Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
thomasel

Z czego ściany zewnetrzne czyli znowu ten sam problem

Recommended Posts

Cytat

Pióro-wpust przy betonie komórkowym to dla mnie jakaś żenada - te wypustki są tak małe, że niewiele dają, a poza tym często zdarza się, że są po prostu pokruszone jeszcze przez ułożeniem. W ceramice system jest jednak "trochę" bardziej solidny...


Bzdury, bzdury, jeszcze raz bzdury. Pustaków z bk na pióro-wpust to chyba widziałeś tylko na obrazku. A w ceramice to te "wypustki" są większe niż w bk?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Nie jest dwa razy droższy. Nie wiem skąd Wy macie te ceny :P Ja płaciłem za pustaki do dryfix 6,60 brutto, zwykłe (na zaprawę cementowo-wapienną) kosztowały wtedy ponad 4 zł. To nie jest dwukrotna przebitka.

Sprawdziłem właśnie w pierwszej lepszej hurtownii budowlanej która pokazuje ceny online. Wygląda to tak:
porotherm 25 p+w - 4,59 zł brutto
porotherm 25 dryfix - 6,33 zł brutto

Dwukrotna przebitka cenowa to jest być może przy porothermie t (pustak z wełną mineralną w środku)...


TERMOTON 25 P+W kl.15 OWCZARY - 3,18 zł brutto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat


Porównywanie Owczar do Wienerbergera ma sens chyba tylko pod kątem ceny... Na tej samej stronie znalazłem takie coś:
Porotherm 25 - 3,88 zł brutto. Na metrze ściany masz więc przebitkę o niecałe 7 zł. Biorąc pod uwagę jakość obu producentów różnica mnie nie przekonuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konkretnie różnica na 1m2 to niecałe 2 zł bo inne jest zużycie poszczególnych pustaków icon_eek.gif

ale tu chodziło o różnicę między DRYFIX a "zwykłą" ceramiką

czyli około 30 zł na 1m2 ściany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Porównywanie Owczar do Wienerbergera ma sens chyba tylko pod kątem ceny... Na tej samej stronie znalazłem takie coś:
Porotherm 25 - 3,88 zł brutto. Na metrze ściany masz więc przebitkę o niecałe 7 zł. Biorąc pod uwagę jakość obu producentów różnica mnie nie przekonuje.


No to czym się różnią? Ceramika to ceramika tak samo jak beton komórkowy. Każdy produkt musi spełniać określone normy aby mógł być w sprzedaży. Nie ważne jaki producent, płacisz za firmę, im firma bardziej znana tym produkt droższy.
Więc po co przepłacać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

No to czym się różnią? Ceramika to ceramika tak samo jak beton komórkowy. Każdy produkt musi spełniać określone normy aby mógł być w sprzedaży. Nie ważne jaki producent, płacisz za firmę, im firma bardziej znana tym produkt droższy.
Więc po co przepłacać?



No to porównaj sobie masę obu pustaków i poziomy Rw i wszystko stanie się jasne icon_smile.gif Metr kwadratowy Owczar waży ok. 145 kg, a Porotherm - ponad 190 kg. Te 50 kg różnicy (na jednym metrze!) przekładają się m.in. na izolacyjność akustyczną - o czym się tu kiedyś rozpisywałem przy okazji innego wątku. Dodatkowo Owczary mają inną klasę odchyłek wymiarowych, co jest dość ważne przy murowaniu (szczególnie samodzielnym). Owczary chodzą w klasie T1, a Porotherm w T2. Im wyższa klasa tym bardziej precyzyjnie produkt trzyma się wymiarów.

Generalnie jak ktoś mi mówi, że pustak to pustak to sam nie wiem, czy żartuje czy po prostu nie wie co mówi. Gdyby było tak jak piszesz - czyli o cenie decydowała marka - to taki Porotherm w jeden sezon budowlany straciłby tę markę i stałby się owczarami albo innymi kozłowicami. Tak się nie dzieje dlatego, że pustaki są po prostu lepiej wykonane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

No to porównaj sobie masę obu pustaków i poziomy Rw i wszystko stanie się jasne icon_smile.gif Metr kwadratowy Owczar waży ok. 145 kg, a Porotherm - ponad 190 kg. Te 50 kg różnicy (na jednym metrze!) przekładają się m.in. na izolacyjność akustyczną - o czym się tu kiedyś rozpisywałem przy okazji innego wątku. Dodatkowo Owczary mają inną klasę odchyłek wymiarowych, co jest dość ważne przy murowaniu (szczególnie samodzielnym). Owczary chodzą w klasie T1, a Porotherm w T2. Im wyższa klasa tym bardziej precyzyjnie produkt trzyma się wymiarów.

Generalnie jak ktoś mi mówi, że pustak to pustak to sam nie wiem, czy żartuje czy po prostu nie wie co mówi. Gdyby było tak jak piszesz - czyli o cenie decydowała marka - to taki Porotherm w jeden sezon budowlany straciłby tę markę i stałby się owczarami albo innymi kozłowicami. Tak się nie dzieje dlatego, że pustaki są po prostu lepiej wykonane.


Zapomniałeś tylko o jednym, to jest pustak czy raczej pustaki obu firm do ściany 2W. Sens miały by te współczynniki przy ścian ie 1W.
A co do murowania to akurat jeden jak i drugi murowany jest na zaprawę a nie na klej, więc dokładność wymiarów nie jest aż tak bardzo ważna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

konkretnie różnica na 1m2 to niecałe 2 zł bo inne jest zużycie poszczególnych pustaków icon_eek.gif

ale tu chodziło o różnicę między DRYFIX a "zwykłą" ceramiką

czyli około 30 zł na 1m2 ściany



Trudno porównywać te koszty, bo to może być trochę mylące. W Dryfix w cenie pustaków jest już zaprawa w tubach. Przy zwykłym murowaniu na mokrą zaprawę trzeba jeszcze doliczyć jakiś koszt. Samo szlifowanie pustaków też podnosi wartość putaków (dopuszczalny odchył wymiarów to 2mm). Ale oczywiście i tak koniec końców wyjdzie trochę drożej przy murowaniu na Dryfix - taka jest cena postępu w budownictwie... icon_smile.gif Ściana przy dryfix praktycznie nie ma spoin i podobno nawet pod termowizją nie widać znaczącej różnicy w temperaturze, dlatego ta technologia ma moim zdaniem najwięcej sensu przy murowaniu ściany 1W.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Zapomniałeś tylko o jednym, to jest pustak czy raczej pustaki obu firm do ściany 2W. Sens miały by te współczynniki przy ścian ie 1W.
A co do murowania to akurat jeden jak i drugi murowany jest na zaprawę a nie na klej, więc dokładność wymiarów nie jest aż tak bardzo ważna.



Izolacją nie poprawisz jakoś specjalnie izolacyjności akustycznej... Swoją drogą bardzo trudno jest znaleźć parametr Rw dla Owczar... Doszukałem się po ładnych kilku minutach i wychodzi, że to jest 47 db. Porotherm podaje, że pustak 25 cm ma Rw 53 db. 6 db różnicy na pustaku tej samej grubości to jest gigantyczna różnica.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czyli tym samym chcesz powiedzieć, że wełna czy styropian nie wygłuszają w ogóle? tak? Co to jest 6 dB, to jest tyle co nic, ale jak chcesz z igły robić widły to rób, ja Ci tego nie zabronię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Czyli tym samym chcesz powiedzieć, że wełna czy styropian nie wygłuszają w ogóle? tak? Co to jest 6 dB, to jest tyle co nic, ale jak chcesz z igły robić widły to rób, ja Ci tego nie zabronię.



6 db to tyle co nic? Kolega raczy żartować...
https://www.youtube.com/watch?v=waaK3L630lw

A co do docieplenia to nie twierdzę, że izolacja nie izoluje dźwięków, ale przy założeniu że bierzesz pustak 25cm + 15cm styro, to w zależności od tego jaki pustak ceramiczny weźmiesz, będziesz mieć 47 db (owczary) + 20 db (styro) albo 53 db (porotherm) + 20 db (styro). Różnica ciągle będzie 6 db... Prościej już ci tego nie wyjaśnię icon_smile.gif
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ok, jesteś fanem porothermu i tego widzę nikt i nic nie zmieni.
Co do db to jakie to porównanie co pokazałeś o kan d... ... icon_biggrin.gif Ktoś nawiedzony na kompie coś sobie puścił coś napisał i pajaca struga. Chcesz rzetelną skalę db to tylko za pomocą przyrządu z atestem możesz porównać. Takie badania przeprowadza służba BHP między innymi w moim zakładzie na każdym stanowisku, to jest rzetelny i miarodajny pomiar.
A najważniejsze, aby dźwięk był uznany za uciążliwy musi trwać odpowiedni czas i występować w odpowiedniej częstotliwości (mam na myśli np kilkanaście czy kilkadziesiąt cykli na dobę) co w przypadku domu jest to mało wykonalne i uciążliwe dla domowników.
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Po prostu nie zgadzam się ze stwierdzeniem, że nie ma różnic między producentami materiałów budowlanych. W betonach komórkowych czy silce jest tak samo. W ceramice wszyscy porównują się do Porothermu i producenci zawsze robią tak, żeby te podstawowe parametry pokazywane klientowi były takie, jakie ma porotherm. Ale jak się zacznie głębiej drążyć temat, to jest sporo różnic między produktami. Ty twierdzisz, że to nie ma znaczenia, ja uważam inaczej...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tia - chwyty marketingowe, jak widać, trafiły na podatny grunt. icon_mrgreen.gif

Czy ma znaczenie - oczywiście przy budowie obiektów budowlanych w strefach hałasu, tam się walczy o każdy dB.

Domy mieszkalne (zwłaszcza jednorodzinne) nie są budowane w strefach hałasu (bo prawo zabrania), a "najgorszy" materiał izolacji akustycznej i tak spełni swoje zadanie, bo to co słyszymy w domu, to kiepska "tłumienność akustyczna" okien, drzwi oraz zupełnie pozbawiona 'tłumienności" wentylacja grawitacyjna, sprzęty wewnątrz domu - a nie dźwięki przedostające się przez ścianę.

Ps. dla potrzeb akustyki "bytowej" natężenie dźwięku określa się przy zastosowaniu filtra A - a Rw podane jest bez korekty i określony dla częstotliwosci 500Hz.



Poziom hałasu:


Dopuszczalne poziomy hałasu określone dla środowiska przepisami to 45 – 60 dB.
Natężenie 60-75 dB stanowi normę akustyczną w większych polskich miastach.

dopisałem:

Jeśli dom zlokalizowany jest w dość upierdliwym środowisku akustycznym, to większe efekty komfortu akustycznego, uzyskamy stosując wentylację mechaniczną. icon_lol.gif niż szukając "lepszego" (akustycznie) materiału na ściany. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Jeśli dom zlokalizowany jest w dość upierdliwym środowisku akustycznym, to większe efekty komfortu akustycznego, uzyskamy stosując wentylację mechaniczną. icon_lol.gif niż szukając "lepszego" (akustycznie) materiału na ściany.



Wystarczy, żeby dom stał w pobliżu ruchliwej drogi albo estakady i robi się nieprzyjemnie. Mój dom stoi w takim miejscu, ekranów akustycznych brak, bo to droga wojewódzka, a nie krajowa. Zgadzam się oczywiście, że lepsza izolacja okien czy inny sposób wentylacji sporo da do poziomu db w domu. Ale nie przekonasz mnie, że sam materiał konstrukcyjny nie ma żadnego znaczenia. Dlaczego? Bo mam porównanie jak to wygląda w okolicznych domach. Działkę obok sąsiad wybudował się z solbetu i ma w domu notoryczny szum od tej drogi, słyszalny też przy całkowicie zamkniętych oknach. Oczywiście można w tym momencie zwalić na wentylację (nie wiem nawet jaką ma), ale moim zdaniem problem tkwi w samym materiale konstrukcyjnym. Fizyka nie kłamie - jeżeli ściana z ceramiki będzie ważyć przynajmniej 200 kg/m2 a z betonu 100 kg/m2, to różnica na izolacji akustycznej też musi wystąpić.
  • Lubię to 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Wystarczy, żeby dom stał w pobliżu ruchliwej drogi albo estakady i robi się nieprzyjemnie. Mój dom stoi w takim miejscu, ekranów akustycznych brak, bo to droga wojewódzka, a nie krajowa.



Mam podobnie. Była propozycja "wyciszenia" przegród styropianem na zewnątrz, oraz wymiany okien na bardziej dźwiękoszczelne.
Ale tylko tam, gdzie po wykonaniu analizy porealizacyjnej natężenie hałasu przekroczyło dopuszczalne normy.
Jak u Ciebie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Mam podobnie. Była propozycja "wyciszenia" przegród styropianem na zewnątrz, oraz wymiany okien na bardziej dźwiękoszczelne.
Ale tylko tam, gdzie po wykonaniu analizy porealizacyjnej natężenie hałasu przekroczyło dopuszczalne normy.
Jak u Ciebie ?



Wyciszenie styropianem niewiele da - wiem niestety z własnego doświadczenia. Najsensowniej jest montować panele akustyczne wewnątrz, ale to droga zabawa. Najważniejsze to się mądrze wybudować, bo z hałasem się ciężko walczy. Co z tego, że Porotherm będzie mieć izolację na 60db, jak dźwięki i tak wlezą przez np. okna. Rozwiązaniem jest nie robić żadnych otworów okiennych na ścianie od strony źródła hałasu - i wtedy dopiero te bardziej akustyczne materiały konstrukcyjne nabierają sensu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Wyciszenie styropianem niewiele da - wiem niestety z własnego doświadczenia. Najsensowniej jest montować panele akustyczne wewnątrz, ale to droga zabawa. Najważniejsze to się mądrze wybudować, bo z hałasem się ciężko walczy. Co z tego, że Porotherm będzie mieć izolację na 60db, jak dźwięki i tak wlezą przez np. okna. Rozwiązaniem jest nie robić żadnych otworów okiennych na ścianie od strony źródła hałasu - i wtedy dopiero te bardziej akustyczne materiały konstrukcyjne nabierają sensu.



Ale panele akustyczne wewnętrzne są stosowane dla pochłaniania dźwięku powstającego wewnątrz, więc nie przydadzą się do tłumienia hałasu zewnętrznego. Polecam jednak izolacje zewnętrzną - styropian Knauf Therm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Warstwa dociepleniowa nie jest od maskowania błędów wykonawczych. Źle wymurowana ściana przykryta izolacją to jest ciągle źle zrobiona ściana. Ściana oprócz parametrów termicznych ma też pełnić funkcję nośną, izolatora akustycznego, ewentualnie bariery ogniowej. Przy murowaniu z ceramiki akurat zepsuć jest relatywnie najtrudniej, bo jest system pióro-wpust, ale to nie znaczy, że się nie da... Polak potrafi!



PW to system, który podobno niweluje mostki termiczne w jednej płaszczyźnie - śmiem jendak wątpić czy skutecznie niweluje. Jedno jest pewne - jest kolejnym "sposobem na murowanie".

Nie mam pewnosci, czy, bez wgledu na poprawność wykonania, ktoś z czystym sumieniem odważy się na ścianę jednowarstową - nawet gr 50 cm. Czy po pewnym czasie nie pomyśli o dociepleniu?

Jeśli pomyśli to oczywiście ma wtedy do wyboru mniej rozwiązań niż na etapie projektowania przegrody, ponieważ ścianki elewacyjnej z cegieł już raczej nie "dostawi"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

W ceramice wszyscy porównują się do Porothermu i producenci zawsze robią tak, żeby te podstawowe parametry pokazywane klientowi były takie, jakie ma porotherm.




To stwierdzenie jest poparte jakimś rankingiem, referendum czy?????

Ceramika poryzowana to nie wymysł jedenej firmy. Zam historię o jednej cegielni, w której dawno temu dodawano trociny do wypalania ceramiki ale nikt tego tak nie nazywał jak dzisiaj. Najzwyczajnie potem odbiorcy mówili, że mają ciepło w domu.

Poza tym pustaki poryzowane to nie przywilej tylko jednej firmy.
  • Lubię to 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

To stwierdzenie jest poparte jakimś rankingiem, referendum czy?????



Nie, tak po prostu to wygląda jak pojeździsz po składach budowlanych. Także jest to poparte moim prywatnym doświadczeniem. Bardzo możliwe, że Ty masz inne doświadczenia icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Nie, tak po prostu to wygląda jak pojeździsz po składach budowlanych. Także jest to poparte moim prywatnym doświadczeniem. Bardzo możliwe, że Ty masz inne doświadczenia icon_smile.gif




Porotherm - fakt, że wprowadzenie tego produktu na rynek w 1995 roku przez Wienerberger było swojego rodzaju przełomem. Pustak gr. 44 cm (później oferta obejmwała również pustaki gr 50 cm) ograniczał znacznie straty ciepła i można było budować bez dodatkowej warstwy ocieplenia. Materiał, układ przegród + połączenie P+W - wszystko miało znaczenie na drodze do istotnego ograniczenia strat ciepła.

Faktem jest, że kilku producentów ceramiki ma w ofercie poryzowane pustaki ścienne i faktem jest też, że tego rodzaju produkty mogą rywalizować z nazwijmy "prierwowzorem".
Np. TERMOton P+W 44, KERATERM 44.

Wienerberger poszedł dalej i zastąpił zaprawę "tradycyjną" produktem o nazwie Porotherm Dryfix w 2010 i oczywiście wyeliminował spoinę pionową.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Porotherm - fakt, że wprowadzenie tego produktu na rynek w 1995 roku przez Wienerberger było swojego rodzaju przełomem. Pustak gr. 44 cm (później oferta obejmwała również pustaki gr 50 cm) ograniczał znacznie straty ciepła i można było budować bez dodatkowej warstwy ocieplenia.


tak właśnie zrobiłem - ja!


Cytat

Wienerberger poszedł dalej i zastąpił zaprawę "tradycyjną" produktem o nazwie Porotherm Dryfix w 2010



Ale ja już w roku 2002 murowałem na cieniuteńkiej zaprawie ciepłochronnej.
Ta w 2010 była inna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Tak tak- inna, Ty pewno myślisz o klejach stosowanych w "murowaniu" z betonu komórkowego



Nie. Ja o zaprawie z dodatkiem składników polepszających izolacyjność termiczną zawierającą perlit lub keramzyt. Takiej użyłem w trakcie stawiania ścian z Porothermu

Cytat

a Dryfix to



wyjaśnione
icon_biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Nie. Ja o zaprawie z dodatkiem składników polepszających izolacyjność termiczną zawierającą perlit lub keramzyt. Takiej użyłem w trakcie stawiania ścian z Porothermu



wyjaśnione
icon_biggrin.gif



Perlit - dobry wybór
http://www.zebiec.pl/pliki/zastosowanie_perlitu.pdf


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czyli u bobiczka była to najpewniej tzw. zaprawa ciepłochronna. Nakłada sie ją tradycyjnie grubą warstwą, ale ma znacznie lepszą izolacyjność cieplną niż zwykła cemetowo-wapienna.
Zaprawa klejowa, to innna bajka. Tam klej wcale nie ma dobrej izolacyjności, jednak jego warstwa jest tak cienka, że nie pogarsza specjalnie izolacyjności ściany.
Z dryfixem jest podobnie o tyle, że warstwa pianki z pistoletu też ma znikoma grubość. Ściana jest praktycznie jednorodna materiałowo.
Za to w praktyce mostkami cieplnymi są spoiny pionowe, pozostawiane teraz bez wypełnienia w najpopularniejszych technologiach. Ale tym producenci jakoś się nie chwalą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Za to w praktyce mostkami cieplnymi są spoiny pionowe, pozostawiane teraz bez wypełnienia w najpopularniejszych technologiach. Ale tym producenci jakoś się nie chwalą.


A po co pustaki maja pióro-wpust? Jeżeli przylegają do siebie bez szczelin to nie ma mowy o mostach cieplnych w pionowych spoinach o ile spoinami można to nazwać bo w P-W nie na środka łączącego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Spoina to miejsce połączenia elementów. Może być z zaprawą lub bez niej. A sniewypełnione spoiny pionowe , pomimo ukształtowania na pióro i wpust są mostkami zarówno cieplnymi, jak i akustycznymi. Niestety. Polecam do obejżenia zdjęcie termowizyjne takiej ściany:
http://www.izolacje.com.pl/artykul-galeria...mp;zdjecie=4294

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli P+W do siebie nie dolegają dobrze to mostki zarówno cieplne jak i akustyczne będą nieuniknione.
A na tej fotce to ten dom to jeden wielki mostek termiczny icon_biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Spoina to miejsce połączenia elementów. Może być z zaprawą lub bez niej. A sniewypełnione spoiny pionowe , pomimo ukształtowania na pióro i wpust są mostkami zarówno cieplnymi, jak i akustycznymi. Niestety. Polecam do obejżenia zdjęcie termowizyjne takiej ściany:
http://www.izolacje.com.pl/artykul-galeria...mp;zdjecie=4294



Z czystej ciekawości. Skąd wiadomo że to ściana jednowarstwowa bez spoiny pionowej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość arturo72
Cytat

Z czystej ciekawości. Skąd wiadomo że to ściana jednowarstwowa bez spoiny pionowej?


Zobacz jakie są temperatury w miejscu gdzie powinna być spoina pionowa i zobacz jakie są temperatury bloczków na poddaszu.
Ewidentnie ściana jednowarstwowa bez spoiny pionowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli byłoby docieplenie, to widoczny byłby zarys płyt, predzej mostki wystąpiłyby na ic styku. No i pytanie za 3 punkty, kto deklarował U = 0,31 dla swoich ścian jednowarstwowych? Pare lat temu, bo teraz z taką ścianą nie spełni się już obecnych wymogów izolacyjności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Jeżeli byłoby docieplenie, to widoczny byłby zarys płyt, predzej mostki wystąpiłyby na ic styku. No i pytanie za 3 punkty, kto deklarował U = 0,31 dla swoich ścian jednowarstwowych? Pare lat temu, bo teraz z taką ścianą nie spełni się już obecnych wymogów izolacyjności.



Kiedyś przeprowadziłem rozmowę z jednym z producentów ceramiki do "ścian jednowarstwowych" i doszliśmy jednak do wniosku, że trzeba iść z duchem czasu i przygotować się na zmiany wymogów za kilkanaście lat. Jednym słowem - ocieplać.

I tu się spotykają wszelkie poglądy icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam, mam dylemat Porotherm czy Termoton, a szczególnie TERMOton P+W 25 DIAMENT (plaster miodu)?
http://www.owczary.pl/termoton25diament.html
Patrząc na parametry to plaster miodu chyba lepszy -a co wynika z praktyki budowlanej, b. proszę o opinie....



Pytanie za 100 punktów - który parametr w tym linku świadczy na plus produktu Termoton. icon_question.gif?? Wg mnie po przeanalizowaniu parametrów dalej stoję w punkcie wyjścia.


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.11.2015 o 13:12, bobiczek napisał:

 


Nie. Ja o zaprawie z dodatkiem składników polepszających izolacyjność termiczną zawierającą perlit lub keramzyt. Takiej użyłem w trakcie stawiania ścian z Porothermu



wyjaśnione
:icon_biggrin:

Do Ekspertów na forum dołączyła firma Perlit Polska. Myślę, że na temat zapraw ciepłochronnych może się rozpisywać bez ustanku. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Do Ekspertów na forum dołączyła firma Perlit Polska. Myślę, że na temat zapraw ciepłochronnych może się rozpisywać bez ustanku. :)

FAJNIE byłoby gdyby dzisiaj zapewnili, potwierdzili - że wydana wtedy kasa nie poszła na marne :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja mam  z ceramiki / porotherm  12,5   x 12 cm wełny x pusta powietrzna 7 cm x 25 cm porotherm  i tynk cementowo-wapienny , ściana 3 warstwowa ,  przez cały rok jednakowa temperatura , cicho , cieplo  -   nie martwię się że  ptaki wydziobią mi styropian !.  tylko  że mało kto umie zrobić  taka  ścianę  z wentylacja  !!! .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.10.2015 o 14:01, bobiczek napisał:

Mam podobnie. Była propozycja "wyciszenia" przegród styropianem na zewnątrz, oraz wymiany okien na bardziej dźwiękoszczelne.

Zwróciłem uwagę na ten wątek co prawda z innego powodu, ale i ten fragment jest interesujący.

 

Niedawno skończyliśmy badania właściwości akustycznych tynku podkładowego na bazie perlitu naszej produkcji (Perlit Therm CS II) i to też może być pewnego rodzaju rozwiązanie, ponieważ z badań wynika (robione w Republice Czeskiej, nie mam jeszcze tłumaczenia :)), że tynk w zakresie od 20-100mm ma izolacyjność akustyczną od 28-38dB.

 

Jeżeli przyjąć że sam pustak 44 P+W ma Rw=47dB (Parametry akustyczne Porotherm), to rzucenie na ścianę zewnętrzną 3cm tynku perlitowego niemal podwaja tę wartość (w sumie dając moim zdaniem imponujące 77,5dB), prócz tego zwiększając parametr oporu cieplnego - wiadomo, że niedużo, ale to raczej pozytywny efekt uboczny..

 

Dnia 26.03.2018 o 14:15, bobiczek napisał:

FAJNIE byłoby gdyby dzisiaj zapewnili, potwierdzili - że wydana wtedy kasa nie poszła na marne :)

Hmm, nie wiem jakiej zaprawy termoizolacyjnej użyłeś do murowania - nasza (Perlit Therm M5) ma określoną lambdę na 0,15[W/mK], więc w połączeniu z pustakiem, którego użyłeś całość powinna dać radę :) i warto było to zrobić.

 

Przewija się też wątek - czy docieplać mur jednowarstwowy czy nie.

Mogę jedynie powiedzieć, że narzut raptem 3cm tynku Perlit Therm CS II oprócz wcześniej wskazanej dużej izolacyjności akustycznej powinien poprawić ci współczynnik oporu cieplnego z 0,3 do 0,26.

 

Wciąż masz zachowaną paroprzepuszczalność muru, wciąż elewacja jest odporna na udar (może bez przesady ale te 1,7MPa tynku powinno starczyć :) ), brak mostków cieplnych no i ta izolacyjność akustyczna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Eksperci Perlit Polska napisał:

Niedawno skończyliśmy badania właściwości akustycznych tynku podkładowego na bazie perlitu naszej produkcji (Perlit Therm CS II) i to też może być pewnego rodzaju rozwiązanie, ponieważ z badań wynika (robione w Republice Czeskiej, nie mam jeszcze tłumaczenia :)), że tynk w zakresie od 20-100mm ma izolacyjność akustyczną od 28-38dB.

 

Jeżeli przyjąć że sam pustak 44 P+W ma Rw=47dB (Parametry akustyczne Porotherm), to rzucenie na ścianę zewnętrzną 3cm tynku perlitowego niemal podwaja tę wartość (w sumie dając moim zdaniem imponujące 77,5dB), prócz tego zwiększając parametr oporu cieplnego - wiadomo, że niedużo, ale to raczej pozytywny efekt uboczny..

To chyba tak nie działa - to dodawanie.

Poza tym :

4 godziny temu, Eksperci Perlit Polska napisał:

tynk w zakresie od 20-100mm ma izolacyjność akustyczną od 28-38dB.

to znaczy, że przy dwóch cm izolacyjność jest 28dB? Chciałbym zobaczyć autoryzowanie badanie, które to wykazało! 

Mnie się zdaje - ze to ściema - cały ten tekst. Ale - jak piszę - nie chce mi się wierzyć.  I na pewno decybeli się nie dodaje.   :takaemotka:

 

A tu przykład, jak to działa - te DB :

http://www.industrialnoisecontrol.com/comparative-noise-examples.htm

 

Odrzut (305 metrów), użycie silnika zaburtowego, kosiarki spalinowej, motocykla, ciągnika rolniczego, młota pneumatycznego, śmieciarek. Samoloty Boeing 707 lub DC-8 na jednej mili morskiej (6080 ft) przed lądowaniem (106 dB); flyover na wysokości 1000 stóp (103 dB); Helikopter Bell J-2A na 100 stóp (100 dB).

100 dB

 

8 razy głośniej niż 70 dB. Poważne uszkodzenie możliwe w 8 godzinnej ekspozycji.

Samolot Boeing 737 lub DC-9 na jednej mili morskiej (6080 stóp) przed lądowaniem (97 dB); kosiarka (96 dB); motocykl na 25 stóp (90 dB). Prasa gazetowa (97 dB).

90dB

 

4 razy głośniejsze niż 70 dB. Prawdopodobne uszkodzenie w 8 godzinnej ekspozycji.

Śmieciarka, zmywarka, średnia fabryka, pociąg towarowy (15 metrów). Myjnia samochodowa w odległości 20 stóp (89 dB); przelot w płaszczyźnie śmigła na głębokości 1000 stóp (88 dB); diesel ciężarówka 40 mph przy 50 ft (84 dB); diesel pociąg na 45 mph na 100 ft (83 dB). Blender do żywności (88 dB); frezarka (85 dB); wywóz śmieci (80 dB).

80dB

 

2 razy głośniejszy niż 70 dB. Możliwe uszkodzenia w 8-godzinnej ekspozycji.

Samochód osobowy przy 65 mph przy 25 ft (77 dB); autostrada na wysokości 50 stóp od krawędzi nawierzchni 10 rano (76 dB). Muzyka do salonu (76 dB); radio lub TV-audio, odkurzacz (70 dB).

70dB

 

60dB

Rozmowa w restauracji, biurze, muzyka w tle, klimatyzacja na wysokości 100 stóp.

 

sorry za tłumacza googla

 

Warto też popatrzyć, jak przyrasta wrażenie głośnośći w stosunku do dB. 

 

 

 

  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, zenek napisał:

To chyba tak nie działa - to dodawanie.

Poza tym :

to znaczy, że przy dwóch cm izolacyjność jest 28dB? Chciałbym zobaczyć autoryzowanie badanie, które to wykazało! 

Mnie się zdaje - ze to ściema - cały ten tekst. Ale - jak piszę - nie chce mi się wierzyć.  I na pewno decybeli się nie dodaje.

Obliczenia układu warstw wielu przegród z użyciem tynku Perlit Therm CS II pod kątem akustycznym i precyzyjne wyznaczenie R’A1 (lub R’A2 nie pamiętam teraz) nie były przeprowadzone, ponieważ na ten moment chcieliśmy ocenić czy nasza wiedza doświadczalna o właściwościach perlitu ekspandowanego jako bazy dla mieszanki i oczekiwania wobec gotowego produktu są tym samym.

Jak wiesz, skala decybelowa jest logarytmiczna, więc wynik 28dB izolacyjności akustycznej jako wartości dodatkowo uzupełniającej izolacyjność akustyczną muru moim skromnym zdaniem daje obraz zysku tej wartości.

 

Sprawdź załącznik - jest to oświadczenie o wynikach badań w języku czeskim (wystawione przez TZUS) dla badań izolacyjności akustycznej Perlit Therm CS II wg normy EN ISO 11654:1998 oraz EN ISO 717-1. Nie mam jeszcze tłumaczenia na język polski, ale jest czytelne :). 

Perlit Therm CS II - oświadczenie o właściwościach akustycznych - 20180409122939666.pdf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
35 minut temu, Eksperci Perlit Polska napisał:

...skala decybelowa jest logarytmiczna, więc wynik 28dB izolacyjności akustycznej jako wartości dodatkowo uzupełniającej izolacyjność akustyczną muru moim skromnym zdaniem daje obraz zysku tej wartości.

 

"Odsłuchowo" i upraszczając:

2 dB jest dwa razy więcej niz 1 dB.

3 db, jest dwa razy więcej niż 2 dB.

itd.

 

Nie jest też błędem sumowanie tych "dB" - dla takich jak tu potrzeb.

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.04.2018 o 09:40, bajbaga napisał:

"Odsłuchowo" i upraszczając:

2 dB jest dwa razy więcej niz 1 dB.

3 db, jest dwa razy więcej niż 2 dB.

itd.

 

Nie jest też błędem sumowanie tych "dB" - dla takich jak tu potrzeb.

 

Dnia 13.04.2018 o 09:04, Eksperci Perlit Polska napisał:

Jak wiesz, skala decybelowa jest logarytmiczna, więc wynik 28dB izolacyjności akustycznej jako wartości dodatkowo uzupełniającej izolacyjność akustyczną muru moim skromnym zdaniem daje obraz zysku tej wartości.

To wykorzystując poprzednie dane z tabeli i wasze nic nie znaczące dodawanie i odejmowanie:

1. szept w pokoju to 20 dB - czyli b. cicho.

2. ściana zewnętrzna -  pustak + tynk Perlit to 77dB.

teraz "dodajemy sobie nic nie znacząco":

20dB + 77db = 97dB

 

3. Co nam daje 97dB? Ano Kosiarka lub motocykl, pociąg towarowy w odległości 15 m. Taki hałas mamy na zewnątrz!

 

No to odejmujemy od 97 dB przedmiotową ścianę pustak +Perlit (77dB)  - i w środku budynku mamy wytłumione motocykl, kosiarkę lub pociąg towarowy - do głośności kojącego szeptu (20dB).

 

Prawda, czy fałsz? - proszę  Bajbagi i Profesjonalisty z Perlitu.   

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się


×