Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Budowa Domu - dwurodzinny - Wyzwolenia


Recommended Posts

Powiem tak. Kwestia likwidacji mostka hmmm w sumie nie rozwazalem. Muszę się zastanowić. Kwestie osadzenia cegły myślałem żeby je osądzić na styrodurze. Np. Pod oknem zwykłą 15 a pod samym parapetem chciałem dac z 5 cm. Styroduru. rozwazalem też danie takich plastikowych katowniczkow np. Trzech ( rogi i środek) i na to jedna listewke jako.formę dodatkowego podparcia. Ale do tego mam chwilę czasu. Muszę przysiasc do tego. Poprostu widziałem takie rozwiązanie i prezentuje się wręcz rewelacyjnie przy kasztanowej dachowce.

DSC01446.jpg

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Niewykluczone, że taki parapet z cegły zazwyczaj montuje się na ścianie trójwarstwowej.
Czymś musisz podeprzeć te cegły, sądzę, że listwa drewniana odpada. Jakiś patent trza by wymyślić trwały, nierdzewny, niegnijący. I ten mostek termiczny będzie niebagatelny.

Mnie też kiedyś zachwycały takie parapety. Na szczęście nie pasowały do bryły mojego domu. icon_smile.gif

A i tak wkopałem się z płytkami klinkierowymi jako parapetami. Najlepiej dać zwykłe monolityczne parapety.
Moim zdaniem parapet kłuje w oczy tylko inwestora, do tego wyłącznie na etapie montażu okien, elewacji i takie tam.
Jestem mądry po szkodzie. A Animus ostrzegał...

Monolityczne - miałem na myśli całe w jednym kawałku blachy, plastiku czy z czego tam jeszcze parapety robią.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Strawman
Cytat

Czymś musisz podeprzeć te cegły, sądzę, że listwa drewniana odpada.
Jakiś patent trza by wymyślić trwały, nierdzewny, niegnijący.


Wykonuje się specjalne podpory z nierdzewki, mocowane do ściany.... nie załatwia to jednak kwestii "mostka"

Cytat

A i tak wkopałem się z płytkami klinkierowymi jako parapetami. Najlepiej dać zwykłe monolityczne parapety.


Dlaczego zaraz zwykłe - widziałeś parapety w Domu w Aksamitkach? Jednolity kompozyt, tanie i niezniszczalne rozwiązanie.



Cytat

Można wykonać z płytek klinkierowych ostrych [...]
Przy odpowiednim położeniu, efekt będzie taki jak przy cegle.


I taki o jakim pisał post wyżej PeZet..., choć niezaprzeczalnie mostka można się w ten sposób pozbyć!


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Czymś musisz podeprzeć te cegły, sądzę, że listwa drewniana odpada. Jakiś patent trza by wymyślić trwały, nierdzewny, niegnijący. I ten mostek termiczny będzie niebagatelny.


MOWO system





a dokładnie wykorzystanie go jako podbudowy parapetu... choć stworzony został do czego innego. icon_biggrin.gif

Profile PR007 i PR009 mają λ ≤ 0,07W/mK
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
No dobra a co z listkiem? Rozwiazaliscie mi jeden problem :-) został mostek. A jest jakaś zaprawa izolacyjna? Żeby te cegły położyć i złączyć nią. No jak dam chociaż 2cm styropianu? W moim przypadku pomiędzy"oknem i taśmą" a cegła. Ja to muszę zrobić hehe żonie się podoba :-) już się nie wymigam
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

żonie się podoba :-) już się nie wymigam


To faktycznie przegwizdane. To co Jani_63 cudownie opisał ukazując prostotę rozwiązania (ba, trzeba wiedzieć, że jest rozwiązanie, szapoba) to właśnie likwiduje mostek temiczny, bo jest ciepłą podpórką trójkątną. PR007 lub 009 kleisz do ściany, ewentualnie kołkujesz, potem robisz ocieplenie, a na koniec kładziesz cegiełki uszczelniając fugi między nimi iżby wilgoć nie wlazła. A i tak jest duże prawdopodobieństwo ze będzie włazić między cegły.

A jeśli nie o to pytasz, to ja nie rozumiem pytania.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Strawman
Cytat

No dobra a co z listkiem? Rozwiazaliscie mi jeden problem :-) został mostek. A jest jakaś zaprawa izolacyjna? Żeby te cegły położyć i złączyć nią. No jak dam chociaż 2cm styropianu? W moim przypadku pomiędzy"oknem i taśmą" a cegła. Ja to muszę zrobić hehe żonie się podoba :-) już się nie wymigam


PeZet'cie - powstaje mostek pomiędzy parapetem z cegły, a ścianą do której on przylega (grubość ok 15cm, bo spadek i zaprawa...) Parapet powinien zmieścić się pod ramą okna... więc posłużyłbym się XPSem - a konkretnie okna postawił na na profilu z XPS - 15x15cm. Przed nim parapet na profilach MOWO, albo na metalowym wsporniku. Edytowano przez Strawman (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Wstawki z gazobetonu - lepsze niż z cegły, niż z betonu, niż stawianie na piance. Od biedy ujdą, choć to kiepskie rozwiązanie.

Nie jest elastyczny.
Chłonie wilgoć.




PeZet ogładałem ostatnio u ciebie urzadzenie do ciecia styropianu icon_biggrin.gif ehhehe chyba zrobie sobie icon_biggrin.gif. ta podpórka jest super. kwestia co dać pomiędzy oknem a cegłą. pomysle icon_biggrin.gif miłej niedzieli icon_biggrin.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Strawman
Cytat

No dziś mi robią wylewki icon_biggrin.gif zdjęcia wrzucę później. Chciałem się pochwalić icon_biggrin.gif chyba udało mi się żonę udało przekonać z pełnej cegły klinkirowej na takie cienkie parapety klinkierowe icon_biggrin.gif ale to będzie w etapie późniejszym icon_biggrin.gif


Przemyśl jeszcze parapety o dokładnie takiej samej estetyce, ale trwalsze i chyba tańsze - z kompozytu. Edytowano przez Strawman (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Strawman
Cytat

kompozytowe tzn.? mówisz o zewnętrznych?


Tak - o zewnętrznych. Coś jak na zdjęciu:



a tu po zakończeniu montażu:




Cytat

aktualizacja zdjęć

Hmm, teraz to już za późno, ale dylatację obwodową masz pojedyncza - jakiej grubości?
1cm byłoby ok - czyli 2x5mm... Dylatacje odcinające robiłeś?
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
Cytat

Hmm, teraz to już za późno, ale dylatację obwodową masz pojedyncza - jakiej grubości?
1cm byłoby ok - czyli 2x5mm... Dylatacje odcinające robiłeś?



mówisz dookoła pokoju. hmm nie wiem icon_biggrin.gif dawali taką taśmę dylatacyjną biała. ale jakiej grubości. chyba 0,5. Edytowano przez benytraktor (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Strawman
Cytat

mówisz dookoła pokoju. hmm nie wiem icon_biggrin.gif dawali taką taśmę dylatacyjną biała. ale jakiej grubości. chyba 0,5.

Ten wspomniany przeze mnie 1cm to w pomieszczeniach gdzie jest ogrzewanie podłogowe. Dodatkowo, co najmniej w przejściach (drzwi), dylatacje odcinające z peszlem osłonowym na każdej rurce....
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 6 miesiące temu...
Dawno mnie nie było bo ciągły wirrr pracy na budowie. a i zdjęć nie umiem zrzucić bo problem z połączeniem ale mniejsze o to po wylewkach przyszedł czas na balustrady aby nikt nie wypadł pozwole sobie zaznaczyć, że roboty własnej domowej tj. mojego taty

balustrady wewnętrzne narazie icon_biggrin.gif



DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez benytraktor (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...
i tak za ciosem prace postępowały czyli zabudowa kart-gips pod rurę spiro do okapu w kuchni na dole, czy też kafelki w kotłowni. Proszę o wyrazy zrozumienia, wszytko robione po raz pierwszy własnymi rękami icon_biggrin.gif


ja narazie to są roboty wakacyjne icon_biggrin.gif więc narazie nadrabiam zaległości

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez benytraktor (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dziękuję Solange icon_biggrin.gif jest bardziej zaawansowane icon_biggrin.gif bo wczoraj się wprowadziłem icon_biggrin.gif nadrabiam zaległości zdjęciowe icon_biggrin.gif

a więc dalej poddasza icon_biggrin.gif wyzwaniem dla mnie było zrobienia stelaży do okna, jak to "kuwa" obrobić, od czego zacząć. w sklepach multum systemów, które kosztują fortunę. więc wujek Youtube udzielał korków i skleciłem kilka opcyi icon_biggrin.gif. Wrzucę swoje zdjęcie :PP heheh podczas okładania wełny. Poddasze zajęło mi dokładnie 2 tygodnie tj. ułożenie wełny (łącznie ze strychem), przykręcanie grzybków, foli, płyt itd..... Robiłem to z moim ojcem, żeby nie było, że wszystko przypisuje sobie. oczywiscie to było bez obróbki gibsem, to mnie dopiero czekało.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
i kolejna porcja, malowanie, ustawianie kuchni itp icon_biggrin.gif, z pomalowanych pokoi mam tylko zrobione zdjęcia pokoju Zosi (na jeszcze nienarodzonej córci :DDD). dwie kuchnie icon_biggrin.gif bo an dole i na górze icon_biggrin.gif (jasna dół) ciemna górna - moja). Ps. w pokoju zosi na dzisiejszy juz sa panele ułożone i mebelki, wózki są ustawione icon_biggrin.gif

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez benytraktor (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W sumie nie przyszło mi do głowy że dom dopiero budujesz. Jak masz ławy prawie na wierzchu to raczej nie bardzo masz się co objawiać. Ja bym zrobił tak jak piszę, 5cm poniżej ławy na końcu ściany, na początku miałbyś tylko 5-6cm nad ławą i to będzie najlepsze według mnie, ale specjalistą nie jestem i kogo nie spytam to inna wersja. I tak zanim chałupe postawisz to wszystko siądzie tak jak trzeba. Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
    • Jeśli zalalbym betonem ten odcinek to raczej na dotyk z ławą. Nie musze nic odkopywać bo nie mam zasypane jeszcze od zeszłego roku. Jest zasypane tylko ok 10 cm powyżej dna lawy żeby nie wypłukało spod lawy. Studzienki mam w 3 rogach. W jednym nie dawałem bo jest taras.
    • Instalatorzy zwykle polecają dużo KW, chyba mają płacone od KW. Mogę pisać elaborat dlaczego nie powinno się przewymiarowywać, ale dla Kobiety to jest za trudne. Chodzi tu głownie o komfort. Szukaj przedewszystkim kotła z dostępnym serwisem w swojej okolicy. Zależy ile chcesz wydać pieniążków, bo rozpiętość jest nawet dwukrotna. Nie chciałbym polecać konkretnej marki, ale napewno kocioł jednofunkcyjny. Można kupić zwykłego Termet Gold 25Kw za 3700, albo za 5-6tys coś z grupy Bosch, np Buderus. Ważniejszą od mocy maksymalnej jest moc minimalna, bo przy temperaturach powyżej zera ważne jest, żeby kocioł mógł pracować na minimalnej mocy do końca sezonu grzewczego, wtedy sprawność jest nawet do 108%, ale w to nie wierz. Przy wyższej mocy minimalnej kocioł nie wykorzystuje jej i wchodzi w tak zwane taktowanie, czyli załącza się i wyłaczą na tyle często, że efekt jest jak przy zwykłej farelce. Czyli taki najprostszy Termet moduluje od 3Kw do 25kw i to jest najlepszy wynik pod względem ceny. Można znaleźć z lepszą modulacją, ale sporo droższe. Jedyne co złego słyszałem na temat Termeta to narzekania na jakąś zmowę serwisantów, ale to tylko ze słyszenia. Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
    • Co o tym sądzicie czy tak można wykonać strop czy będzie on stabilny,wymiana z drewnianego na monolityczny.
    • Witam, chcemy wymienic piec miałowy na kocioł gazowy i tutaj zaczynaja sie schody. Informacji w necie jest mnostwo i mozna sie pogubić (tzn juz sie pogubiliśmy :) ). Dom mamy wybudowany w latach 97-2000 ściany warstwowe : gazobeton ,6cm styropianu i cegła pełna. dom pietrowy z nieogrzewanym poddaszem ( izolacja wełny mineralnej 12-15 cm na poddaszu)i podgrzewana piwnica. powierzchnia uzytkowa 220m2 plus piwnica 100m2. Na stronie : ciepło właściwe wyszła nam niezbędna moc grzewcza (C.O. + CWU) 23kW  wydawało nam sie ze kocioł 25-26 kW bedzie ok jednak instalator proponuje 32kW . i tutaj prośba czy powinnismy zdecydowac sie na 32 czy to jednak za duzy kocioł ? dziekuję za każda informacje i sugestie na co zwrocic uwagę. Pozdrawiam
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...