Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

izolacja piwnicy-kolejność


Recommended Posts

witam budujemy dom podpiwniczony ściany piwnicy stoją teraz czas na izolacje majster przykleił mi najpierw styropian-10cm- na to siatka klej i na to dysperbit chce dać czy tak jest poprawnie czy może jeszcze na to folię( jak tak to jaką?)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość stach
Cytat

witam budujemy dom podpiwniczony ściany piwnicy stoją teraz czas na izolacje majster przykleił mi najpierw styropian-10cm- na to siatka klej i na to dysperbit chce dać czy tak jest poprawnie czy może jeszcze na to folię( jak tak to jaką?)



A czy nie powinno być na odwrót: na ściany piwnicy izolacja przeciwwodna, np dysterbitem, potem styropian (estrudowany najlepiej, jako że jest nienasiąkliwy) jako izolacja termiczna, na to folia kubełkowa, jako zabezpieczenie mechaniczne styropianu przed działaniem ziemi obsypującej ściany piwnicy..
A majster skasował Cię za niepotrzebnie położony klej na siatce icon_rolleyes.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość stach
Cytat

Pytanie podstawowe jaką izolację zamówił sobie pytający , bo robi to różnicę.


Zamówił na pewno przeciwwilgociową - bo jest mowa o planach zastosowania dysperbitu - i ocieplenie - bo jest zastosowany styropian icon_rolleyes.gif
A jaką to robi różnicę, bo nie łapię icon_redface.gif

A co do warunków gruntowych, to może powinien być od razu wykonany drenaż icon_rolleyes.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

A czy nie powinno być na odwrót: na ściany piwnicy izolacja przeciwwodna, np dysterbitem, potem styropian (estrudowany najlepiej, jako że jest nienasiąkliwy) jako izolacja termiczna, na to folia kubełkowa, jako zabezpieczenie mechaniczne styropianu przed działaniem ziemi obsypującej ściany piwnicy..
A majster skasował Cię za niepotrzebnie położony klej na siatce icon_rolleyes.gif



Zaproponowany wyżej układ jest prawidłowy. Jako izolację cieplną można użyć zarówno styropian ekstrudowany (XPS) jak i styropian ekspandowany (EPS), ale tzw. hydrofobowy, czyli o obniżonej nasiąkliwością wodą. Nie ma styropianów nienasiąkliwych. O poziomie nasiąkliwości informuje parametr WL(T)i w kodzie oznaczenia styropianu, gdzie "i" oznacza deklarowaną przez producenta nasiąkliwość w procentach, np. WL(T)3, czy WL(T)1. Wartość deklarowanej nasiąkliwości wpływa na lambdę obliczeniową wyrobu. Im niższa lambda deklarowana i niższa nasiąkliwość, tym lepszą można osiągnąć izolacyjność cieplną.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
E-rzecznik PSPS chyba nie odróżnia izolacji przeciwwodnej od cieplnej. Izolacja przeciwwodna zależnie od wymaganego stopnia ochrony, układana jest na ścianie fundamentowej w postaci powłoki bitumicznej, papowej bądź wielowarstwowej
współpracującej z drenażem opaskowym.

Izolacja termiczna to inna bajka i kładziona jest na zewnątrz izolacji przeciwwodnej, a nie pod nią.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
warunki gruntowe dobre piaski i żwir drenażu wokół domu raczej nie robimy a jedynie rury drenażowe od rynien rozprowadzone na ogród
pod garażem będzie zjazd do piwnicy i tu jedynie problem z wodą deszczową- raczej też kratkę i drenaż rozprowadzony będzie by piwnicy deszczówka nie zalewała( chyba że podpowiecie inne rozwiązanie ale mi do głowy przychodzi tylko to lub studnia chłonna )
kierbut zaaprobował izolację wykonaną przez majstra..
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość stach
Cytat

kierbut zaaprobował izolację wykonaną przez majstra..


icon_eek.gif icon_rolleyes.gif icon_eek.gif
Może ze względu na warunki geologiczne icon_eek.gif
Może boi się kosztów rozebrania wykonanego już ocieplenia, zakupu nowego styropianu i roboty wszystkiego od początku icon_rolleyes.gif
Ale izolację dysperbitem po kleju z siatką to już można sobie darować, bo nawet jak się ten klej zamaluje, to woda do muru i tak się dostanie pod styropianem (przyklejonym zapewne na placki) icon_mrgreen.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Zamówił na pewno przeciwwilgociową - bo jest mowa o planach zastosowania dysperbitu - i ocieplenie - bo jest zastosowany styropian icon_rolleyes.gif
A jaką to robi różnicę, bo nie łapię icon_redface.gif

A co do warunków gruntowych, to może powinien być od razu wykonany drenaż icon_rolleyes.gif


Stasiu i już sobie odpowiedziałeś 2 posty niżej .
przeciwwodna ma nie dopuścić wody do ściany , natomiast przeciwwilgociowa tylko zatrzymać wilgoć.
czyli może być jak wyżej, jest to jakiś kompromis zastosowanych technologii do oczekiwań Edytowano przez MTW Orle (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

E-rzecznik PSPS chyba nie odróżnia izolacji przeciwwodnej od cieplnej. Izolacja przeciwwodna zależnie od wymaganego stopnia ochrony, układana jest na ścianie fundamentowej w postaci powłoki bitumicznej, papowej bądź wielowarstwowej
współpracującej z drenażem opaskowym.

Izolacja termiczna to inna bajka i kładziona jest na zewnątrz izolacji przeciwwodnej, a nie pod nią.



Odróżnia, odróżnia icon_smile.gif , chodziło mi o układ zaproponowany wyżej przez Stacha (post #2), a nie pierwotny układ podany przez kkean`a.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Tylko ciężko jest nie zalać równo na półtora metra od góry. Pęknięcia na tym ostatnim zdjęciu są prawie jak od linijki, czyli musieli by naraz z gruszki wrzucić pół kubika betonu i akurat w tym samym miejscu wszystkie pękły. Dużo większe prawdopodobieństwo jest, że przy zalewaniu bloczków coś się wydarzyło nie tak, żle ubite, albo była jakaś wada w formie i akurat wszystkie te ze zdjęcia pękły prawie w tym samym miejscu. Bo raczej nie ma opcji, żeby przy zalewaniu betonem zrobić taką równą dziurę żeby woda sobie przepłynęła z góry na dół i wszystkie mróz rozsadzil. Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
    • Gość Radek Szkuciak
      Otrzymałem w grudniu 2020 zamówienie (kominek wraz z akcesoriami do montażu, irytowania, płyty krzemionkowe). Zamówienie okazało się uszkodzone. Brak jednej nóżki kominka, przewód kominowy zgięty na kielichach, uszkodzona rączka otwarcia drzwiczek. Zgłosiłem reklamacje, która do tej pory nie została rozwiązana, zdawkowe odpisywanie na maile i odpowiadanie na telefony. Nawet gdy ktoś odbierze to zazwyczaj jest sprawdzimy i oddzwonimy, po tym cisza. Zrobiłem u nich zakupy na około 3000zl i w ramach reklamacji liczyłem jedynie na wymianę rączki na wolną od wad gdyż z resztą za pomocą młota i innych narzędzi udało się poradzić. Firma jednak chyba uznała że wymiana ustrojstwa które prawdopodobnie nie jest droższe niż 50zl nie powinna mieć miejsca. Przestrzegam przed nimi i firma PKS która jest ich kurierem. Wszystko dokładnie sprawdzać choćby kurier miał stać przy Was 2h.
    • a mnie się wydaje, że powinno się je zalewać betonem nieprzyjmującym wody. Może jakiś dodatek. Ewidentnie bloczki są rozsadzane przez zamarznięty beton. Jest też możliwość, że nie są idealnie zalane, i w miejscach pustych zbiera się woda i zamarza.   
    • najlepiej jakbyś wziął tego kominiarza, którego administracja używa do przeglądów.
    • czyli wracamy do stanu sprzed kilku lat kiedy też była mroźna zima. Potem były obniżki - czyli wychodzi na zero .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...