Skocz do zawartości

Tynki - ściana trójwarstwowa


Recommended Posts

Witam, posiadam dom o ścianach wybudowanych w technologii trójwarstwowej:
pustak max 29cm
http://www.cerpol.com.pl/pustak-max-288-220.php
styropian 10cm
pustak max 12cm
http://www.cerpol.com.pl/pustak-minimax-120-188.php
Obecnie planuję ten dom wytynkować tynkiem silikatowym lub silikatowo- silikonowym. Fachowcy sugerują dodatkowe docieplenie budynku styropianem 5cm. Twierdzą, że idealnie równe wykonanie tynku jest możliwe jedynie na styropianie.
Dodam jeszcze, że nie przeszkadzają mi dodatkowe koszty styropianu i robocizny z nim związanej, więc proszę nie pisać o opłacalności takiej inwestycji. Zależy mi jedynie na tym, żeby tynk wyszedł ładnie dla oka, żeby nie było widać nierówności. Oto moje pytania:
1. Czy jest rzeczywiście tak jak mówią fachowcy? Czy nie można ładnie wytynkować budynku bez kładzenia styropianu?
2. Czy dodatkowa warstwa styropianu nie spowoduje złej cyrkulacji powietrza, a w konsekwencji dużej wilgotności wewnątrz domu? Czy dodatkowe ocieplenie jest zgodne ze sztuką budowlaną?
Link do komentarza
Jakość cienkowarstwowego pokrycia tynkarskiego zależy od staranności wykonania a nie od tego, czy kładziony będzie na styropian, czy na tynk podkładowy. Oczywiście przy znacznych nierównościach surowego muru łatwiej wyprowadzić płaszczyznę układając styropian. Dodatkowe ocieplenie nie wpłynie negatywnie na własności ściany a jednocześnie poprawi jej ciepłochronność.
Link do komentarza
Dziękuję za odpowiedź. Czyli jednak jestem zmuszony położyć ten styropian. Ściany wybudowane są raczej prosto, ale przecież wystarczy kilka wystających cegieł i sprawy się komplikują na tyle, że zaczynam wątpić czy wytynkowanie w ten sposób jest w ogóle możliwe.
Czy może Pan udzielić jakiś informacji na czym się skupić przy ocenie na bieżąco pracy tych ludzi? Jak prawidłowo powinien wyglądać montaż styropianu, czy wymagane są kołki, dolna listwa podtrzymująca? Co w przypadku dachówek przylegających równolegle do tynkowanej ścianie, należy je odpowiednio dociąć czy bez docinania dojść do nich styropianem i tynkiem?
Link do komentarza
Cytat

Czy może Pan udzielić jakiś informacji na czym się skupić przy ocenie na bieżąco pracy tych ludzi? Jak prawidłowo powinien wyglądać montaż styropianu, czy wymagane są kołki, dolna listwa podtrzymująca? Co w przypadku dachówek przylegających równolegle do tynkowanej ścianie, należy je odpowiednio dociąć czy bez docinania dojść do nich styropianem i tynkiem?


Proszę:
Link do komentarza
Napisano (edytowany)
Co w przypadku dachówek przylegających równolegle do tynkowanej ścianie, należy je odpowiednio dociąć czy bez docinania dojść do nich styropianem i tynkiem?

Cytat

Dodatkowe ocieplenie nie wpłynie negatywnie na własności ściany a jednocześnie poprawi jej ciepłochronność.



A jak Pan ustosunkowuje się do opinii krążących po internecie odnośnie skraplania się wody w takiej ścianie? Edytowano przez iqor (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Trudno ustosunkować się do nieznanych opinii, które mogą dotyczyć innego układu warstw i użytych materiałów. W przedstawionym przypadku zawilgocenie nie grozi choćby ze względu na niską paroprzepuszczaność wewnętrznej warstwy ocieplenia ze styropianu. Co do dachówek - z opisu nie wynika, gdzie one stykają się z tynkiem (może jakiś rysunek).
Link do komentarza
Napisano (edytowany)
Dachówki przy ścianie jak w tym filmie tyle tylko, że u mnie blacha znajduje się ponad dachówkami, a na filmie pod dachówkami. Rząd dachówek przy ścianie jest przycięty, więc może dlatego blacha jest na zewnątrz.
http://www.youtube.com/watch?v=S9EzvErdiBM
Chyba to jest ta blacha:
http://photos04.istore.pl/38050/photos/big/22249481.jpg Edytowano przez iqor (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

Więc powtarzam pytanie:
Należy te dachówki odpowiednio dociąć czy bez docinania dojść do nich styropianem i tynkiem?


Tak na moje widzi mi sie to najpierw trza położyć ten styropian a potem dociąć te dachówki. Bo jak niby chcesz dociąć przed? znasz wymiar jaki wyjdzie po ociepleniu?

Rozumiem, że chodzi Ci o ścianę szczytową.
Link do komentarza
Cytat

Bo jak niby chcesz dociąć przed?


Nic takiego nie napisałem.
No pewnie, że po położeniu styropianu. Chodziło mi oto czy zamiast kładzenia fartucha można dojść do dachówek bezpośrednio tynkiem. Widziałem już takie rozwiązania i zastanawiam się czy mi tego nie zaproponują tynkarze. Osobiście wolałbym gdyby docieli dachówki.

W jaki sposób umocować ten fartuch blaszany w styropianie. Obecnie zrobione jest nacięcie w pustakach i tam właśnie włożony jest fartuch. W styropianie też robi się nacięcie czy mocuje całkiem inaczej?
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

Nic takiego nie napisałem.


Pytałeś czy dachówki dociąć po położeniu styro, a mi jakoś przed oczami pojawiło się , że chciałeś dociąć przed icon_lol.gif
Ot taka mała nadinterpretacja z mojej strony icon_cool.gif
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
Właśnie jestem na etapie tynkowania. Zdecydowałem się na 5 cm styropianu i nie żałuję, gdyż teraz wiem, że tak równych ścian nie dałoby się osiągnąć bez kładzenia styropianu. Ponawiam pytanie z poprzedniego posta odnośnie sposobu mocowania blaszanego fartucha do styropianu.
Link do komentarza
Profesjonalne rozwiązanie polega na mocowaniu fartucha do listwy startowej, na której spoczywa ocieplenie. Fartuch powinien mieć zawiniętą krawędź wprowadzoną w rowek w styropianie. Ostatecznie blachę można mocować na kołki rozporowe (osadzone w murze) podkładając na pod fartuch płaskownik usztywniający, który zabezpieczy przed pofalowaniem przy przykręcaniu.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...