Skocz do zawartości

ściany z regipsu


Recommended Posts

Witam Panowie icon_biggrin.gif
Zjawiam się z kolejnym zapytaniem . Parter domu to stare budownictwo z czerwonej cegły pamiętające koniec wojny a może i więcej, mur jest gruby i ma dylatację w środku podobno tak kiedyś starano zapobiegać nadmiernej utracie ciepła ale moge się mylić icon_razz.gif Dom jest ocieplony styropianem gr.10 cm. Poddasze zostało podniesione o 3 pustaki + wieniec dach chwilowo pokryty papą. I mam pytanie na parterze mury są bardzo nierówne różnice są naprawde duże i położenie tynku naprawdę jest nie lada wyzwaniem. Majster , który wykonuje remont podpowiedział mi by darować sobie tynkowanie ścian i zabudować je płytami karton-gips. Na parterze w głównym pomieszczeniu jedne okno posiada nawiew a w każdym pomieszczeniu są zamontowane kratki wywiewne . Zastanawiam się czy unikne wilgoci ? Zapomniałem dodać że na parterze w każdym pomieszczeniu jest ogrzewanie podłogowe pod którym jest 10 cm styropianu i ok 20cm podsypki bo domek ma podłoge na gruncie nie posiada podpiwniczenia. Edytowano przez MarcinNNI (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Dlaczego pytasz o wilgoć? Do tej pory zauważyłeś jakieś niepokojące objawy?

Moim skromnym zdaniem nie słuchaj swojego majstra, nie ładuj się w płyty g/k i zrób tynki zwykłe - cementowo-wapienne. Są one najbardziej odporne na wahania wilgotności powietrza i przy dobrej wentylacji - na zakażenia pleśnią i grzybami.
Link do komentarza
Cytat

Na parterze w głównym pomieszczeniu jedne okno posiada nawiew a w każdym pomieszczeniu są zamontowane kratki wywiewne . Zastanawiam się czy unikne wilgoci ?



Czyli i w zasadzie wentylacji brak.
A skoro brak wentylacji, odpowiedź na zadane pytanie jawi się sama.

Ps. Kilka miesięcy temu, na tym Forum, były opisane skutki takiego rozwiązania z płytami g/k w starym budynku - nieciekawe skutki.
Link do komentarza
Cytat

Zdecydowanie korzystniej byłoby zrobić akurat odwrotnie
Odkręć to


Kiedyś gdy mój sąsiad robił remont kapitalny domu w tym tez i tynki też chciał położyć regipsy, ale majster który mu ten remont robił powiedział, że lepiej dać pół metra tynku niż regipsy icon_biggrin.gif te pół metra tynku to była taka przenośnia oczywiście.
Jeżeli on chce dać tynk cementowo-wapienny na ścianki działowe to te ścianki tez musza być z cegły lub podobnego materiału, więc nie widzę powodu aby na nie dawać płyty regips.
Jedyny plus przy rgipsach to to, że jest to czyściejsza i szybsza robota niż przy tynkach cementowo-wapiennych nakładanych ręcznie.
Link do komentarza
Cytat

na ścianki działowe [...]więc nie widzę powodu aby na nie dawać płyty regips.



Toteż powiadam, że powinien w ogóle nie dawać płyt g/k, a jeśli już - to napewno nie na ściany zewnętrzne... Jeśli już kupił płyty i nie da się ich zwrócić, czy inaczej zużyć (np na sufity) to raczej niech je klei na ścianki wewnętrzne, a na zewnętrznych niech brudzi i powoli wali te "pół metra " tynku zwykłego - nie gipsowego, nie knaufa - tylko cementowo-wapiennego
Link do komentarza
Cytat

Dom będzie ogrzewany dopiero od nastepnego tygodnia bo dopiero piec bedzie montowany. Dałem się namówić jednak na płyty karton=gips na ścianach okalających dom a ściany działowe bdą miały tynk cementowo-wapienny .

w pierwszej kolejności tynki w drugiej płyty.
Nie widzę problemu w klejeniu płyt na ścianach zewnętrznych, a tynki mokre na ścianach działowych.
Wloty są wyloty kominowe kuchnia, łazienka są to, problemów być nie powinno.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...