Skocz do zawartości

Ocieplenie okna dachowego


Recommended Posts

Dzień dobry,
wykonałem uszczelnienie okien dachowych pomiędzy ramą okienną a papą, gdyż przez te szczeliny wiał wiatr. Chciałem się dowiedzieć czy prawidłowo to wykonałem. Od strony zewnętrznej włożona jest gąbka (niewidoczna na zdjęciach) tak aby wełna skalna była wstępnie zabezpieczona przed wiatrem i trzymała się na swoim miejscu, od wewnątrz wełna skalna. Zastanawiam się czy nie lepsze byłoby opianowanie ramy wokół, tylko że ta pianka jest nietrwała na otwartej przestrzeni i się kruszy. Proszę tylko o rzetelne odpowiedzi.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Takie rozwiązanie na pewno odpada, nie mam zamiaru rozbierać dachówek wokół ośmiu okien. Proszę wierzyć lub nie, ale połać jest szczelna i pod dachówki nie dostaje się woda ani śnieg, a mój problem nie polega na wlewaniu się wody przez te szczeliny, tylko na sposobie ich uszczelnienia. Poza tym nie bardzo rozumiem jak taki kołnierz miałby ściśle dolegać do papy, skoro nad papą występują łaty i kontrłaty.

PS: Mój błąd, właśnie doczytałem czym jest kołnierz. Moje okna posiadają kołnierz, więc chyba źle Pan zrozumiał problem. Edytowano przez iqor (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Z tego co się orientuje to dolega jedynie w przypadku dachu pokrytego samą papą, a ja mam nad papą dachówki ceramiczne.

Może chodzi Panu o izolację przeciwwilgociową? W przypadku Veluxa jest to izolacja przeciwwilgociowa BFX.


Jeżeli masz kołnierz, nie ważne czy systemowy czy zrobiony z membrany i rynienkę nad oknem to nic nie powinno się dziać, pod warunkiem oczywiście ,że wszystko wykonano prawidłowo. Jeżeli nie to po pierwszej zimie czy po ulewnych , zacinających deszczach się przekonasz.
A co do pianki to nie ma obawy , że się wykruszy icon_biggrin.gif
Przy dachówce nie ma siły żeby coś się nie wcisnęło pod nią, czy to będzie woda czy śnieg, , szczególnie przy zamkowej-zakładkowej.
Link do komentarza
Cytat

Czyli Twoim zdaniem nie ma sensu montować tej izolacji przeciwwilgociowej jeżeli woda nigdzie nie dostaje się do okna? Po wypowiedziach Mistrza Jana byłem już skłonny do poprawy tych okien.


Jak najbardziej, ale dla ścisłości chodzi o kołnierz uszczelniający i rynienkę odwadniającą.
Aby nie było niejasności zapodaje fotkę o co mi chodzi.
Link do komentarza
Cytat

I tego właśnie nie mam. U mnie wygląda to jak na tym zdjęciu. Mniej więcej, bo to zdjęcie z internetu.


Czyli błąd w szczuce.
Uwierz mi, że prędzej czy później przecieki będziesz miał.
Pod kołnierzem powinna znaleźć się wełna, tak jak dałeś, a nad kołnierzem kołnierz metalowy i obowiązkowo rynienka bo ściekająca woda będzie napotykała okno i przeciekała sobie do środka, a tak to rynienka odprowadzi ja poza ramę okna.
Te okna sam montowałeś czy firma?
Link do komentarza
Czy mógłbyś mi napisać w takim razie jak nazywa się element przy oknie, który ja mam. To jest ta rynienka? Bo zawsze myślałem, że to kołnierz
Chyba firma, ale tym zajmował się poprzedni właściciel, bo dom kupiłem w takim stanie. Mam pięć takich okien na poddaszu nieużytkowym i trzy na poddaszu użytkowym. I jeszcze wyłaz dachowy, ale chyba sposób montażu wtedy taki sam jak w przypadku okien? Edytowano przez iqor (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Czy mógłbyś mi napisać w takim razie jak nazywa się element przy oknie, który ja mam. To jest ta rynienka? Bo zawsze myślałem, że to kołnierz
Chyba firma, ale tym zajmował się poprzedni właściciel, bo dom kupiłem w takim stanie. Mam pięć takich okien na poddaszu nieużytkowym i trzy na poddaszu użytkowym. I jeszcze wyłaz dachowy, ale chyba sposób montażu wtedy taki sam jak w przypadku okien?


To też jest w pewnym sensie kołnierz uszczelniający tyle,że z blachy. A rynienka jest osobno ponad oknem, dolega ona wstępnego krycia i jest usytuowana pod pewnym kątem do okna (krótszego boku) .
Zajrzyj sobie w necie jak wygląda montaż okna dachowego to się wszystkiego dowiesz.
Kołnierz metalowy jest zawsze wraz z oknem, natomiast kołnierz z membrany występuje jako opcja dodatkowa płatna i mało kto decyduje się na zakup bo taniej wychodzi robić ten kołnierz z membrany dachowej.

https://www.google.com/url?sa=i&rct=j&a...403552526363382
Tu jest ładnie pokazane co i jak.
Link do komentarza
Cytat

Proszę powiedz mi jeszcze tylko, co powinienem kupić? Okna są firmy Velux.


Najpierw zajrzyj co i jak masz już a potem się będziemy martwic o zakupy icon_biggrin.gif
Tak na szybkiego to kilka metrów wysoko paro przepuszczalnej membrany dachowej aby z niej zrobić kołnierz paro przepuszczalny chroniący ocieplenie i zapobiegający dostawaniu się wody oraz zamówić u dekarz rynienki odpowiedniej szerokości do posiadanych okien (powinny być szersze od okien co najmniej więcej niż rozstaw krokwi).
Możesz kupić gotowy firmowy ale wyjdzie to drożej.
Link do komentarza
Cytat

Jutro zrobię zdjęcia z zewnątrz i wszystko się wyjaśni. Bo tak naprawdę to wygląda trochę inaczej niż na tym zdjęciu, które zamieściłem. Bardzo mi pomogłeś, dziękuję.
PS: Bądź jutro na forum to będziemy mogli zamknąć temat.


Zawsze jestem na forum icon_biggrin.gif
Jak nie ja to inni pomogą i doradzą, do jutra.
Link do komentarza
  • 5 miesiące temu...
  • 1 rok temu...
witam,
wiem że temat zalozony dawno temu, ale moze ktos go czyta jeszcze wiec dopisze swoja uwage.
Wykonalem ocieplenie okien dachowych, w dachu z deskowaniem i papa, podobnie jak autora, niestety czuc chlod od okna.
Nikt nie zwrocil uwagi na szczeliny miedzy deskami. W tym miejscu zazwyczaj welny jest 3-5cm albo i mniej. Nie ma sily by wiatr nie hulal po tej welnie a jednoczesnie przy folii oraz karton gipsie.
Druga sprawa to od gory ocieplenie i ten kołnierz. Kolnierz przeciez lezy luzno nie jest szczelny. Tam też wiatr moze sie przebijac i w dol przy ramie po tej welnie wchodzic w zasadzie do pomieszczenia.Przy latach zawsze sie gdzies szczelina znajdzie i wiatr spokojnie wniknie az do karton gipsu. Te warkocze z welny nie zatrzymaja wiatru. Wg mnie to obecnie proponowane systemy docieplen oraz montazu okien dachowych nie sa doskonale, do domow energooszczednych raczej sie nie nadaja niestety. Edytowano przez Odysss (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...