Skocz do zawartości

wentylacja łazienki


Recommended Posts

witam

mam taki problem, w skrócie łazienka a raczej wc w środku budynku bez ściany zewnętrznej więc bez szansy na okno. Budynek parterowy ze strychem. Nie jest to dom mieszkalny a miejsce z dużym przepływem ludzi i z wc korzysta się ok 40 razy dziennie. Teoretycznie jest wentylacja mechaniczna ale sprzężona ze światłem więc działa zbyt krótko, z resztą przypuszczam że musiała by działać ze 10h żeby efekt był zauważalny, co wiąże się ze zwiększeniem kosztów za prąd.
Pytanie moje jest więc co zrobić? Jest jakieś rozwiązanie wentylacyjne które można by tu zastosować??
Link do komentarza
Gość stach
A jakiż masz zainstalowany ten wentylator icon_eek.gif że Ci tyle energii zużywa icon_question.gif Widzę różne wentylatory kanałowe, ich silniczki przystosowane do pracy ciągłej mają moce rzędu kilkudziesięciu watów, przy ich ciągłej pracy nawet przez te 10 godzin dziennie, ponosisz koszty kilkunastu złotych miesięcznie icon_rolleyes.gif
Przy parterowym budynku nie da się grawitacyjnie wymusić takiego ciągu, aby wymienić kilkadziesiąt, czy kilkaset metrów sześciennych powietrza, tym bardziej, że napływ powietrza nie będzie bezpośredni z zewnątrz budynku, tylko pośrednio przez inne pomieszczenia budynku a i wylot jakimiś rurami, stawiajacymi dodatkowe opory icon_rolleyes.gif
Jeśli chcesz zaoszczędzić i mieć w miarę świeże powietrze, pomyśl o zainstalowaniu dwóch wentylatorów - jednego do pracy ciągłej, o mocy rzędu 20W, działającego bez przerwy (w czasie pracy warsztatu-sklepu-urzędu-galerii - cokolwiek by to nie było - na noc wyłączanego) - koszt miesięczny za ok 5kWh (ok 5zł), i drugiego działającego w czasie używania toalety, połączonego ze światłem o trochę większej wydajności - koszt chyba porównywalny...
Link do komentarza
A czemu bezpośrednio jest ten wentylator do światła podłączony?
Wystarczy zamontować przekaźnik czasowy z opóźnionym wyłączaniem/automat schodowy i wentylator będzie zawsze pracował określony czas (1-10min) po wyłączeniu światła.
Taki czas w zupełności wystarczy do "odgazowania" toalety.
Warunek - kanał odprowadzający nie może stwarzać zbyt dużych oporów dla przepływu powietrza, bo wentylatorki tego typu mają bardzo słaby spręż roboczy.
Link do komentarza
Dlaczego jest podłączony to nie wiem, taki genialny ktoś projekt opracował ( w innych pomieszczeniach z praktycznie zerową wilgotnością jest to rozdzielone ale co poradzi jak projektant/projektanci są zawsze najmądrzejsi) To rozwiązanie może i ma ręce. A co z oknem dachowym?? tzn jest strych więc trzeba by było coś na kształt "tunelu" poprowadzić. Ma to sens??
Link do komentarza
Gość stach
Cytat

[...]Ma to sens??


Przekalkuluj: zakup okna, dziura w dachu, dziura w stropie, "tunel", inne materiały, robocizna, a z drugiej strony wentylatorek, może rura o większej średnicy icon_rolleyes.gif
Link do komentarza
1. Zmienić sposób zasilania wentylatora, na bezpośredni (nie z "żarówki")
2. Kupić wentylator o wydajności około 100m3/h z higrostatem np. taki http://www.went-ar.pl/index.php?route=prod...;product_id=102
3. Sprawdzić czy w drzwiach tego WC jest wymagana kratka o przekroju nie mniejszym jak 200cm2, jak nie ma zamontować.
4. Cieszyć się świeżym powietrzem w WC i małymi rachunkami.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Krokwie poziome (kleszcze) i pionowe (słupy) są odsunięte od ścian około 40-50cm, więc stwierdziliśmy z kumplem, że to za daleko żeby mocować profile UD do ścian. Może źle się wyraziłem pisząc w powietrzu, bo pofile UD będą przykręcone do krokwi poziomych (kleszczy), ale tylko wschód-zachód, bo te dwie pozostałe płatwie są 30cm wyżej i tam nawet nie ma jak już nic zamocować. To oczywiście niezgodne ze sztuką, bo krokwie coś tam zawsze pracują razem z dachem, dlatego dajemy krzyżowy, OSB i dopiero GK, to samo na skosach. Btw na ścianach szczytowych będzie piana Pur, więc profil by nam zalali pianą jakby był przykręcony do tej ściany. Oczywiście pewności czy to pękać nie będzie 100% nie ma. GK na łączeniach z sufitem i ściankach kolankowych ze skosami będą łączone profielem elastycznym. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Parking ma dużo większą wytrzymałość na ściskanie niż Termo fundament... zatem musi być twardszy... Przecież one mają zasadniczo różne docelowe zastosowanie...   TERMONIUM fundament:         Parking odpowiedniej grubości  zastąpić może termonium, ale w żaden sposób nie może być odwrotnie     
    • W opisie mam tak  Czyli nie ma różnicy czy zastosuje ten czy który mam obecnie eps200 parking w sumie wygląda on mi na lepszy dużo twardszy , ale tamten dedykowany do fudamentu więc jestem głupi z tego ale to i to EPS ... 
    • Kiedy właśnie o to chodzi, żeby sufit podwieszony był zupełnie niezależny, niezwiązany z tym stropem drewnianym, obitym OSB...   Do stropu drewnianego, przez płytę OSB przymocujesz zaczepy do swojego sprzętu sportowego... Będzie on narażone na drgania, przeciążenia, uderzenia przy mniej, czy bardziej intensywnych ćwiczeniach - tak jak ostrzegają wyżej koledzy... Na stropie betonowym może nie bardzo odczuwalne byłyby te ruchy i nie powodowałyby drgań, które spowodują pękanie podwieszanego sufitu z płyt g/k na połączeniach płyt g/k... Jeśli zrobisz wg Twojego planu - czyli sprzęt podwieszony poprzez sufit z wykończeniem g/k - na 100% w krótkim czasie będzie zarysowany sufit... właśnie na połączeniach płyt g/k...   W poprzek pokoju dasz gęściej profile CD60 - co 30 cm - i to powinno mechanicznie wytrzymać obciążenie płytami g/k... będzie sobie wisiał, przecież niczym dodatkowo nie obciążony, a przez otwory, o których pisałem wcześniej, niezależnie od podwieszonego sufitu, umocujesz sprzęt do belek obitych płytami OSB... sprzęt będzie sobie działał, ale nie oddziaływał na g/k... Można pomyśleć o stelażu krzyżowym, ale wydaje mi się, że przy niespełna 3 metrach szerokości pokoju, będzie to przerost formy nad treścią... Jak masz wielkie wątpliwości co do ciężaru podwieszonego sufitu, to (nie wiem co na to powiedzą koledzy) można zastosować PŁYTĘ G-K SPECJALNĄ 2600x1200x6,5MM PRO FLEXI NORGIPS...     No, ja tak bym zrobił... prosty, jednopoziomowy, gęstszy  stelaż, płyty 12 mm, otwory na montaż sprzętu wprost do drewnianego stropu...   Jeszcze uwaga:   Płyta nie powinna się o ścianę opierać - ona ma wisieć na stelażu... przy profilach CD60 zamocowanych co 30 cm, będzie wisieć na pięciu profilach...   Płyta ma 260 cm długości, więc i  tak będzie jeszcze połączenie na jej szerokości do tych 290 cm pokoju...   Będzie miało co pękać - w razie drgań i ruchów stropu...  
    • Nie bardzo rozumiem o co pytasz. Przecież każdy styropian przepuści wodę. Nie widziałeś nigdy tonącego styropianu? Długo zanurzony w wodzie nasiąknie jak gąbka. Może chodziło o styrodur fundamentowy XPS?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...