Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Jakie drzwi wejściowe do mieszkania w bloku?


Recommended Posts

Witam
Jakie drzwi wejściowe do mieszkania w bloku?

Planuje wymienić drzwi - czy ktoś może mi doradzić , jakie drzwi wybrać,by w mieszkaniu było ciepło i cicho .
Co możecie polecić na podstawie własnych doświadczeń ?
Z góry dziękuję za informacje i pomoc.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie temu...
Tu masz kilka typów do wyboru:
-stalowe z wypełnieniem z pianki (poliuretan)
-stalowe z wypełnieniem ze styropianu (polistyren)
-drewniane pełne
-drewniane z pianką
-hybrydy (MDF + wypełnienie z czegoś + MDF)

Do bloku polecam najczęściej stalówki z pianką ze względu na ich akustykę. Sama izolacja akustyczna może nie powala na kolana, ale za to nie rezonują tak jak drzwi ze styropianem lub drewniane.
Ceny różne takich stalówek ... od 1000zł z hakiem w górę. Przy okolicach 2000zł możesz się zatrzymać i kupując takie drzwi zapominasz o nich na kilka dobry lat.

Daj więcej informacji co chcesz kupić, jaki budżet itd to coś się podpowie dalej.

P.S. warto poczekać do stycznia 2015r. bo szykują się nowości i może gdzieniegdzie spadnie cena.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Tu masz kilka typów do wyboru:
-stalowe z wypełnieniem z pianki (poliuretan)
-stalowe z wypełnieniem ze styropianu (polistyren)
-drewniane pełne
-drewniane z pianką
-hybrydy (MDF + wypełnienie z czegoś + MDF)

Do bloku polecam najczęściej stalówki z pianką ze względu na ich akustykę. Sama izolacja akustyczna może nie powala na kolana, ale za to nie rezonują tak jak drzwi ze styropianem lub drewniane.
Ceny różne takich stalówek ... od 1000zł z hakiem w górę. Przy okolicach 2000zł możesz się zatrzymać i kupując takie drzwi zapominasz o nich na kilka dobry lat.

Daj więcej informacji co chcesz kupić, jaki budżet itd to coś się podpowie dalej.

P.S. warto poczekać do stycznia 2015r. bo szykują się nowości i może gdzieniegdzie spadnie cena.


Dziękuję za odpowiedź na moje pytanie.
Poczytałem - poszukałem ,chyba kupię na 90% .
Drzwi Tower + Mechaniczny próg opadający .
PS;Budżet: 2200 zł
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 4 tygodnie temu...
To już taniej i solidniej jak zakupić Erkado model Herse. Tylko zwróć uwagę na zawiasy, bo to bardzo ciężkie skrzydło i czasem są z tym problemy.

A jeszcze lepszym wyjściem będzie zakupi stalówek o prostej konstrukcji z wypełnieniem z pianki lub tańsze o wypełnieniu ze styropianem.
Zrób sobie wycenę i będziesz mniej więcej wiedział ile Cię to wyjdzie:
http://wiked.pl/nowe-zamowienie (seria normal ze styropianem = tańsze lub seria premium z pianką = minimalnie droższe ... jedne i drugie na ościeżnicy pełnej czyli u nich "11", bo TERMO to będzie przesada do mieszkania w bloku i wyrzucone pieniądze).
+/- 200zł przy zakupie innej firmy jak Wikęd, bo mniej więcej w takich budżetach trzeba szukać drzwi stalowych, które nie sprawią Ci problemów przez kolejne lata. Oczywiście można dużo taniej lub dużo drożej ale ta cena to mniej więcej jest średnia.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 miesiące temu...
Cytat

Dziękuję za odpowiedź na moje pytanie.
Poczytałem - poszukałem ,chyba kupię na 90% .
Drzwi Tower + Mechaniczny próg opadający .
PS;Budżet: 2200 zł



Dolicz jeszcze do tego 200 - 300 zł za montaż tych drzwi, mówię tu o kosztach w jakich zamyka się dobry montaż, bez niespodzianek przy późniejszym użytkowaniu. icon_smile.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Dolicz jeszcze do tego 200 - 300 zł za montaż tych drzwi, mówię tu o kosztach w jakich zamyka się dobry montaż, bez niespodzianek przy późniejszym użytkowaniu. icon_smile.gif




Zależnie od regionu PL ale raczej trzeba liczyć bliżej 300+ jak 200zł za montaż. Przy drzwiach za 2000zł, te dodatkowe 100zł za montaż (+5% wartości drzwi) na prawdę warto wydać lub raczej zainwestować w swój święty spokój.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam
Jakie drzwi wejściowe do mieszkania w bloku?

Planuje wymienić drzwi - czy ktoś może mi doradzić , jakie drzwi wybrać,by w mieszkaniu było ciepło i cicho .
Co możecie polecić na podstawie własnych doświadczeń ?
Z góry dziękuję za informacje i pomoc.



A jeśli ubezpieczasz mieszkanie na wypadek włamania, to pomyśl, by spełniały też warunki które są zawarte w polisie ubezpieczeniowej
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mhtyl
Cytat

A jeśli ubezpieczasz mieszkanie na wypadek włamania, to pomyśl, by spełniały też warunki które są zawarte w polisie ubezpieczeniowej


Litości, jakie warunki? Może jedno albo dwa T.U. mają jakieś ulgi z tytułu zastosowania drzwi anty.
A tak na marginesie to chłop już dawno drzwi kupił i wprawił, wiec porada dotycząca jego jest bardzo ,ale to bardzo nie na miejscu.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 5 tygodnie temu...
  • 3 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...
Istotna informacja dla następnych, którzy będą mieć ten sam problem. Drzwi zewnętrzne w bloku nie muszą być odporne na promieniowanie ultrafioletowe (UV), podobnie jak na deszcz, śnieg itp. Takie są często nazywane np. zewnętrzne wewnątrzklatkowe. W przypadku drzwi zewnętrznych w domu. Odporność na UV i warunki atmosferyczne to warunek konieczny. Jeżeli producent drzwi zewnętrznych nic nie pisze o ich odporności na UV, to odporne prawdopodobnie nie są. Czyli tylko do bloków.
PS. Zabrakło w tym wątku drzwi z wypełnieniem z wełny mineralnej. Pod względem dźwiękochłonności to lepszy materiał niż styropian. Jednak dla drzwi jako całości krytycznym elementem często są uszczelki i ościeżnica. Trzeba szukać informacji o ich wskaźniku izolacyjności akustycznej (Rw).
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 4 tygodnie temu...
Cytat

Zależnie od regionu PL ale raczej trzeba liczyć bliżej 300+ jak 200zł za montaż. Przy drzwiach za 2000zł, te dodatkowe 100zł za montaż (+5% wartości drzwi) na prawdę warto wydać lub raczej zainwestować w swój święty spokój.



Podpisuję się rękoma i nogami. Warto, bo drzwi antywłamaniowe, a jak rozumiem takie interesują mieszkańca bloku, przez który może przewijać w ciągu doby naprawdę wiele osób będą bezpieczne na pełnię swoich możliwości tylko jeśli zostaną dobrze zamontowane. Często niestety pomija się ten aspekt przy zakupie drzwi, ale też i okien.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie temu...
Cytat

Istotna informacja dla następnych, którzy będą mieć ten sam problem. Drzwi zewnętrzne w bloku nie muszą być odporne na promieniowanie ultrafioletowe (UV), podobnie jak na deszcz, śnieg itp. Takie są często nazywane np. zewnętrzne wewnątrzklatkowe.



Otóż to. Klienci często decydują się na drzwi "zewnętrzne" do budynków i potem dziwią się, że okleina blaknie, odchodzi od blachy etc. W bloku nie ma już tego problemu i można wybierać do znudzenia. Trzeba jednak mieć pewność, że ekipa montażowa zrobi to prawidłowo.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 3 miesiące temu...
Cytat

Otóż to. Klienci często decydują się na drzwi "zewnętrzne" do budynków i potem dziwią się, że okleina blaknie, odchodzi od blachy etc. W bloku nie ma już tego problemu i można wybierać do znudzenia. Trzeba jednak mieć pewność, że ekipa montażowa zrobi to prawidłowo.




To oczywiste, ze nawet najlepsze drzwi można źle zamontować i wtedy pieniądze wywalone w błoto. Wracając do samych drzwi - rozumiem, trzeba się upewnić, że takie drzwi mogą być wystawione na wiatr, śnieg, różnice temperatury itd. i nadal po latach będa wyglądać jak nowe??
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

To oczywiste, ze nawet najlepsze drzwi można źle zamontować i wtedy pieniądze wywalone w błoto. Wracając do samych drzwi - rozumiem, trzeba się upewnić, że takie drzwi mogą być wystawione na wiatr, śnieg, różnice temperatury itd. i nadal po latach będa wyglądać jak nowe??



Tak właśnie trzeba zrobić, prosze jednak nie spodziewać się, że z upływem czasu drzwi nadal będą wyglądały jak nowe.

Cytat ze strony jednego z producentów drzwi, który udostępnił Klientom kilka porad.

"Opcje wyboru : zewnętrzne / wewnątrzlokalowe.

Drzwi w wersji zewnętrznej są odporne na czynniki zewnętrzne takie jak woda opadowa, ekstremalnie niskie i wysokie temperatury oraz bezpośrednie nasłonecznienie słoneczne.

Drzwi w wersji wewnątrzlokalowej są mniej odporne na niskie i wysokie temperatury niż drzwi w wersji "zewnętrznej" ale jednocześnie są sztywniejsze i mają nieznacznie lepszą dzwiękoszczelność

Te nieznaczne różnice wynikają z subtelnych, ale zmian konstrukcyjnych w skrzydłach obu typów drzwi i zastosowaniu różnych wypełnień termoizolacyjnych. Pianka termoizolacyjna o większej gęstości stosowana w drzwiach "wewnątrzlokalowych" ma co prawda nieco gorsze parametry termoizolacyjne, ale jednocześnie poprawia sztywność całego skrzydła drzwiowego i jego parametry akustyczne."

Jest nawet poradnik uszkodzeń powłoki lakierniczej drzwi zewnętrznych.


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

A czy mając wiatrołap albo daszek nad drzwi można się już o takie drzwi niby zewnętrzne pokusić?



Producent powinien wskazać warunki montażu drzwi. Coś jest na rzeczy ponieważ jeden z producentów drzwi podaje taki warunek przy drzwiach zewnętrznych.

Cytuję

"na zewnątrz budynku (obowiązkowe zastosowanie zadaszenia lub montaż we wnęce)".
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 8 miesiące temu...
Dnia 18.12.2014 o 16:30, Echo1 napisał:

Planuje wymienić drzwi - czy ktoś może mi doradzić , jakie drzwi wybrać,by w mieszkaniu było ciepło i cicho .

jeśli ciepłe i ciche, to z wypełnieniem wełny mineralnej (być może są inne wypenłienia, styropian nie wycisza), a dodatkowo możesz też dokupić tapicerkę, są takie gotowce, nawet ładne, takie "dyrektorskie". No i osadzić drzwi na piance, a między tynk a framugę możesz dodać jakąś sprężynującą taśmę - uszczelkę.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 7 miesiące temu...

Większość producentów podaje, że do montażu i użytkowania drzwi zewnętrznych, potrzebny jest daszek lub inne zabezpieczenie drzwi. Sami będziemy za niedługo wymieniać drzwi drewniane na metalowe, bo drewniane totalnie sie u nas nie sprawdzają :( Nie chcemy też przepłacać, a drzwi metalowe są w fajnych cenach. Szczególnie wpadła mi w oko oferta na jednym z portali aukcyjnych użytkownika: stoldrewswd i chyba nie będę więcej szukać. Chociaż przejrzę jeszcze Wasze wcześniejsze wpisy :)

 

Edit Redakcja: na czerwono

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 1 rok temu...
Dnia 20.09.2017 o 12:17, Martyna Rozkoszek napisał:

Większość producentów podaje, że do montażu i użytkowania drzwi zewnętrznych, potrzebny jest daszek lub inne zabezpieczenie drzwi. Sami będziemy za niedługo wymieniać drzwi drewniane na metalowe, bo drewniane totalnie sie u nas nie sprawdzają :( Nie chcemy też przepłacać, a drzwi metalowe są w fajnych cenach. Szczególnie wpadła mi w oko na jednym z portali aukcyjnych oferta użytkownika: stoldrewswd i chyba nie będę więcej szukać. Chociaż przejrzę jeszcze Wasze wcześniejsze wpisy :)

Daszek, okap lub inna forma osłony drzwi jest podyktowana deklarowaną klasą wodoszczelności.
Klasyfikacja wodoszczelności okien i drzwi zewnętrznych podzielona jest na wyroby nieosłonięte (A) i wyroby osłonięte (B), stąd przy deklarowanej wodoszczelności drzwi np. w klasie 3B wg PN-EN 12208:2001 zalecenie stosowania zadaszenia.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.09.2017 o 12:17, Martyna Rozkoszek napisał:

Większość producentów podaje, że do montażu i użytkowania drzwi zewnętrznych, potrzebny jest daszek lub inne zabezpieczenie drzwi. Sami będziemy za niedługo wymieniać drzwi drewniane na metalowe, bo drewniane totalnie sie u nas nie sprawdzają :( Nie chcemy też przepłacać, a drzwi metalowe są w fajnych cenach. Szczególnie wpadła mi w oko na jednym z portali aukcyjnych oferta użytkownika: stoldrewswd i chyba nie będę więcej szukać. Chociaż przejrzę jeszcze Wasze wcześniejsze wpisy :)

Ciekawa forma reklamy :) dobrze, że bez linkowania. Drzwi stalowe jako wejściowe do budynku...hmmm.... ciekawa alternatywa - zwłaszcza za 600 PLN (nazwa LAK). Mam jednak obawy związane z izolacyjnością termiczną takiego skrzydła. Wspomniany sprzedawca też nie podaje tego parametru w opisie.

Bez klamki widocznej na zdjęciu poglądowym, wypełnienie polistyrenem spienionym, wykończenie farbą podkładową, izolacyjność akustyczna Rw>27dB. Cóż, za taką cenę - dobre do piwnicy i jako przejściowe z wiatrołapu do garażu etc. Gratuluję wyboru i proponuję uważnie czytać oferty. :)

1 godzinę temu, Eva napisał:

Daszek, okap lub inna forma osłony drzwi jest podyktowana deklarowaną klasą wodoszczelności.
Klasyfikacja wodoszczelności okien i drzwi zewnętrznych podzielona jest na wyroby nieosłonięte (A) i wyroby osłonięte (B), stąd przy deklarowanej wodoszczelności drzwi np. w klasie 3B wg PN-EN 12208:2001 zalecenie stosowania zadaszenia.

Tak tak, wspominałem o tym wcześniej w krótszej formie. Pytajmy o to sprzedawców bo potem się dziwimy, że "okleina odłazi".

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • A wiesz że nie wiem czy nasiękniety w jakimś tam stopniu wodą beton, dobry beton,  zamarzając zwiększa swoją objętość, ale wydaje mi się że chyba raczej nie.   Pewnie dlatego że ta strona była narażona na zasiekający śnieg z deszczem i po tej stronie słupka ściekała woda i zamarzała.
    • Tylko że pustaki pękają niejako pod kreskę, dosyć regularnie, zupełnie jakby to pęknięcie szło pod wpływem siły, no właśnie na przykład pochodzącej z z osiadającego fundamentu. 
    • Chyba jest tak, że wnętrze słupka nasiąka wodą, jeśli woda nie wyparuje, tow czasie mrozu zamarza, zwiększając swoją objętość, rozpychając formę, rozrywa ją.  
    • to wszystko jest na zalinkowanej stronie. W dachu jest 15cm styropianu, ściany są metalowe, tam też jest styropian. Mi styropian w niczym nie przeszkadza. Temat dachu wstępnie konsultowałem z wykonawcą PV - lepiej dach z nachylenie 10-15 stopni niż płaski i konstrukcja na stelażach. Ppoż - oczywiście. Co do wysokości to jeszcze nie wiem, ale i tak planowałem budynek wyższy niż niższy - ze względu na sporą ilość produkowaego ciepła..   Wentylacja - wstępnie myślałem nad jakimś systemem filtrów na wejściu i bardzo dużym przepływem powietrza. Dodatkowo pewnie klima dużej mocy do pomocy w największe upały...ale to wszystko wyjdzie w praniu, jak pomieszczenie będzie się zapełniać sprzętem... Rysiu - możesz coś podpowiedzieć? W tematach wentylacyjnych zawsze się kłócę z bratem - bo on ma wizje, że robimy huragan w pomieszczeniu i klima nie jest potrzebna. Ja zawsze mu wbijam do łba, że bez klimy, przy takiej ilości sprzętu to sprzęt się usmaży....zawsze kończy się kłótnią aha, kłótnia między innymi dlatego, że on chciałby to zrobić jak najtaniej - tak w robocie jak i potem koszty utrzymania - natomiast z mojego skromnego w tej materii doświadczenia wiem, że nie ma co żałować na takich sprawach...wolę doliczyć do zużycia pobór z klimy i jej koszt i miec spokój, niż z niepokojem patrzeć na temperatury wewnątrz tym bardziej, że zdarzało mi się pracować w serwerowni gdzie były własnie takie ekstremalne temperatury - koszmar...
    • Jednak firma Joniec autoryzuje takie takie rozwiązania, bez względu na to co Ci w duszy gra. Choć w tym przypadku bez przęseł z innego materiału, ale całkiem spokojnie można by takie zabudować wykonując szersze słupki. Tu się z Tobą w całej rozciągłości nie zgodzę, bo jak widać na filmie przy zastosowaniu takiej ilości tego kleju, raczej mało prawdopodobne będzie uzyskanie absolutnej szczelności między modułami. A do tego coś mi się wydaje że sam materiał z którego wykonane są te bloczki jest całkowicie przesiąkliwy i każda woda nawet gdyby były szczelne fugi zawsze przez niego przejdzie. Tu może to potwierdzić lub zaprzeczyć przedstawiciel firmy. Być może też firma zaleca wykonanie w takich łaczeniach otworów drenażowych. Nie wiem, nie wgłębiałem się  całościowo w zalecenia wykonania takiej budowli. Pękania nie powodują jakieś większe zamarzające zastoiny wody bo to występuje na pionowych powierzchniach z których woda z łatwością może ściec. Najgorsze są takie wąziutkie szczeliny w których woda siłą napięcia powierzchniowego utrzymuje się jakiś czas a w tym czasie akurat temperatura szybko spada poniżej zera.  Pewnie żeby nastąpiło pęknięcie potrzebne jest jeszcze do tego sytuacja w której sam pustak nasiąknięty wodą jest już wcześniej zamarznięty. No nie wiem, tak mi się wydaje i tak to sobie tłumaczę. Przykład z rynną może nie był najlepiej odwzorowującym zjawisko pękania tych modułów, bo to przestrzeń otwarta, a nie jakaś szczelinka, ale mniej więcej tak to działa jak uwzględnimy to że w rynnie następuje nawarstwianie się wielu warstwa zamarzającej wody która bezustannie nacieka z dachu.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...