Skocz do zawartości

co zrobić przed tynkowaniem


Recommended Posts

Mój dom został postawiony kilka lat temu, ale wtedy nie starczyło pieniędzy na tynowanie ścian zewnętrznych. W tym roku chcę otynkować dom.
Mam następujące pytania:
1. Czy rzeczywiście tynkowanie trzeba przeprowadzać bardzo szybko - jedna ściana na jeden dzień, bo inaczej widać połączenia?
2. Czy tynkuje się ściany zewnętrzne tylko wiosną i zimą lub dość chłodnym latem? Podobno przy dużych upałach tynk za szybko wysycha i pęka. Jaka jest prawda?

Mam jeszcze pytanie o fundament. U mnie został wylany beż żadnego ocieplenia i bez ochrony przed wodą. Grunt jest piaszczysty i woda szybko wsiąka w ziemię, ale przy bardzo dużym deszczu zdarza się, że od strony północnej podciąga wodę.
Co muszę zrobić, aby zabezpieczyć fundament przed podciąganiem tej wody? Rozumiem, że prace trzeba wykoanć przed tynkowaniem? Jakich środków użyć. Fundament został zaizolowany i ocieplony od środka, od zewnątrz jest tylko beton.
Link do komentarza
Gość Redakcja__
Podsiąkanie wody z fundamentu świadczy o braku izolacji poziomej fundamentów na poziomie gruntu i naprawa będzie bardzo trudna. Jedynym skutecznym sposobem jest podcięcie ściany i wprowadzenie tam izolacji z papy lub blachy. Można również spróbować odkopać fundament i zaizolować go od zewnątrz (nie co powyżej poziomu terenu) emulsją asfaltowo-kauczukową. Jeśli grunt jest przepuszczalny a fundament wykonano z dobrego betonu jest szansa na w miarę skuteczne zlikwidowanie podsiąkania. Tynki najlepiej nakładać w przy umiarkowanej temperaturze i wilgotności. Nadmierne nasłonecznienie przyspiesza ich wysychanie i mogą powstać pęknięcia skurczowe. Natomiast opady, zwłaszcza zacinający deszcz uszkodzą jego strukturę. Tynk nakładany jest trójwarstwo i jedynie ostatnia wierzchnia warstwa powinna być wykonana bez przerw, co utrudniło by uzyskanie jednorodnej faktury.
Link do komentarza
Izolację poziomą fundamentów mam, podciąganie następuje z innego powodu. Dach na razie nie ma rynien, jest za to odsunięty od muru o około 1 metr. Deszcz spływa do ogrodu. Od strony pólnocnej jest wejście do domu i są wylane schody betonowe. Woda z okapu rochlapuje się na schodach i jest podciągana przez fundament i trochę przez pustaki (przy bardzo dużych deszczach).
Rozumiem, że muszę zrobić tylko izolację pionową? Napisał Pan, że trzeba posmarować odkopany fundament emulsją asfaltowo-kauczukową. Jakiejego preparatu dokładnie użyć? Proszę o nazwę. Jak głęboko odkopać fundament - czy wystarczy np. na 0,5 metra, czy też trzeba do końca go odkopać?
Link do komentarza
Gość Redakcja__
W takiej sytuacji nie ma potrzeby izolowania ścian fundamentowych, a wystarczy jedynie zabezpieczyć ściany przed wnikaniem wody z tarasu (ganku). Przede wszystkim taras powinien być wykonany ze spadkiem w kierunku krawędzi (1,5 - 2 %) co umozliwi samoczynny odpływ wody. Wzdłuż ściany stykającej się z tarasem należy założyć osłonę izolacyjną do wysokości ok. 20 cm . Może to być fartuch z blachy, pas papy lub śpecjalna taśma uszczelniająca (dekarska) . Istnieje również prawdopobieństwo wnikania wilgoci do budynku z zamokniętej powierzchni tarasy, która wypada powyżej izolacji poziomej fundamentów. W takim przypadku należy odkuć styk tarasu ze ścianą do poziomu izolacji poziomej fundamentów i wypełnić ten rowek materiałem woszczelnym (lepik, zaprawa wodoszczelna, taśma hydroizolacyjna).
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...