Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
aleksandra1

zapotrzebowanie mocy do zasilania placu budowy

Recommended Posts

Wymyśliłam sobie przyłacze kablowe do granicy działki. Nie przewidziałam tylko jednego, że Rejon Energetyczny daje sobie 15 miesięcy na realizację tego przyłącza. Muszę zatem wystąpić o przyłącze tymczasowe na potrzeby placu budowy. Na dom wiem, że potrzebuję 22kW mocy przyłączeniowej. A jaka moc potrzebna jest do zasilania placu budowy? icon_eek.gif Trzeba to podać we wniosku o warunki przyłączenia. Proszę o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Moc przyłączeniowa do zasilenia placu budowy zależy od technologii budowy, jednocześnie pracujących urządzeń elektrycznych czy wykorzystania prądu na cele bytowe ekip budowlanych. W przeciętnych warunkach wystarczy 6 kW , przy czym trzeba pamiętać, że w przypadku przyłącza tymczasowego płaci się dość wysoką stawkę stałą za każdy kW mocy przyłączeniowej niezależnie od zużytej energii elektrycznej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nie mam innego wyjścia. Wolałabym od razu przyłącze docelowa i z niego zasilać najpierw plac budowy a potem dom, ale nie mam wpływu na terminy ZE, a nie chcę mieć wiszących nad głową kabli.
Jeszcze jedno pytanie. Czy przyłącze tymczasowe ma być 1- czy 3-fazowe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gawel
Cóż wszystko zależy od zaplanowania budowy i terminu wprowadzki, jezli zamieżasz wprowadzić się w ciagu tych 15 miesiecy to niestety ale odradzam pożyczanie prądu, gdyż po pierwsze ten termin jest teoretyczny ( u mnie przeciągnął sie o rok :!:) , po drugie moze sie okazać że dom jest gotowy a nie ma prądu i nie mozna go zasiedlić dochodzi problem ew. sąsiada który pozyczy prąd i np monitoringu który wymaga zasilania, co bedzie jak sie rozmysli icon_rolleyes.gif ??? Co do kosztów ja mialem przyłącze napowietrzne które służyło 3 sezony jako docelowe a nadmieniam ze w domu mam wszystko na prąd tzn gotowanie, ogrzewanie i cuw i wytrzymało, po prostu trzeba zasugerowac wykonawcy aby dał zabezpieczenie 3x25A i po sprawie icon_wink.gif (i tu uwaga w przyłączu tymczasowym lepiej wziąć 3fazowe 400Volt). Po wykonaniu przez RE przyłącza ziemnego elementy lini tymczasowej odsprzedałem i odzyskałem 60% pieniedzy. Wybór co do tego przyłącza nie jest trudny to tylko kwestia ile ma potrwac cała inwestycja icon_wink.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Moc na plac budowy faktycznie zależy od rodzaju urządzeń jakie będą pracowały w trakcie budowy. Warto jednak pamiętać, że tak naprawdę o mocy jaką będziemy dysponować na placu budowy (i nie tylko) decyduje wielkość zabezpieczenia przedlicznikowego. Praktycznie we wszystkich zakładach energetycznych wielkość mocy limitowana jest wartością zabezpieczeń przedlicznikowych.
Jeszcze jedna uwaga w KE ENERGA SA a i zapewne w innych dostawców energii el. tzw. prąd budowlany na działce mamy do czasu zakończenia budowy, tzn do momentu uzyskania zaświadczenia z Nadzoru Budowlanego o tym, że budynek nadaje się do zamieszkania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Wypowiem się tam, gdzie mogę coś zasugerować. Oczywiście dla mnie tylko perlit w odmianie EP150 lub EP180. Dla perlitu mamy następujące cechy: Izolacyjność 0,049, więc nieco gorzej niż wełna czy styropian. Całkowita niepalność (klasa A1). Obojętny chemicznie. Ciężar nasypowy ok. 90kg/m3. Nie zmienia swojej objętości w czasie Znakomity współczynnik przenikania pary wodnej. Świetnie tłumi dźwięki uderzeniowe (podłogę trzeba oprzeć na dogęszczonym perlicie). A co moim zdaniem tutaj najważniejsze - w zasadzie niemożliwy do zasiedlenia przez gryzonie. Co do wad: Perlit w trakcie wykładania będzie pylił (co w warunkach remontowych jest do pominięcia) oraz może być trudny do kupienia z marszu - najczęściej zamówienia realizowane są bezpośrednio do klienta od nas z magazynu. Wciąż jest to egzotyczny produkt dla budowlańców, więc hurtownie się przed nim bronią. Jeżeli legary są faktycznie co 2m, to zastosowanie perlitu wymagać będzie jego zagęszczenia, czyli dociśnięcia go do podłoża po wysypaniu przy pomocy prostego narzędzia. Robota trochę benedyktyńska, ale normalna przy perlicie.   Spotkałem się z projektami, które dla nowych budynków wymagały zastosowania nawet 30cm izolacji pod posadzką, więc tak czy siak im więcej jej będzie tym lepiej. W razie czego mogę odpowiedzieć na jakieś pytania.
    • Jeśli pokrycie dachu jest niezgodne z zatwierdzonym projektem nadzór budowlany może nakazać zmianę blachy, jeśli w MPZP wyraźnie  zaznaczono, że trapez nie może być układany.
    • Pytać u operatora gazociągu co to jest i czy jest możliwość przyłączenia. Inaczej możemy sobie pogdybać.
    • Dzień dobry, bardzo proszę o pomoc. Ściana była zaciągana gładzia dwa razy następnie malowana farba podkladowa Śnieżka z gruntem i dwa razy pomalowana farba dulux. Niestety wyszły defekty, które nie zostały poprawione po pierwszym malowaniu z uwagi na goniacy czas do przeprowadzki (malowanie miesiąc temu). Zaciagnelismy teraz ponownie miejsca wymagające poprawki i stąd moje pytanie jak zrobić to tak aby nie rzucaly się w oczy miejsca poprawek? Zeszlifowac, pomalować te miejsca farba podkladowa z gruntem jak to było wcześniej i potem zamalowac od razu cała sciane czy najpierw raz te miejsca a potem znowu cała ścianę? Bardzo proszę o wskazówki i dziękuję za zbędne komentarze. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...