Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
bastion80

izolacja poddasza

Recommended Posts

Witam.Jestem w trakcie adaptowania strychu nad mieszkaniem w kamienicy z ok. 1920r.
W grudniu wspólnota wyremontowała dach.Dachówka karpiówka membrana strotex basic 1300.
Planujemy zrobienie sypialni na antresoli,dach w szczycie ma ok.5m. Dowiedziałem się że latem ciężko będzie oddychać na poddaszu pomimo zastosowania izolacji z wełny o współczynniku 0,032 oraz paroizolacji inteligentnej aluminiowej.Czy wobec tego warto przed wełną zastosować dodatkowo membranę z metalizowaną powierzchnią która odbija 85% ciepła promieniowania słonecznego? Czy dwie membrany nie będą zakłócać wzajemnie swej pracy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
A ta inteligencja membrany objawia się czym?
I skąd tam (pod dachem) ma się wziąć promieniowanie słoneczne?

Podaj (narysuj) dokładny przekrój warstw tego dachu z uwzględnieniem grubości/odległości poszczególnych warstw, to może coś zaradzimy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adaptacja robiona chyba jest na podstawie jakiegoś projektu, zatem ewentualne zmiany trzeba skonsultować z jego autorem. Natomiast ochrona poddasza przed nadmiernym nagrzewaniem musi zapewniać nie tylko izolację termiczną, ale również uwzględniać paroprzepuszczalność ocieplenia, zatem i dobór materiałów o odpowiednich parametrach.

Istotny wpływ na ograniczenie nagrzewania będzie miało również zapewnienie przewiewu powietrza nad warstwą termoizolacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oto przykładowy rysunek


Kolejność jest wszystkim znana. Dachówka, kontrłata, membrana
( w tej chwili strotex 1300) krokwie o przekroju poprzecznym 150×150mm
Jestem przed wypełnieniem wełną krokwi , (150 między 50 na krokwie) oraz
Paroizolacja i karrtongips , pytanie czy da mi coś gdy przed wełną między krowie
Dam np.tyvek enercor dach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Kolejność jest wszystkim znana. Dachówka, kontrłata, membrana...


Mnie nie.
Chcesz powiedzie że w 100-letniej chałupie nie ma deskowania nakrokwiowego?


Cytat

pytanie czy da mi coś gdy przed wełną między krowie
Dam np.tyvek enercor dach.


Nic, a już na pewno nie tyle ile się spodziewasz po przeczytaniu ulotki reklamowej.

To już zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie zastosowanie izolacji refleksyjnej... przy spełnieniu oczywiście wymogów żeby mogła ona zadziałać.

PS.
A czemu tylko sumarycznie chcesz dać 20cm izolacji termicznej? Robisz tą adaptacje na sprzedaż, czy dla siebie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nie ma.Izolacja refleksyjna...? Pierwsze słyszę.
Jeśli chodzi o grubość to przy wełnie 0,032 nie jest najgorzej.Adaptację robię dla siebie stąd oszczędność miejsca
grubością izolacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wiem że najgorzej nie jest. Ba jest całkiem przyzwoicie.
Ale to Ty zdaje się masz obiekcje że możesz możesz mieć za ciepło pod dachem.
No i kwestia wentylowania tego pomieszczenia. Na wentylacje grawitacyjna na poddaszu nie ma co liczyć, a otwieranie dachu w szczycie raczej nie wchodzi w rachubę.
  • Lubię to 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Na antresoli będzie w skosie kratka wentylacyjna... ciepło będzie nią wyciągane latem,raczej.
Dlatego zastanawiam się nad zastosowaniem jakiś rozwiązań odbijających energie cieplną słońca.
Dach jest zamknięty powyżej 2,25 nie ma okien. Edytowano przez bastion80 (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Na antresoli będzie w skosie kratka wentylacyjna... ciepło będzie nią wyciągane latem,raczej.


Latem ta kratka da Ci to tyle co umarłemu kadzidło.
Zimą na pewno się sprawdzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jeśli nie chcesz się gotować pod dachem musisz zastosować odpowiednio grubą izolację.
Myślę - podobnie jak Jani_63 - że 20cm to za mało.
Do tego żeby spełniała swoje zadanie musi być sucha, więc zapomnij o metalizowanej membramie.
Tak w ogóle to jak usytuowany jest ten dach pod względem geograficznym?
No i koniecznie wentylacja (klimatyzacja?)
Gdybyś miał dostęp do jakiegoś np. gwc, można by dmuchać latem jakimś chłodniejszym powietrzem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Instalacja jest z przełomu lat 50-60 a rysunek przedstawia to co jest tj. tyle pionów istnieje. Sądzę że kiedyś była tylko grawitacyjna instalacja obecnie równolegle na powrocie jest pompka. Wszystkie piony schodzą do piwnicy Mi zależy na zastosowaniu rurek PP
    • To środkowy garaż. Po lewej i prawej stronie mam sąsiednie garaże. A ten uszczelniacz dekarski Wet-R-Dri Roof Cement mógłby teraz położyć? Boje się, że nie zdążę tego uszczelnić i będę musiał podstawić pod blokiem mieszkalnym nowy samochód.
    • Gość Masakra
      Artykuł ściema i tyle! Antyreklama, brak wiedzy i głupie przykłady.
    • Czy ten garaż jest narożny/pierwszy w szeregu?   Na takim dachu może się okazać, że nieszczelność może być parę metrów dalej i woda podcieka pomiędzy warstwami papy i znalazła ujście akurat u Ciebie...   Papę powinien położyć ktoś, kto będzie umiał zrobić fachowe odcięcie warstw na granicy Twojego kawałka dachu i dopiero wtedy położyć nową warstwę. Nie jest wykluczone, że należałoby wymienić też deski na dachu. U mnie dogadałem się z sąsiadami i zrobiliśmy razem dach na pięciu kolejnych garażach. To zapewnia szczelność na parę lat!
    • Witam. Podpisałem kilka dni temu umowę przedwstępną na zakup garażu o powierzchni 19m2. Niestety garaż jest w złym stanie i muszą go we własnym zakresie wyremontować.   1. DACH W pierwszej kolejności chcę naprawić przeciekający dach. W tym celu chcę zakupić 5-6 rolek papy termozgrzewalnej 5,2 MM. Mojego kolegi ojciec mi to położy, ale trzeba by było poczekać na nieco bardziej słoneczne dni/dzień. Dlatego pomyślałem, żeby już teraz w jakiś sposób zabezpieczyć dach przed przeciekaniem. Poczytałem na forum, że można zastosować masę uszczelniającą gardner - uszczelniacz dekarski Wet-R-Dri Roof Cement może być stosowany w każdych warunkach atmosferycznych, zarówno na suchym dachu, jak i podczas opadów deszczu i śniegu - czyli idealny na aktualną pogodę. 5 litrów powinno starczyć na pokrycie łączeń przez które dostaje się woda do wnętrza garażu. Na to jakaś folia i myślę, że przetrwa do końca marca gdy pogoda może będzie lepsza i wtedy położy się papę.    2. BRAMA GARAŻOWA Chciałbym wymienić stare drzwi garażowe. Są wykonane z drewna które jest już wypaczone. Myślę aby zamontować bramę na pilot - czy są jakieś przeciwwskazania aby montować to w tym okresie?   3. PĘKNIĘTA ŚCIANA W jaki sposób wypełnić ubytek/pęknięcie w ścianie i czym? Jak w ogóle można wzmocnić taką ścianę?   Gdy już te trzy punkty zrobię to chciałbym osuszyć wnętrze. Kontaktowałem się z firmą która twierdzi, że można osuszyć garaż w 3 dni. Nagrzewnica 2kw i osuszacz o wydajności 40l to koszt 50 zł doba. Gdy już będzie osuszone to zeskrobię nalot który jest na suficie. Następnie wyozonuje wnętrze ozonatorem co ma wydajność 10g/h. Co jeszcze można zrobić aby można było pod koniec marca/początku kwietnia parkować nowy samochód z salonu ;)    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...