Skocz do zawartości

Wylewka w kamienicy


Recommended Posts

Witam

Mam do zrobienia podłogę w kuchni. Budynek jest zrobiony w starym budownictwie, sama podłoga jest drewniana a pod deskami 15 cm gruzu a pod gruzem drewno ( pewnie sufit sąsiadki ). Chce zrobić wylewkę zaizolowaną folią z atestem, zbrojoną 5 cm na styropianie 10 cm. Znalazłem styropian i jestrich tylko nie wiem czy te materiały się nadadzą. Jestrich worki po 40 kg oznaczone CT-C20, jest jeszcze droższy Jestrich e 225 ( co to za różnica ?), Styropian WLG 038. Nie wiem też ile dać warstw mat zbrojonych, jedna wystrczy ? Czy matę zbrojeniową dać pomiędzy wylewkę czy od razu na styropian ?

Pozdrawiam Marcin
Link do komentarza
Gość stach
Pomiędzy Twoją drewnianą podłogą a deskami (tym chyba sufitem sąsiada z dolnego piętra) są legary, czy belki stropowe, a to wypełnienie leży właśnie między tymi belkami i bez podniesienia Twojej podłogi wylewkę możesz zrobić też tylko między belkami icon_rolleyes.gif
Nie wiadomo, czy ten strop pozwoli - ze względów wytrzymałościowych - na dodatkowe obciążenie wylewką.
Powinien obejrzeć to jakiś doświadczony budowlaniec - konstruktor...
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

Witam

Mam do zrobienia podłogę w kuchni. Budynek jest zrobiony w starym budownictwie, sama podłoga jest drewniana a pod deskami 15 cm gruzu a pod gruzem drewno ( pewnie sufit sąsiadki ). Chce zrobić wylewkę zaizolowaną folią z atestem, zbrojoną 5 cm na styropianie 10 cm. Znalazłem styropian i jestrich tylko nie wiem czy te materiały się nadadzą. Jestrich worki po 40 kg oznaczone CT-C20, jest jeszcze droższy Jestrich e 225 ( co to za różnica ?), Styropian WLG 038. Nie wiem też ile dać warstw mat zbrojonych, jedna wystrczy ? Czy matę zbrojeniową dać pomiędzy wylewkę czy od razu na styropian ?

Pozdrawiam Marcin


Nie możesz zrobić wylewki na takim stropie jaki opisałeś. Jedynie tylko płyty osb aby wyrównać i zrobić "zero" pod przyszłe wykończenie podłogi panele, parkiet, płytki itp.
Link do komentarza
Gość mhtyl
Nie jeden mój znajomy już takie remonty przechodził, a ostatnio nawet szwagier któremu osobiście pomagałem więc wiem co piszę. A znajomy to miał na to jakiś papierek czy tak na ładne oczęta to zrobił.
Jeżeli znajomy robił i jest ok to pytaj znajomego, w końcu On jest bliżej Ciebie niż my.
Link do komentarza
Cytat

Nie jeden mój znajomy już takie remonty przechodził, a ostatnio nawet szwagier któremu osobiście pomagałem więc wiem co piszę. A znajomy to miał na to jakiś papierek czy tak na ładne oczęta to zrobił.
Jeżeli znajomy robił i jest ok to pytaj znajomego, w końcu On jest bliżej Ciebie niż my.



Byłem właśnie w domu i z metra2 wyszło 108 kg gruzu. Tylko teraz nie wiem czy te 5 cm wylewki będzie dobre ?
Link do komentarza
Gość mhtyl
Widzę, że jakby tu nie pisano to jest po próżnicy. I tak zrobisz i tak zrobisz, więc po to te pytania?
Oglądał to jakiś fachowiec budowlany?
Kolega kiedys wylał taka posadzkę w mieszkaniu w starej kamienicy we Wrocławiu. Jak zobaczył to (już teraz nie pamiętam kto) jakiś fachowiec to wszystko kuł i wiadrami wynosił z 4 piętra, a wcześniej materiał wnosił icon_biggrin.gif
Więc jak chcesz być mądrzejszy od innych to rób, powodzenia.
Link do komentarza
Gość stach
Cytat

nie wiem czy te 5 cm wylewki będzie dobre ?



Zasadniczo na odpowiednim styropianie te 5 cm w zupełności wystarczy, ale czy nie widzisz, że ta wylewka będzie tylko między legarami, razem ze styropianem będzie obciążać TYLKO deski sufitu sąsiada z dołu icon_eek.gif
Żeby wylewka stanowiła jednolitą posadzkę, musisz podnieść poziom podłogi ponad legary właśnie o te Twoje 5 cm, zbrojone, jak planujesz...
A jak uzbroisz "matami zbrojonymi" całą posadzkę, jeśli poszczególne pasy jastrychu pomiędzy legarami nie będą się ze sobą stykały icon_eek.gif

Cytat

Ale ja chce wyrzucić ten gruz i dać styropian a na to beton 5 cm. 1 m2 tego gruzu waży 90 kg (15 cm wysokości) a 1m2 betonu tez cos koło 90 kg. W tamtym roku u znajomego robiłem to samo ale on robił 8 cm wylewki i wszystko było ok



Wyrzuć sobie ten gruz, nikt Ci tego nie zabrania, włóż styropian (najlepszy byłby taki izolujący akustycznie, potem warstwa podłogowego), a na to wylewka jastrychowa, może być zbrojona włóknami, ale wylewka musi na całej powierzchni mieć tą samą grubość, więc styropian musi całkowicie wypełnić to miejsce, które teraz zajmuje gruz, i dopiero na poziomie górnych płaszczyzn legarów można rozłożyć folię (szczelnie, żeby nie zalać sufitu sąsiadowi icon_rolleyes.gif ) i na nią dopiero wylewać jastrych.
A to da to podwyższenie poziomu Twojej podłogi o grubość wylewki...

Dlatego lepszym rozwiązaniem jest po wyrzuceniu gruzu i założeniu styropianu, tak jak radzi mhtyl położenie płyty osb i wykończenie czym chcesz, panelami, parkietem, a nawet płytkami ceramicznymi.

Natomiast jeśli uważasz, że te nasze porady są nieodpowiednie, to przecież - sam piszesz, że "W tamtym roku u znajomego robiłem to samo ale on robił 8 cm wylewki i wszystko było ok" - to powtórz wszystko u siebie i też będzie OK icon_rolleyes.gif

A dopytujesz się tak, jakbyś nie miał pojęcia o takich robotach icon_eek.gif
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...