Skocz do zawartości

Żwir, jakiś najtańszy materiał na rozsączanie deszczówki


Recommended Posts

Witam.

Deszczówkę planuję zbierać do większego zbiornika, jednak o ograniczonej kubaturze. Nadmiar wody chciałbym rozprowadzać pod trawnikiem. Wydaje mi się, że dobrym pomysłem może być rura drenażowa zasypana w grubym żwirze, wszystko zakryte warstwą folii (żeby ziemia nie przenikała przez żwir i nie trafiała do rury drenażowej, i nie trafiała do zbiornika / nie gromadziła się na jego dnie. Proszę o komentarze, czy jest to dobry pomysł.

Jestem z Wrocławia, więc zastanawiam się gdzie mógłbym zakupić tonę grubego żwiru i nie zapłacić dwa razy tyle za transport. Ktoś ma jakiś pomysł o najtańszy żwir / materiał do rozsączania nadmiaru wody do ziemi?
Link do komentarza
Tona żwiru to około 0,5m3. Ile tej rury chcesz obsypać... 5mb?
A, i taki instalacje okrywa/owija się geowłókniną a nie folią.

Kruszywa bazaltowe są na pewno dostępne w 59-820 Leśnej, ale to 160km od Ciebie.
Na swoim terenie najłatwiej będzie Ci znaleźć samemu żwirownię.
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

Witam.

Deszczówkę planuję zbierać do większego zbiornika, jednak o ograniczonej kubaturze. Nadmiar wody chciałbym rozprowadzać pod trawnikiem. Wydaje mi się, że dobrym pomysłem może być rura drenażowa zasypana w grubym żwirze, wszystko zakryte warstwą folii (żeby ziemia nie przenikała przez żwir i nie trafiała do rury drenażowej, i nie trafiała do zbiornika / nie gromadziła się na jego dnie. Proszę o komentarze, czy jest to dobry pomysł.

Jestem z Wrocławia, więc zastanawiam się gdzie mógłbym zakupić tonę grubego żwiru i nie zapłacić dwa razy tyle za transport. Ktoś ma jakiś pomysł o najtańszy żwir / materiał do rozsączania nadmiaru wody do ziemi?


Niedaleko Wrocławia jest kilka żwirowni, najtaniej miałbyś gdybyś dysponował własnym środkiem transportu, bo żwir nie jest taki drogi w kopalni jak na składzie budowlanym czy w betoniarni.
Link do komentarza
Cytat

Tona żwiru to około 0,5m3. Ile tej rury chcesz obsypać... 5mb?
A, i taki instalacje okrywa/owija się geowłókniną a nie folią.

Kruszywa bazaltowe są na pewno dostępne w 59-820 Leśnej, ale to 160km od Ciebie.
Na swoim terenie najłatwiej będzie Ci znaleźć samemu żwirownię.



Możliwe, że 20-25 metrów. Ile żwiru powinienem zakupić, by było optymalnie?

A może byłoby coś, co byłoby tańsze, lepsze, lżejsze niż żwir?
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...