Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
erol

Od czego zależy koszt budowy?

Recommended Posts

Jestem na etapie wybierania projektu i gryzę się z kosztami. Nie bardzo ogarniam temat kosztów, tzn co będzie w budowie droższe, czy kurnik, czy balkon, czy dodatkowy pokój nad garażem. Tzn wiem, że wszystko co dodatkowe zwiększa koszt, ale czy warto rezygnować np z dodatkowego pokoju na dole przez co metraż będzie mniejszy. Czy warto robić zamiast balkonu kurnik? Czy te kwoty będą rzeczywiście dużo mniejsze? Nie ukrywam, że funkcjonalnie chciałbym mieć pokój nad garażem i balkon, ale mógłbym z tych rzeczy od biedy zrezygnować jeśli to będą sporo wyższe koszty

A konkretnie mam 3 projekty. Który wg was będzie najdroższy i dlaczego?

http://hbstudio.pl/projekt;37

http://www.archeton.pl/projekt-domu-zojalux_946_opisogolny

http://www.archeton.pl/projekt-domu-majkab...1187_opisogolny Edytowano przez erol (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Najtańszy będzie ten pierwszy - z uwagi na najmniejszą powierzchnię.


powierzchnia to nie wszystko; liczy się bryła budynku, kształt dachu, układ pomieszczeń, ilość kominów itp.

Ja uważam, że najbardziej funkcjonalny jest projekt Zoja. Po małym tuningu, realizacja będzie zbliżona do kosztów budowy Agatki. Ja zrezygnowałabym z wykuszy, balkonów i jeśli fundusze są mocno ograniczone to również z kominka. Układ sypialni małżeńskiej można by odwrócić tak, by łazienki były obok siebie (wtedy byłby jeden pion, a nie 2).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Projekt "Majka" odpada - mały, ciasnawy i za bardzo fikuśny.

"Agatka" jest całkiem niezły.
Jeśli chcesz ciąć koszty, to możesz zrezygnować z garażu (zamiast tego wiata) i strychu nad nim (brak wejścia z klatki schodowej, więc jest mniej funkcjonalny niż ten z Zoji).
Jeśli zechcesz zrezygnować z balkonu zadaszającego wejście do domu, to wówczas trzeba będzie zmienić rozmieszczenie ścianek działowych poddasza i nieco przesunąc też komin od kominka w głąb domu (tańsza wersja: otwór kominowy zacząć dokładnie nad wkładem kominkowym - komin stalowy - brak wyczystki). Dach nad wejściem wysunąć jak w Zoji.
Co jest dobre w tym projekcie: dodatkowy pokój na parterze, łazienki przy/nad kotłownią (jeden pion wod.-kan.).

A może zajrzyj na strony innych pracowni architektonicznych (domy w stylu, horyzont, Z500 itp.) Edytowano przez moniss (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

powierzchnia to nie wszystko; liczy się bryła budynku, kształt dachu, układ pomieszczeń, ilość kominów itp.

Ja uważam, że najbardziej funkcjonalny jest projekt Zoja. Po małym tuningu, realizacja będzie zbliżona do kosztów budowy Agatki. Ja zrezygnowałabym z wykuszy, balkonów i jeśli fundusze są mocno ograniczone to również z kominka. Układ sypialni małżeńskiej można by odwrócić tak, by łazienki były obok siebie (wtedy byłby jeden pion, a nie 2).



dokładnie, dodałbym jeszcze rodzaj i koszt materiałów budowlanych icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uważam, że powinieneś spojrzeć szerzej na temat kosztów budowy domu i uwzględnić jego eksploatacje. Budując dom z materiałów o lepszych parametrach, zwłaszcza termoizolacyjnych zaoszczędzisz w przyszłości na kosztach ogrzewania, obecnie najlepszym takim materiałem jest beton komórkowy, który dodatkowo bardzo dobrze wpływa na czas budowy ponieważ muruje się z niego bardzo sprawnie a także łatwo w nim wykonywać wszelkie bruzdy instalacyjne itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

...Budując dom z materiałów o lepszych parametrach, zwłaszcza termoizolacyjnych zaoszczędzisz w przyszłości na kosztach ogrzewania, obecnie najlepszym takim materiałem jest beton komórkowy, który dodatkowo bardzo dobrze wpływa na czas budowy ponieważ muruje się z niego bardzo sprawnie a także łatwo w nim wykonywać wszelkie bruzdy instalacyjne itp.



Zawsze mnie zastanawiają takie wypowiedzi, bo w sumie - większość z nas buduje się tak po 30-stce, może nawet później, a każdemu mówi się, że dom musi być z jak najlepszych materiałów, wtedy wytrzyma 500 lat etc etc...
Tyle że średnią życia w Polsce mamy zdecydowanie niższą,
więc po co komu dom na tyle lat?
Chyba nie dla prapraprawnuków, którzy i tak będą mieli własną wizję mieszkania, domu, życia?

Koszt budowy zależy od materiałów to fakt, ale czy my aby nie przesadzamy z super jakością tych materiałów?
Mi wystarczy dom na 50 lat plus minus paręicon_smile.gif I koszta budowy niższe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dane podawane są zgodnie z normą EN14511 a ona mówi o max mrozie -20C,  Temperatura graniczna pracy dla Vitocala 100-S to - 22C przy takiej temperaturze zewnętrznej sprężarka się wyłącza a pracuje jedynie grzałka elektryczna (o ile klient ma taką zainstalowaną)
    • Rozplenica japońska będzie się rozrastać w coraz większą kępę, którą po czasie możesz podzielić. Ta ze zdjęcia wygląda bardzo zdechlakowato coś jakby, może ma za mało słońca ?. Wspomniana sosna dorasta w naszych warunkach do 20 m ale pewnie po 40 latach. Na razie martw się żeby ładnie rosła, a jak będzie trzeba obetniesz i będzie cacy.  U mnie stare sosny, takie z lasu, mają pewnie 30 lat i wysokość ok 7 m. U Ciebie widzę nawet pokrzywy z desek wyrastają; będzie dobrze.
    • Dzień dobry,   naszym zdaniem należałoby to skuć i wylać poprawnie odpowiedni jastrych spadkowy.   Przykładowo pokazujemy w załączonym przekroju, jak powinien wyglądać poprawnie wykonany taras w systemie Weber. https://www.netweber.pl/weber-technologia-deitermann/systemy/hydroizolacja-balkonow-i-tarasow.html   W przypadku pytań, zapraszamy do kontaktu.   Pozdrawiamy hydroizolacje-2018-06-ochrona-tarasu.pdf
    • Samą instalacją fotowoltaiczną i grzałkami się tego domu nie ogrzeje. Również z pompą ciepła zasilaną tylko bezpośrednio z instalacji PV to nierealne. Sensowne rozwiązanie to instalacja PV połączona z siecią energetyczną i bilansowe rozliczanie za energię. Wówczas nadmiar energii elektrycznej, którego w danym momencie nie mamy jak wykorzystać na miejscu oddajemy do sieci. Następnie 80% z niej mamy prawo odebrać z sieci bez dodatkowych kosztów, nawet po kilku miesiącach. Wymaga to podpisania odpowiedniej umowy z dostawcą energii, ale gdy moc instalacji nie przekracza mocy umownej przyłącza, mamy prawnie zagwarantowana możliwość przekazywania nadmiaru energii z fotowoltaiki do sieci. Potrzebny jest tylko możliwie długi okres bilansowego rozliczania (6-12 miesięcy0, najlepiej z przechodzeniem nadwyżki na kolejny okres rozliczeniowy. Wówczas w sezonie wiosenno-letnim wytwarzamy nadwyżkę i oddajemy ją do sieci. Zaś w sezonie grzewczym odbieramy ją i służy do zasilania pompy ciepła.
    • Pytanie z formularza ze strony: http://www.budujemydom.pl/porady-ekspertow Jestem w trakcie instalacji fotowoltaicznej ok 10KW (projekt unijny). Do tej pory ogrzewałem dom ok 300 m2 piecem na eko groszek firmy Ogniwo 25kw i było dobrze. Chciałbym jednak instalację bezobsługową z buforem ciepła. Moje pytanie czy nie jest marnotrawstwem energii montowanie tylko grzałek? Może pomyśleć o pompie ciepła? Jak by wyglądał taki schemat instalacji?  
  • Popularne tematy

×