Skocz do zawartości

Ocieplenie garażu od wewnątrz


Recommended Posts

Witam,

chciałabym dopytać o docieplenie garażu od wewnątrz. Garaż stanowi część budynku i jednocześnie znajduje się pod tarasem na I kondygnacji oraz sypialnią. Cały budynek (wraz z garażem) będzie docieplony od zewnątrz styropianem grafitowym 15 cm. Dodatkowo w garażu przewidziano 2 kaloryfery. Brama garażowa ma 5 m szerokości. Moje pytania:

1. Czy powinno się docieplić jeszcze garaż od wewnątrz na ścianach sąsiadujących z pomieszczeniami ogrzewanymi w domu?
2. Czy docieplić dodatkowo sufit garażu? Na podłodze I kondygnacji będzie zarówno na tarasie, jak i w pomieszczeniach znajdujących się nad garażem styropian 5-6 cm.
3. Czy kłaść styropian na podłodze w garażu?

Będę wdzięczna za pomoc. icon_biggrin.gif

Pozdrawiam

JW
Link do komentarza
Dzięki za odpowiedź. Zanim umieściłam mój post, dokładnie prześledziłam forum i omawiane tematy. \Jednak podany przez Ciebie link nie do końca odpowiada na moje pytania.
Stan zgodnie z projektem:
Garaż stanowiący część domu, ogrzewany- 2 kaloryfery, sąsiadujący z pomieszczeniami ogrzewanymi (w tym łazienka i kotłownia). Nad garażem taras oraz częściowo sypialnia- też ocieplone styropianem 5 cm na podłodze.
Założenia projektowe:
1. Styropian na podłodze garażu: 10 cm
2. Styropian na ścianie sąsiadującej z pomieszczeniami ogrzewanymi: 10 cm
3. Styropian na suficie garażu (10 cm).

Czy należy się sztywno trzymać założeń architekta i zrobić to tak, jak zostało zaprojektowane? Czy może zrezygnować z ocieplenia ścian wewnętrznych w garażu, ponieważ będzie on ogrzewany?

Dzięki za pomoc!
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
  • 3 tygodnie temu...
Cytat

Serdecznie dziękuję za pomoc! Pozdrawiam


Ja ocieplilem styropianem swój nieogrzewany garaz.
Na scianach 10cm, w podłodze 10cm a na suficie 20cm styro.
Styropian wewnatz garażu tworzy cos w rodzaju termosu, jest polaczony ze soba
W miare możliwości technicznych starałem się go polaczyc tez ze styropianem elewacyjnym żeby była ciaglosc izolacji - tak jest najlepiej.
Garazu nie ogrzewam -jak wspomniałem, a temp. zima przy -27*C na zewnątrz w srodku był min. -5*C.

Pzdr.
Link do komentarza
Cytat

gdybyś nie dał styro pod podłoge, to miałbyś pewnie temperaturę dodatnią w środku...


Prawda, ale to jeden z przypadków (dojść specyficzny) kiedy grzejnik ziemny nie zadziała

Cytat

Nie sadze.
Raczej temp. była by jeszcze niższą.
Pod podłoga w garażu mam GWC żwirowe dwu-złożowe i głównie od niego się oddzielałem.


Link do komentarza
  • 5 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...