Skocz do zawartości

Porównanie "z drewna" a tradycyjny


Recommended Posts

Cytat

A mozesz się odnieść do tego co napisał Jani, pisząc, że nie postawię takiego domu jaki opisałem ? :


To może sam się osobiście ustosunkuję do tego pytania jeśli pozwolisz.
Chodzi mi o przekrój/grubość ścian nośnych dla domu z poddaszem użytkowym.
Żaden konstruktor tego projektu nie podpisze przy grubości jaka zakładasz, czyli 100mm dla przekroju poprzecznego elementów nośnych.
I to obojętnie czy będzie to kantówka czy belka dwuteowa.

Dodatkowo wypełnienie styropianem też nie jest najszczęśliwszym pomysłem.
Izolacyjność akustyczna ściany konstrukcyjnej (Rw) będzie zbyt słaba.



Cytat

Nie widzę tutaj niczego niemożliwego do zrealizowania ani jakiegoś super drogiego.


Gawełku, nie jeden związek, tfu projekt już poległ przez głupie 4-6cm różnicy icon_mrgreen.gif
Link do komentarza
A to masz rację,to nie tylko kwestia przekroju elementów nośnych ale ich zageszcznie 40 lub 60 cm oraz jakość materiału. tzn klasa drewna o ile w ogóle jest klasyfikowane.

Ja mam jak się finalnie okazało drewno mało, że zagraniczne to prawie egzotyczne, mianowicie sosnę ukraińską icon_biggrin.gif .Mało kto wie że w Polsce drewno o odpowiedniej średnicy /wieku jest prawie nieosiągalne.

Zauważyłem intencje inwestora w kwestii wykorzystania styropianu, ale zignorowałem ponieważ to fantasmagoria wynikająca z braku pojęcia o wypowiadanych treściach. Nie można użyć styropianu w kanadyjczyku jako ociepleni wewnątrz ściany konstrukcyjnej ponieważ:

trudno jest uzyskać ciągłą warstwę izolacyjną nie da się idealnie dokroić styropianu do konstrukcji szkieletu pozostaną mikro szczeliny= mostki co doprowadzi z czasem do biokorozji szkieletu;

Ja mam docieplenie styropianem z zewnątrz bo do tego nadaje sie najlepiej styropian, to o czym pisałem styropian ryflowany czyli zaopatrzony w rowki od wewnętrznej strony do wentylacji ściany. taki patent do kanadyjczyków. Ale nasz krajowy ze styrominu tani.


wełna zabezpiecza ppożarowo konstrukcję a w domu styropianowym to ja bym sie bał nawet mieszkać icon_cry.gif ;

ponadto wełna jest niemile widziana przez owady i powoduje że korniki sie nie lęgną. ( z tego co słyszałem)
Link do komentarza
Cytat

Dom z bali jest fajny, ale pewien gość kiedyś mi podstawił jeszcze lepszy schemat, bo dom z bali jest jednak drogi. Można postawić kanadyjczyka i z zewnątrz dać półwałki udające bale. Na rogach domu, tak samo, tylko udające pełny przekrój bala. Pokazywał mi zdjęcia jak takie coś robił, ale potem jego firma splajtowała i temat odszedł w zapomnienie. Wrócił dopiero teraz.



Popatrz na pogrubione.

Pomyśl, jak pracochłonne (i kosztowne) może być utrzymanie w "sprawności" takiej elewacji.

Link do komentarza
Cytat

Warto wiedzieć, że -owa budowała, w zasadzie, typowy dom z bala - nawet z gaceniem.
Ten omawiany tu ma być szkieletorem, udającym dom z bala.
To są dwie różne nieporównywalne technologie.



Dom z bala mi się bardzo podoba, ale cena domu z bala jest porównywalna z ceną domu "murowanego", a jak już wspomniałem, chcę to zrobić w miarę tanio.

A jakby porównać dom szkieletowy udający dom z bala, z domem z bala, pod względem energooszczędności, to jak by to wyglądało ?
Link do komentarza
No ja to wiem, ale który dom będzie sumarycznie cieplejszy, bo jeśli z bala będzie dwa razy cieplejszy od szkieletora, to można coś dopłacić na starcie podczas budowy do bala.

Co innego, jak na odwrót.

A dla mnie to ważne, bo Moose napisała mi, ze jej dom wyszedł ją 250 000 zł, więc kwota wg mnie dosyć pokaźna (w porównaniu ze szkieletorem).
Link do komentarza
Cytat

A jakby porównać dom szkieletowy udający dom z bala, z domem z bala, pod względem energooszczędności, to jak by to wyglądało ?


A to zależy jaką grubość będą miały przegrody które będziesz porównywał.
Dla "bala" jest to wartość skończona, ale dla szkieletora... powiedzmy że otwarta icon_biggrin.gif

Jak Bajbaga zaznaczył, wykończenie zewnętrzne ma tu trzeciorzędne znaczenie dla energooszczędności.
Link do komentarza
Gość Strawman
Cytat

Popatrz na pogrubione.
Pomyśl, jak pracochłonne (i kosztowne) może być utrzymanie w "sprawności" takiej elewacji.


Nie demonizujmy - niewiele różni się to rozwiązanie od ocieplenia metodą lekką suchą jeśli chodzi o utrzymanie. Trzeba jednak przyznać, że sam koszt wykonania dyskwalifikuje je z metod tanich.

Co do pytania o energooszczędność domu z bala a szkieletora: jedno i drugie można zrobić lepiej i gorzej - jak to mówią: diabeł tkwi w szczegółach :scratching:

Kilka zdjęć patrona:

Tu półbal w wersji udającej dom z bala, jednak okładzina wykonywana na murowańcu:


a tu stylizacja tylko, też na budynku murowanym


Edytowano przez Strawman (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

A to zależy jaką grubość będą miały przegrody które będziesz porównywał.
Dla "bala" jest to wartość skończona, ale dla szkieletora... powiedzmy że otwarta icon_biggrin.gif

Jak Bajbaga zaznaczył, wykończenie zewnętrzne ma tu trzeciorzędne znaczenie dla energooszczędności.



Przegrody muszą mieć taką grubość, żebym mógł mieć użytkowe poddasze, oraz, żeby cały dom zużył te 10 000 kWh (lub mniej), tak jak już tutaj obliczyłem. Mnie osobiście wynik 2500 zł za ogrzewanie w zupełności wystarczy.
Link do komentarza
Cytat

A dla mnie to ważne, bo Moose napisała mi, ze jej dom wyszedł ją 250 000 zł, więc kwota wg mnie dosyć pokaźna (w porównaniu ze szkieletorem).



Czy masz jakieś szacunki kosztów budowy takiego szkieletora projektowanego wg. Twoich założeń?
Będzie mniejszy, niż - relatywnie do powierzchni - koszt poniesiony przez Moose?
Budować masz zamiiar własnoręcznie, masz jakieś doświadczenie ciesielskie, czy masz na oku jakiegoś znającego temat wykonawcę?
Nie słyszałem takich wiadomości, żeby budowanie przez doświadczonych wykonawców szkieletora było zdecydowanie tańsze ... Edytowano przez stach (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
A to już zupełnie inna sprawa Stachu.
Tym bardziej, że jak napisał Gaweł, w naszym kraju ciężko o odpowiednie drewno dla takich konstrukcji.
A 20tys gwoździ też ma swoją wartość icon_biggrin.gif


Cytat

Przegrody muszą mieć taką grubość, żebym mógł mieć użytkowe poddasze, oraz, żeby cały dom zużył te 10 000 kWh (lub mniej), tak jak już tutaj obliczyłem. Mnie osobiście wynik 2500 zł za ogrzewanie w zupełności wystarczy.


Czyli rozumiem że dotarło do Ciebie że 100mm w przekroju nie wchodzi w rachubę? icon_biggrin.gif

Co do reszty, to technologia budowy która chcesz zastosować pozwala bez nadmiernego pogrubiania ścian zewnętrznych zbudować dom na prawdę energooszczędny, - do pasywny włącznie.
Przeniesienie np. zakładanych 4-letnich kosztów ogrzewania na termoizolację przyniesie same korzyści na przyszłość w postaci stale niższych rachunków/kosztów.
10000kWh zużycia energii to nie jest wartość stała której musisz się trzymać bez możliwości jej zmniejszania o powiedzmy 40%.
Co więcej, prawdopodobnie zanim zaczniesz budowę, przepisy już będą od Ciebie wymagały żeby zapotrzebowanie na ciepło było mniejsze niż obecnie zakładasz, a dalej będziesz mógł sam je dodatkowo zmniejszyć.
Innymi słowy wartości które zakładasz są wartościami krańcowymi na obecną chwilę, a nie wartościami stałymi.
Link do komentarza
Cytat

A to już zupełnie inna sprawa Stachu.
Tym bardziej, że jak napisał Gaweł, w naszym kraju ciężko o odpowiednie drewno dla takich konstrukcji.
A 20tys gwoździ też ma swoją wartość icon_biggrin.gif



Czyli rozumiem że dotarło do Ciebie że 100mm w przekroju nie wchodzi w rachubę? icon_biggrin.gif

Co do reszty, to technologia budowy która chcesz zastosować pozwala bez nadmiernego pogrubiania ścian zewnętrznych zbudować dom na prawdę energooszczędny, - do pasywny włącznie.
Przeniesienie np. zakładanych 4-letnich kosztów ogrzewania na termoizolację przyniesie same korzyści na przyszłość w postaci stale niższych rachunków/kosztów.
10000kWh zużycia energii to nie jest wartość stała której musisz się trzymać bez możliwości jej zmniejszania o powiedzmy 40%.
Co więcej, prawdopodobnie zanim zaczniesz budowę, przepisy już będą od Ciebie wymagały żeby zapotrzebowanie na ciepło było mniejsze niż obecnie zakładasz, a dalej będziesz mógł sam je dodatkowo zmniejszyć.
Innymi słowy wartości które zakładasz są wartościami krańcowymi na obecną chwilę, a nie wartościami stałymi.



Żeby dom się nie chwiał i don't gonna with the wind, to mój jest skręcany na wkręty . Na gwoździe to te szałasy z topbudu robione z mokrej tarcicy są icon_confused.gif
Link do komentarza
Cytat

Co więcej, prawdopodobnie zanim zaczniesz budowę, przepisy już będą od Ciebie wymagały żeby zapotrzebowanie na ciepło było mniejsze niż obecnie zakładasz,........



Nieśmiało tylko dodam, że opalane toto ma być węglem - czyli dochodzi wskaźnik EP , a już teraz jest to na granicy dopuszczalnej .
Link do komentarza
Cytat

Czy masz jakieś szacunki kosztów budowy takiego szkieletora projektowanego wg. Twoich założeń?
Będzie mniejszy, niż - relatywnie do powierzchni - koszt poniesiony przez Moose?
Budować masz zamiiar własnoręcznie, masz jakieś doświadczenie ciesielskie, czy masz na oku jakiegoś znającego temat wykonawcę?
Nie słyszałem takich wiadomości, żeby budowanie przez doświadczonych wykonawców szkieletora było zdecydowanie tańsze ...



Tak mam, wg gościa co robi u nas domy drewniane od 30 lat, taki dom jaki opisałem, powinien mnie wykosztować ok 120 000 zł. Czyli jak by nie było dwa razy mniej niż 250 000 zł.

Budować nie mam zamiaru własnoręcznie, po prostu nie mam na to czasu, a nie chcę uczyć się na własnym domu.

Jani, technologia technologią, ale nie chcę żeby ten dom kosztował jakieś horrendalne sumy. To ma być na prawdę mały domek, z garażokotłownią, bez wydziwiania.
Link do komentarza
Gość Strawman
Cytat

Ps. Na marginesie.
Ta druga wklejona fotka "imitacji".
Jak myślicie, po jakim czasie użytkownik takiego cósia, napisze "jak pozbyć się grzyba ?" icon_lol.gif


Mówisz o tym budynku ocieplanym wełną szklaną? :bezradny:
Gdybyś ty to budował to pewnie już byłoby "pozamiatane" - budynek powstał w 2005 roku.
Twoje doświadczenie w temacie oceniam na podstawie wątku o impregnatach do drewna, w którym co prawda została skasowana twoja uwaga na temat przeznaczenia porównywanych impregnatów, ale pamiętamy :bezradny: rolleyes.gif

edit: rozwinąłem odpowiedź... nabierając przekonania, że zaczepka miała na celu tylko bezzasadne zdyskredytowanie rozmówcy Na podstawie tego zdjęcia nie można powiedzieć nic na temat sposobu zaprojektowania i układu warstw. Edytowano przez Strawman (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
icon_biggrin.gif


Cytat

Żeby dom się nie chwiał i don't gonna with the wind, to mój jest skręcany na wkręty . Na gwoździe to te szałasy z topbudu robione z mokrej tarcicy są icon_confused.gif


To taki skrót myślowy był inspirowany movie hamerańskim icon_biggrin.gif
... choć gwóźdź ciesielski aż taki do końca zły nie jest icon_razz.gif



Cytat

Tak mam, wg gościa co robi u nas domy drewniane od 30 lat, taki dom jaki opisałem, powinien mnie wykosztować ok 120 000 zł. Czyli jak by nie było dwa razy mniej niż 250 000 zł.

Budować nie mam zamiaru własnoręcznie, po prostu nie mam na to czasu, a nie chcę uczyć się na własnym domu.

Jani, technologia technologią, ale nie chcę żeby ten dom kosztował jakieś horrendalne sumy. To ma być na prawdę mały domek, z garażokotłownią, bez wydziwiania.


Zrobisz jak uważasz. Nikt Ci nie zabroni... nawet zrobić sobie krzywdę.
Ale 100-metrowy dom z poddaszem, na pochyłej działce z antresolą budowany przez ekipę w cenie 120 tys za SSZ to dla mnie takie trochę Milky Way.
Link do komentarza
Cytat

Tak mam, wg gościa co robi u nas domy drewniane od 30 lat, taki dom jaki opisałem, powinien mnie wykosztować ok 120 000 zł.
To ma być na prawdę mały domek, z garażokotłownią, bez wydziwiania.



I to razem z wybudowaniem garażu z kotłownią pod domkiem - jakim domkiem -domem ? te ok 120 000 zł ?

To ustaw mnie w kolejkę do niego - przez czas budowy Twojego domku (naprawdę ?) małego (zawsze myślałem,że naprawdę mały, to taki ze 35, no góra 40 m2) , dozbieram jeszcze z 30 tysi, bo mam 100, a że działka płaska, to będzie jeszcze taniej, a i będzie mniejszy, tak ok. 50 - 55 m2 i sobie w tym Milki Way' owym domku pomieszkam aż do śmierci ...
Tylko grzać będę jednak inaczej



I pomyśleć, że dorosły facet, znający się co nie co na budowlance wierzy, że ekipa wybuduje mu domek z podpiwniczeniem ( bo ta garażokotłownia - to nic innego jak piwnica...)w cenie 1000 zł/m2 ...
Link do komentarza
Ludzie

Ja piszę o SAMYM DOMKU. bez fundamentu. Interesuje mnie cena za to co zrobi "facet do drewna".

Fundamenty zrobię we własnym zakresie, ale to i tak nie będzie jakaś niebotyczna kwota.

Ps. Może zamiast wyśmiewać cenę i inne czynniki, lepiej było by napisać, że to podejrzanie mało i dodać ile takie coś powinno kosztować. Tylko, ze to zbyt proste jak na polskie realia, lepiej z 5 postów nasrać wyśmiewania i w szóstym zawrzeć jakąś szczątkową treść merytoryczną.
Link do komentarza
Cytat

Ps. Na marginesie.
Ta druga wklejona fotka "imitacji".
Jak myślicie, po jakim czasie użytkownik takiego cósia, napisze "jak pozbyć się grzyba ?" icon_lol.gif


zaś szukasz mi roboty ?

Cytat

Ps. Może zamiast wyśmiewać cenę i inne czynniki, lepiej było by napisać, że to podejrzanie mało i dodać ile takie coś powinno kosztować. Tylko, ze to zbyt proste jak na polskie realia, lepiej z 5 postów nasrać wyśmiewania i w szóstym zawrzeć jakąś szczątkową treść merytoryczną.




Ty się lepiej nie bądź taki wyrywny.
większość ludzi stawia murowane .
spora część ludzi z forum ma już postawine i wypadli z cen -
podpowiadamy na ile możemy
chcesz więcej to to wróża Macieja , my tak nie umiemy.
a podejrzanie mało znaczy dokładnie podejrzanie mało
sprawdź sobie ceny domów drewnianych w necie
czyli masz podejrzanie mało zapłacić
jeżeli nie zapłacisz ani grosza więcej to tylko czepka zazdrościć bynajmniej rezerwę budrzetowa przygotować racz i to większą jakąś Edytowano przez MTW Orle (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Tak mam, wg gościa co robi u nas domy drewniane od 30 lat, taki dom jaki opisałem, powinien mnie wykosztować ok 120 000 zł. Czyli jak by nie było dwa razy mniej niż 250 000 zł.


120 to chyba za robociznę icon_biggrin.gif
Ja osobiście przerabiałem gdy bylem przed wyborem jaką technologią budować i 5 lat temu szkieletor wcale nie wychodził taniej niż murowany, bynajmniej w mojej okolicy takie ceny były i są nadal.

Cytat

Ludzie

Ja piszę o SAMYM DOMKU. bez fundamentu. Interesuje mnie cena za to co zrobi "facet do drewna".

Fundamenty zrobię we własnym zakresie, ale to i tak nie będzie jakaś niebotyczna kwota.

Ps. Może zamiast wyśmiewać cenę i inne czynniki, lepiej było by napisać, że to podejrzanie mało i dodać ile takie coś powinno kosztować. Tylko, ze to zbyt proste jak na polskie realia, lepiej z 5 postów nasrać wyśmiewania i w szóstym zawrzeć jakąś szczątkową treść merytoryczną.


To pisz konkretnie a nie będzie niedomówień to raz a dwa to fundamenty powiadasz zrobisz sam, a piwnica?
Jesteś tak obcykany (bynajmniej ja takie odnoszę wrażenie) w budowlance a piszesz jak laik.
Już Ci napisałem wcześniej, że nikt z tutaj wypowiadających się nie chce Ci źle doradzać, ale widzę Ty sam do tego dążysz aby Ci tu nikt nie doradzał, jedynie słuszne i prawdziwe są tylko twoje stwierdzenia i rozwiązania.
Link do komentarza
Piszę jak laik, gdyż jak już wspomniałem, w budowaniu domu z drewna jestem laikiem. Nie znam się na tym i za to się wolę nie brać.

Co do fundamentu, to jak już wspomniałem, fundament-garażokotłownia, będzie częściowo w ziemi. Dopiero NA TYM postawi się dom i to właśnie ta cena (za postawienie drewnianego domu na fundamencie) mnie interesuje. Tutaj niestety nie mogę póki co stwierdzić jak to by wyglądało, gdyż nie mam jeszcze sprecyzowanego kształtu domu, a to kształt domu determinuje kształt jego fundamentu = kształt garażokotłowni.
Link do komentarza
Gość Strawman
Cytat

Piszę jak laik, gdyż jak już wspomniałem, w budowaniu domu z drewna jestem laikiem. Nie znam się na tym i za to się wolę nie brać.

Co do fundamentu, to jak już wspomniałem, fundament-garażokotłownia, będzie częściowo w ziemi. Dopiero NA TYM postawi się dom i to właśnie ta cena (za postawienie drewnianego domu na fundamencie) mnie interesuje. Tutaj niestety nie mogę póki co stwierdzić jak to by wyglądało, gdyż nie mam jeszcze sprecyzowanego kształtu domu, a to kształt domu determinuje kształt jego fundamentu = kształt garażokotłowni.



Przyznasz, że główne założenia domu (część drewniana) pozostawia dużo do życzenia. Z tego co przeczytałem interesuje Cię szkieletowy, ale taki bardziej Kanadyjczyk? Część tego co aktualnie budujemy to szkielet, ale na konstrukcji tradycyjnej - słupy 14x14, wypełnienie wełną, na to OSB od zewnątrz i styropian ryflowany 15cm. Od wewnątrz paroizolacja i dowolne wykończenie. Nie powiem Ci jaki koszt, bo nie jestem od tego - mnie bardziej interesuje poprawność wykonania :-)
Link do komentarza
Gość Strawman
Cytat

Jeśli część drewniana pozostawia dużo do życzenia, to pisz o co chodzi, bo tak jak widzisz sam, muszę dopytywać. Mam znaleźć jakiś projekt, który by mnie interesował i Ci go podesłać ?



Bardziej chodzi mi o założenia konstrukcyjne - ten 10cm przekrój nośny ściany.
Co Ci będę opowiadał, jak Irbis już stoczył małą batalię w wątku altankowym - nazwano tam dach naszej altany "lotniskiem dla helikopterów" icon_lol.gif

Najmniejszy przekrój z jakiego budujemy ściany to 14x14 i niezależnie czy będzie to duża altana czy dom.
Trochę jest to uwarunkowane sposobem wykonania (tradycyjne ciesielstwo, czopy, wpusty itp), ale można zaobserwować ciągłe obniżanie norm w tym zakresie, a jakie panują warunki na zewnątrz zdajesz sobie sprawę - coraz częstsze wichury i inne anomalia pogodowe. Dlatego trzymamy się podstaw. Nie będę ukrywał, że też park maszynowy mamy dostosowany do takich rozwiązań - dłutownica i 10cm kantówka to raczej nie w ciesielskich rozwiązaniach a bardziej w stolarskich icon_lol.gif

edit: stylistyka Edytowano przez Strawman (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Jeśli część drewniana pozostawia dużo do życzenia, to pisz o co chodzi, bo tak jak widzisz sam, muszę dopytywać. Mam znaleźć jakiś projekt, który by mnie interesował i Ci go podesłać ?


A nie prościej czytać uważnie a nie biadolić

Cytat

To może sam się osobiście ustosunkuję do tego pytania jeśli pozwolisz.
Chodzi mi o przekrój/grubość ścian nośnych dla domu z poddaszem użytkowym.
Żaden konstruktor tego projektu nie podpisze przy grubości jaka zakładasz, czyli 100mm dla przekroju poprzecznego elementów nośnych.
I to obojętnie czy będzie to kantówka czy belka dwuteowa.


Nie podjąłeś tematu a teraz nagle twierdzisz że ma być porządnie bo nie lubisz na odpier....
Ale wcześniej chciałeś dom stawiać na zapałkach.

Jak widzisz wybiórcze czytanie tylko treści która odpowiada Twoim wyobrażeniom do niczego dobrego nie prowadzi.
Dobrze że się znalazł Strawman i swoim wpisem pobudził Cię do logicznego myślenia. icon_razz.gif


Cytat

Bardziej chodzi mi o założenia konstrukcyjne - ten 10cm przekrój nośny ściany.
Co Ci będę opowiadał, jak Irbis już stoczył małą batalię w wątku altankowym - nazwano tam dach naszej altany "lotniskiem dla helikopterów" icon_lol.gif
(...)
Nie będę ukrywał, że też park maszynowy mamy dostosowany do takich rozwiązań - dłutownica i 10cm kantówka to raczej nie w ciesielskich rozwiązaniach a raczej stolarskich icon_lol.gif


I słusznie - nie opowiadaj. Kolejna burza w szklance wody nie jest nikomu do szczęścia potrzebna. icon_biggrin.gif
Nie wiem, może się mylę, ale to zdaje się konstruktor ustala grubość elementów nośnych... i raczej nie kieruje się przy tym parkiem maszynowym wykonawcy.
Nawiasem mówiąc co w przypadku kiedy projekt zakłada konstrukcję na belkach dwuteowych?
Link do komentarza
Nigdzie nie napisałem, że chcę dom "na zapałkach". Przedstawiłem jedynie co powiedział mi facet od szkieletorów 2 lata temu jak chciałem takowy postawić. Wystarczyło po prostu od razu napisać, że do użytkowego poddasza ściana musi być na dole grubsza i mieć inną konstrukcję, żeby strop mógł być grubszy, bo gruby musi być z racji piętra. Taka informacja jest spójna i logiczna, a nie "takiego domu nie postawisz".

I nie stwierdzałem nigdzie, że chcę dom na odp.... a nagle się obudziłem i napisałem, że chcę porządnie. Od początku chciałem dom w tech. szkieletowej, mały, tanie, ale MIESZKALNY. To chyba logiczne, ze dom mieszkalny MUSI być zrobiony dobrze.
Link do komentarza
Cytat

Nigdzie nie napisałem, że chcę dom "na zapałkach". Przedstawiłem jedynie co powiedział mi facet od szkieletorów 2 lata temu jak chciałem takowy postawić. Wystarczyło po prostu od razu napisać, że do użytkowego poddasza ściana musi być na dole grubsza i mieć inną konstrukcję, żeby strop mógł być grubszy, bo gruby musi być z racji piętra. Taka informacja jest spójna i logiczna, a nie "takiego domu nie postawisz".

I nie stwierdzałem nigdzie, że chcę dom na odp.... a nagle się obudziłem i napisałem, że chcę porządnie. Od początku chciałem dom w tech. szkieletowej, mały, tanie, ale MIESZKALNY. To chyba logiczne, ze dom mieszkalny MUSI być zrobiony dobrze.


Sorry, bzdury totalne na przekroje są odpowiednie normy konstrukcyjne uwzględniające wiele czynników w tym atmosferycznych np strefy wiatrowe, mój projekt który jest chyba standardowy zawiera ponadto, wyliczenia naprężeń oraz symulacje zachowania się konstrukcji w różnych sytuacjach np obciążenie śniegiem.

nie buduje się domów z 10 cm elementów przynajmniej zgodnie z prawem i podejrzewam że wiedzą inwestora też. Nie myl pietra jako oddzielnej kondygnacji z użytkowym poddaszem bo to całkiem co innego. Widziałem szkielet z 1 i 2 pełnymi piętrami i przekrój elementów był standardowy 14 cm.

Tak że reasumując chcesz mieć dom bardzo dobrej jakości w cenie szałasu i żebyś będąc laikiem mógł brylować i udawać głupiomądrego.

No cóż nasz klient nasz perpan pewno się da w T-mobile
Link do komentarza
Cytat

Wystarczyło po prostu od razu napisać, że do użytkowego poddasza ściana musi być na dole grubsza i mieć inną konstrukcję, żeby strop mógł być grubszy, bo gruby musi być z racji piętra. Taka informacja jest spójna i logiczna, a nie "takiego domu nie postawisz".


Nie dla użytkowego poddasza z racji stropu, bo strop i tak będzie chyba że ma to być "kurnik", i nie tylko na dole, tylko dla stabilności konstrukcji nośnej która musi utrzymać dach.
A dach to nie ścianka działowa która obciąża konstrukcję tylko masą własną.
Użytkowe poddasze z kolei przekłada się na wysokość tego poddasza, więc wynosi kalenice znacznie wyżej niż w przypadku konstrukcji kratownicowej.
A tu już wystarczy trochę wyobraźni żeby zdać sobie sprawę z faktu że im wyższy budynek, tym bardziej narażony na parcie wiatru. A ten może wywierać znacznie większe obciążenie na konstrukcję niż np. zalegający śnieg na dachu o małym spadku.
O połączeniu tych dwóch elementów/czynników już nawet nie wspominając.
Przecież jak twierdzisz ogólne zasady znasz, tylko za drewno się nie tykasz.


Cytat

To chyba logiczne, ze dom mieszkalny MUSI być zrobiony dobrze.


Skoro to takie logiczne, to aż dziw że nie "zapaliła Ci się czerwona lampka ostrzegawcza w głowie" jak gość którego firma podobno się specjalizowała w takich konstrukcjach i splajtowała takie "cus" Ci proponował.

Edytowano przez Jani_63 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość od plajtowania proponował mi dom z bala i to on podsunął mi temat domu szkieletowego, wyglądającego na bal. Potem ten sam pomysł powieliła firma, o której wspominałem, że jest 30 lat na rynku, z tym że widziałem jak na razie tylko domki letniskowe tej firmy. Mieszkalnego jeszcze nie dane mi było widzieć, bo tak jak już wspominałem, temat porzuciłem i dopiero teraz (przy okazji jak chcę kupić działkę) odżył.

A dom z drewna zawsze wydawał mi się tańszy w budowie od domu murowanego, więc dla ceny 120 000 zł za mały domek żadna lampka mi się nie zapaliła, bo po prostu (jak już trzeci raz wspominam) nie znam się na domach z drewna. Z tego wszystkiego wychodzi, że dom będzie miał raptem 90 metrów, być może z 15 m tarasu, bo garaż i kotłownia będą fundamentem, więc na prawdę

NIE WIEM

jakiej ceny się spodziewać za sam dom.

Chodzi MNIEJ WIĘCEJ o taki dom:

http://www.moj-dom-projekty.pl/L-87,szkiel...awowa.html#tab1

Z tym, ze na projekcie jest zadaszenie dla samochodu, u mnie w tym miejscu by był garaż z kotłownią. Sytuacja działkowa niemalże identyczna. Taras również byłby na dachu garażu. Edytowano przez Panbenonium (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Nie dla użytkowego poddasza z racji stropu, bo strop i tak będzie chyba że ma to być "kurnik", i nie tylko na dole, tylko dla stabilności konstrukcji nośnej która musi utrzymać dach.
A dach to nie ścianka działowa która obciąża konstrukcję tylko masą własną.
Użytkowe poddasze z kolei przekłada się na wysokość tego poddasza, więc wynosi kalenice znacznie wyżej niż w przypadku konstrukcji kratownicowej.
A tu już wystarczy trochę wyobraźni żeby zdać sobie sprawę z faktu że im wyższy budynek, tym bardziej narażony na parcie wiatru. A ten może wywierać znacznie większe obciążenie na konstrukcję niż np. zalegający śnieg na dachu o małym spadku.
O połączeniu tych dwóch elementów/czynników już nawet nie wspominając.
Przecież jak twierdzisz ogólne zasady znasz, tylko za drewno się nie tykasz.



Skoro to takie logiczne, to aż dziw że nie "zapaliła Ci się czerwona lampka ostrzegawcza w głowie" jak gość którego firma podobno się specjalizowała w takich konstrukcjach i splajtowała takie "cus" Ci proponował.


Jani ja mam przez cały dom taką monstrualną belę tzw "oczep" o przekroju 30x40 cm i długości okolo 8 metrów (do dziś eis zastanawiam skąd mój wykonawca wytrzasnął taką bele co to była za sosna icon_eek.gif )i jest ona prostopadła do belek stropowych ma ona za zadanie usztywnić całą konstrukcję. Kanadyjczyk jest dla tego taki trwały bo napory są przenoszone na całą konstrukcję, i dlatego tak ciężko jest go poprawnie wykonać.

Pewnym dowodem na pracę konstrukcji było "strzelanie" domu pierwszej zimy to po prostu dosychało drewno i konstrukcja się sprasowywała. Ale tutaj właśnie chcę nadmienić że podczas porywistych wiatrów to strzelanie się nasilało co świadczy chyba o poparciu tego co powiedziałem powyżej o pracy konstrukcji drewnianej i przenoszeniu naprężeń.

Te efekty specjalne wystąpiły tylko raz pierwszej zimy i od tej pory spokój.

mój dom wygląda mniej więcej tak:



Zdjęcia sprzed 3 lat bo teraz to już roślinność podrosła i domu nie widać

DSC01446.jpg

Edytowano przez gawel (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość Strawman
Cytat

I słusznie - nie opowiadaj. Kolejna burza w szklance wody nie jest nikomu do szczęścia potrzebna. icon_biggrin.gif


Moja konwersacja z autorem wątku tak Cię irytuje?... :santajump:

Cytat

Nie wiem, może się mylę, ale to zdaje się konstruktor ustala grubość elementów nośnych...
i raczej nie kieruje się przy tym parkiem maszynowym wykonawcy.


Hmm, ale dajesz wykonawcy prawo do odmowy podjęcia się zadania, które nie leży w zakresie jego działalności?!
Można przy grubości ściany nośnej 14 cm zastosować elementy o prostokątnym przekroju, czyli grubości np. 8cm rozmieszczając je odpowiednio gęściej - to ogólnie rzecz biorąc byłby "kanadyjczyk" i czegoś takiego nie robimy, z przyczyn podanych wyżej, co nie znaczy że nie wolno takich projektować, czy budować.


Link do komentarza
Cytat

Zdjęcia sprzed 3 lat bo teraz to już roślinność podrosła i domu nie widać


From the jungle to jungle icon_biggrin.gif
Z miejskiej (praca) do prywatnej przy domu (po pracy) icon_cool.gif



Cytat

Moja konwersacja z autorem wątku tak Cię irytuje?... :santajump:


No co Ty.

Cytat

Hmm, ale dajesz wykonawcy prawo do odmowy podjęcia się zadania, które nie leży w zakresie jego działalności?!


Ależ oczywiście - to jego/Twoje święte prawo.
Powiem nawet że to uczciwe z jego strony (wykonawcy) że nie próbuje na siłę podjąć zlecenia jeśli nie umie lub nie może go wykonać w/g projektu.
Link do komentarza
Gość Strawman
Cytat

No to git, ja lubie jak coś jest wykonane porządnie, a nie na odp...ol. Podasz jakiś link do Waszych realizacji ? (bardziej domy niż altany).


Głównie zajmujemy się dachami - na tradycyjną ciesiołkę w pełnym zakresie trudno dziś o chętnego, jednak zdarza się.

Za zgodą patrona kilka zdjęć:













Cytat

Za taki dom, który tutaj wkleiłem (z tym, że z odrobinkę większą powierzchnią) ile byś sobie życzył, zeby spełniał moje wymagania grzewcze i Twoje wymagania technologiczne ?


Mogę zapytać, ale pierwsze to projekt - na jego podstawie będzie można ewentualnie wycenić koszt realizacji.


Link do komentarza
Cytat

Cześć


Na prawdę tematykę systemu grzewczego mam już przerobioną wzdłuż i wszerz i wybieram piec na węgiel + kominek w domu jako źródło zapasowe i nikt mnie nie przekona do innego systemu, nie dlatego, że mam "zamknięty umysł", ale dlatego, ze już o innych systemach się naczytałem i one mi po prostu nie odpowiadają.




Cytat

Co chcę postawić:

Myślę nad budynkiem mieszkalnym ok 90 m.kw do tego garaż z kotłownią ok 30 m.kw. Garaż i kotłownia będa niejako fundamentem/piwnica, gdyż działka jest na górce i garaż z kotłownią będą usadowione "w ziemi". Do tego dach dwuspadowy, poddasze użytkowe. Strop oczywiście drewniany. Ściany zewnętrzne (od zewnątrz) półwałek (elewacja), folia wiatroizolacyjna, 5cm styropian, OSB, ocieplenie właściwe - styropian 10 cm, folia paroizolacyjna, boazeria/półwałki/coś innego - jako wnętrze ściany widoczne z wnętrza domu.

W temacie domów z drewna jestem raczej zielony, dlatego, jeśli macie jakieś inne pomysły, to chętnie poczytam.

Dom ma być ciepły i przynosić jak najmniej strat cieplnych, przy czym nie ma też kosztować majątku. Liczę, że na dom,m z fundamentami, w stanie surowym zamkniętym, wydam ok. 150 000 zł. Dużo materiału odejdzie na strop (chcę zrobić otwartą więźbę dachową widoczną z poziomu parteru, na piętrze będą tylko dwa pokoje, zajmujące połowę powierzchni parteru. Do tego jak najmniej ścian na parterze.




Cytat

Pompa ciepła jest fajna, ale nie mam zamiaru dawać takiej kasy za źródło ciepła. Po prostu staram się kupić działkę i wybudować dom bez kredytu, tylko za oszczędności, co samo naprowadza mnie na jak najekonomiczniejsze rozwiązania. W granicach rozsądku oczywiście.

Parterowy kanadyjczyk u mnie odpada, gdyż moja filozofia zakłada dom=piętro i to bezdyskusyjnie :P




Cytat

Piszę jak laik, gdyż jak już wspomniałem, w budowaniu domu z drewna jestem laikiem. Nie znam się na tym i za to się wolę nie brać.

Co do fundamentu, to jak już wspomniałem, fundament-garażokotłownia, będzie częściowo w ziemi. Dopiero NA TYM postawi się dom i to właśnie ta cena (za postawienie drewnianego domu na fundamencie) mnie interesuje. Tutaj niestety nie mogę póki co stwierdzić jak to by wyglądało, gdyż nie mam jeszcze sprecyzowanego kształtu domu, a to kształt domu determinuje kształt jego fundamentu = kształt garażokotłowni.


Ja wnioskuję, że jesteś dobrze obeznany w temacie , wnioskuje tak po w/w zacytowanych Twoich wypowiedziach.
Oczywiście nikt nie jest nieomylny i wszystko wiedzący, po to jest to forum aby doradzić, poradzić ale i sam tez musisz odbierać słowa krytyki z pokorą bo nikt Ci tu nie wróg.
Widzisz sam po swoich słowach, że sam jeszcze nie wiesz jaki kształt ma mieć domek, zresztą nie tylko Ty jeden jedyny masz taki problem z wyborem, każdy się z tym problemem "użerał" icon_smile.gif Masz mnóstwo projektów w necie do przeglądnięcia, i nie ważne czy to będzie projekt domu murowanego bo zawsze go można zmienić na drewniany czy szkieletowy, ważne aby układ pomieszczeń Ci odpowiadał a reszta sama przyjdzie.
Link do komentarza
W zasadzie to szuka tylko tego - ile to może kosztować.
Przykład cen na domy drewniane, w różnych technologiach: http://www.domzrajkowski.pl/cennik
Można śmiało przyjąć, że to są realne koszty, za postawienie budynku (bez fundamentów, płyty, piwnicy), a ich średnia cena to jest to czego szuka.

Pozostały tylko domy modułowe, ale to dość drogi interes (z reguły).

Link do komentarza
Gość Strawman
Cytat

To dałby radę mi powiedzieć pi razy drzwi z marginesem błędu ile by wyszedł taki dom jak podałem w linku, tylko, że powierzchniowo lekko większy ( gdzieś koło 80 m) ?


Gdyby to była produkcja seryjna, to nie byłoby problemu.
W przypadku kiedy tak naprawdę nie wiemy co jest do zrobienia nie ma szans na miarodajną wycenę i nikt Ci takiej nie da.
Zacznij od projektu - jeśli już takowy wybierzesz (nie musisz go kupować!) wystarczy uzyskać informację od biura projektowego jaki jest koszt budowy, przy określonej konfiguracji (pokrycie, konstrukcja itp), wtedy mnożysz to przez dwa i nie powinieneś się bardzo pomylić... w każdym razie będziesz miał już ogólne pojęcie o kosztach.

Co mogę jeszcze dodać - jeśli to będzie np. 15 styro plus 15 wełny w konstrukcji (bo te 14 cm grubości ściany to minimum), to spokojnie zamiast węgla możesz zastosować pompę powietrze-powietrze plus kominek na wypadek wielkich mrozów lub awarii. Koszt nie będzie znacznie odbiegał od tego co planujesz, a różnicę (zarówno w opłatach jak i komforcie) docenisz pierwszej zimy (że o lecie - bo pompa p-p również chłodzi - nie wspomnę).
Link do komentarza
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

×
×
  • Utwórz nowe...