Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
eres

5 lat z PCi

Recommended Posts

Witajcie!

Takie moje małe podsumowanie:

DSC01446.jpg


Zwracam uwagę na 5. kolumnę PCi - Taryfa I (dzienna) - efekt zmian w ustawieniach oraz w części elektrycznej PCi (zegar + styczniki). Edytowano przez eres (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość stach
Cytat

Witajcie!

Takie moje małe podsumowanie:
[attachment=20830:5_lat_z_PCi.png]
Zwracam uwagę na 5. kolumnę PCi - Taryfa I (dzienna) - efekt zmian w ustawieniach oraz w części elektrycznej PCi (zegar + styczniki).



A czy były jakieś wydatki na konserwację, przeglądy gwarancyjne - jeśli były, to jakie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

A czy były jakieś wydatki na konserwację, przeglądy gwarancyjne - jeśli były, to jakie?


Produkt (w niewiedzy) kupiłem bez gwarancji.
Dzięki temu nie ponosiłem kosztów przeglądów.
Ale przeglądam, a właściwie oglądam ją osobiście, nawet kilka razy dziennie icon_wink.gif Edytowano przez eres (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witajcie!

Takie moje małe podsumowanie:
[attachment=20830:5_lat_z_PCi.png]
Zwracam uwagę na 5. kolumnę PCi - Taryfa I (dzienna) - efekt zmian w ustawieniach oraz w części elektrycznej PCi (zegar + styczniki).



rozumiem że w tej tabelce podałeś kW a nie zł jakie wydałeś na prąd icon_biggrin.gif
trochę ciężko się do tego odnieść nie wiem jaki masz dom ilu mieszkańców itp itd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość adiqq
Cytat

Produkt (w niewiedzy) kupiłem bez gwarancji.
Dzięki temu nie ponosiłem kosztów przeglądów.
Ale przeglądam, a właściwie oglądam ją osobiście, nawet kilka razy dziennie icon_wink.gif



ja kupiłem z gwarancją i też nie ponosiłem żadnych kosztów przeglądów.
przeglądy miałem podobnie jak kolega wyżej napisał icon_smile.gif

Cytat

rozumiem że w tej tabelce podałeś kW a nie zł jakie wydałeś na prąd icon_biggrin.gif
trochę ciężko się do tego odnieść nie wiem jaki masz dom ilu mieszkańców itp itd


a po co podawać w zł, skoro kwh są uniwersalne?
możesz podstawić ceny od swojego dostawcy i przeliczyć

po wynikach zużycia wnioskuję, że kolega ma dom ocieplony podobnie do mojego icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

rozumiem że w tej tabelce podałeś kW a nie zł jakie wydałeś na prąd icon_biggrin.gif


W tabelce podałem wartości (zaokrąglone) w kWh.
W złotówkach to było:
od 3600 zł w roku 2009
do 2900 zł w roku 2014.

Cytat

trochę ciężko się do tego odnieść nie wiem jaki masz dom ilu mieszkańców itp itd


Cytat

po wynikach zużycia wnioskuję, że kolega ma dom ocieplony podobnie do mojego icon_smile.gif


Opisałem to na samej górze w wątku Pierwszy rok z PC
i raczej wiele się nie zmieniło.

I jeszcze jedno małe zestawienie

DSC01446.jpg

Edytowano przez eres (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość adiqq
widzę, że temperatury DZ też w porządku
dla porównania - jakie masz teraz aktualnie temperatury DZ? - najlepiej jakbyś po 1h pracy
u po około 12h pracy PC mam 4/1. Po 1h pracy jest 5/2
czujniki skalowałem wodą lodową rok temu, podaje wartości po korekcie (bo pokazują jeszcze wyżej)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

widzę, że temperatury DZ też w porządku
dla porównania - jakie masz teraz aktualnie temperatury DZ? - najlepiej jakbyś po 1h pracy
u po około 12h pracy PC mam 4/1. Po 1h pracy jest 5/2
czujniki skalowałem wodą lodową rok temu, podaje wartości po korekcie (bo pokazują jeszcze wyżej)


W ubiegłym roku miałem temperatury:

DSC01446.jpg


Pomiaru staram się zawsze dokonywać po ok. godzinie pracy PCi.
Nigdy nie kalibrowałem czujników.
Np. czujnik powietrza zewnętrznego od początku pokazuje ~1 st. wyżej niż tradycyjny termometr (czyli w granicach błędu).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Odgrzeję trochę temat.
Czy masz zrobiony audyt energetyczny domu ? Ciekaw jestem ile z niego wychodzi zapotrzebowania na energię. Jaką sprawność ma twoja pompa ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Czy masz zrobiony audyt energetyczny domu ?


Nie.

Cytat

Ciekaw jestem ile z niego wychodzi zapotrzebowania na energię.


Wg danych za 2014 rok:
Cała energia el./pow. domu = 45 kWh/m2/rok
En. el. tylko na CO+CWU/pow. domu = 21 kWh/m2/rok

Cytat

Jaką sprawność ma twoja pompa ?


Nie wiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
[attachment=22576:tabelka.jpg]Witam

A to moje dane z użytkowania pompy ciepła przez 3 lata.
Koszty eksploatacji pompy ciepła z 3 lat
W zeszłym roku zmieniłam taryfę z jednostrefowej na dwustrefową i z porównania rachunków widzę że o 500zł/rok zejdę niżej z kosztami.

DSC01446.jpg

Edytowano przez gosmo (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dużo informacji o izolowaniu kontenerów można znaleźć na http://swiat-kontenerow.pl/porady/jak-dobrze-zaizolowac-kontener/ 
    • Animus - przecież napisałem - szczelina o małej wydajności. Wąska szczelina pozwala na wolny ruch powietrza, a nie szybki. To nie obniży temperatury do punktu rosy, tylko o jeden dwa stopnie. Tam nie ma wiatru, nie ma przewiewania, jest wysoka stosunkowo temp. w stosunku do zewnetrznej. Małe otwory wentylacyjne, wąska szczelina - to bardzo mała wymiana powietrza.   Poza tym można na 2, 3 miesiące zamknąć te otwory na dole - wtedy nie ma cyrkulacji. Ale przez pozostałe 9, 10 miwsięcy jest - i nie ma pozostającej pary wodnej na powierzcnni ściany. tu mogę odpowiedzieć przykładem.  Był taki program TV odomach z bali  USA - itam jednak narzekali na ciepło i ocieplali niektórzy te budynki dodatkowo, wykazując znaczne oszczędności.
    • no tutaj akurat jest jeszcze ok, ale że widać gołym okiem to wrzuciłem. Na innych scianach musiałbym zrobić zdjęcie z poziomicą, wtedy widać odchyły.  Dzięki za te normy - wychodzi, że norma to 2cm, a u mnie dochodzi do 5cm. Na zdjęciu, przy górnej krawędzi okna, jest ok. 3cm, trochę zasłania tę przestrzeń taśma od ciepłego montażu.    Co do stropu, zastanawiam się czy nie lepiej najpierw go zeszlifować maksymalnie na równo z dolną ścianą, zamiast tynkować? Bo dolne ściany trzymają pion, problem jest z górnymi.   A dlaczego pytasz o sufit w salonie? 
    • Wentylowanie izolacji poprzez wpuszczanie do jej wnętrza powietrza o obniżonej temperaturze spowoduje wprawdzie odprowadzenie części wilgoci z wnętrza przegrody, ale również przyczyni się do obniżenia temperatury w jego wnętrzu, a tym samym spowoduje osiągnięcie w szczelinie przegrody temperatury punktu rosy. Czyli po co ta izolacja, jeżeli jest nieprzydatna? Wody będzie więcej, chłodne powietrze=większa kondensacja.     Budynek zrobiony z prawdziwych bali, ściany jednorodne wykonane z drewna litego, posiadają dużą pojemność cieplną. Duża pojemność to duża bezwładność cieplna, czyli im większa masa ciała, tym większa jego bezwładność cieplna, od tego zależy komfort cieplny domu z bala. W chacie drewnianej o wysokiej bezwładności cieplnej są mniejsze wahania temperatury, ponieważ grube bale zmagazynują więcej ciepła w ciągu dnia, a oddadzą je po zachodzie słońca, gdy powietrze ochładza się. Chałupy drewniane z cienkiego bala o niskiej bezwładności cieplnej szybko nagrzewają się od słońca i szybko wychładzają. Technicznie to się nazywa przesunięcie fazowe strumienia cieplnego w ścianie z bali drewnianych, przy grubości ściany 22 cm wynosi około 11 godz., czyli że ściana z bali nagrzana w ciągu dnia słońcem, przekazuje swoje ciepło do wnętrza budynku jeszcze następnego dnia rano. W okresie zimowym najniższa temperatura powietrza zewnętrznego wystąpi np. o godzinie 3 w nocy, wówczas najniższa temperatura na wewnętrznej powierzchni ściany wystąpi około godz. 14. Osłaniając ścianę z bala przed słońcem sztuczną izolacją wytworzoną przez człowieka, odcinamy możliwość przekazywania strumienia cieplnego przez naturę.  
    • Eeeee, nie jest tragicznie... jest do naprawy...     I tak musisz tynkować, żeby zgubić "wystający" strop, na którym stoi ta ściana - wrzucą ciut więcej tynku i będziesz Pan zadowolony    Ciekawy jestem, jak ma wyglądać sufit/strop w salonie...
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...