Skocz do zawartości

Ocieplenie takim systemem. Czy konieczna folia ?


Recommended Posts

Witam . Mam do was dziś kilka pytań .
Mam zrobione już ocieplenie i stelaże pod płyty g-k .
Do tej pory myślałem żeby zakładać folię paroizolacyjną na profile ale teraz nie jestem już tego taki pewien czy trzeba i należy .
Dach jest z skosem 15 stopni
W sypialni kuchni i salonie wyglada to tak:
-deskowanie
-5cm wolnej przestrzeni do połowy dachy potem ok 50cm
-Wełna 20cm
-Styropian 5cm
-Profile
W lazience:
-deskowanie
-20cm styropianu
-profile

Dowiedziałem się że jak pod wełną jest jeszcze styropian to nie ma potrzeby stosowania foli paroizolacyjnej czy to prawda ?
A jeśli chodzi o łazienkę to tam nie ma wolnej przestrzeni jest tylko styropian to czy trzeba ją stosować ? Czy nie ma takiej potrzeby bo styropian np nie przepuszcza pary wodnej.

Dziękuję za odpowiedzi .
Link do komentarza
Witam postanowiłem nie kombinować .
Dzisiaj założyłem folię na profile w łazience i mam do was kilka pytań .
Folia na profilach jest w niektórych miejscach minimalnie zagięta czy to nie będzie miało żadnych skutków czy musi być perfekcyjnie położona ?
Jak zamocować folię do ściany? Może wziąć folie w płynie użytą do hydroizolacji ścian i tym przemalować brzegi to się powinno złączyć mocno ?
I następne pytanie czy zwykłe płyty g-k zielone impregnowane będą odpowiednie do łazienki ? Rozstaw profili co 40cm.
I ostatnie pytanie płyty na łączeniach z sobą mają mieć jakiś odstęp od siebie czy tylko należy zrobić V na gips a płyty mają do siebie przylegać ?

A i jeszcze czy płyta koniecznie musi się kończyć na profilu czy może wystawać np 5cm poza profil ?
Link do komentarza
Cytat

Witam postanowiłem nie kombinować .
Dzisiaj założyłem folię na profile w łazience i mam do was kilka pytań .
Folia na profilach jest w niektórych miejscach minimalnie zagięta czy to nie będzie miało żadnych skutków czy musi być perfekcyjnie położona


Może być, jedynie musisz dać zakłady na łaczeniach tak na 15-20 cm i potem to łączenie skleić np taśma przeźroczystą.
Cytat

Jak zamocować folię do ściany? Może wziąć folie w płynie użytą do hydroizolacji ścian i tym przemalować brzegi to się powinno złączyć mocno ?


Nie musisz, wystarczy jak zostawisz zakład a po przykręceniu płyty naddatek obetniesz nożykiem.

Cytat

I następne pytanie czy zwykłe płyty g-k zielone impregnowane będą odpowiednie do łazienki ? Rozstaw profili co 40cm.


Zwykłe to są białe, zielone są wodoodporne. Spokojnie możesz je kłaść w łazience.
Cytat

I ostatnie pytanie płyty na łączeniach z sobą mają mieć jakiś odstęp od siebie czy tylko należy zrobić V na gips a płyty mają do siebie przylegać ?

A i jeszcze czy płyta koniecznie musi się kończyć na profilu czy może wystawać np 5cm poza profil ?


Mała szczelina na kilka milimetrów może być, i tak będziesz łączenia szpachlował. Te robione V niektórzy zalecają aby przed szpachlowaniem zagruntować, ja nie gruntowałem i trzyma dobrze.
Może wystawać poza profil, pod warunkiem, że to koniec i nie będzie tam łączenia.
Do przykręcania kup sobie specjalne bity z ogranicznikiem do regipsów, za pomocą ich nie przebijesz żadnej płyty przy dokręcaniu wkrętów.
Link do komentarza
Cytat

Kurde to trochę niedobrze .
Bo ostatni profil skosu jest oddalony od pierwszego profilu poziomego o prawie 5cm.
Co mam zrobić w tej sytuacji ?


Jeżeli masz na myśli skos taki jak poniżej pokazałem w przekroju to nie ma obawy. Masz tu pokazane jak to się robi.
Link do komentarza
Cytat

Dokładnie tak jak na załączonym obrazku . Czyli nie będzie problemu icon_smile.gif .
Ale zastanawia mnie jedna rzecz co jest pod numerkiem 4 na obrazku ? Jakiś łącznik ?



:1. ocieplenie dachu, 2. ruszt konstrukcyjny, 3. mocowanie, 4. taśma wzmacniająca – opcjonalnie, 5. masa szpachlowa, 6. płyta gipsowo-włóknowa

Taśma może być flizelinowa lub siatka wzmacniająca.
Link do komentarza
Cytat

No nie wiem, nie wiem. Bezpieczniejsze byłoby połączenie ślizgowe. Inaczej może pękać.


Ja u siebie, ale nie tylko u siebie tak robiłem i nic nie pęka. Na łączeniu, na skosach nie zawsze dotnie się płyty aby równiutko do siebie dolegały, to nawet jak była większa szpara to psikłem delikatnie pianka z pistoletu aby za dużo masy szpachlowej nie wcisnęło się do środka. Potem masa szpachlowa i siatka i na to gładź. Jak na razie nic nie popękało.
Ale można dać taśmę narożnikową.

albo



Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...