Skocz do zawartości

niepełna izolacja poddasza


Recommended Posts

Witam wszystkich
Proszę o radę w temacie izolacji poddasza. Kilka dni spędziłem na przewertowaniu informacji z tego forum (innych również) i zaczynam mieć wątpliwości co do mojego pomysłu.
Otóż, kupiłem w zeszłym roku dom w zabudowie szeregowej (rok budowy 1995) z poddaszem nieużytkowym całkowicie pozbawionym izolacji na połaci dachowej.
Dach o spadku ok 40-45 st, krokwie 12cm. Bezpośrednio na krokwiach rozwinięto papę tekturową która z braku wystarczającego podparcia jest w wielu miejscach między krokwiami pofałdowana (pomijam już liczne rozdarcia). Na papę przybito łaty (jako łaty wykorzystano zwykłe deski o różnej szerokości i długości) a na wierzchu blacha trapezowa.
Jestem laikiem w budowlance ale mogę śmiało stwierdzić, że dach został wykonany w sposób niechlujny i bardzo daleko mu do stwierdzenia „fachowa robota”.
Z braku dostatecznych funduszy na wykonanie izolacji zgodnej z normami i sztuką budowlaną, chciałem w własnym zakresie wykonać chociaż częściową izolację poddasza.
I teraz proszę o ocenę czy to ma sens.
Zamierzam wykonać sznurkowanie zostawiając 2 cm dylatacji a pomiędzy krokwie włożyć wełnę mineralną 10 cm. Kolejne sznurkowanie dla podparcia wełny i na to folia paroszczelna. Planuję, aby za 3-5 lat wykonać resztę izolacji i uzyskać docelową jej warstwę. Wiem, że robiąc resztę będę musiał zedrzeć folię ale ze względu na jej niski koszt nie jest to aż tak wielka strata a zabezpieczy przed pyleniem wełny i ochroni przed wiatrem.
Na ten moment chcę chociaż trochę obniżyć temperaturę poddasza w lecie bo nagrzewa się tak bardzo, że niektóre plastikowe przedmioty które tam były, uległy deformacji (chociaż żona jest zadowolona bo pranie schnie tam szybciej niż w suszarce icon_smile.gif ). Chcę też ograniczyć hulanie wiatru w zimie a każdy zatrzymany % ciepła to zysk. Dodam, że pomiędzy poddaszem a piętrem strop jest drewniany (pomiędzy legarami wypełnienie wełną 20 cm).