska Edytowano 22 lipca 2016 przez Draagon (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Draagon Napisano 22 lipca 2016 Udostępnij #576 Napisano 22 lipca 2016 (edytowany) powieliło Edytowano 22 lipca 2016 przez Draagon (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Przemek89 Napisano 23 lipca 2016 Autor Udostępnij #577 Napisano 23 lipca 2016 Wczoraj zalewałem zrobiłem spadek 4cm Nowości mam Ogrodzenie , wprawione drzwi , oraz skrzynkę z prądem Aktualnie zajmę się rozplanowywaniem humusu oraz robieniem porządków na placu oraz konstrukcją dachu. Link do komentarza
Przemek89 Napisano 23 lipca 2016 Autor Udostępnij #578 Napisano 23 lipca 2016 Cytat Nie o grzebanie tutaj chodzi. Weź uruchom wyobraźnię. Jedna strona - zachodnia. 4 metry do granicy, ciemno, nawet trawa nie urośnie. A na dobry wjazd ciut mało. Z drugiej strony, wschód, jesli wjedzie auto, to drzwi do chaty nie da się otworzyć. Pozostaje północ i południe, skraweczki po, powiedzmy 5 metrów... Wybacz, wolałbym juz w bloku mieszkać i nie udawać, że mogę oddychać pełną piersią.Zmiana stron świata wciąż niczego nie da. To jest za mało i żadne sztuczki tego nie zmienią.Oczywiście, to mój pogląd, żyjemy w wolnym kraju. Retrifood Twój Post z 13.03.2015 dalej uważasz , że miejsca jest mało i trawa nie urośnie ? zmieściłem 6 samochodów osobowych na mojej posesji za bramą , pomijając , że każdy jest zablokowany ale wchodzą ^^ Trawa jak widzisz rośnie. Link do komentarza
retrofood Napisano 23 lipca 2016 Udostępnij #579 Napisano 23 lipca 2016 Cytat Retrifood Twój Post z 13.03.2015 dalej uważasz , że miejsca jest mało i trawa nie urośnie ? zmieściłem 6 samochodów osobowych na mojej posesji za bramą , pomijając , że każdy jest zablokowany ale wchodzą ^^ Trawa jak widzisz rośnie. Ano widzę... Kiedyś jednym z częściej używanych samochodów w Polsce był fiat 126p. Były nawet zawody, dość popularne szczególnie wśród studentów, ile osób zmieści się do "malucha"... Ponoć jednocześnie udało się wepchnąć ich dwadzieścia sześć sztuk. Da się? Da, oczywiście.Gratuluję i życzę miłego mieszkania we własnym domu! Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 23 lipca 2016 Udostępnij #580 Napisano 23 lipca 2016 Cytat Ano widzę... Kiedyś jednym z częściej używanych samochodów w Polsce był fiat 126p. Były nawet zawody, dość popularne szczególnie wśród studentów, ile osób zmieści się do "malucha"... Ponoć jednocześnie udało się wepchnąć ich dwadzieścia sześć sztuk. Da się? Da, oczywiście.Gratuluję i życzę miłego mieszkania we własnym domu! .To może z innej strony,do momentu wybudowania na 52m2 w 3 osoby żyło się fajnie i komfortowo.Teraz 125m2 nie wyobrażam sobie żeby żyć komfortowo w więcej niż 3 osoby ;)Oczywiście że miejsca jest dla więcej niż 3 osoby ale nie będzie to już komfort znany z bloku z mniejscym metrazem. Link do komentarza
Przemek89 Napisano 24 lipca 2016 Autor Udostępnij #581 Napisano 24 lipca 2016 Mieszkałem w bloku w sumie 5 osób na 48m2 dało się dało teraz 110 na naszą trójkę spokojnie wystarczy. Szczerze jak bym miał do tej działki możliwość dokupienia na przykład 2,lub 5 arów nie chciał bym. Tyle co jest w zupełności mi wystarczy aby dobrze , ozdobić plac . Niektórzy są miłośnikami sadów , ogródków mam właśnie taką dodatkową działkę rolną 100m od domu na , którym jak mi się zechcę bawienie w rolnika zacznę tam działać. Link do komentarza
Przemek89 Napisano 26 lipca 2016 Autor Udostępnij #582 Napisano 26 lipca 2016 Witam zmiana Planów Szwagrowi zwolniło się rusztowanie elewacyjne, wiec je wykorzystam do ocieplenia domu. Od poniedziałku zaczynam 170 m2 do Ocieplenia mam , kilka zapytań odnośnie Materiałów do Ocieplenia.1 Jaki klej Polecacie myślę o uniwersalnym do siatki i styropianu ? U Szwagierki stosowałem Termo Bravo 2 i całkiem jest niezły , bardzo mocny.2 Jaka Siatka ?3 Wybór wpadł na styropian: Styropian grafitowy Austrotherm EPS 033 FASSADA THERMA cenna styropianu 170zł m3 czy , ktoś ma coś przeciw temu styropianowi?. Grubość wybrałem 20 cm różnica cenowa w moim przypadku miedzy 15cm a 20 jest 1300 zł więc myślę , że lepiej zastosować grubszy.Proszę o Odpowiedzi Pozdrawiam. Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 26 lipca 2016 Udostępnij #583 Napisano 26 lipca 2016 Cytat Witam zmiana Planów Szwagrowi zwolniło się rusztowanie elewacyjne, wiec je wykorzystam do ocieplenia domu. Od poniedziałku zaczynam 170 m2 do Ocieplenia mam , kilka zapytań odnośnie Materiałów do Ocieplenia.1 Jaki klej Polecacie myślę o uniwersalnym do siatki i styropianu ? U Szwagierki stosowałem Termo Bravo 2 i całkiem jest niezły , bardzo mocny.2 Jaka Siatka ?3 Wybór wpadł na styropian: Styropian grafitowy Austrotherm EPS 033 FASSADA THERMA cenna styropianu 170zł m3 czy , ktoś ma coś przeciw temu styropianowi?. Grubość wybrałem 20 cm różnica cenowa w moim przypadku miedzy 15cm a 20 jest 1300 zł więc myślę , że lepiej zastosować grubszy.Proszę o Odpowiedzi Pozdrawiam. Cena za styro w miarę dobra.Do styro używałem kleju w piance Tytan EOS i tańszy klej z LM,różnicy w zastosowaniu i właściwościach nie widziałem także ten tańszy polecam.Klej do siatki też najtańszy z LM,kreisler czy coś w tym stylu. Link do komentarza
moniss Napisano 26 lipca 2016 Udostępnij #584 Napisano 26 lipca 2016 Witaj Przemku, Przeczytałam Twój dziennik od deski do deski. Lecisz z budową bardzo szybko, więc nie czekaj z przeprowadzką do wyznaczonego terminu w 2018 roku, lecz przygotuj się na 2017 Bo chyba nic Cię nie ogranicza...Patrząc na Twoje dane z projektu na energię pierwotną oraz końcwą, zgadzam się z tym forumowiczem, który napisał, że to muszą być dane przepisane z wersji podstawowej. Ocieplenie które planujesz jest na te wartości zbyt dobre. Mój przyszły dom ma podobne a Ep oraz Ek dużo niższe, a nie sądzę aby tą różnicę robiła wyłącznie wentylacja mechaniczna czy kolektory słoneczne.Moim zdaniem, firma, która robiła dla Ciebie wycenę kotłowni dobrała zbyt duży kocioł z podajnikiem, więc uważaj aby podobnego błędu nie zrobili dobierajac kocioł gazowy. Przydało by się OZC, albo przynajmniej "zgrubne" wyliczenia, które sam możesz zrobić na ciepłowlasciwie.plBędę zaglądać i kibicować na dalszym etapie Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 26 lipca 2016 Udostępnij #585 Napisano 26 lipca 2016 Z gazem jest o tyle dobrze,że do nowego domu bierze się najmniejszy kocioł z jak najniższą modulacja,z tego co pamiętam od 1,5kW i takiego trza brać jak gaz.Takiego luksusu wśród kotłów na ekogroszek nie ma bo tam im niższa moc tym niższa sprawność a tym samym złotówki wychodzą raz,że kominem w powietrze a dwa,że tego komina zaraz nie będzie i dlatego ekogroszek nie nadaje się do nowych domów bo poprostu nie ma do nich odpowiednich kotłów.Ludziska o tym nie mają pojęcia bo sasiady sa dla nich wyznacznikiem.cieplowlasciwe wprowadza w błąd i również nie może być żadnym wyznacznikiem czyli jedynie OZC. Link do komentarza
Przemek89 Napisano 26 lipca 2016 Autor Udostępnij #586 Napisano 26 lipca 2016 Moniss nie robię kotłowni na paliwo stałe przerzucam się jednak na gaz więc wyliczenia z kotłowni są nie aktualne. W projekcie mam ocieplenie o grubości 24 cm styropian z firmy z Termo Organika. Nie znam się na tych wyliczeniach OZC więc nie dam radę sam tego obliczyć. Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 26 lipca 2016 Udostępnij #587 Napisano 26 lipca 2016 Cytat Nie znam się na tych wyliczeniach OZC więc nie dam radę sam tego obliczyć. Jeśli będziesz miał gaz OZC nie jest aż tak bardzo potrzebne bo tak jak pisałem wyżej,najmniejszy kocioł z jak najniższą modulacja. 3kW już będzie za dużo.OZC w takim wypadku dla porównania czy zużycie energii pokrywa się z fizycznym zużyciem energii przez kocioł gazowy bo tutaj to też jest ważne właśnie przez modulacje.Im kocioł częściej się załącza czyli ma za duży nadmiar mocy czyli za dużą modulacje tym więcej zuzyje gazu a porównać możesz to właśnie z OZC.Zlecenie wykonania OZC to koszt 200-300zł. Link do komentarza
Przemek89 Napisano 26 lipca 2016 Autor Udostępnij #588 Napisano 26 lipca 2016 (edytowany) Obliczyłem teraz według tej stronki Ciepło właściwe wynik jest taki przy moich parametrach , które chcę mieć.Ile ciepła potrzebuje twój domPoniższe wyliczenia zakładają utrzymanie w domu przez całą zimę średniej dobowej temperatury 20,0°C.4,1kW maksymalna moc grzewczaTyle będzie potrzebne w "najmroźniejszy" dzień, przy średniej dobowej -20°C1,9kW przeciętna moc grzewczaTyle będzie potrzebne w przeciętny dzień zimy, przy średniej dobowej 1,8°C39W/m2 wskaźnik zapotrzebowania na mocTę wartość znajdziesz w tabeli orientacyjnego doboru mocy kotła od jego producenta. Tyle że tam zaczyna się od 100W/m2 wzwyż. Ciekawe, prawda?7 684kWh = 28GJ całkowite roczne zużycie energii na ogrzewanieTyle ciepła netto potrzebuje twój dom na cały sezon grzewczy. Zależnie od tego, czym i z jaką sprawnością będziesz grzać, ilość ciepła brutto, jaką musisz kupić w opale, będzie odpowiednio wyższa.74kWh/m2*rok wskaźnik zużycia energiiTę wartość znajdziesz na świadectwie energetycznym budynku (nowsze takie mają). Na tej podstawie twój dom zalicza się do klasy energetycznej B Edytowano 26 lipca 2016 przez Przemek89 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 26 lipca 2016 Udostępnij #589 Napisano 26 lipca 2016 Cytat Obliczyłem teraz według tej stronki Ciepło właściwe wynik jest taki przy moich parametrach , które chcę mieć.Ile ciepła potrzebuje twój domPoniższe wyliczenia zakładają utrzymanie w domu przez całą zimę średniej dobowej temperatury 20,0°C.4,1kW maksymalna moc grzewczaTyle będzie potrzebne w "najmroźniejszy" dzień, przy średniej dobowej -20°C1,9kW przeciętna moc grzewczaTyle będzie potrzebne w przeciętny dzień zimy, przy średniej dobowej 1,8°C39W/m2 wskaźnik zapotrzebowania na mocTę wartość znajdziesz w tabeli orientacyjnego doboru mocy kotła od jego producenta. Tyle że tam zaczyna się od 100W/m2 wzwyż. Ciekawe, prawda?7 684kWh = 28GJ całkowite roczne zużycie energii na ogrzewanieTyle ciepła netto potrzebuje twój dom na cały sezon grzewczy. Zależnie od tego, czym i z jaką sprawnością będziesz grzać, ilość ciepła brutto, jaką musisz kupić w opale, będzie odpowiednio wyższa.74kWh/m2*rok wskaźnik zużycia energiiTę wartość znajdziesz na świadectwie energetycznym budynku (nowsze takie mają). Na tej podstawie twój dom zalicza się do klasy energetycznej B No widzisz,nawet z tak nie dokładnego kalkulatora wychodzi Ci,że potrzebujesz max.5kW czyli sprzedaż do takiego domu kotla pow.5kW to rozbój w biały dzień i robienie inwestorów za idiotow ale widać takimi sa ;)7600kWh na ogrzewanie to przy gazie ok.1600zł za sezon grzewczy. Link do komentarza
moniss Napisano 26 lipca 2016 Udostępnij #590 Napisano 26 lipca 2016 Cytat cieplowlasciwe wprowadza w błąd i również nie może być żadnym wyznacznikiem czyli jedynie OZC. Z góry zastrzegam, że nie czepiam się, bo nie wiem/nie zman się/jestem w tej kwestii laikiem, tylko chcę zwykłej informacji aby się dowiedzieć o co chodzi...Jak cieplowlasciwie wprowadza w błąd? Myślałam, że to tylko takie orientacyjne wyliczenia robione "z grubsza". Ale na pewno fajna z tym zabawa, bo nie jest to skomplikowane, chociaż przydała by się możliwość wprowadzenia większej ilości istotnych danych. Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 26 lipca 2016 Udostępnij #591 Napisano 26 lipca 2016 Cytat Z góry zastrzegam, że nie czepiam się, bo nie wiem/nie zman się/jestem w tej kwestii laikiem, tylko chcę zwykłej informacji aby się dowiedzieć o co chodzi...Jak cieplowlasciwie wprowadza w błąd? Myślałam, że to tylko takie orientacyjne wyliczenia robione "z grubsza". Ale na pewno fajna z tym zabawa, bo nie jest to skomplikowane, chociaż przydała by się możliwość wprowadzenia większej ilości istotnych danych. No jest to jedynie zabawa i nic więcej dla wtajemniczonych Nie można oczekiwać dużo ód kalkulatora stworzonego przez i dla a przez to producenci kotłów na węgiel a dla swojej "sekty" węglowej Po przybyciu tam taki sekciasz jak mu proponują kocioł o mocy min.12kW jak dowie się że potrzebuje kotla o mocy max.5kW to z idioty nie stanie się mądrzejszym tylko dalej będzie brnal w kretynstwo Czyli typowa sekta jak wyborcy PIS-u Na takiej samej zasadzie Zresztą nawet tutaj na forum był ostatnio przykład takiego zidiocenia że facio do domu 80m2 pakuje węgiel a jemu potrzeba max.2kW a gdyby grzal nawet prądem to 1000zl a właśnie to przez sąsiadów i tego typu kalkulatory dla idiotow. Link do komentarza
vip42 Napisano 27 lipca 2016 Udostępnij #592 Napisano 27 lipca 2016 Cytat No jest to jedynie zabawa i nic więcej dla wtajemniczonych Nie można oczekiwać dużo ód kalkulatora stworzonego przez i dla a przez to producenci kotłów na węgiel a dla swojej "sekty" węglowej Po przybyciu tam taki sekciasz jak mu proponują kocioł o mocy min.12kW jak dowie się że potrzebuje kotla o mocy max.5kW to z idioty nie stanie się mądrzejszym tylko dalej będzie brnal w kretynstwo Czyli typowa sekta jak wyborcy PIS-u Na takiej samej zasadzie Zresztą nawet tutaj na forum był ostatnio przykład takiego zidiocenia że facio do domu 80m2 pakuje węgiel a jemu potrzeba max.2kW a gdyby grzal nawet prądem to 1000zl a właśnie to przez sąsiadów i tego typu kalkulatory dla idiotow. no właśnie... a jak dobrać kominek do salonu w nowym domku? praktycznie wszystkie wkłady kominkowe mają kilkanaście kWsą gdzieś mniejsze? Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 27 lipca 2016 Udostępnij #593 Napisano 27 lipca 2016 (edytowany) Cytat no właśnie... a jak dobrać kominek do salonu w nowym domku? praktycznie wszystkie wkłady kominkowe mają kilkanaście kWsą gdzieś mniejsze? Wystarczy,że kominek ma pełnić jedynie funkcję rekreacyjną a nie ma być kotłownia to 2-3 drewienka jako jeden wkład nie wygeneruja dużej mocy grzewczej a jedynie dadzą przyjemny efekt artystyczny i wizualny dlatego nominalna moc grzewcza nie jest zbytnio ważna do takiego palenia.Jeśli ktoś będzie kominek traktował jako kotłownię w salonie co jest głupotą to albo musi być to wkład z PW z buforem albo zamknięta obudowa akumulacyjne która przejmie w siebie nadmiar mocy i zakumuluje i odda ciepło równomiernie w długim przedziale czasu.U mnie gdzie wkład ma 12kW bo taki nam się podobal bo duży a nie malutki pyrtek 6kW "palenie" w nim to na rozpalke 1 kawałek brzozy i 1 dabek lub buczek to się jara jakieś 1,5-2h a potem dodaję 1 buczek lub dabek i mam przez kilka godzin frajde z ogniem bez przegrzanego salonu Oczywiście obudowa zamknięta z plyt akumulacyjnych bez kratek wentylacyjnych gdzie ciepło nie wychodzi na salon. Edytowano 27 lipca 2016 przez arturo72 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 27 lipca 2016 Udostępnij #594 Napisano 27 lipca 2016 Ale ja z góry zakładałem,że nie będę namiętnie palił w kominku tylko właśnie dla rozrywki i ewentualnie jako rezerwowe źródło ciepła Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 27 lipca 2016 Udostępnij #595 Napisano 27 lipca 2016 Cytat l a dla swojej "sekty" węglowej Po przybyciu tam taki sekciasz jak mu proponują kocioł o mocy min.12kW jak dowie się że potrzebuje kotla o mocy max.5kW to z idioty nie stanie się mądrzejszym tylko dalej będzie brnal w kretynstwo Czyli typowa sekta jak wyborcy PIS-u Na takiej samej zasadzie Zresztą nawet tutaj na forum był ostatnio przykład takiego zidiocenia że facio do domu 80m2 pakuje węgiel a jemu potrzeba max.2kW a gdyby grzal nawet prądem to 1000zl a właśnie to przez sąsiadów i tego typu kalkulatory dla idiotow. Widzę, że nastąpił powrót choroby.Chłopie weź się kur... ogarnij i nie sraj w każdym DB.Sam jesteś zidiociałym inwestorem bo kupiłeś kominek 16 kW do saloniku o p.u. ponad 20 m2. Cytat U mnie gdzie wkład ma 12kW bo taki nam się podobal bo duży a nie malutki pyrtek 6kW "palenie" w nim to na rozpalke 1 kawałek brzozy i 1 dabek lub buczek to się jara jakieś 1,5-2h a potem dodaję 1 buczek lub dabek i mam przez kilka godzin frajde z ogniem bez przegrzanego salonu Oczywiście obudowa zamknięta z plyt akumulacyjnych bez kratek wentylacyjnych gdzie ciepło nie wychodzi na salon. Oooooooooooooo!!!!!!!!!!!! widzę że z 16 kW zamieniłeś ostatnio na 12 kW Ty nawet nie masz pojęcia o czym piszesz, 1 kawałek brzozy i 1 dąbek i 2 h palenia? nie rób z nikogo głupków. Link do komentarza
bajbaga Napisano 27 lipca 2016 Udostępnij #596 Napisano 27 lipca 2016 (edytowany) Cytat Chłopie weź się kur... ogarnij i nie sraj w każdym DB. Więcej miłosierdzia dla bliźniego - Drogi Henryku. Od jakiegoś czasu, może pisać tylko na naszym Forum. Edytowano 27 lipca 2016 przez bajbaga (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Leszek4 Napisano 27 lipca 2016 Udostępnij #597 Napisano 27 lipca 2016 (edytowany) Cytat 1 kawałek brzozy i 1 dabek lub buczek to się jara jakieś 1,5-2h a potem dodaję 1 buczek lub dabek i mam przez kilka godzin frajde z ogniem bez przegrzanego salonu No Arturku, wreszcie wiem, co miałeś na myśli, pisząc o sobie, że jesteś „młody buk”! Widzisz teraz, jak ważna jest ortografia we właściwym zrozumieniu treści. A co do meritum, to myślę, że faktycznie trza być pniem bukowym, by palić jedną gałązką bukową w 16-kilowatowym potworze. Nie lepiej w tym salonie odpalić samą zapalniczkę? To tak, jakby doradzać, aby w takim 16 kW kotle węglowym napalić sobie deską szalunkową. Cytat 1 kawałek brzozy (...) i mam przez kilka godzin frajde z ogniem bez przegrzanego salonu Baśka, widzisz teraz, jaki romantyczny ten nasz młody buczek. Zachwyca się szumem brzozy. Tyle że płonącej! Edytowano 27 lipca 2016 przez Leszek4 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 27 lipca 2016 Udostępnij #598 Napisano 27 lipca 2016 Cytat Więcej miłosierdzia dla bliźniego - Drogi Henryku. Od jakiegoś czasu, może pisać tylko na naszym Forum. Fakt w końcu mamy teraz Rok Miłosierdzia Nawet tu na FBD już jest nie mile widziany w kilku tematach. Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 27 lipca 2016 Udostępnij #599 Napisano 27 lipca 2016 (edytowany) Cytat No Arturku, wreszcie wiem, co miałeś na myśli, pisząc o sobie, że jesteś ?młody buk?! Widzisz teraz, jak ważna jest ortografia we właściwym zrozumieniu treści. A co do meritum, to myślę, że faktycznie trza być pniem bukowym, by palić jedną gałązką bukową w 16-kilowatowym potworze. Nie lepiej w tym salonie odpalić samą zapalniczkę? To tak, jakby doradzać, aby w takim 16 kW kotle węglowym napalić sobie deską szalunkową.Baśka, widzisz teraz, jaki romantyczny ten nasz młody buczek. Zachwyca się szumem brzozy. Tyle że płonącej! :mrgren: Toc ja palę tylko,żeby pokazał się ogień,prawdziwy ogień a nie biokominkowy czy elektryczny a nie żeby grzać A potwór nie 16kW tylko 12kW z tego względu,że był duży i panoramiczny i nie ginie w salonie Dwa drewienka na raz w zupełności wystarczą,jak się już dobrze rozpali wrzucam trzecie i takie te moje palenie na kilka wieczornych godzin A brzoska bo się łatwo rozpala a buczki bo długo się palą.https://kratki.pl/pl/produkt/wklad-kominkow...CFeXPcgodFmgJmA Cytat Sam jesteś zidiociałym inwestorem bo kupiłeś kominek 16 kW do saloniku o p.u. ponad 20 m2.Oooooooooooooo!!!!!!!!!!!! widzę że z 16 kW zamieniłeś ostatnio na 12 kW Salonik nie ma 20m a 32m2 co nie zmienia faktu,że przy -20st.C potrzebuje aż 1,2kW Edytowano 27 lipca 2016 przez arturo72 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 27 lipca 2016 Udostępnij #600 Napisano 27 lipca 2016 Cytat Tak,Baśka z kratek w papierach ma 16kW Nie będę się z koniem kopał bo nie mam podków.Wszyscy tu wiedza o twoim kominku 16 kW, sam nieraz pisałeś jaki masz a teraz kłamiesz w żywe oczy, nie lubię obłudy, fałszu i fałszywych ludzi.Papierochy miętowe i cola wyjary ci mózg na wylot a w dodatku żona wali cie po głowie. Cytat Toc ja palę tylko,żeby pokazał się ogień,prawdziwy ogień a nie biokominkowy czy elektryczny a nie żeby grzać A potwór nie 16kW tylko 12kW z tego względu,że był duży i panoramiczny i nie ginie w salonie Dwa drewienka na raz w zupełności wystarczą,jak się już dobrze rozpali wrzucam trzecie i takie te moje palenie na kilka wieczornych godzin A brzoska bo się łatwo rozpala a buczki bo długo się palą. Tak, ogień prawdziwy z dwóch kawałków drewna Koniowi możesz takie kity żenić. Cytat Salonik nie ma 20m a 32m2 co nie zmienia faktu,że przy -20st.C potrzebuje aż 1,2kW Tylko, że ten salonik jest tak zarąbany, że ledwo można przez niego się przecisnąć Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się