Skocz do zawartości

Wentylacja mechaniczna w domu inżyniera


Recommended Posts

Ponieważ jestem inżynierem budowlanym specjalizującym się w zagadnieniach efektywności energetycznej, decyzja o instalacji wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła została podjęta już na etapie tworzenia koncepcji domu, czyli w 1999 roku. - mówi Arkadiusz, czytelnik Budujemy Dom.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/instalacje/wentylacja-i-klimatyzacja/a/14385-wentylacja-mechaniczna-w-domu-inzyniera

Link do komentarza
Gość Marcin
"Szacowane przeze mnie oszczędności z tytułu instalacji wentylacji mechanicznej to około 1600 zł rocznie."

Rozumie, ze sie pani przejzyczyla i chciala powiedziec o wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepla. Sama wentylacja mechaniczna w bilansie energetycznym generuje tylko straty. Nawet zyski z odzysku siepla to tylko "kreatywna ksiegowosc" sprzedawcow. Jako uzytkownik mam odwage powiedziec rekuperacja to komfort nie oszczednosc. Jesli ktos twierdzi inaczej pozostawiam go w spokoju w tej swiadomosci :)
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
Dzień dobry. Z uwagą i zainteresowaniem przeczytałem Pański artykuł o wentylacji mechanicznej. Jestem na etapie adaptacji projektu i będę też montował WM. Jak czytałem ma Pan dobre wspomnienia z firmą, która dostarczyła i montowała u Pana cały system. Proszę o podanie namiarów na tę firmę, bo też mi zależy na dobrym wykonaniu tej instalacji. Jeżeli nie na tym forum to proszę na prv. Pozdrawiam i z góry dziękuję.
Link do komentarza
Cytat

Jako uzytkownik mam odwage powiedziec rekuperacja to komfort nie oszczednosc.


Ja jednak myślę że jest oszczędność. Bo to jest tak że w dzisiejszym świecie gdzie wszystko przeliczamy na jakieś jednostki, tak naprawdę nikt za bardzo nie zlicza ile traci energii na wentylację bez rekuperatora.
A sam rekuperator, jego wentylatory coraz oszczędniejsze chyba nie "spalą" więcej niż wydajemy na uciekające ciepłe powietrze zimą, przy wentylacji grawitacyjnej.