Skocz do zawartości

izolacja piwnicy-kolejność


Recommended Posts

Gość stach
Cytat

witam budujemy dom podpiwniczony ściany piwnicy stoją teraz czas na izolacje majster przykleił mi najpierw styropian-10cm- na to siatka klej i na to dysperbit chce dać czy tak jest poprawnie czy może jeszcze na to folię( jak tak to jaką?)



A czy nie powinno być na odwrót: na ściany piwnicy izolacja przeciwwodna, np dysterbitem, potem styropian (estrudowany najlepiej, jako że jest nienasiąkliwy) jako izolacja termiczna, na to folia kubełkowa, jako zabezpieczenie mechaniczne styropianu przed działaniem ziemi obsypującej ściany piwnicy..
A majster skasował Cię za niepotrzebnie położony klej na siatce icon_rolleyes.gif
Link do komentarza
Gość stach
Cytat

Pytanie podstawowe jaką izolację zamówił sobie pytający , bo robi to różnicę.


Zamówił na pewno przeciwwilgociową - bo jest mowa o planach zastosowania dysperbitu - i ocieplenie - bo jest zastosowany styropian icon_rolleyes.gif
A jaką to robi różnicę, bo nie łapię icon_redface.gif

A co do warunków gruntowych, to może powinien być od razu wykonany drenaż icon_rolleyes.gif
Link do komentarza
Cytat

A czy nie powinno być na odwrót: na ściany piwnicy izolacja przeciwwodna, np dysterbitem, potem styropian (estrudowany najlepiej, jako że jest nienasiąkliwy) jako izolacja termiczna, na to folia kubełkowa, jako zabezpieczenie mechaniczne styropianu przed działaniem ziemi obsypującej ściany piwnicy..
A majster skasował Cię za niepotrzebnie położony klej na siatce icon_rolleyes.gif



Zaproponowany wyżej układ jest prawidłowy. Jako izolację cieplną można użyć zarówno styropian ekstrudowany (XPS) jak i styropian ekspandowany (EPS), ale tzw. hydrofobowy, czyli o obniżonej nasiąkliwością wodą. Nie ma styropianów nienasiąkliwych. O poziomie nasiąkliwości informuje parametr WL(T)i w kodzie oznaczenia styropianu, gdzie "i" oznacza deklarowaną przez producenta nasiąkliwość w procentach, np. WL(T)3, czy WL(T)1. Wartość deklarowanej nasiąkliwości wpływa na lambdę obliczeniową wyrobu. Im niższa lambda deklarowana i niższa nasiąkliwość, tym lepszą można osiągnąć izolacyjność cieplną.
Link do komentarza
E-rzecznik PSPS chyba nie odróżnia izolacji przeciwwodnej od cieplnej. Izolacja przeciwwodna zależnie od wymaganego stopnia ochrony, układana jest na ścianie fundamentowej w postaci powłoki bitumicznej, papowej bądź wielowarstwowej
współpracującej z drenażem opaskowym.

Izolacja termiczna to inna bajka i kładziona jest na zewnątrz izolacji przeciwwodnej, a nie pod nią.
Link do komentarza
warunki gruntowe dobre piaski i żwir drenażu wokół domu raczej nie robimy a jedynie rury drenażowe od rynien rozprowadzone na ogród
pod garażem będzie zjazd do piwnicy i tu jedynie problem z wodą deszczową- raczej też kratkę i drenaż rozprowadzony będzie by piwnicy deszczówka nie zalewała( chyba że podpowiecie inne rozwiązanie ale mi do głowy przychodzi tylko to lub studnia chłonna )
kierbut zaaprobował izolację wykonaną przez majstra..
Link do komentarza
Gość stach
Cytat

kierbut zaaprobował izolację wykonaną przez majstra..


icon_eek.gif icon_rolleyes.gif icon_eek.gif
Może ze względu na warunki geologiczne icon_eek.gif
Może boi się kosztów rozebrania wykonanego już ocieplenia, zakupu nowego styropianu i roboty wszystkiego od początku icon_rolleyes.gif
Ale izolację dysperbitem po kleju z siatką to już można sobie darować, bo nawet jak się ten klej zamaluje, to woda do muru i tak się dostanie pod styropianem (przyklejonym zapewne na placki) icon_mrgreen.gif
Link do komentarza
Cytat

Zamówił na pewno przeciwwilgociową - bo jest mowa o planach zastosowania dysperbitu - i ocieplenie - bo jest zastosowany styropian icon_rolleyes.gif
A jaką to robi różnicę, bo nie łapię icon_redface.gif

A co do warunków gruntowych, to może powinien być od razu wykonany drenaż icon_rolleyes.gif


Stasiu i już sobie odpowiedziałeś 2 posty niżej .
przeciwwodna ma nie dopuścić wody do ściany , natomiast przeciwwilgociowa tylko zatrzymać wilgoć.
czyli może być jak wyżej, jest to jakiś kompromis zastosowanych technologii do oczekiwań Edytowano przez MTW Orle (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

E-rzecznik PSPS chyba nie odróżnia izolacji przeciwwodnej od cieplnej. Izolacja przeciwwodna zależnie od wymaganego stopnia ochrony, układana jest na ścianie fundamentowej w postaci powłoki bitumicznej, papowej bądź wielowarstwowej
współpracującej z drenażem opaskowym.

Izolacja termiczna to inna bajka i kładziona jest na zewnątrz izolacji przeciwwodnej, a nie pod nią.



Odróżnia, odróżnia icon_smile.gif , chodziło mi o układ zaproponowany wyżej przez Stacha (post #2), a nie pierwotny układ podany przez kkean`a.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...