Skocz do zawartości

dom do remontu czy do rozbiórki?


Recommended Posts

]Proszę o wypowiedzi co sądzicie na temat takiego domku,czy warto go wyremontować, czy nadaje się tylko do rozbiórki.
Chciałabym zrobić remont tanim kosztem, tylko niezbędne rzeczy,aby domek był jako letniskowy.Nie wiem jaki by był taki koszt,dlatego proszę orientacyjne koszty.Domek ma wymiary 9 m długości a 5,5m szerokości, powierzchnia mieszkalna tylko dół jest mała to około 40m2,na co składa się 1pokój, 1 pomieszczenie traktowane jako kuchnia i 1 jako łazienka.Góra poddasze jest jako nieużytkowa.Budynek jest poniemiecki ,stuletni,brak podpiwniczenia, dach kryty dachówką ceramiczną.Nie ma podłączenia wody, trzeba ciągnąc od ulicy około 30mb do budynku.
Instalacja elektryczna do wymiany,brak kanalizacji ,trzeba szambo zrobić,albo oczyszczalnię, gazu też nie ma w tej okolicy.
Z wierzchu na budynku widać spękania na murze,koło okien na dole i u góry,nie wiem czy to oznaka ,że się zawali?
nie byłam w środku,widziałam tylko z zewnątrz , a środek na zdjęciach.Budynek stał kilka lat opuszczony,nieużywany.Myślę jako laik,żeby go doprowadzić do użytku,trzeba by zbić tynki/ w kącie pokoju czy to grzyb czy pleśń / pomalować ,wymienić okna,zrobić instalację wodną na zewnątrz i wewnątrz,szambo,zamiast pieca,zrobić kominek,wywalić starą kuchnię,najgorsza to łazienka / na zdjęciu wyglada strasznie.
Ganek nowy zrobić.Nie wiem po co są na zewnątrz na styku cegieł z kamieniem u dołu co kawałek otwory zatkane puszkami. Czy trzeba będzie załatwiać jakieś pozwolenia,czy nie ma potrzeby?
Dołączam zdjęcia i proszę o opinie.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

[attachm
ent=20390:IMG_0042.JPG]

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Cytat

dach kryty dachówką ceramiczną. [attachment=20391:14_jesie__436.jpg][attachment=20392:14_jesie__443.jpg][attachm
ent=20390:IMG_0042.JPG]


Na pewno nie jest to dachówka ceramiczna, jest to cementowa.
Ile za ten domek masz do zapłacenia, bo cena zakupu jest bardzo ważna oceniając czy rozbierać czy remontując i czy w ogóle warto kupić.


Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Cena za budynek w granicach około 30 tysięcy, co sądzicie o tych spękaniach na murze?


Za budynek wraz z działką oczywiście?
Jeżeli działka jest ok dla Ciebie, tak jak to opisał bajbaga to cena jest super.
Co do spękań to trudno stwierdzić od czego one są, ale widziałem nie jeden dom poniemiecki gdzie mury były popękany podobnie jak u Ciebie a domy stoją po dziś dzień.
Link do komentarza
frutek
Ja myślę że może i podkowa to jest cała bo jest wyżej i woda mogła spłynąć pod warunkiem, że ktoś w ogóle ja spuścił. Natomiast dolne odcinki rur to już na bank porozsadzane. Mam dziwne wrażenie, patrząc na grzejniki (w sumie współczesne) i stan armatur w łazience że ten dom nie był używany po instalacji co i hydrauliki zbyt długo. mam takie wrażenie że ktoś założył te instalacje i nawet nie zdążył tego odmalować i dokończyć remontu.

Jak już poprzednicy napisali jeżeli działka i jej lokalizacja Ci odpowiada to kupuj ten dom. Zrobisz remont i będzie na prawdę fajny dom. Napisz coś więcej o działce.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Co do opłacalności samej inwestycji...

Nikt przez internet nie postawi Ci diagnozy. Aż tak tragicznie to nie wygląda. Nie wiem skąd jesteś ale jak mazowsze/centralna Polska to uderz do MB Kwadrat.

Koledze męża „reanimowali” rodziny dom który dostał w spadu. I wszystko udało się wyprowadzić na prostą.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Trzeba było od razu napisać, że to pod dachem... 
    • Krokwie poziome (kleszcze) i pionowe (słupy) są odsunięte od ścian około 40-50cm, więc stwierdziliśmy z kumplem, że to za daleko żeby mocować profile UD do ścian. Może źle się wyraziłem pisząc w powietrzu, bo pofile UD będą przykręcone do krokwi poziomych (kleszczy), ale tylko wschód-zachód, bo te dwie pozostałe płatwie są 30cm wyżej i tam nawet nie ma jak już nic zamocować. To oczywiście niezgodne ze sztuką, bo krokwie coś tam zawsze pracują razem z dachem, dlatego dajemy krzyżowy, OSB i dopiero GK, to samo na skosach. Btw na ścianach szczytowych będzie piana Pur, więc profil by nam zalali pianą jakby był przykręcony do tej ściany. Oczywiście pewności czy to pękać nie będzie 100% nie ma. GK na łączeniach z sufitem i ściankach kolankowych ze skosami będą łączone profielem elastycznym. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Parking ma dużo większą wytrzymałość na ściskanie niż Termo fundament... zatem musi być twardszy... Przecież one mają zasadniczo różne docelowe zastosowanie...   TERMONIUM fundament:         Parking odpowiedniej grubości  zastąpić może termonium, ale w żaden sposób nie może być odwrotnie     
    • W opisie mam tak  Czyli nie ma różnicy czy zastosuje ten czy który mam obecnie eps200 parking w sumie wygląda on mi na lepszy dużo twardszy , ale tamten dedykowany do fudamentu więc jestem głupi z tego ale to i to EPS ... 
    • Kiedy właśnie o to chodzi, żeby sufit podwieszony był zupełnie niezależny, niezwiązany z tym stropem drewnianym, obitym OSB...   Do stropu drewnianego, przez płytę OSB przymocujesz zaczepy do swojego sprzętu sportowego... Będzie on narażone na drgania, przeciążenia, uderzenia przy mniej, czy bardziej intensywnych ćwiczeniach - tak jak ostrzegają wyżej koledzy... Na stropie betonowym może nie bardzo odczuwalne byłyby te ruchy i nie powodowałyby drgań, które spowodują pękanie podwieszanego sufitu z płyt g/k na połączeniach płyt g/k... Jeśli zrobisz wg Twojego planu - czyli sprzęt podwieszony poprzez sufit z wykończeniem g/k - na 100% w krótkim czasie będzie zarysowany sufit... właśnie na połączeniach płyt g/k...   W poprzek pokoju dasz gęściej profile CD60 - co 30 cm - i to powinno mechanicznie wytrzymać obciążenie płytami g/k... będzie sobie wisiał, przecież niczym dodatkowo nie obciążony, a przez otwory, o których pisałem wcześniej, niezależnie od podwieszonego sufitu, umocujesz sprzęt do belek obitych płytami OSB... sprzęt będzie sobie działał, ale nie oddziaływał na g/k... Można pomyśleć o stelażu krzyżowym, ale wydaje mi się, że przy niespełna 3 metrach szerokości pokoju, będzie to przerost formy nad treścią... Jak masz wielkie wątpliwości co do ciężaru podwieszonego sufitu, to (nie wiem co na to powiedzą koledzy) można zastosować PŁYTĘ G-K SPECJALNĄ 2600x1200x6,5MM PRO FLEXI NORGIPS...     No, ja tak bym zrobił... prosty, jednopoziomowy, gęstszy  stelaż, płyty 12 mm, otwory na montaż sprzętu wprost do drewnianego stropu...   Jeszcze uwaga:   Płyta nie powinna się o ścianę opierać - ona ma wisieć na stelażu... przy profilach CD60 zamocowanych co 30 cm, będzie wisieć na pięciu profilach...   Płyta ma 260 cm długości, więc i  tak będzie jeszcze połączenie na jej szerokości do tych 290 cm pokoju...   Będzie miało co pękać - w razie drgań i ruchów stropu...  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...