Skocz do zawartości

Czarny nalot zamiast szarego - pomocy


Recommended Posts

Witam wszystkich,

mój piec pracuje na takich ustawieniach:

czas podawania 8s
pauza 51 s
moc nadmuchu 23% (przysłona wentylatora zasłonięta w 80%)
czas podawania w podtrzymaniu 15 s
pauza w podtrzymaniu 9min
moc nadmuchu w podtrzymaniu 20%
pauza nadmuchu w podtrzymaniu 10min

i na takich parametrach płomień wydaje mi się dobry do nagrzewania pieca i ogrzewania domu ale zauwazylem ze nalot na wymienniku jest czarny a nie szary. podejrzewam ze jest to zalezne od jednego parametru tylko nie wiem ktorym parametrem wlasnie kombinowac.

prosze o rade od bardziej doswiadczonych palaczy
Link do komentarza
Czyli powinno być dobrze, ale spróbuj jeszcze podnieść temperaturę bo nieraz tak bywa, że woda wracająca do pieca jest za chłodna i dlatego wytrąca się na wymiennika czarna sadza.
Nie wiesz jaką ma temperaturę na powrocie?
Link do komentarza
temperatury na powrocie nie znam niestety i termometra tez nie mam tam zadnego zainstalowanego a temperatura pieca tez jest ok bo wczesniej byl szary osad tylko ze pracowal piec na innych ustawieniach bo niepotrzeba bylo tyle ciepla a teraz temperatury sie pozmienialy na zewnatrz i zeby piec w miare szybko sie nagrzewal (choc i tak nagrzewa sie srednio 15 min do zadanej temp.) to udalo mi sie ustwaic takie wlasnie ustawienia tyle tylko ze zauwazylem czarny osad a nie jak wczesniej szary.
Link do komentarza
Widzisz, jak sam piszesz wcześniej było na zewnątrz cieplej to i woda powracająca była cieplejsza, teraz jest chłodniej i palisz w piecu dłużej to i może to jest dobry kierunek rozwiązania problemu.
A jak nie to musisz kombinować z ustawieniami. Najprościej jakbyś zadzwonił do doradcy technicznego od sterowników do firmy Defro i jemu przedstawił swój problem. Nr powinien być na piecu, czynne mają 24h/24 w świątek, w piątek i w niedzielę icon_smile.gif
Link do komentarza
Zacznę może od tego, że budynek mam nieocieplony a wybudowany został w taki sposób: cegła 12 cm - przerwa - pustak 24 cm. Trzy kondygnacje: piwnica - piętro - poddasze. Piwnica ok. 100 m2, parter ok. 100 m2, poddasze jakies 60-80 m2. W piwnicy jedno pomieszczenie ( 20m2 ) ogrzewa kotłownia z koleii inne (35m2) ogrzewa grzejnik. Na parterze jest 7 grzejników w tym procz tego ze w kuchni i w lazience sa grzejniki to tez jest podlogowka. Dach stary, jeszcze z eternitem, nieocieplony. Na stropie na poddaszu wysypana jest trocina na polowie a na drugiej polowie wylozone siano dla ocieplenia. Grzejniki bez typowych termostatów tylko z galka odkrec - zakrec i mozna probowac przykrecac troche tylko jak za mocno to za zimno, jak za slabo to za goraco itd. Odkreconych jest 7 grzejnikow plus podlogowka w lazience i z tego co zaobserwowalem do tej pory przy temperaturach zewnetrznych ok + 10 i w nocy ok 0 stopni piec spala mi na dzien ok. 30 kg ekgroszku (retopal). Wydaje mi sie ze to troche za duzo. No ale dom jest duzy ale poddasze narazie jest calkowicie nieuzytkowe wiec do ogrzania mam powierzchnie jakies 140 m2.

Piec posiadam firmy DEFRO EKR 24 kW (zakres 7,2-24kW). Taki ze wzgledu an robione w przyszlosci poddasze i wiecej grzejnikow w piwnicy. Wiem ze piec bedzie dzialal z taka moca jaki ustawie stosunek czasu podawania paliwa do czasu przerwy. Obecnie mam 1:5 i z tabeli wynika ze dziala z moca 17kW. A czasy sa takie: czas podawania 10s, pauza 50s, nadmuch 30% z przesłoną na wentylatorze odsłonięta 1/2 (wentylator z terminatorem ciągu). I moje pytanie jest takie czy to jest prawidlowo wykorzystywana moc pieca a jesli nie to z jaka moca ten piec powinien chodzic biorac pod uwage wszystkie zaistniale warunki?

W instalacji jest tylko 1 pompa od C.O., zawór 3d zainstalowany przed pompa, nie ma żadnego czujnika temperatury spalin ani czujnika temperatury wody na powrocie do pieca, bojler 120l i temperatura zadana na piecu 65 stopni z histereza 5 stopni.

Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...