Skocz do zawartości

Ogrzewać pomieszczenia ciągle czy z przerwami?


Recommended Posts

Odpowiedź eksperta: Konieczność oszczędności w zużyciu energii do celów grzewczych, wynikająca z przepisów oraz z jej wysokich kosztów, zbliża współczesne budownictwo do cech budownictwa pasywnego. Formułowane są nowe, indywidualnie dopasowane, strategie ogrzewania.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/instalacje/ogrzewanie-podlogowe-i-grzejniki/porady/19312-ogrzewac-pomieszczenia-ciagle-czy-z-przerwami

Link do komentarza
przecież to są koszały-opały, bzdury. W dobrze ocieplonym domu grzejniki o dużej bezwładności cieplnej będą utrzymywać temperaturę lepiej.Tak samo ogrzewanie podłogowe-tu nie będzie skoków temperatury takich jak przy grzejnikach. Ten Pan, który pisał ten artykuł, reklamuje swoje produkty w bardzo trywialny sposób. To są bzdury. Oszczędzać energię można, ale nie przy takich parametrach grzejników jak są podane w artykule. Poza tym, jak mozna porównywac grzejniki do podłogówki, mówiąc, że przy tej drugiej są skoki temperatury.
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
Ja mam piec Viessmana Vitodens 200/kondensat,dwufunkcyjny,zamknięta komora
spalania/ korzystałem z okresowego włączania pieca i co się okazało, że rano na szybach był lód, przeszedłem na ogrzewanie ciągłe problem przestał istnieć.
Dom nowy z ceramiki ocieplony 12 cm styr.
Żadne piece, grzejniki, a temperatura zewnętrzna dodatkowo silny wiatr przenikalność cieplna ścian, a szczególnie okien, wentylacja wpływają na wychłodzenie pomieszczeń. A w tym wszystkim kłania się fizyka "bilans cieplny", nie ma nic za darmo. Żeby utrzymać temperaturę stałą przez 10 godz., to tylko w okresie letnim.
To są dyrdymały.
Link do komentarza
Cytat

Dom nowy z ceramiki ocieplony 12 cm styr.
Żadne piece, grzejniki, a temperatura zewnętrzna dodatkowo silny wiatr przenikalność cieplna ścian, a szczególnie okien, wentylacja wpływają na wychłodzenie pomieszczeń. A w tym wszystkim kłania się fizyka "bilans cieplny", nie ma nic za darmo. Żeby utrzymać temperaturę stałą przez 10 godz., to tylko w okresie letnim.
To są dyrdymały.


Czytać należy - dom mokry słabo zaizolowany i słabo wentylowany.

Reszta to rzeczywiście dyrdymały.
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Zgadzam się w 100% z "SK". Nie ma nic za darmo. Jeśli przestajemy ogrzewać pomieszczenie to zawsze będą straty tego ciepła, ZAWSZE. W domu pasywnym małe, w energooszczędnych większe. A jeśli są straty to musimy po tych "artykułowych 10h" je uzupełnić i nie ma tu żadnej oszczędności.

A propos grzejników: owszem, ich mała bezwładność jest zaletą ale w sytuacji gdy mają termostaty. Wtedy faktycznie ciężko przekroczyć zadaną temperaturę, bo grzejnik stygnie w kilka, kilkanaście minut od zamknięcia zaworu.
Link do komentarza
  • 4 lata temu...
Gość Mario80
Kupiłem elektroniczny termostat ale zastawiam sie czy jednak klasyczny mechaniczny nie jest lepszy. W mieszkaniu mam podzielniki ciepla na kazdym grzejniku. Przy zastosowaniu zwykłego termostatu ustawiam sobie na 2ke, i grzejnik jest lekko ciepły u gory, w połowie juz zimny. Mam wrażenie że termostat mechaniczny lepiej reaguje na zmiany temp. W pokoju i stopniowo dozuje więcej lub mniej ciepła do pomieszczenia. Natomiast po zamontowaniu elektronicznego termostaty ustawiłem sobie pory grzania, ale gdy akurat jest w cyklu temperatury dzienniej i wyczuje spadek temp wewnątrz to puszcza grzejnik na maksa dając znac podzielnikowi o większym zużyciu. Poza tym przy takiej pracy odczuwalne jest plywanie temp w pomieszczeniu, gdzie przy term mechanicznym bylo to niezauwazalne.. Nie wiem czy taki elektroniczny termostat da jakąkolwiek oszczędność w rachunkach za ogrzewanie.
Link do komentarza
26 minut temu, Gość Mario80 napisał:

Kupiłem elektroniczny termostat ale zastawiam sie czy jednak klasyczny mechaniczny nie jest lepszy.  

To jest stwierdzenie w stylu "przespałem się z blondynką, ale zastanawiam się czy brunetka nie byłaby lepsza". Litości! Jeśli mamy coś porównywać to poproszę o szczegóły! Typ, model, producent, specyfikacja techniczna... Inaczej to jest pie.....nie kotka przy pomocy młotka. 

A termostat mechaniczny od elektronicznego różni się tym, że mechaniczny ma przeważnie ustaloną pętlę histerezy, a elektroniczne często mają ją programowalną (ustawianą).

Link do komentarza
  • 3 lata temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...