Skocz do zawartości

Ocieplenie dachu - Czy to będzie funkcjonować poprawnie ???


Recommended Posts

Witam mam wątpliwości związane w ociepleniem dachu opiszę wam najpierw dokładnie jak to wygląda po robocie kilku fachowców . Dom jest stary 50 letni i opiszę wam dokładnie jak wygląda teraz dach i to co pod nim w punktach a wy ocenicie czy to jest zrobione w miarę właściwie .

-Papa
-Deskowanie
-Polowa dachu jest pod skosem i w skosach wygląda to tak : krokwie o wysokości 11cm w nie jest włożona wełna 10cm pod krokwiami jest deskowanie i sufit cementowy na słomie .
-W drugiej połowie dachu jest tak: krowie o wysokości 11cm pod krokwiami jest przestrzeń o wysokości od 15 do 60cm a następnie jest deskowanie i sufit cementowy na slomie w tym miejscu wełna nie jest włożona w krokwie tylko ułożona na deskowaniu sufitu .

Czy to jest prawidłowo ??? . Czy trzeba coś zmieniać albo robić jakieś wentylacje dodatkowe ??

Dziękuję za odpowiedzi icon_smile.gif
Link do komentarza
Brakuje informacji o przeznaczeniu pomieszczeń.
Zakładając, że dotyczy to pomieszczeń mieszkalnych.
Dla dachów deskowanych o kryciu wyłącznie papą lub gontem wykonana powinna być szczelina o wysokości min. 30mm (u ciebie wątpliwe 10mm). Szczelina powinna mieć wlot w najniższej części dachu i wylot w najwyższej.
Izolacja powinna zapewniać max U 0,25 (a im mniej tym lepiej) oporu cieplnego. U ciebie 10cm wełny nie spełnia tych wymogów, nastąpi zawilgocenie izolacji.
Przegroda od wewnątrz powinna zostać zamknięta szczelnie paroizolacją
Link do komentarza
Witam ponownie . Chciałbym przedstawić pewien plan naprawczy tego problemu chciałbym się dowiedzieć czy to pomoże i nie będzie wszystko zgnite za 5 lat .

Wełna zostanie tam gdzie jest obecnie porobię tylko otwory wentylacyjne po przeciwległych stronach budynku (jaka ma być ich wielkość ?)
Zmiany zaczną się pod sufitem:
-Dam szczelnie folię budowlaną o grubości 0.2mm w wszystkich pomieszczeniach na sufit na to przyjdzie stelaz pod sufit podwieszany włożę w stelaz dodatkowe 5cm welny a wszystko przykryję płytami gk .

Co o tym myślicie ? Para wodna nie przedostanie się przez folię więc chyba nie powinno dojsc do zawilgocenia welny miedzy krokwiami ?
Link do komentarza
Czyli poddasze użytkowe, ogrzewane.

Zmiany muszą się zacząć nie pod sufitem, a pod dachem (dechami).
Bez odpowiedniej szczeliny wentylacyjnej, pomimo paroizolacji ten dach będzie butwieć.
Nie w tydzień, czy rok... ale będzie.

PS. Paroizolację układasz na stelażu, a nie pod. Podziurawiona wieszakami nie odniesie żadnego skutku.
15cm izolacji cieplnej to dalej zimny dach.
Link do komentarza
Dałem się przekonać .
Chciałbym żebyście mi jeszcze powiedzieli co dokładnie powinienem zrobić żeby zrobić ten dach dobrze .
Mam tylko jeden wymóg wysokośc pomieszczenia w najniższym miejscu nie może być mniejsza niż 190cm więc poniżej krokwi mogę zrobić coś na max 9-10cm . A więc 11cm krokwie plus te max 10cm ponizej .

Zrobię tak:
Zerwę caly sufit czyli sufit z cementu i slomy pózniej deskowanie sufitu więc zostaną mi krokwie deskowanie i papa .
Co mam pózniej zrobić ??? Krok po kroku
Wykończenie sufitu oczywiście z płyt g-k.

Dziękuję za odpowiedzi icon_smile.gif
Link do komentarza
Pomijam fakt izolacji cieplnej bo o tym była już mowa ale zastanawiam się na przekrojem krokwi bo jest nijaki. Chcesz na siłę zrobić użytkowe poddasze, które nigdy do celów użytkowych nie było przewidywane. Będziesz dokładał kolejne warstwy i obciążał krokwie, nie wiem czy one to wytrzymają? Trzeba zacząć od sprawdzenia ich wytrzymałości. Dzisiejsze standardy to niezbędne minim 25 cm wełny inaczej zimą będziesz ponosił zwiększone koszty ogrzewania a latem będzie duszno a przy tak niskich pomieszczeniach trudno będzie tam wytrzymać. Radzę się zastanowić czy warto inwestować ten remont? Pozdrawiam.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Chyba się nie do końca zrozumieliśmy . Ale to chyba mój błąd bo pisałem gdzieś wyżej poddasze .
Hmmm . To nie jest poddasze tylko pierwsze piętro dwukondygnacyjnego budynku które od samego początku istnienia budynku było zamieszkane .
Czemu krokwie miałyby nie wytrzymać jak do tej pory utrzymywaly kilkuset kilogramowe sufity a teraz będzie tylko lekka wełna i sufit podwieszany z g-k ?

Tutaj podam wam zdjęcie tego domu żebyście wiedzieli o jaki chodzi :P
http://www75.zippyshare.com/v/4320527/file.html
Link do komentarza
To zdjęcie to oprócz takiego sobie widoku na okolice nic więcej nie ma do przekazania, no chyba że ktoś jest jasnowidzem i ma rentgena w oczach to będzie wiedział o których dach chodzi i zobaczy pod pokryciem jakie są tam krokwie icon_biggrin.gif
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...