Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Pomocnik

Jakie są zalety i wady płytek tarasowych?

Recommended Posts

Odpowiedź eksperta: Na taras nadają się tylko płytki mrozoodporne, to znaczy te, których nasiąkliwość nie przekracza 3%. Warunek taki spełnia gres (ma poniżej 1% nasiąkliwości), klinkier oraz terakota z oznaczonym parametrem mrozoodporności. Odpowiednią odporność na ścieranie mają płytki o IV lub V klasie ścieralności.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/wokol-domu/ogrod/porady/707-plytki-tarasowe-wady-i-zalety

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość janusz
Miałem taki taras z płytek mrozoodrobnych i po pięciu latach zaczęły odpadać bo choć były dobrze przyklejone to okazało się ze woda podczas zimy dostawała się poprzez fuge a mróz czynił resztę . Cóż po 10 latach musze wszystko zkówać . Płytki nie nadają się na taras .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kaska
Ja tez mam taras z plytek i po 7 latach tez w niektorych miejscach sie odkleily i trzeba kleic od nowa lub znalezc lepszy pomysl na ulozenoe z czegos innego podlogi tsrasowej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gawel

drogo,  ślisko, nietrwale, ciężko wymienić (konieczność kucia), widać kurz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Mistrz Jan napisał:

Płytki nie nadają się na zewnątrz

Tu trzeba dodać, że w naszej strefie klimatycznej

 

 

Bo w okolicach, gdzie nie występują wielokrotne "przejścia temperatury przez zero stopni" na plus i minus, to płytki leżą wiekami!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Te przejścia przez "zero" nie wybaczają też żadnych błędów wykonawczych. Mało kto potrafi położyć płytki na całkowicie pełną warstwę klejową, a taka musi być, bo inaczej jest tak że po czasie płytki się odspajają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na szkoleniu kiedyś z z fug , nie będę reklamował jakiej firmy , zapytałem technologa jak położyć płytki na zewnątrz żeby trzymały , odpowiedział że w naszym klimacie jest to niewykonalne , kwestia czasu kiedy zejdą .Jedne zejdą po roku drugie po 10ciu latach , chciał czy nie chciał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość PK
Slabo widocznie klejone. Ja 2 tarasy zrobiłem i 10 lat i ani jedna nie odeszła. Fakt jak kleiłem to klej aż wychodził na zewnątrz. na szybko ścierane ale dzięki temu przyklejone na lata

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Atlas i chyba nie tylko, ma wydaje się dobry klej który jest zarazem hydroizolacją.

To jakaś nowość, trochę drogi bo za 15 kg trzeba dać 120 zł.

Myślę jednak że warto wydać takie pieniądze i mieć jakąś tam większą gwarancję na utrzymanie się płytek w dobrym stanie, na odkrytym tarasie.

Nie jestem pracownikiem w/w firmy i nikt mi nie płaci za reklamę.:icon_lol:

Acha, to ten klej :

https://www.atlas.com.pl/produkt/atlas-plus-s2-hydro-592-2088/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, W ofertach na zakup blachodachówek mogą pojawiać się dwa różne określenia metrów kwadratowych - m2 całkowity lub m2 efektywny. W ofertach czy cennikach będą to dwie różne wartości wynikające z tego, że montaż blachodachówki wymaga zakładania części arkusza jeden na drugim (na zakład), co oznacza stratę części arkusza. Cena za metr całkowity to cena arkuszy przed montażem. Cena podawana za m2 całkowity będzie więc niższa niż ta podawana za m2 efektywny. W cennikach Blachy Pruszyński podawane są zarówno ceny za m2 całkowity jak i za m2 efektywny.  
    • Czym się różnią te dwie wartości. Co jest ważniejsze przy wyborze pokrycia, dlaczego w cennikach są różne ceny przy tych wartościach?
    • Wypowiem się tam, gdzie mogę coś zasugerować. Oczywiście dla mnie tylko perlit w odmianie EP150 lub EP180. Dla perlitu mamy następujące cechy: Izolacyjność 0,049, więc nieco gorzej niż wełna czy styropian. Całkowita niepalność (klasa A1). Obojętny chemicznie. Ciężar nasypowy ok. 90kg/m3. Nie zmienia swojej objętości w czasie Znakomity współczynnik przenikania pary wodnej. Świetnie tłumi dźwięki uderzeniowe (podłogę trzeba oprzeć na dogęszczonym perlicie). A co moim zdaniem tutaj najważniejsze - w zasadzie niemożliwy do zasiedlenia przez gryzonie. Co do wad: Perlit w trakcie wykładania będzie pylił (co w warunkach remontowych jest do pominięcia) oraz może być trudny do kupienia z marszu - najczęściej zamówienia realizowane są bezpośrednio do klienta od nas z magazynu. Wciąż jest to egzotyczny produkt dla budowlańców, więc hurtownie się przed nim bronią. Jeżeli legary są faktycznie co 2m, to zastosowanie perlitu wymagać będzie jego zagęszczenia, czyli dociśnięcia go do podłoża po wysypaniu przy pomocy prostego narzędzia. Robota trochę benedyktyńska, ale normalna przy perlicie.   Spotkałem się z projektami, które dla nowych budynków wymagały zastosowania nawet 30cm izolacji pod posadzką, więc tak czy siak im więcej jej będzie tym lepiej. W razie czego mogę odpowiedzieć na jakieś pytania.
    • Jeśli pokrycie dachu jest niezgodne z zatwierdzonym projektem nadzór budowlany może nakazać zmianę blachy, jeśli w MPZP wyraźnie  zaznaczono, że trapez nie może być układany.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...