Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Recommended Posts

Witam!!
Wiem ze na forum są już tematy dotyczące materiałów potrzebnych do budowy ścian zewnętrznych, ja z uwagi na ich ilość postanowiłem założyć nowy aby móc odnieść się do waszych rad.
A więc zamierzam wybudować dom parterowy, niepodpiwniczony o pow. zabudowy ok. 130 m., fundamenty tradycyjne tj. ławy plus ściany z bloczków. Moje pytanie dotyczy ścian gdyż mam dylemat ( chyba jak większość ) czy budować z betonu komórkowego ( dodam że w mojej okolicy to standard ) czy też z ceramiki tj. max bądź protherm. Dodam że ściana będzie ocieplona styro. Ja zakładam solbet 30 cm plus styro 15 cm tak wiec liczę na waszą pomoc i porady.
Dodam tez że strop będzie drewniany gdyz nie wiem czy jest sen robic inny na dom parterowy.
Pozdrawiam
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
beton komorkowy jest dobrym materiałem do budowy zwłaszcza domów parterowych, proponuje odmiane 400 solbetu lub ytong, głowne zalety to to łatwość w obróbce, czyli chowanie kabli , puszki ,przepusty pod instalację , wieszanie szafek kuchennych, montaż rynien lamp itp itd z porothermem główny problem polega na tym ze jak źle trafisz z wierceniem to sie kruszy albo pęka i sie zaczyna kombinowanie jak przywiesić coś na wymiar jak pod tynkiem pusta przestrzeń

jeżeli chcesz budować parterówke to polecam 24 ytong albo solbet plus 20 sytro w graficie i żadnej zimy się nie boisz
nie widzę sensownego uzasadnienia stosowania 30cm bloczka
izoluj, ocieplaj , dobre przegrody okienne i drzwi to podstawa
i zapomnij o garażu jeżeli chcesz mieć naprawdę ciepły dom, ja kupiłem bramę marki Novoferm niby najcieplejsza na rynku
panel grubości 45mm, problemem nie jest sam panel tylko technologia montażu bramy nie ma takiej która nadaje sie do domu energooszczędnego
pomysl tez o płycie fundamentowej , szybciej i taniej znacznie taniej Edytowano przez BAD69BOY (zobacz historię edycji)
  • Lubię to 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dzieki bad69boy za rade tak wiec bede rozgladał sie za solbetem 400 24 cm plus styro 20 cm i bede to omawial z moim projektantem, co do domu to bedzie on bez garazu. Co do plyty fundamentowej to czytalem o niej lecz obawiam sie ze w mojej okolicy nie znajde nikogo kto sie tym zajmuje bo tradycja ciagle gora tak wiec sciany i lawy fundamentowe, choc plyta wychodzi szybciej i taniej:)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Dzieki bad69boy za rade tak wiec bede rozgladał sie za solbetem 400 24 cm plus styro 20 cm i bede to omawial z moim projektantem, co do domu to bedzie on bez garazu. Co do plyty fundamentowej to czytalem o niej lecz obawiam sie ze w mojej okolicy nie znajde nikogo kto sie tym zajmuje bo tradycja ciagle gora tak wiec sciany i lawy fundamentowe, choc plyta wychodzi szybciej i taniej:)



gdzie budujesz? może coś poradzimy
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tak jak napisałeś: jest milion wątków na temat co jest lepsze. I w każdym z miliona wątków lepszym okazuje się co innego. A tak naprawdę jedyne istotne różnice to koszty i czas budowy.
  • Lubię to 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie temu...
Vip42 ma sporo racji. W różnych rejonach polski materiały budowlane są w różnych cenach. W wielu miejscach tańsza jest ceramika, Porotherm albo wspomniany MAX. Piszesz, że planujesz warstwę dociepleniową, więc dysputa o parametrach przenikania ciepła jest bezsensowna, bo różnice są niewielkie. A cena zawsze jest warta poddaniu dyskusji. Co do ekipy, to przyzwoity murarz wymuruje porządne ściany zarówno z ceramiki, jak i betonu. Reasumując, polecam zliczyć koszty i wybrać tańszą opcje, a nadwyżkę zainwestować na przykład w lepszy dach.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

tak jak napisałeś: jest milion wątków na temat co jest lepsze. I w każdym z miliona wątków lepszym okazuje się co innego. A tak naprawdę jedyne istotne różnice to koszty i czas budowy.



Z każdego materiału da się zbudować ścianę o dobrych parametrach termicznych, akustycznych i nośności. Kwestia tylko tego, ile pieniędzy i nakładów pracy będzie to kosztowało icon_smile.gif Na forum tego problemu nie rozstrzygniesz, bo każdy będzie Ci polecał taką technologię, z jakiej zbudował swój dom. Bardzo mało inwestorów ma porównanie pomiędzy materiałami, bo 90% z nich buduje tylko jeden dom w życiu icon_smile.gif W moim przypadku dom powstał z takiego materiału, na jaki był rozpisany projekt budowlany, czyli z ceramiki. Z perspektywy czasu uważam, że był to słuszny wybór, bo porotherm jest materiałem bez jakichś szczególnych wad i przy analizie poszczególnych parametrów okazuje się, że ceramika to rozwiązanie kompromisowe. Silka ma bardzo słabą termiczność, a betony komórkowe - nośność i akustykę...
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Z każdego materiału da się zbudować ścianę o dobrych parametrach termicznych, akustycznych i nośności. Kwestia tylko tego, ile pieniędzy i nakładów pracy będzie to kosztowało icon_smile.gif Na forum tego problemu nie rozstrzygniesz, bo każdy będzie Ci polecał taką technologię, z jakiej zbudował swój dom. Bardzo mało inwestorów ma porównanie pomiędzy materiałami, bo 90% z nich buduje tylko jeden dom w życiu icon_smile.gif W moim przypadku dom powstał z takiego materiału, na jaki był rozpisany projekt budowlany, czyli z ceramiki. Z perspektywy czasu uważam, że był to słuszny wybór, bo porotherm jest materiałem bez jakichś szczególnych wad i przy analizie poszczególnych parametrów okazuje się, że ceramika to rozwiązanie kompromisowe. Silka ma bardzo słabą termiczność, a betony komórkowe - nośność i akustykę...



Każdy materiał ma swoje wady i zalety. Ale w praktyce nie ma to większego znaczenia jeśli nie masz wyjątkowych warunków wymagających wyjatkowych materiałów.

BK - słaba akustyka i nośność? jak nie budujesz się przy lotnisku/autostradzie/placu zabaw i nie nie wznosisz wysokiej wieży to parametry BK wystarczą, za to łatwo to ciąć i w tym robić bruzdy; reguluje wilgotność, ale nie znosi zalań
Silikaty - słaba izolacyjność cieplna? Przecież masz i tak ocieplenie... a chroni przed hałasem, reguluje temperaturę, i jest odporne na wilgoć
Ceramika - kompromis? ciężka w obróbce, kłopotliwa w użytkowaniu (np specjalne kołki) ale oczywiście łatwa w budowaniu i trwała, lepsza w akustyce niż BK i bardziej izolacyjna termicznie niż silikat

Tylko że to wszystko są szczególiki icon_wink.gif Edytowano przez vip42 (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ja też długo zastanawiałem się czego użyć do budowy ścian. Myślałem o Ytongu ale mój kuzyn, który zajmuje się badaniem jakości materiałów budowlanych wybił mi z głowy drogie marki. Różnice są nieodczuwalne a cena się diametralnie różni. Kupiłem Solbet 25 cm i dociepliłem atestowanym styropianem Sarzyny i to wcale nie grubo bo 13 cm ale współczynnik przenikania tego styropianu był jednym z lepszych na rynku. Zima się kończy więc powiem o kosztach. Paliłem w kominku, piecu na paliwo stałe a kiedy mi się nie chciało to gazem (kondensat). Zużyłem pół tony węgla 400 zł półtora kubika drewna 220 zł i gazu za 600 zł. W domu temperatura 19,5 C. Jestem mega zadowolony !!!
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Zużyłem pół tony węgla 400 zł półtora kubika drewna 220 zł i gazu za 600 zł. W domu temperatura 19,5 C.
Jestem mega zadowolony !!!



Tiaaa.

Na jakimś tam szkoleniu z "elementów" seksu, pada pytanie od prowadzącego:
- szanowni panowie, kto z was współżyje częściej niż 1 raz dziennie ?
Zgłosiło się 2
- a kto częściej niż 1 raz w tygodniu ?
Trochę rąk w górze.
- a kto częściej niż raz w miesiącu ?
Las rąk w górze.
- a kto raz do roku ?

Ja, ja, drze się radosny facet, wymachując marynarką.
- a z czego pan się tak cieszy ??????????
Bo to już jutro !!!!!!

A morał z tego taki, że jak przeliczysz ten węgiel, drewno i gaz na kWh, to pomachaj marynarką.

icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif

No chyba, że dom ma dobrze ponad 200m2 powierzchni ogrzewanej.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Tiaaa.

Na jakimś tam szkoleniu z "elementów" seksu, pada pytanie od prowadzącego:
- szanowni panowie, kto z was współżyje częściej niż 1 raz dziennie ?
Zgłosiło się 2
- a kto częściej niż 1 raz w tygodniu ?
Trochę rąk w górze.
- a kto częściej niż raz w miesiącu ?
Las rąk w górze.
- a kto raz do roku ?

Ja, ja, drze się radosny facet, wymachując marynarką.
- a z czego pan się tak cieszy ??????????
Bo to już jutro !!!!!!

A morał z tego taki, że jak przeliczysz ten węgiel, drewno i gaz na kWh, to pomachaj marynarką.

icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif

No chyba, że dom ma dobrze ponad 200m2 powierzchni ogrzewanej.




A po co mam to przeliczać na kWh? Czy za kWh kupię bochenek chleba ? Raczej nie... Zima kosztowała mnie 1200 zł razem z ciepłą wodą i uważam to za dobry wynik.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

A po co mam to przeliczać na kWh? Czy za kWh kupię bochenek chleba ? Raczej nie... Zima kosztowała mnie 1200 zł razem z ciepłą wodą i uważam to za dobry wynik.


icon_eek.gif
Nic z tego co powyżej nie zrozumiałeś, prawda?

Jeśli Ci powiem że mnie zima kosztowała 500zł i jestem mega zadowolony to jak sądzisz - to dużo czy mało? icon_biggrin.gif Edytowano przez Jani_63 (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

icon_eek.gif
Nic z tego co powyżej nie zrozumiałeś, prawda?

Jeśli Ci powiem że mnie zima kosztowała 500zł i jestem mega zadowolony to jak sądzisz - to dużo czy mało? icon_biggrin.gif



A ile wydałeś na budowę ? Za te kwoty ja będę się grzał przez dziesięciolecia...
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mam na wsi, stary poniemiecki dom.
Od kilkunastu lat, jego ogrzewanie kosztuje mnie 0 (słownie zero) zł - ba, nawet mi dopłacają za to, że mam ciepło (22 stopnie) w naturze, 1 buteleczkę wędrowniczka.
Dom zamieszkały przez cały rok. Ogrzewanie + CWU (2 osoby).

Jestem galaktycznie mega zadowolony. icon_mrgreen.gif
  • Lubię to 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Mam na wsi, stary poniemiecki dom.
Od kilkunastu lat, jego ogrzewanie kosztuje mnie 0 (słownie zero) zł - ba, nawet mi dopłacają za to, że mam ciepło (22 stopnie) w naturze, 1 buteleczkę wędrowniczka.
Dom zamieszkały przez cały rok. Ogrzewanie + CWU (2 osoby).

Jestem galaktycznie mega zadowolony. icon_mrgreen.gif


ale jakby to była skrzyneczka buteleczek to byłbys jeszcze bardziej zadowolony icon_lol.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam, ja będę stawiał ściany zewnętrzne z pustaków Roben T24, chciałbym się zapytać bo tu gdzie mieszkam zaoferowano mi dwa różne warianty tych pustaków i tak :

T 21-24,0-12 DF
375x240x238
Przewodność cieplna λR, W/(mK) 0,21
Gęstość 0,90
Wytrzymałość 12
Dopuszczalne naprężenie ściskające σ0, MN/m² 0,9 / 1,1*
Rodzaj zaprawy zaprawa lekka
Sztuk/m2 11
Uwagi *LM 21 / LM 36
cena za m2 = 34,19

oraz druga opcja:
T 24-24,0-12 DF
308x240x238
Przewodność cieplna λR, W/(mK) 0,24
Gęstość 0,90
Wytrzymałość 12
Dopuszczalne naprężenie ściskające σ0, MN/m² 1,2 / 1,6 / 1,8
Rodzaj zaprawy zaprawa normalna II / IIa / III
Sztuk/m2 14

Teraz moje pytanie, bardziej odpowiadał by mi ten większy dłuższy (375) ale producent podaje ze w uwagach że murowanie na zaprawie lekkiej?
Czy tego pustaka można też murować na zaprawie normalnej/tradycyjnej czy absolutnie nie. Pytam bo cenowo ten większy wychodzi taniej m2.
Pozdrawiam. Edytowano przez szeregowy (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Teraz moje pytanie, bardziej odpowiadał by mi ten większy dłuższy (375) ale producent podaje ze w uwagach że murowanie na zaprawie lekkiej?
Czy tego pustaka można też murować na zaprawie normalnej/tradycyjnej czy absolutnie nie. Pytam bo cenowo ten większy wychodzi taniej m2.
Pozdrawiam.


Pustaki można murować na zwykłą zaprawę - obniży się tylko ciepłochronność surowego muru, ale po ociepleniu nie będzie to miało istotnego znaczenia.
  • Lubię to 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Pustaki można murować na zwykłą zaprawę - obniży się tylko ciepłochronność surowego muru, ale po ociepleniu nie będzie to miało istotnego znaczenia.



chyba że tak jak ja - z góry przewidziałem ze względu na grubość pustaka - brak ocieplania.
Wybrałem porotherm 44 P+W i ciepłochronną zaprawę.
Nie narzekam na razie.....
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

chyba że tak jak ja - z góry przewidziałem ze względu na grubość pustaka - brak ocieplania.
Wybrałem porotherm 44 P+W i ciepłochronną zaprawę.
Nie narzekam na razie.....



Ale gdybyś murował w systemu Dryfix, to ogóle nie miałbyś spoiny, więc ściana teoretycznie powinna mieć bardziej jednolite "U". Ostatecznie i Porotherm 44 dałoby się docieplić w razie czego :P
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Ale gdybyś murował w systemu Dryfix, to ogóle nie miałbyś spoiny, więc ściana teoretycznie powinna mieć bardziej jednolite "U". Ostatecznie i Porotherm 44 dałoby się docieplić w razie czego :P


Ale jakie tego byłyby koszty?
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Ale jakie tego byłyby koszty?



Wbrew pozorom koszty są porównywalne ze zwykłą zaprawą. W cenie tych pustaków jest już zaprawa. Oszczędności (spore) są na materiałach do rozrabiania zaprawy i na robociźnie (wychodzi sporo mniej roboczogodzin przy pracach murowych).
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Ostatecznie i Porotherm 44 dałoby się docieplić w razie czego :P




Cytat

Wbrew pozorom koszty są porównywalne ze zwykłą zaprawą. W cenie tych pustaków jest już zaprawa. Oszczędności (spore) są na materiałach do rozrabiania zaprawy i na robociźnie (wychodzi sporo mniej roboczogodzin przy pracach murowych).



Jak się buduje z dociepleniem to nie daje się tak grubego muru, bo to niepotrzebne zwiększenie kosztów.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie temu...
Ja też mam z betonu komórkowego i jeśli otoczenie Twojego przyszłego domu ma mieć spokojną akustykę (cisza) nie zastanawiaj się dłużej. Oczywiście czy tak będzie zawsze odpowiedź znajdziesz w planie zagospodarowania przestrzennego.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Ja też mam z betonu komórkowego i jeśli otoczenie Twojego przyszłego domu ma mieć spokojną akustykę (cisza) nie zastanawiaj się dłużej. Oczywiście czy tak będzie zawsze odpowiedź znajdziesz w planie zagospodarowania przestrzennego.



W naszym kraju plany zagospodarowania przestrzennego mogą się szybko zmienić... Wiem z doświadczenia, bo w mojej okolicy miały być wyłącznie domy jednorodzinne, a tu nagle ktoś sobie legalnie postawił w sąsiedztwie skład drewna z piłą tarczową do cięcia. Radziłbym więc raczej liczyć na siebie, a nie na władze gminne, które chronią tych, którzy więcej płacą :/ Akustyka betonu komórkowego, szczególnie tego o małej gęstości (czyli tego ciepłego) jest moim zdaniem nie do przyjęcia. Minimum to moim zdaniem Rw w granicach 55 db, oferowane m.in. przez dwuwarstwowy porotherm i silikat... Żeby beton się zbliżył do tego parametru to trzeba by brać ten gęsty, o słabej izolacyjności termicznej. A to w sumie ma dla mnie mały sens.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie temu...
Temat rzeka icon_smile.gif Niestety fora są spaczone jeżeli chodzi o materiał na ściany. Każdy poleca swoje i się wykłuca, jak by miał z tego jakiś zysk. Oba materiały są spoko. JA budowałem z porothermu, więc mogę go polecić. Nie powiem jednak, że beton jest jakiś gorszy. Twój projekt nie jest skomplikowany, ma jedno piętro i małą powierzchnie, więc dla ciebie wyznacznikiem może być cena. Jeżeli chodzi o ceramikę, to na pewno wolał bym porotherm, niż max. Szczególnie warto sięzainteresować systemem dryfix. Jeżeli jednak beton w twoim regionie wychodzi taniej, to ja bym się nie zastanawiał.
  • Lubię to 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Temat rzeka icon_smile.gif Niestety fora są spaczone jeżeli chodzi o materiał na ściany. Każdy poleca swoje i się wykłuca, jak by miał z tego jakiś zysk. Oba materiały są spoko. JA budowałem z porothermu, więc mogę go polecić. Nie powiem jednak, że beton jest jakiś gorszy. Twój projekt nie jest skomplikowany, ma jedno piętro i małą powierzchnie, więc dla ciebie wyznacznikiem może być cena. Jeżeli chodzi o ceramikę, to na pewno wolał bym porotherm, niż max. Szczególnie warto sięzainteresować systemem dryfix. Jeżeli jednak beton w twoim regionie wychodzi taniej, to ja bym się nie zastanawiał.


system Dryfix - w sensie murowania na piankę? a to nie przedraża inwestycji?
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mam ten sam problem co autor tematu. Jednak życie szybko go rozwiązało ;) Okazuję się, że 95% domów w mojej okolicy budowanych jest z ceramiki. Porotherm, Max, Thermoton itp. Każdy murarz z którym rozmawiałem mówił, że nie ma problemu może budować z czego chce ale oni wolą budować z ceramiki. Problem sam się rozwiązał. Zresztą ceramika w mojej okolicy jest tańsza niż BK więc wybór był jasny.
W projekcie niestety mam BK 24 i już po adaptacji więc będę miał 1 cm mniej powierzchni w domu ;)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

system Dryfix - w sensie murowania na piankę? a to nie przedraża inwestycji?



W jakim sensie? Przy wyliczeniu kosztów wykonania mokrej zaprawy (woda, piasek, cement, plastifikatory...), do tego jeszcze zużycie prądu, konieczność postawienia na budowie betoniarki, do tego jeszcze kilkanaście roboczogodzin więcej na rozrobienie zaprawy, to moim zdaniem rachunek nie wychodzi jakoś szczególnie przeciwko Dryfixowi. Oczywiście, że do zaprawy w piance coś tam trzeba będzie dołożyć, ale moim zdaniem plusy dodatnie są większe niż plusy ujemne icon_smile.gif Przede wszystkim samo tempo budowy (o połowę szybsze niż na mokrej zaprawie) i uzyskiwanie przez ścianę docelowej nośności (24h w Dryfix, 30 dni przy mokrej zaprawie). To oznacza, że można np. zalać wieniec i zacząć kłaść stropy kilka tygodni szybciej, niż przy klasycznej technologii.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

bloczek Drifix jest 2x droższy od zwykłego - stąd moje pytanie o koszty



W cenie pustaka Dryfix masz zaprawę. Odlicz też 20-30% kosztów robocizny i pewnie z 1000 zł jako oszczędność prądu i wody przy wyrabianiu zaprawy. Dopiero wtedy będziesz mieć realne porównanie kosztów Dryfix i mokrej zaprawy.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mhtyl
Cytat

W cenie pustaka Dryfix masz zaprawę. Odlicz też 20-30% kosztów robocizny i pewnie z 1000 zł jako oszczędność prądu i wody przy wyrabianiu zaprawy. Dopiero wtedy będziesz mieć realne porównanie kosztów Dryfix i mokrej zaprawy.


Nie byłbym taki hepi co do Twoich wyliczeń.
W cenie pustaka może i masz klej w puszce w cenie, ale ile pustak kosztuje? Kiedyś jak wchodził ytong na klej na rynek to firma dodawała klej gratis a dzisiaj trza płacić.
Te 1000 zł to gruba przesadza, nie liczę już murowania na klej bo w tym przypadku koszta prądu i wody są znikome, licząc używanie betoniarki i wody to aby postawić dom koszt 500 zł to max.
Co do robocizny to też między bajki można włożyć, większość firm nie wyszczególnia że za murowanie z bk tyle a z ceramiki tyle.

A na koniec policz sobie koszt zakupu pustaka do murowania w systemie dryfix (jak wyżej wspomniał kolega vip42 jest dwa razy droższy) do zwykłego materiału, wtedy realnie można oceniać.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Moi budowlańcy mówią, że najczęściej budują z ceramiki. Ceny nie zmienią jeśli zmieni się system wznoszenia ścian. Dryfix to bajer jeśli bierze się ekipę która potrafi to wykorzystać i zrobi to taniej niż inni.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

A na koniec policz sobie koszt zakupu pustaka do murowania w systemie dryfix (jak wyżej wspomniał kolega vip42 jest dwa razy droższy) do zwykłego materiału, wtedy realnie można oceniać.

 


Nie jest dwa razy droższy. Nie wiem skąd Wy macie te ceny :P Ja płaciłem za pustaki do dryfix 6,60 brutto, zwykłe (na zaprawę cementowo-wapienną) kosztowały wtedy ponad 4 zł. To nie jest dwukrotna przebitka.

Sprawdziłem właśnie w pierwszej lepszej hurtownii budowlanej która pokazuje ceny online. Wygląda to tak:
porotherm 25 p+w - 4,59 zł brutto
porotherm 25 dryfix - 6,33 zł brutto

Dwukrotna przebitka cenowa to jest być może przy porothermie t (pustak z wełną mineralną w środku)...

 

  • Lubię to 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wystarczy mieć ekipę która przy kalkulacji cen robocizny zrobi to w przeliczeniu na roboczogodziny - a tego przy dryfix siłą rzeczy musi być mniej - nie tylko dlatego że samo układanie idzie szybciej, ale też odpada cała masa zajęć związanych z wyrabianiem i transportowaniem zaprawy i półproduktów.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie temu...
Ściana 2 warstwowa zapewnia optymalne kosztowo rozwiązanie, a dodatkowo warstwa ociepleniowa pozwala na zniwelowanie ewentualnych błędów wykonawczych. Knauf Therm przygotował na swojej stronie katalog prawidłowych rozwiązań ocieplenia wielu "trudnych " elementów budowlanych , który może okazać sie pomocny podczas procesu budowy domu.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 5 tygodnie temu...
Cytat

Ściana 2 warstwowa zapewnia optymalne kosztowo rozwiązanie, a dodatkowo warstwa ociepleniowa pozwala na zniwelowanie ewentualnych błędów wykonawczych.



Warstwa dociepleniowa nie jest od maskowania błędów wykonawczych. Źle wymurowana ściana przykryta izolacją to jest ciągle źle zrobiona ściana. Ściana oprócz parametrów termicznych ma też pełnić funkcję nośną, izolatora akustycznego, ewentualnie bariery ogniowej. Przy murowaniu z ceramiki akurat zepsuć jest relatywnie najtrudniej, bo jest system pióro-wpust, ale to nie znaczy, że się nie da... Polak potrafi!
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mhtyl
Cytat

Przy murowaniu z ceramiki akurat zepsuć jest relatywnie najtrudniej, bo jest system pióro-wpust, ale to nie znaczy, że się nie da... Polak potrafi!


Kolejne objawienie wielbiciela ceramiki poryzowanej.?
Na pióro-wpust są jeszcze inne materiały ścienne, nie tylko ceramika.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 4 tygodnie temu...
Cytat

Na pióro-wpust są jeszcze inne materiały ścienne, nie tylko ceramika.



Pióro-wpust przy betonie komórkowym to dla mnie jakaś żenada - te wypustki są tak małe, że niewiele dają, a poza tym często zdarza się, że są po prostu pokruszone jeszcze przez ułożeniem. W ceramice system jest jednak "trochę" bardziej solidny...
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Produkujesz ceramikę, czy raczej zbudowałeś z ceramiki i się tak dowartościowujesz ?



To drugie. Ale pomagałem też przy budowie domu z betonu komórkowego, więc łapię różnicę w P+W w obu systemach.

Tak to wygląda w BK:


A tak w ceramice:


Dodatkowo uchwyty w bk to też newralgiczny punkt - tam bloczki często potrafią się ukruszyć...
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Nie znam się na tych elektrycznych, ale też wziąłbym to pod uwagę. Pompę ciepła trzeba liczyć że pewnie z 10 lat będzie się zwracać. Tradycyjne z kotłem gazowym na 130m2 liczę jakieś 25-30tys za całość. Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
    • Moim zdaniem za drogo, pc są dobre do przestarzałych budynków z wodnym centralnym, zamiast tego można mieć klimę+maty+konwektory elektryczne +PV (4-5 kwp) i masz ogrzewanie za darmo. Sama PC i wodne co to co najmniej 35 k za drogo i nic nie daje. 
    • Jak nie masz czasu to zapomnij o pojedynczych firmach. Chyba że z polecenia. Widziałem co się działo u jednego i drugiego sąsiada jak zostawił ich samopas, potem sumienie mnie gryzło czy mówić czy nie mówić. To co się działo to nawet "Usterka" wysiada. Nowy sąsiad ma zaufaną ekipę która robi mu wszystko, ale facet zarobiony także ile powiedzą tyle zapłaci, o reszcie tych których tu widziałem książkę bym napisał. Miałem Ci pisać jakie u mnie są stawki bo mieszkam 25km od Krakowa, ale nie będę pisał bo i tak nie będziesz w stanie zapanować nad tym. Prawda jest taka że przynajmniej trzeba mieć minimalne podstawy wiedzy, bo jak nie to w Twoim przypadku to co Ci zaproponowali jest uczciwe i jak ma być zrobione tip top, a napisane jest sensownie, to nawet bym nie szukał bo szkoda czasu i zawracania sobie głowy. Jedyną kwestią do rozważenia do źródło ciepła. Na 130m2 zastanowił bym się nad pompą ciepła. Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
    • @joks może jeszcze sie tu wypowie z polecenia kolegi ;D  @gawel spróbuje ale jak mowie kompletnie nie moja branża  a boje sie ze jak sie zorientuja to beda wszystko wciskac jak sie da i nie znajac sie w tematyce bede sie zgadzał
    • Witam W jaki sposób podłączyć podejscie pralki do pionu kanalizacji. Podejście ma mieć około 8m długości. Przy okazji chciałbym zrobic odpływ do bojlera i pieca (tak jak na rysunku - na czerwono) np na wypadek awarii, wymiany grzalki czy modernizacji. Całkowicie wodę z pieca i bojlera będę mógł spuścić tylko wtedy, gdy podejscie (ze spadkiem 2-3cm/m) podlączę do kolana fi150 na wysokości tak jak zaznaczylem na zdjęciu. Myślałem nad wycięciem otworu pod rurę otwornica a następnie założenie jakies uszczelki zewnętrznej. Czy kanalizacja z tak dlugim podejściem ma prawo działać? O jakim minimalnym przekroju rur muszę użyć? pozdrawiam
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...