Skocz do zawartości

Jak sprawdzić prawidłowość kosztorysu


Recommended Posts

Witam.
Chodzi o to, gdzie można samemu sprawdzić i spróbować samemu przygotować kosztorys.
Często miałem wrażenie że wykonawcy przygotowując swoje kosztorysy albo biorą ceny z kosmosu, albo coś chcą ukryć, albo zwyczajnie pominąć.
Nie wiem gdzie mógłbym sam sobie przygotować takie kosztorysy, skąd wziąć średnie ceny potrzebne do wykonania zaplanowanych prac i ewentualne materiały.
Przecież muszą istnieć takie kalkulatory, niekoniecznie profesjonalne i szczegółowe.
Znacie jakieś metody przeliczania "dla siebie" ?
Link do komentarza
Jak poglądowy to proszę, choć ten może być już trochę nieaktualny:
http://www.cennik-budowlany.pl/cennik-uslu...nych/index.html

Te sygnowane są 2014
http://www.dobrebudowanie.pl/cennik-uslug-budowlanych.html

http://cennik-budowlany.remontuj.pl/

A te tabele pozwolą Ci się zorientować w jak bogatym regionie przyszło Ci żyć

http://wb4.pl/go.live.php/PL-H295/barometr...udowlanych.html
Link do komentarza
Gość gawel
Cytat

Jani - porada na "plusik"
A masz może coś podobnego dla instalacji zewnętrznych doprowadzonych do budynku? (gaz,woda, energia elektryczna)
Materiały użyte, wykopy, itd?


Paweł kosztorys to kwestia względna, zależy z reszta do czego Ci ta wiedza o cenie potencjalnej. Jeżeli chodzi o przyłącza to ja ostatnio ćwiczyłem temat , jak pamiętasz na okoliczność podłączenia się do przy kanalika i zrobiłem tak zamiast kosztorysu sondaż internetowo-telefoniczny, ceny 1100-1500 z materiałem

następnie rozważyłem możliwość oddzielnie zrobienia wykopu systemem zleconym i samodzielny montaż, cena 700wykop+300rury+plus własna robocizna i zasypanie.



a następnie znalazłem wykonawcę i po małych targach skorzystałem z jego usług. cena na gotowo 640+10 zł napiwku =650
Tak ze zamiast szukać kosztorysu lepiej zainwestować (czas) w pozyskanie informacji i wykorzystanie ich do hard negocjacji. Edytowano przez gawel (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość gawel
Cytat

Musiałeś go nieźle ubezwłasnowolnić zanim się zgodził. icon_biggrin.gif

Ten napiwek wartości czterech piw mnie naprowadził - słusznie? icon_mrgreen.gif


Zasłużył bo wypocił kopiąc rów z 4 piwa , więc to było tak odnośnie wyrównania poziomu płynów.
Link do komentarza
Cytat

Paweł kosztorys to kwestia względna, zależy z reszta do czego Ci ta wiedza o cenie potencjalnej.




ooooo
tu tu tu!
icon_smile.gif
dostałem za mój przyłącz lini Nn propozycję kwotową dotyczącą wykupienia - i muszę się "jakoś nie zgodzić"
Albo i zgodzić.
Wiem już jak się liczy amortyzację, nie wiem natomiast jak spróbować zmierzyć się z proponowaną wyceną.
Muszę mieć jakiś fachowy cennik aby to porównać i ewentualnie się zgodzić lub nie.
Link do komentarza
Cytat

Witam.


Jak parę lat temu dostałem kosztorys wykonania robót to mi włosy na głowie stanęły.
Kro po kroku dochodziłem co i skąd. Na komin wliczono mi tyle cegieł, że ze cztery bym wystawił zamiast jednego,
kamień zamiast na oblicówkę to do dachu bym wyłożył itd.
Z kosztorysami to ostrożnie :-)
Link do komentarza
Cytat

Witam.
Chodzi o to, gdzie można samemu sprawdzić i spróbować samemu przygotować kosztorys.
Często miałem wrażenie że wykonawcy przygotowując swoje kosztorysy albo biorą ceny z kosmosu, albo coś chcą ukryć, albo zwyczajnie pominąć.
Nie wiem gdzie mógłbym sam sobie przygotować takie kosztorysy, skąd wziąć średnie ceny potrzebne do wykonania zaplanowanych prac i ewentualne materiały.
Przecież muszą istnieć takie kalkulatory, niekoniecznie profesjonalne i szczegółowe.
Znacie jakieś metody przeliczania "dla siebie" ?



A że byłem dobry w kosztorysowaniu bez mała 20 lat temu to:
Na wszystko masz Katalog Norm Rzeczowych w skrócie KNR - zazwyczaj korzysta sie z trzech KNR-ów 2-01 2-02 i 4-01 aczkolwiek jest ich zdecydowanie więcej no i normy też się zmieniają...
Dwa pierwsze dotyczą budowy nowych obiektów - a 4 dotyczy remontów.
Jak masz te katalogi to sobie wtedy sprawdzasz zakres i harmonogram robót

W tych KNR-ach masz zawarte pozycje R+M+S ( Robocizna Materiały Sprzęt )
W programach liczących podstawiasz pod te pozycje np robociznę 20 zł/rg ( roboczogodzina ) Sprzęt ( koparka =mg ) a materiały bierzesz z powiedzmy Sekocenbud-u albo z cennika hurtownii icon_smile.gif

I najprościej w robotach ziemnych to jest tak: obmiar = szerokość x wysokość/głębokość x długość = m3
m3 x rg x mg x zużycie materiałów na m3/lub/ m2 + narzut ( marża wykonawcy ) i wychodzi ci całość pozycji.

Najważniejsze w kosztorysowaniu to jest wyobrażenie sobie harmonogramu robót
Ja dla linii podziemnej elektrycznej zrobił mniej więcej tak:
1) Wytyczenie wykopu
2) Zdjęcie humusu
3) Wykop
4) Zabezpieczenie wykopu szalunkami
5) Ułożenie kabla
6) montaż kabla
7) Demontaż szalunków
8) Zasypanie wykopu
9) Czasami transport materiałów na odległość do 1km..
10) inne czynności 5% sumy poz 1-9
I to jest wszystko w jednej pozycji KNR !
Jak jesteś kumaty to sobie to wyliczysz samemu.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...