Skocz do zawartości

Ocieplenie okna dachowego


Recommended Posts

Dzień dobry,
wykonałem uszczelnienie okien dachowych pomiędzy ramą okienną a papą, gdyż przez te szczeliny wiał wiatr. Chciałem się dowiedzieć czy prawidłowo to wykonałem. Od strony zewnętrznej włożona jest gąbka (niewidoczna na zdjęciach) tak aby wełna skalna była wstępnie zabezpieczona przed wiatrem i trzymała się na swoim miejscu, od wewnątrz wełna skalna. Zastanawiam się czy nie lepsze byłoby opianowanie ramy wokół, tylko że ta pianka jest nietrwała na otwartej przestrzeni i się kruszy. Proszę tylko o rzetelne odpowiedzi.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Takie rozwiązanie na pewno odpada, nie mam zamiaru rozbierać dachówek wokół ośmiu okien. Proszę wierzyć lub nie, ale połać jest szczelna i pod dachówki nie dostaje się woda ani śnieg, a mój problem nie polega na wlewaniu się wody przez te szczeliny, tylko na sposobie ich uszczelnienia. Poza tym nie bardzo rozumiem jak taki kołnierz miałby ściśle dolegać do papy, skoro nad papą występują łaty i kontrłaty.

PS: Mój błąd, właśnie doczytałem czym jest kołnierz. Moje okna posiadają kołnierz, więc chyba źle Pan zrozumiał problem. Edytowano przez iqor (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Z tego co się orientuje to dolega jedynie w przypadku dachu pokrytego samą papą, a ja mam nad papą dachówki ceramiczne.

Może chodzi Panu o izolację przeciwwilgociową? W przypadku Veluxa jest to izolacja przeciwwilgociowa BFX.


Jeżeli masz kołnierz, nie ważne czy systemowy czy zrobiony z membrany i rynienkę nad oknem to nic nie powinno się dziać, pod warunkiem oczywiście ,że wszystko wykonano prawidłowo. Jeżeli nie to po pierwszej zimie czy po ulewnych , zacinających deszczach się przekonasz.
A co do pianki to nie ma obawy , że się wykruszy icon_biggrin.gif
Przy dachówce nie ma siły żeby coś się nie wcisnęło pod nią, czy to będzie woda czy śnieg, , szczególnie przy zamkowej-zakładkowej.
Link do komentarza
Cytat

Czyli Twoim zdaniem nie ma sensu montować tej izolacji przeciwwilgociowej jeżeli woda nigdzie nie dostaje się do okna? Po wypowiedziach Mistrza Jana byłem już skłonny do poprawy tych okien.


Jak najbardziej, ale dla ścisłości chodzi o kołnierz uszczelniający i rynienkę odwadniającą.
Aby nie było niejasności zapodaje fotkę o co mi chodzi.
Link do komentarza
Cytat

I tego właśnie nie mam. U mnie wygląda to jak na tym zdjęciu. Mniej więcej, bo to zdjęcie z internetu.


Czyli błąd w szczuce.
Uwierz mi, że prędzej czy później przecieki będziesz miał.
Pod kołnierzem powinna znaleźć się wełna, tak jak dałeś, a nad kołnierzem kołnierz metalowy i obowiązkowo rynienka bo ściekająca woda będzie napotykała okno i przeciekała sobie do środka, a tak to rynienka odprowadzi ja poza ramę okna.
Te okna sam montowałeś czy firma?
Link do komentarza
Czy mógłbyś mi napisać w takim razie jak nazywa się element przy oknie, który ja mam. To jest ta rynienka? Bo zawsze myślałem, że to kołnierz
Chyba firma, ale tym zajmował się poprzedni właściciel, bo dom kupiłem w takim stanie. Mam pięć takich okien na poddaszu nieużytkowym i trzy na poddaszu użytkowym. I jeszcze wyłaz dachowy, ale chyba sposób montażu wtedy taki sam jak w przypadku okien? Edytowano przez iqor (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Czy mógłbyś mi napisać w takim razie jak nazywa się element przy oknie, który ja mam. To jest ta rynienka? Bo zawsze myślałem, że to kołnierz
Chyba firma, ale tym zajmował się poprzedni właściciel, bo dom kupiłem w takim stanie. Mam pięć takich okien na poddaszu nieużytkowym i trzy na poddaszu użytkowym. I jeszcze wyłaz dachowy, ale chyba sposób montażu wtedy taki sam jak w przypadku okien?


To też jest w pewnym sensie kołnierz uszczelniający tyle,że z blachy. A rynienka jest osobno ponad oknem, dolega ona wstępnego krycia i jest usytuowana pod pewnym kątem do okna (krótszego boku) .
Zajrzyj sobie w necie jak wygląda montaż okna dachowego to się wszystkiego dowiesz.
Kołnierz metalowy jest zawsze wraz z oknem, natomiast kołnierz z membrany występuje jako opcja dodatkowa płatna i mało kto decyduje się na zakup bo taniej wychodzi robić ten kołnierz z membrany dachowej.

https://www.google.com/url?sa=i&rct=j&a...403552526363382
Tu jest ładnie pokazane co i jak.
Link do komentarza
Cytat

Proszę powiedz mi jeszcze tylko, co powinienem kupić? Okna są firmy Velux.


Najpierw zajrzyj co i jak masz już a potem się będziemy martwic o zakupy icon_biggrin.gif
Tak na szybkiego to kilka metrów wysoko paro przepuszczalnej membrany dachowej aby z niej zrobić kołnierz paro przepuszczalny chroniący ocieplenie i zapobiegający dostawaniu się wody oraz zamówić u dekarz rynienki odpowiedniej szerokości do posiadanych okien (powinny być szersze od okien co najmniej więcej niż rozstaw krokwi).
Możesz kupić gotowy firmowy ale wyjdzie to drożej.
Link do komentarza
Cytat

Jutro zrobię zdjęcia z zewnątrz i wszystko się wyjaśni. Bo tak naprawdę to wygląda trochę inaczej niż na tym zdjęciu, które zamieściłem. Bardzo mi pomogłeś, dziękuję.
PS: Bądź jutro na forum to będziemy mogli zamknąć temat.


Zawsze jestem na forum icon_biggrin.gif
Jak nie ja to inni pomogą i doradzą, do jutra.
Link do komentarza
  • 5 miesiące temu...
  • 1 rok temu...
witam,
wiem że temat zalozony dawno temu, ale moze ktos go czyta jeszcze wiec dopisze swoja uwage.
Wykonalem ocieplenie okien dachowych, w dachu z deskowaniem i papa, podobnie jak autora, niestety czuc chlod od okna.
Nikt nie zwrocil uwagi na szczeliny miedzy deskami. W tym miejscu zazwyczaj welny jest 3-5cm albo i mniej. Nie ma sily by wiatr nie hulal po tej welnie a jednoczesnie przy folii oraz karton gipsie.
Druga sprawa to od gory ocieplenie i ten kołnierz. Kolnierz przeciez lezy luzno nie jest szczelny. Tam też wiatr moze sie przebijac i w dol przy ramie po tej welnie wchodzic w zasadzie do pomieszczenia.Przy latach zawsze sie gdzies szczelina znajdzie i wiatr spokojnie wniknie az do karton gipsu. Te warkocze z welny nie zatrzymaja wiatru. Wg mnie to obecnie proponowane systemy docieplen oraz montazu okien dachowych nie sa doskonale, do domow energooszczednych raczej sie nie nadaja niestety. Edytowano przez Odysss (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...