Skocz do zawartości

Niecodzienna wylewka pod kort tenisowy


Recommended Posts

Witam chce zrobic kort tenisowy ze sztuczna trawa. Do tego potrzebna jest wylewka betonowa ale jak wiadomo troche ona kosztuje. Chcialbym sie spytac czy mozna zastapic to w nastepujacy sposob: zrobic wykop jak pod wylewke betonowa o glebokosci 15cm nawrzucac tam gruz (cegly, kamienie ...) a pozostalosc wypelnic betonem. O cegly i kamienie nie trudno a napewno zmniejszy to calkowicie powierzchnie do zalania betonem w sposob znaczacy.
Link do komentarza
Gość mhtyl
Tak można zrobić jak podałeś, ale po pierwsze nie powinno używać się do tego cegieł tylko gruz cementowy albo kamienie polne. Po drugie to powinno się najpierw wylać beton a potem kamienie w nim topić, bo to aby nie było pustek.
Link do komentarza
Gość stach
Moim skromnym zdaniem, to tą metodą możesz zrobić wylewkę pod tenisowy... stół icon_rolleyes.gif

Jak oglądam place manewrowe, czy jakieś inne place, betonowane do jakiejś tam głębokości - zawsze taka wylewka jest popękana w różne abstrakcyjne wzory icon_mrgreen.gif

A przecież taki kort, jeśli oczywiście myślisz o budowie kortu o wymiarach "prawdziwego" kortu tenisowego, niekoniecznie z "obrzeżami" to jest kawał placu icon_exclaim.gif .

Podstawowy kort do gry pojedyńczej ma wymiary - podstawowe pole do gry - 8,23 x 23,77 m, do podwójnej 10,97 x 23,77, a do tego po bokach siatka wystaje 915mm, a przecież powinno być jeszcze jakieś pole serwisowe, czy jak się to fachowo nazywa, generalnie całkowite wymiary - od bandy do mandy - 18,6 x 36,57 m !!!

Nawet jeśli chcesz zrobić taki podręczny kort do poodbijania piłki rakietami, to też powinien mieć jakieś tam zbliżone wymiary icon_rolleyes.gif

Zmierzam do tego, że wylanie takiej powierzchni naprawdę nie jest takie proste, jeśli chce się uzyskać taką powierzchnię kortu, na której odbita piłka będzie zachowywać sie przewidywalnie... Po pierwsze musimy uzyskać idealnie (no, może prawie icon_rolleyes.gif ) równą płaszczyznę, na pewno POZIOMĄ... Po drugie trzeba to tak zrobić, aby na wiosnę po kolejnej zimie ta płaszczyzna była taka sama, jak poprzedniej jesieni icon_mrgreen.gif - a to wiąże się z odpowiednim przygotowaniem podkładu, jakiejś izolacji przeciwwodnej, DYLATACJI - czyli jakimś rozsądnym podzieleniu betonowanej powierzchni na mniejsze pola i takim wylaniu betonu, żeby wyszło tak, jak oczekujemy. Potem samo wyłożenie sztucznej trawy nic nie poprawi...
Link do komentarza
  • 1 rok temu...
  • 1 rok temu...
Dnia 27.07.2014 o 03:18, rankor napisał:

Chcialbym sie spytac czy mozna zastapic to w nastepujacy sposob: zrobic wykop jak pod wylewke betonowa o glebokosci 15cm nawrzucac tam gruz (cegly, kamienie ...) a pozostalosc wypelnic betonem

Nie piszesz, jaki masz grunt.

Piszesz, że pozostałość wypełnisz betonem na gruzie - o jakiej grubości.

Wydaje mi się, że w zaleznosci od gruntu (wody) głębokość wykopu jest różna, a także taka wylewka na niejednolitej podsypce będzie pękać i siadać, a po zimie podnosić się i opadać. Jest jeszcze chyba kwestia dylatacji na takim dużym polu (przy płycie też).

Myślę żechyba wykop powinien być głębszy, zasypka chyba z małej frakcji kamienia i potem jeszcze mniejszej i bez płyty chyba nie przejdzie,w dodatku zbrojonej. Kort to dokładna powierzchnia, bez porównania z boiskiem piłkarskim, a sztuczna nawierzchnia potrzebuje idealnej powierzcni, chyba że są to składane panele indywidualnie poziomowane - to wtedy o czym innym rozmawiamy. Ale to chyba nieporównanie większa cena, niż taka trawa jak na orlikach

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Mniej niż 90 cm nie uda się uzyskać niestety bo niebezpiecznie blisko będę zbliżał się do zbrojenia ławy. Kanalizacja jest głęboko a do tego mam działkę w dołku i muszę zrobić wysoki fundament żeby zrównać się z drogą. Stąd te problemy.   Jak pokombinuję i zmienię trochę rozmieszczenie kanalizacji w domu to uda mi się uzyskać na tych 90 cm różnicy wysokości 11 metrów odległości więc uzyskam niecałe 9%.   rewizja w postaci studzienki kanalizacyjnej jest właśnie tym miejscem do którego muszę zrobić ten większy spadek i ona jest na mojej działce więc mam dostęp. Nie do końca w linii proste, myślę że 2 kolana 30 stopni będą potrzebne 
    • [url=http://zmkshop.ru/uslugi/stroitelstvo-avtomoyki-i-stantsii-avtozapravki-azs/]завод металлоконструкций здания азс[/url]
    • Chcesz przez to powiedzieć, że bardziej poziomo, zapewne przez różnicę poziomów na działce, nie da się zrobić? Ten siedmiometrowy odcinek z domu do rewizji jest w linii prostej? Rewizja przy wyjściu z domu jest wykonana i dostępna? Dopuszczalny, ale według moich nauczycieli - nieco ryzykowny... Bardziej stałe "odpadki" nie są porywane cieczą, przyklejają się do dna rury, ciecze przepływają nad nimi... Na tych przyklejonych tworzą się zatory i korki... Dlatego pytam o rewizję, które pozwalają na udrażnianie kanalizacji...
    • Cześć,   chciałbym poradzić się w kwestii kanalizacji. Otóż mój problem wygląda tak, że pomiędzy domem a studzienką rewizyjną kanalizacji, którą mam na działce uda mi się maksymalnie uzyskać różnice wysokości 90 cm na 7 metrach odległości.  Daje to spadek rury na tym odcinku około 13%.    Reasumując, na domu spadek 2%, pomiędzy domem a studzienką (7 metrów) 13% i pomiędzy studzienką a główną nitką 4%   Ja wiem, że optymalny spadek to 2% natomiast interesuje mnie czy ktokolwiek był zmuszony użyć tak dużego spadku i u niego to funkcjonuje. Znalazłem kilka informacji, że dopuszczalny jest spadek 15%.   Pozdrawiam Mikołaj.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...