Skocz do zawartości

Można to otynkować czy trzeba coś dodatkowo zrobić ?.


Recommended Posts

Witam zrobiłem ostatnio instalacje kanalizacyjną jak na załączonej fotce. Rury są ,,zapiankowane" jak widać na zdjęciu dość dokładnie na całej długości.
Moje pytanie polega na tym co teraz powinienem zrobić. Jak widać z przodu rury są gołe interesuje mnie informacja czy przed otynkowaniem tych rur powinienem coś zrobić jeszcze czy mogę kłaść tynk bezpośrednio na te rury i nie będę się musiał martwić że jak poleci nimi gorąca woda to wszystko popęka ? . Chodzi mi o rury w ścianach oczywiście

Dziękuję za informacje

Link do zdjęcia: http://www49.zippyshare.com/v/8314307/file.html
Link do komentarza
Gość mhtyl
To pomieszczenie to będzie chyba łazienka, tak? więc jakieś płytki będziesz zapewne kładł a jeśli nawet nie to spokojnie tynk bez żadnej siatki możesz kłaść. Jak głęboko są t rury schowane, znaczy się jaka grubość tynku przykryje te rury?
Link do komentarza
Gość stach
Gdzieś ten układ rur już widziałem icon_mrgreen.gif
No i gdzie wylądował ten napowietrznik icon_question.gif icon_rolleyes.gif

Po zatynkowaniu, nawet jak puścisz "gorącą" wodę na pewno nic nie popęka icon_lol.gif Nie puścisz wrzątku, bo skąd ma się on tam wziąść icon_eek.gif , ta "gorąca" woda, jaką będziesz tam dysponował, będzie miała najwyżej ok. 40 - 45 stopni i przez ograniczony czas - nic nie zdąży dogrzać się do temperatury, mogącej coś uszkodzić icon_lol.gif

Jeszcze jedna uwaga: nawet jeśli w pozostałych pomieszczeniach masz tynki gipsowe - tu, w łaience koniecznie daj zwykły, cementowo-wapienny.
Link do komentarza
Odpowietrznik wylądował w ścianie. Widać to dośc dobrze na zdjęciu gdzie idzie dokładnie :P

Tak to łazienka będzie .
Jakbym to zatynkował to warstwa tynku na łączeniach rur to byłoby ok 2mm a tak średnio to ok 5-6mm .

Tynki w całym domu są cementowo-wapienne bo to stary dom .

To mówicie żeby tynkować i się nie martwic ?

Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

To mówicie żeby tynkować i się nie martwic ?


Dokładnie, tynkować im jeszcze raz tynkować.
ja bym nawet tego nie tynkował tylko "załatał" dla równości jeżeli i tak będziesz kładł płytki.
Link do komentarza
Więc postanowione to zostanie dla równości otynkowane icon_smile.gif . Dzięki za informacje

A teraz żeby nie zakładać nowego tematu to mam jeszcze jedno pytanie
Wyburzyłem ściankę działową w miejscu gdzie stała ścianka na suficie są teraz widoczne gołe deski a cały strop to ogółnie deski potem zbrojenie z siana i drutu a potem tynk, ale w miejscu gdzie stała ścianka teraz są na stropie gołe deski i muszę to zatynkować . Jak to najłatwiej i dobrze zrobić ??? .

Link do komentarza
Gość stach
Stelaż i płyty g/k, chociaż nie lubię nawet myśleć o robotach z płytami.
To trochę obniży sufit, ale nie spowoduje ewentualnego odspajania się dalszych części tynku z sufitu.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...