Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Recommended Posts

Cytat

Tylko małe ale, pokrycie będzie z blachy i pod znacznym kątem i powierzchnia też mniejsza niż przy domu, czyli wątpię aby śnieg tam zalegał tak aby obciążyć więźbę jak przy pokryciu strzechą.


Zapominasz o jednym - to jest budynek nie ogrzewany. Śnieg będzie zalegał dokładnie tak samo jak przy pokryciu strzechą.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dla przypomnienia:
- "budynek" 3 x 3,5m,
- nachylenie połaci więcej niż 35o,
- powierzchnia połaci 4 x 2,5m,
- krokwie co 1m, "podparte" na około 2m,
- maksymalny obliczeniowy ciężar śniegu na takim dachu (nieogrzewanym) od 85 do 140 kg/m2 (w zależności od strefy).
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Zapominasz o jednym - to jest budynek nie ogrzewany. Śnieg będzie zalegał dokładnie tak samo jak przy pokryciu strzechą.


My tu piszemy o szopce a Ty dalej porównujesz z domem.
bajbaga już któryś raz przypomina o czym piszemy icon_smile.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Dla przypomnienia:
- "budynek" 3 x 3,5m,
- nachylenie połaci więcej niż 35o,
- powierzchnia połaci 4 x 2,5m,
- krokwie co 1m, "podparte" na około 2m,
- maksymalny obliczeniowy ciężar śniegu na takim dachu (nieogrzewanym) od 85 do 140 kg/m2 (w zależności od strefy).


No tak, zasugerowałem się szkicem, pomijając podany wymiar - sądziłem, że kąt nachylenia dachu oscyluje w okolicach 30 stopni.
Przy niemal 45 stopniach nachylenia dachu obciążenie śniegiem nie powinno stanowić żadnego problemu.
Krokiew w takim przypadku dałbym 12x6
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

No tak, zasugerowałem się szkicem, pomijając podany wymiar - sądziłem, że kąt nachylenia dachu oscyluje w okolicach 30 stopni.


Łe tam, wymiary i kąty są mało ważne, najważniejszy jest szkic, sugestia i chęć szczera - to taka norma u dokładnych. icon_lol.gif Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czy ma jakieś znaczenie z jakiej grubości blachy wykonana jest ta podstawa słupa? są z blachy 4 mm i 5 mm?
z 4mm blachy kupię na alll.......... za 10 zł a 5mm w hurtowni za 15 zł

jakie długie wkręty ciesielskie do zamocowania oczepu do słupa?
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

No tak, zasugerowałem się szkicem, pomijając podany wymiar - sądziłem, że kąt nachylenia dachu oscyluje w okolicach 30 stopni.
Przy niemal 45 stopniach nachylenia dachu obciążenie śniegiem nie powinno stanowić żadnego problemu.
Krokiew w takim przypadku dałbym 12x6


czyli proponujesz 1:2, to jest nieekonomiczne i nieefektywne panie projektancie, o co kamam?

i wcale nie chodziło tu o kąt nachylenia, a o rozmiar/skalę przedsięwzięcia, panie projektancie
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

czy ma jakieś znaczenie z jakiej grubości blachy wykonana jest ta podstawa słupa? są z blachy 4 mm i 5 mm?
z 4mm blachy kupię na alll.......... za 10 zł a 5mm w hurtowni za 15 zł
jakie długie wkręty ciesielskie do zamocowania oczepu do słupa?


Dla mnie ma znaczenie - w tym przypadku (małe rozpiętości i spora ilość miejsc podparcia) można by się pokusić o oszczędniejsze rozwiązanie... Dwa wkręty 22cm

Cytat

czyli proponujesz 1:2, to jest nieekonomiczne i nieefektywne panie projektancie, o co kamam?


Może dla ciebie nie, dla mnie jak najbardziej - drewno z tartaku - bezklasowe najprawdopodobniej.
  • Lubię to 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cytat p. Irbis strzecharstwo

Słup z oczepem połączyłbym na jednego krokwiaka z max. dwu centymetrowym wycięciem w oczepie na słupek, aby zapobiec jego skręceniu.





tak patrzałem na te beleczki co już je mam (leżą już ze 3 lata więc dobrze wyschły) i niestety delikatnie się wypaczyły. W związku z tym obawiam się że mogę mieć problem z dobrym dopasowaniem tego wcięcia w oczepie na słup.
Zatem czy błędem byłoby połączenie za pomocą wkręta oraz dwóch kątowników.

szopat.bmp

DSC01446.jpg

szopat.bmp

Edytowano przez lukalo (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

tak patrzałem na te beleczki co już je mam (leżą już ze 3 lata więc dobrze wyschły) i niestety delikatnie się wypaczyły. W związku z tym obawiam się że mogę mieć problem z dobrym dopasowaniem tego wcięcia w oczepie na słup.
Zatem czy błędem byłoby połączenie za pomocą wkręta oraz dwóch kątowników.


lukalo to jest drewno i ma prawo buc nierówne, jak chcesz a widzę że do tego dążysz zrobić wszystko równiutkie, mocne, wytrzymałe to proponuje zrobić szopkę z profilu metalowego.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

tak patrzałem na te beleczki co już je mam (leżą już ze 3 lata więc dobrze wyschły) i niestety delikatnie się wypaczyły. W związku z tym obawiam się że mogę mieć problem z dobrym dopasowaniem tego wcięcia w oczepie na słup.
Zatem czy błędem byłoby połączenie za pomocą wkręta oraz dwóch kątowników.


Błąd to nie będzie żaden - może uda się kątownikami ściągnąć wypaczony oczep.
Ja nie bawiłbym się kątownikami, ale po prostu przed wkręceniem wkrętów (dwa w takim razie) ściągnął pasami aby wszystko idealnie przylegało. Pas możesz puścić pod słupem (masz tam dystans). Dodatkowo można ściągnąć słupy do siebie:

Przykładowe użycie pasów przy składaniu konstrukcji drewnianej:
Edytowano przez Irbis Strzecharstwo (zobacz historię edycji)
  • Lubię to 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Płakał nie będę z tego powodu, ale czegoś będzie mi brakować icon_biggrin.gif



w sumie nie wiem co chcecie od chłopa?icon_smile.gif
no ale ja jakoś często nie siedzę na forum (tylko jak czegoś potrzebuję), więc się nie wypowiadam.


te wkręty o których pisaliście to te:

w markecie strasznie drogie (ponad 7 zł za szt)
na a.......... tańsze

długość ma być 220 a średnica 8 czy 10 (różnica w cenie nawet 2-krotna)

DSC01446.jpg

Edytowano przez lukalo (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

w sumie nie wiem co chcecie od chłopa?icon_smile.gif
no ale ja jakoś często nie siedzę na forum (tylko jak czegoś potrzebuję), więc się nie wypowiadam.


te wkręty o których pisaliście to te:

w markecie strasznie drogie (ponad 7 zł za szt)
na a.......... tańsze

długość ma być 220 a średnica 8 czy 10 (różnica w cenie nawet 2-krotna)


6
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

te wkręty o których pisaliście to te:

w markecie strasznie drogie (ponad 7 zł za szt)
na a.......... tańsze

długość ma być 220 a średnica 8 czy 10 (różnica w cenie nawet 2-krotna)


Nie kupuj w marketach wkrętów czy gwoździ bo tam maja ceny uśrednione i zapewniam Cie , że kupisz o wiele taniej w podrzędnym sklepiku metalowym niż w markecie.
Wiem to sam po sobie bo kiedyś w Casto chciałem kupić wkręty i cena było coś kolo 30 zł za kg i nie ważne czy małe czy duże, ja potrzebowałem akurat małe i w sklepie żelaznym w mojej miejscowości zapłaciłem niecałe 15 zł za kg takich samych wkrętów.
Wiem, że te są na szt ale nie wiadomo czy w innym sklepie nie kupisz na kg.

Cytat

w sumie nie wiem co chcecie od chłopa?icon_smile.gif


Raczej nie wiadomo czego on chce od Nas. Widocznie zabrał swoje zabawki i poszedł do innej piaskownicy icon_biggrin.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

te wkręty o których pisaliście to te:
w markecie strasznie drogie (ponad 7 zł za szt)
na a.......... tańsze
długość ma być 220 a średnica 8 czy 10 (różnica w cenie nawet 2-krotna)



Dokładnie takie wkręty tydzień temu kupowałem w tartaku w Mikołowie za 2,80zł za sztukę.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

6




a 8 do tych belek 12 może być???

czym różnią sie te wkręty ciesielskie od takich zwykłych np z łbem sześciokątnym lub zwykłe hartowane z łbem kielichowym oprócz tego że te ciesielskie mają łeb podkładkowy i pewnie można je wkręcać bez nawiercania (ale pewnie moja wkrętarka nie da rady:) (zdjęcia poniżej)

Cytat

Dokładnie takie wkręty tydzień temu kupowałem w tartaku w Mikołowie za 2,80zł za sztukę.




na all.............
znalazłem takie:
Wkręty ciesielskie samowiercące (SPEED) TORX z łbem podkładkowym 8x220
za 1.49 za szt

czy to dobra cena?

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez lukalo (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
te 6 to tak trochę przez przekorę, vide posty wyżej w temacie "ósemek"
a po wyglądzie nie widzisz czym się różnią? czy nie widzisz różnic przy możliwościach mocowania różnych elementów?
nazewnictwo też nic nie sugeruje?

pod te z łbem sześciokątnym to i tak z podkładką
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

te 6 to tak trochę przez przekorę, vide posty wyżej w temacie "ósemek"
a po wyglądzie nie widzisz czym się różnią? czy nie widzisz różnic przy możliwościach mocowania różnych elementów?
nazewnictwo też nic nie sugeruje?

pod te z łbem sześciokątnym to i tak z podkładką




coś tam wcześniej pisałeś o 8 ale skąd miałem wiedzieć czego to dotyczyło?

czyli 8 będzie ok?

sory ale że w nazwie wkręt ma łeb sześciokątny lub kielichowy nic mi nie sugeruje do mocowania czego może służyć.
(o różnicy między tymi a ciesielskimi napisałem-chodzi mi o to czy do połączenia belek można użyć tych z sześciokątnym lub kielichowym bo są tańsze, a to że nie nazywają się ciesielskie czy je dyskwalifikuje do tego zastosowania)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
8 są ok i albo ciesielskie, albo "sześciokątne" z podkładką
używając kielichowych to sobie możesz co najwyżej ten szalecik ogacić dechami

i co jest tańsze? ile Ty tego potrzebujesz? kilka/naście szt? zastanów się, walisz konstrukcję jak dla bunkra, a zaoszczędzić chcesz pewnie jakieś 10 PLN na łącznikach, to jeszcze taniej wyjdzie sznurek do snopowiązałki unsure.gif

wszystko co można było na ten temat napisać zostało napisane
jeżeli jednak masz dalej wielkie wątpliwości, to może odpuść sobie, przestaniesz się zadręczać
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

8 są ok i albo ciesielskie, albo "sześciokątne" z podkładką
używając kielichowych to sobie możesz co najwyżej ten szalecik ogacić dechami

i co jest tańsze? ile Ty tego potrzebujesz? kilka/naście szt? zastanów się, walisz konstrukcję jak dla bunkra, a zaoszczędzić chcesz pewnie jakieś 10 PLN na łącznikach, to jeszcze taniej wyjdzie sznurek do snopowiązałki unsure.gif

wszystko co można było na ten temat napisać zostało napisane
jeżeli jednak masz dalej wielkie wątpliwości, to może odpuść sobie, przestaniesz się zadręczać



nie zamierzam się zastanawiać nad wkrętami kupię na all.... ciesielskie 8*220.
Ceny w marketach za takie wkręty sa zabójcze (7 zł za szt!!!!!!!!!!!!!!!) więc sam widzisz że koszt byłby znaczący. a W sklepach budowlanych w okolicy ich nie mieli.

dzięki
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

wykopałem już dziury pod fundamenty 40*40 głębokość 80. czy tą podstawę słupa zabetonowuje się po prostu czy trzeba dawać jakieś zbrojenie na te fundamenty.



Spokojnie betonuj - nie potrzebujesz zbrojenia do tego.
Cytat

W takich stopach pod szopkę to dobrze jest zatopić zdechłego szczura. Najlepiej jeden szczur na jedną stopę.



Demo a tak się zapytam - leki ci się skończyły czy jakiś zły dzień po prostu ? Edytowano przez Draagon (zobacz historię edycji)
  • Lubię to 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mhtyl - tylko nie mów, że nie jesteś zwolennikiem kamieni polnych ?icon_smile.gif

Ja ci powiem, że ostatnio zamówiłem takie małe kamyki polne do jakiś 4cm średnica jako grys do betonu - tak mocnego betonu jeszcze na budowie nie widziałem - młotem to skruszyć to mordęga jest.
A duże kamiory dostałem w prezencie z 4 wywrotki z rozbiórki starego domu. Z nich muruję sobie grilla do wiaty - oczywiście kamiory takie z 30kg jeden (średnica piłki do siatkówki) polazły też w fundament - pod budynek też by poszły, ale mi ich szkoda było icon_smile.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mhtyl
Cytat

Mhtyl - tylko nie mów, że nie jesteś zwolennikiem kamieni polnych ?icon_smile.gif

Ja ci powiem, że ostatnio zamówiłem takie małe kamyki polne do jakiś 4cm średnica jako grys do betonu - tak mocnego betonu jeszcze na budowie nie widziałem - młotem to skruszyć to mordęga jest.
A duże kamiory dostałem w prezencie z 4 wywrotki z rozbiórki starego domu. Z nich muruję sobie grilla do wiaty - oczywiście kamiory takie z 30kg jeden (średnica piłki do siatkówki) polazły też w fundament - pod budynek też by poszły, ale mi ich szkoda było icon_smile.gif


No wiesz, mieszkając na wsi nie sposób nie lubić kamieni polnych icon_biggrin.gif od małego co wiosnę zbieraliśmy kamienie na polach aby ich nie było.
U każdego rolnika za stodołą jest usypany niezły kopiec z kamieni icon_biggrin.gif Kiedy, kiedyś kto zbroił fundamenty? każdy sypał kamienie ,lał cement z betoniarki i domy stoją do dziś icon_biggrin.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Lałeś sam beton czy wypełniłeś ten wykop kamieniami polnymi zatopionymi w betonie?



kamieni polnych nie miałem zbyt wiele ale kilka na dno wrzuciłem.
miałem gruz ale to raczej byłaby technologia z PRL-u

P.S.
Duże kamienie to raczej osłabiają beton (oczywiście w tym przypadku to nie ma znaczenia)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Jeżeli był to gruz betonowy to spoko, natomiast cegły czy bk sie nie wrzuca.



pewnie trochę bym zaoszczędził ale czy warto?

teraz mam kolejne pytanie:)

chcę jako podłogę dać wylewkę betonową, zamierzam zrobić tak:
-zebrać darń (zielsko, perz)i trochę ziemi czarnej (nie całą)-jakieś na oko 15-20 cm pod spodem jest glina
-wsypać gruz plus tłuczeń gruzowy (trochę zanieczyszczony ziemią)-ktoś mi poradził aby gruz zalać bardzo rzadkim betonem
aby zagęścić podłoże (brak zagęszczarki)
-wylewka 10 cm
czy tak będzie ok?
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mhtyl
Dla pewności daj zbrojenie, bo jeżeli pod spodem jest glina to może w zimie wysadzić i posadzka popęka.
Jak zbierzesz cały humus aż do gliny to wysyp warstwę z piasku (około 10 cm) dla stabilizacji a potem na to gruz i wylewka.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukalo a jak dużą przestrzeń chcesz zalać betonem ?
Jak powiedzmy 2x3m to zbrojenia dawać nie musisz - ale jak masz to się "posadzka" nie obrazi tak jak mhtyl radzi.
I po wylewce nie zapomnij o jej podlewaniu - bo ci na dzień dobry popęka w tym skwarze.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

chcę jako podłogę dać wylewkę betonową, zamierzam zrobić tak:
-zebrać darń (zielsko, perz)i trochę ziemi czarnej (nie całą)-jakieś na oko 15-20 cm pod spodem jest glina
-wsypać gruz plus tłuczeń gruzowy (trochę zanieczyszczony ziemią)-ktoś mi poradził aby gruz zalać bardzo rzadkim betonem
aby zagęścić podłoże (brak zagęszczarki)
-wylewka 10 cm
czy tak będzie ok?


A wg mnie nie będzie OK. Glina poniżej 20cm będzie jesienią pracowała, zimą pracowała i wiosną pracowała.
Nie wiem co zrobić.
Stach pisał kiedyś o przypadku schodów bodajże albo tarasu, żeby gdzieś folię położyć. Nie pamiętam szczegółów.

Sądzę, że ta wylewka za 4 lata wylewką popękaną będzie.
Chyba że zejdziesz z wykopaliskami poniżej poziomu przemarzania
albo zdylatujesz tę glinę, np styropianem.
Ja bym położył choćby 5cm styropianu.

I wrzuciłbym zbrojenie z prętów.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pezet ale co ci folia da ? Nic
Glina i tak wodę podciągnie sobie z boków. Styro też masz dosyć małe rozmiary - więc też to nic nie da, bo i tak z boków mu przemarznie. Dlatego pytałem się o powierzchnię jaką ma do wylania - ja bym po prostu podzielił płytę betonową powiedzmy szkłem by w tym miejscu pracowała sobie posadzka - na autostradach właśnie po to nacinają płytę betonową co kilka metrów by właśnie sobie pracowała w kontrolowany sposób. I robią to na podsypce z piachu.
Chociaż przy tych cenach budowy autostrad w Polsce - kto wie może faktycznie dają zbrojenie, styro i folię po całości ;)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Dla pewności daj zbrojenie, bo jeżeli pod spodem jest glina to może w zimie wysadzić i posadzka popęka.
Jak zbierzesz cały humus aż do gliny to wysyp warstwę z piasku (około 10 cm) dla stabilizacji a potem na to gruz i wylewka.



humusa zdjąłem tak jak pisałem ok 15 cm (sztych łopaty) i zacząłem sypać tłuczeń trochę zmieszany z ziemią a na to dam czysty gruz i trochę żwiru.

ta wylewka ma powiedzmy 4,3*3.3 m
trochę prętów fi 6 oraz siatki zgrzewanej (trochę grubszej niż przeciwskurczowa) dam.
jak mi trochę popęka to płakać nie będe:) to przecież szopa
wybierać więcej humusu i tym bardzie gliny też (koszty piachu i zagęszczarki)
wylewka będzie wystawać jakieś 15 do 20 cm nad powierzchnię ziemi czyli
-40 cm humusu + 20 cm nad ziemią więc policzcie sobie ile materiału na to musiało by pójśćicon_smile.gif
najwyżej zrobię dylatacje. Edytowano przez lukalo (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wiem że już o to pytałem ale chcę się upewnićicon_smile.gif

wcześniej pisałem o mocowania oczepu ze słupem wkrętem 8*220.
Nie wiem skąd mi się wzięła ta długość, więc wolę się upewnić czy będzie ok. Ponieważ w ten słup będę wkręcał się wzdłuż włókien więc nie wiem czy będzie się to dobrze trzymać?
słup i oczep 12*12
do tego i tak pewnie dam jeszcze kątowniki ciesielskie (2 na jeden słup)-ale to jeszcze zobaczę

i czy tak długi wkręt wkręce zwykłą wkrętarką

DSC01446.jpg

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie temu...
Nie wiem czy ktoś jeszcze czyta ten wątek ale zapytam.

Czy krokwie 6*12 łączyć na zakładkę prostą (czy przy tak cienkich krokwiach można wykonać takie połączenie?)-drugi obrazek

czy dać płatew kalenicową i na to krokwie połączone na styk? (jak wtedy łączy się krokwie) (pierwszy obrazek)

czy połączyć te dwa rozwiązania czyli na płatwi kalenicowej dać krokwie połączone na zakładkę prostą?

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez lukalo (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam, mam problem z suchym powietrzem w mieszkaniu.   Mieszkanie jest stosunkowo nowe, centralne ogrzewanie, nowe kaloryfery i okna. W oknach są wywietrzniki, które niestety są po prostu wielką dziurą w ramie okna, na której jest plastikowa obudowa z dziurkami. Wypchałem środek watą, a w drugim oknie koszulką i siatką, ponieważ bez tego zimno po prostu wpada przez dziurę. Mieszkanie jest czyste, raczej sprzątamy na bieżąco, na pewno nie ma pleśni ani grzyba. Starałem się wietrzyć mieszkanie, choć nie zawsze systematycznie.   Zakupiłem nawilżacz ewaporacyjny firmy Klarta. Miał bardzo dobre opinie i nie był tani niestety. Raczej stosuję zgodnie z zaleceniami. Dosyć często go myje i zmieniam wodę (co 1-3 dni). Wątpiąc w skuteczność nawilżacza, zakupiłem najtańszy higrometr. Ale on potwierdza mniej więcej wilgotność, jaką pokazuje nawilżacz. Na higrometrze zewnętrznym jest około 45-50 % wilgotności, a na nawilżaczu 40-45 %. Te wartości nie są aż tak niskie, czytałem, że powinno być 40-60%.   Mimo to cały czas budzimy się z mega suchymi gardłami i nosami. Między innymi przez to mam duże problemy medyczne.   Czy coś jeszcze może wpływać na dyskomfort w jamie ustnej podczas snu? Proszę o wszelkie sugestię. Jak jeszcze mogę podnieść wilgotność? Pozdrawiam!
    • Gość Tyle w temacie
      Ja uważam, że na dachu nie ma co oszczedzac… My po licznych przygodach z poprzednią blachą wymieniliśmy ostatnio pokrycie na panele od Regamentu i różnica jest diametralna. Zakup i montaż przebiegły bezproblemowo, udało się zniżkę wytargować, a na dach aż miło teraz popatrzeć
    • Gość Anioł
      Lepiej nic nie pisać jak pisać i pokazywać ludziom bzdury
    • Tak jest to dom mieszkalny, ocieplenie dachu to również styropian 20 cm ( 10 między krokwiami i 10 na krokwiach ) jeżeli odbije  jakąś cześć desek 1 lub 2 to mam możliwość połączenia ocieplenia z ociepleniem dachu. Ewentualnie mogę starać się dobrze wypełnić szczeliny pianką do ociepleń. I wtedy nie odbijać desek. Niewiem co będzie lepsze. I czy nie zachowanie ciągłości ocieplenia będzie skutkowało mostkiem. 
    • A gdzie masz ocieplenie dachu na tym projekcie - to jest dom mieszkalny? Najlepiej połączyć ocieplenie ściany z ociepleniem dachu. Lub stropu, jeśli się da.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...