animus Napisano 20 marca 2015 Udostępnij #301 Napisano 20 marca 2015 Cytat Ależ oczywiście - postawić dom na płycie fundamentowej izolowanej. Nie, tak jak teraz też można,on ma wieniec na wierzchu ścian fundamentowych ,do nich przymocuje szkieletora ,posadzki można zrobić tradycyjne,murki zewnętrzne wymurować. Link do komentarza
Leszek4 Napisano 21 marca 2015 Udostępnij #302 Napisano 21 marca 2015 Dobra, skleciłem coś. Wystawiam do oceny. Link do komentarza
animus Napisano 21 marca 2015 Udostępnij #303 Napisano 21 marca 2015 (edytowany) Cytat Dobra, skleciłem coś. Wystawiam do oceny.https://forum.budujemydom.pl/static/gallery/monthl...29784_thumb.jpg Odjąłem garaż :Heluz 25 Family 2in1 to 36 zł/mb 36 zł x 98 mb = 3528 złStyropian:eps -98 mb x 1x 0,20 cm =19,60 m3 x135 zl =2646 zlxps- 70 mb x 1x 0,05 cm =3,5 m3 x433 zl =1515 zl3528 zl+ 2646 zl+1515 zl = 7689 zl a gdzie robocizna klej itd ............isomur 98mb x73,5=7203 zł Edytowano 21 marca 2015 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Leszek4 Napisano 21 marca 2015 Udostępnij #304 Napisano 21 marca 2015 A więc jeśli użyję isomurów, to odpada ocieplanie ścian fundamentowych?Jeśli tak, to przekonuje mnie to.Skleciłem nowy obrazek.Chciałbym, aby wokół całego domu próg wynosił około 4 cm, bo do każdych drzwi chciałbym mieć możliwość bezproblemowego wjazdu wózkiem. Link do komentarza
Jani_63 Napisano 21 marca 2015 Udostępnij #305 Napisano 21 marca 2015 Cytat A więc jeśli użyję isomurów, to odpada ocieplanie ścian fundamentowych?Jeśli tak, to przekonuje mnie to. Idźże, idźże.Isomur to element uzupełniający, a nie alternatywa.Ciepiesz się jak wsza na kecie. Isomur ma lambdę = 0,33W/mK i grubość (wysokość) 11cm.Jak takie coś ma zastąpić 15 centymetrową izolację fundamentu o lambdzie około 8,5 x lepszej? Pomyśl.Pamiętaj, że oprócz lambdy również centymetry odgrywają ważną rolę w uzyskaniu "U" danego fragmentu przegrody.Marketing, marketingiem, ale powtarzam - to element uzupełniający.BK w swej najmocniejszej i jednoczesne najzimniejszej odmianie (700) ma 1,5 raza lepszą lambdę. Miałeś/masz całkiem nieźle opracowany ten element w projekcie. Dołóż do tego izolację fundamentów od wewnątrz i już ten szczegół konstrukcyjny staje się dopracowany. Link do komentarza
animus Napisano 21 marca 2015 Udostępnij #306 Napisano 21 marca 2015 (edytowany) Cytat BK w swej najmocniejszej i jednoczesne najzimniejszej odmianie (700) ma 1,5 raza lepszą lambdę. A ile wiader wody wchłonie BK ,budujesz w hydrosferze. Wilgotne materiały przewodzą ciepło znacznie lepiej jak suche.Pierwszy więc problemem jest nie dopuszczenie do tego, aby ta izolacja styro. nie zawilgła od gruntu i wód opadowych .Jak to zrobić,co z tego styropianu zostanie po iluś latach .XPS też chłonie wilgoć .Najlepiej odciąć się przekładką termiczną od trudnego tematu.Isomur jest odporny na działanie wody ale wilgoć jest wszędzie, przy maksymalnym nasyceniu wodą ma lambdę= 0,38W/mK bloczki izolacyjne zostaną zamontowane ponad gruntem a styropian w gruncie . Edytowano 21 marca 2015 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Leszek4 Napisano 21 marca 2015 Udostępnij #307 Napisano 21 marca 2015 I co ja teraz biedny mam począć?Proszę Was (jani i animus) o bitwę na argumenty, bo decyzję będę musiał podjąć niebawem... Link do komentarza
animus Napisano 21 marca 2015 Udostępnij #308 Napisano 21 marca 2015 (edytowany) Cytat I co ja teraz biedny mam począć?Proszę Was (jani i animus) o bitwę na argumenty, bo decyzję będę musiał podjąć niebawem... Poczytaj ,tu były jeszcze większe problemy https://forum.budujemydom.pl/index.php?s=&a...st&p=295319https://forum.budujemydom.pl/index.php?s=&a...st&p=334394Proponuję Ci jeszcze przeczytać temat : http://forum.muratordom.pl/showthread.php?...łogi-na-grunciei zastanowić się nad zmianą izolacji ocieplenia na gruncie,możesz sporo zaoszczędzić i mieć skuteczną izolację . Edytowano 21 marca 2015 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Leszek4 Napisano 21 marca 2015 Udostępnij #309 Napisano 21 marca 2015 Poczytam jutro, animusie. Dociera do mnie to, że inne są właściwości cieplne materiałów w składzie fabrycznym, a inne na "placu boju". Wszak nie buduję na suchej pustyni!Ale już teraz zastanawiam się nad tym, żeby heluzy odciąć od hydrosfery. No bo gdyby to było możliwe, to... Link do komentarza
animus Napisano 21 marca 2015 Udostępnij #310 Napisano 21 marca 2015 (edytowany) Cytat Poczytam jutro, animusie. Dociera do mnie to, że inne są właściwości cieplne materiałów w składzie fabrycznym, a inne na "placu boju". Wszak nie buduję na suchej pustyni!Ale już teraz zastanawiam się nad tym, żeby heluzy odciąć od hydrosfery. No bo gdyby to było możliwe, to... Nie da się ,to samo styropian.Zasadniczy wpływ na przewodność cieplną materiału ma jego wilgotność. Wraz ze wzrostem wilgotności szybko wzrasta przewodzenie ciepła. W praktyce budowlanej przy określaniu właściwości izolacyjnych należy uwzględniać rzeczywisty stan wilgotnościowy materiału w trakcie jego eksploatacji przez lata .Heluz bez wypełnienia też ma podobne parametry .Uwięzione powietrze w wąskich przestrzeniach jest doskonałym izolatorem cieplnym.Dobrą izolacyjność cieplną takie pustaki zawdzięczają też spienianiu materiału, mikroskopijnym porom powietrznym, które zostały uwiezione w materiale.To samo dzieje się z żarciem http://wizaz.pl/var/wizaz/storage/images/m..._large_lead.jpgJak sprzedać mniej czekolady a więcej powietrza za taką samą lub większą cenę. Edytowano 21 marca 2015 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Leszek4 Napisano 21 marca 2015 Udostępnij #311 Napisano 21 marca 2015 Cytat Nie da się ,to samo styropian.Zasadniczy wpływ na przewodność cieplną materiału ma jego wilgotność. Wraz ze wzrostem wilgotności szybko wzrasta przewodzenie ciepła. W praktyce budowlanej przy określaniu właściwości izolacyjnych należy uwzględniać rzeczywisty stan wilgotnościowy materiału w trakcie jego eksploatacji przez lata .Heluz bez wypełnienia też ma podobne parametry .Uwięzione powietrze w wąskich przestrzeniach jest doskonałym izolatorem cieplnym.Dobrą izolacyjność cieplną takie pustaki zawdzięczają też spienianiu materiału, mikroskopijnym porom powietrznym, które zostały uwiezione w materiale.To samo dzieje się z żarciem http://wizaz.pl/var/wizaz/storage/images/m..._large_lead.jpgJak sprzedać mniej czekolady a więcej powietrza za taką samą lub większą cenę. No właśnie. Czyli heluza też można byłoby wykorzystać, pod ścisłym reżimem szczelności (papa termo z obu stron w sprzyjających warunkach pogodowych)?Teraz czekam na Janiego. Link do komentarza
animus Napisano 22 marca 2015 Udostępnij #312 Napisano 22 marca 2015 (edytowany) Cytat No właśnie. Czyli heluza też można byłoby wykorzystać, pod ścisłym reżimem szczelności (papa termo z obu stron w sprzyjających warunkach pogodowych)?Teraz czekam na Janiego. Papa tu nie pomoże. Niestety isomury mają przewagę nad innymi podobnymi tego typu materiałami, najważniejszy to wysoka wodoodporność ich materiał nośny na ,którym opierają się ściany znajduje się wewnątrz bloczka.Można domknąć ,połączyć izolację posadzki parteru z izolacją ściany. Edytowano 22 marca 2015 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Leszek4 Napisano 22 marca 2015 Udostępnij #313 Napisano 22 marca 2015 Cytat Papa tu nie pomoże. Niestety isomury mają przewagę nad innymi podobnymi tego typu materiałami, najważniejszy to wysoka wodoodporność ich materiał nośny na ,którym opierają się ściany znajduje się wewnątrz bloczka.Można domknąć ,połączyć izolację posadzki parteru z izolacją ściany. Te isomury nasuwają mi jeszcze myśl taką, że gdzieś tam widziałem styropianowe kształtki, które były takim szalunkiem traconym dla wlewanego doń betonu... Link do komentarza
Jani_63 Napisano 22 marca 2015 Udostępnij #314 Napisano 22 marca 2015 Cytat Teraz czekam na Janiego. Ale co mam powiedzieć?Że budujesz w hydrosferze? - tak budujesz.Że materiał izolacyjny w stanie mokrym gorzej izoluje? - tak gorzej izoluje.Że jedynym całkowicie nienasiąkliwym izolatorem jest szkło spienione? - tak jest.Według tych wszystkich prawd i według tego co przedstawiłeś na rysunku to i tak niema żadnego znaczenia, bo odcięcie jest poniżej linii gruntu, więc ściana nośna czy odcięta czy nie i tak będzie poniżej ppt.Z kolei przy wyniesienie posadzki powyżej poziomu terenu i zrobienie odcięcia powyżej poziomu teren cała ta dyskusja o nasiąkliwości Isomuru, Heluzów czy też BK staje się czysto akademicka.Chyba że projekt z uwzględnieniem poziomów poszczególnych warstw zakłada zakopanie Heluzów w ziemi - to ja wysiadam. Link do komentarza
PeZet Napisano 22 marca 2015 Udostępnij #315 Napisano 22 marca 2015 (edytowany) Leszek4, czy wiesz o jakiej skali oszczędności energii rozmawiacie? I jakie nakłady poniesiesz by te oszczędności osiągnąć? Po jakim czasie ta dodatkowo zainwestowana forsa zamortyzuje się? Pytam, bo nie wiem. Czytam co piszecie.Jeśli wrzucasz dodatkowe 5 tysi żeby oszczędzić 100zł rocznie na ogrzewaniu, to czas zwrotu wyniesie 50lat. Wtedy o kant są te heluzy potłuc.Ale jeśli dzięki nim oszczędzisz 500zł rocznie, to dla 10 lat warto już pochylić się nad tematem.Nikt, zdaje się, z amatorów nie potrafi wyliczyć strat przez ten mostek przy podłodze, bo w darmowych wersjach OZC jest jakiś babol i tego się nie da poprawnie policzyć.Stąd moje pytanie, czy ktokolwiek wie, o co tu toczy się bój, w którym heluzy i dwustronne styropiany mają być zbawienne.----------------------------po namyśle dopisałem:Bo też całkiem inaczej sprawa się ma cała, kiedy ZA TE SAME pieniądze, stosując INNE rozwiązania, osiągniemy oszczędność większą choćby o 10zł rocznie. Wtedy warto bić się o każdą kWh.Innymi słowy: przeznacz określony budżet na ocieplenie i w ramach budżetu znajdź najlepsze rozwiązanie. Edytowano 22 marca 2015 przez PeZet (zobacz historię edycji) Link do komentarza
bajbaga Napisano 22 marca 2015 Udostępnij #316 Napisano 22 marca 2015 Troszeczkę z innego "spojrzenia".O tym czy opłaca się, czy też nie - trudno dyskutować na tym etapie.Prawda jest taka, ze największe oszczędności wynikają z "ziarnko do ziarnka .....".Z innego punktu widzenia - kwestia ceny jednostkowej zastosowanej do ogrzania energii.I ostatnia "zmienna" - ewentualne oszacowanie zwiększenia się ceny nośnika energii.Przeto - jeśli z założenia, ten budynek ma być jak najbardziej energooszczędny, to suma wszystkich kosztów to uniesie - już pomijając fakt, że można załapać się na jakąś tam dotację energooszczędną. Link do komentarza
PeZet Napisano 22 marca 2015 Udostępnij #317 Napisano 22 marca 2015 Cytat O tym czy opłaca się, czy też nie - trudno dyskutować na tym etapie.Prawda jest taka, ze największe oszczędności wynikają z "ziarnko do ziarnka .....". Ale w perspektywie ilu lat te oszczędności są liczone? Ile kosztuje pozyskanie tych oszczędności. Są granice sensu ekonomicznego. Są granice trwałości innych materiałów. I budowli nie sposób postawić tak, by trwała na wieki wieków, bo tak to nie ma nawet Stonehenge. Link do komentarza
Gość Strawman Napisano 22 marca 2015 Udostępnij #318 Napisano 22 marca 2015 (edytowany) Nie proszony, wtrącę i ja swoje trzy grosze, z czystej sympatii Błąd to podchodzenie do każdego detalu osobno - połączenie wniosków z tych przemysleń prowadzi do nikąd.Rolą projektanta jest opracowanie / połączenie wszystkich elementów domu w jeden sprawnie funkcjonujący byt w którym najmniejsza część składowa ma wpływ na pozostałe...Co do ściany fundamentowej i izolacji startowej - prostota rozwiązań przede wszystkim:w ziemi bloczek betonowy, powyżej poziomu gruntu element startowy na izolacji poziomej, na zewnątrz izolacja termiczna ok. 120 cm poniżej poziomu gruntu (2 x xps) do górnego poziomu elementu startowego. Idealnie byłoby, gdyby izolacja ta stała na ławie! W przeciwnym razie odradzam klej poliuretanowy.Od tego miejsca styropian fasadowy - stojący na izolacji ściany fundamentowej. To, że nieco będzie wystawał nie szkodzi - zobacz moje realizacje.Wewnątrz izolacja termiczna na chudziaku, tak aby na całej wysokości łączyła się z elementem startowym. O detalach nie piszę, bo znajdziesz w innych wątkach.Stosowanie ocieplenia ściany fundamentowej od wewnątrz to zbytek niewiele wnoszący do układu - skąd tam ma się brać niska temperatura? Niska na tyle aby była istotna dla ocieplenia budynku stojącego na elemencie startowym. Będziemy tam mieli zawsze ok. 10st i element startowy spokojnie załatwia sprawę! Ważne jest odcięcie od źródła naprawdę niskiej temperatury!Zgoda, że komplementarne rozwiązanie idealnego układu powinno zawierać i ocieplenie fundamentów, ale liczymy tu też koszty wykonania, materiału i przewidywane zyski, jak słusznie zauważa PeZet. Edytowano 22 marca 2015 przez Strawman (zobacz historię edycji) Link do komentarza
bajbaga Napisano 22 marca 2015 Udostępnij #319 Napisano 22 marca 2015 Cytat Ale w perspektywie ilu lat te oszczędności są liczone? Ile kosztuje pozyskanie tych oszczędności. Są granice sensu ekonomicznego. Bo tu dochodzi jeszcze jedna prawda uniwersalna - na prawdziwe oszczędności mogą sobie pozwolić tylko bogaci, a kółko się zamyka, bo przez te oszczędności, są bardziej bogaci. Link do komentarza
PeZet Napisano 22 marca 2015 Udostępnij #320 Napisano 22 marca 2015 Cytat Bo tu dochodzi jeszcze jedna prawda uniwersalna - na prawdziwe oszczędności mogą sobie pozwolić tylko bogaci, a kółko się zamyka, bo przez te oszczędności, są bardziej bogaci. 1. Na domu się nie zarabia.2. Toż właśnie radzę Leszkowi4, by zaczął oszczędzać, a będzie bogatszy.Leszku, moim zdaniem im prościej, tym lepiej. Popieram zdanie Strawmana. Link do komentarza
bajbaga Napisano 22 marca 2015 Udostępnij #321 Napisano 22 marca 2015 Cytat 1. Na domu się nie zarabia. To prawda, ale weź pod uwagę to, że mamy dość specyficzną sytuację.U niego raczej nie można grzać tanim kotłem na paliwo stałe - raczej będą to źródła bezobsługowe (gaz, energia elektryczna), czyli jednak trochę uwagi, enerooszczędnemu wybudowaniu tego domu, poświęcić trzeba.No chyba, że założymy, że globalne ocieplenie, rozwiąże ten problem za niego. Link do komentarza
animus Napisano 22 marca 2015 Udostępnij #322 Napisano 22 marca 2015 Cytat Te isomury nasuwają mi jeszcze myśl taką, że gdzieś tam widziałem styropianowe kształtki, które były takim szalunkiem traconym dla wlewanego doń betonu... Tak ,jest sporo kształtek styropianowych ale co z tego ,skąd wziąć odpowiednie wypełnienie takiej kształtki ,zalejesz betonem, wodoodpornym zawibrowanym ,powstanie z tego super przewodnik cieplny. Isomur nie jest robiony w ten sposób , materiał nośny jest porowaty .Nie da się zrobić tanio takiej przekładki termicznej na budowie .Tu masz gotowe rozwiązanie na Silce http://www.stahlton.pl/images/stories/isom...cyjne/1.3.3.pdf Link do komentarza
Leszek4 Napisano 22 marca 2015 Udostępnij #323 Napisano 22 marca 2015 Dzięki za wszystkie sugestie. Rozważuję...I nic. Chyba za głupi jestem, a nauka boli. Animusie, w rozwiązaniu Stahltona jest 10 cm styro. Ja mam 30 cm, co znacznie podnosi mi podłogę. Jak do tego dołożę jakieś 15 cm na wylewki, podłogówkę i glazurę, to wyjdą mi schody do domu.Jak to wszystko pogodzić, kiedy chcę mieć próg 4 centymetrowy? Link do komentarza
Jani_63 Napisano 22 marca 2015 Udostępnij #324 Napisano 22 marca 2015 (edytowany) To gotowe rozwiązanie to może i dobre dla standardowego budowania tak, aby normy przenikalności cieplnej były zachowane aby aby.Reszta to marketing Cytat Stosowanie ocieplenia ściany fundamentowej od wewnątrz to zbytek niewiele wnoszący do układu - skąd tam ma się brać niska temperatura? Niska na tyle aby była istotna dla ocieplenia budynku stojącego na elemencie startowym. Będziemy tam mieli zawsze ok. 10st i element startowy spokojnie załatwia sprawę!. No właśnie skąd?ładnie to opisałeś i zgadzam się z Tobą, ale co do tego fragmentu mam zastrzeżenia.To, co z pozoru wydaje się argumentem na plus dla tego typu rozwiązania jest w rzeczywistości odpowiedzią na postawione przeze mnie pytanie.Co do odpowiedzi, to podpowiem trochę zawoalowanie A gdyby tak całkowicie zrezygnować z izolacji pod pod podłoga na gruncie, to przecież straty byłyby jeszcze mniejsze bo grunt miałby temperaturę nie 10 oC tylko 15oC... szczególnie w sezonie grzewczym kiedy straty są największe A poważnie. Dom, w tym cała jego izolacja składa się z "kilku" elementów. Pospinanie ich precyzyjnie dopiero tworzy konkretną całość, która albo będzie spełniać nasze oczekiwania, albo nie.I zaznaczam, że idzie tu o Nasze oczekiwania.Bo żeby spełnić założenia norm dla poszczególnych fragmentów przegród zewnętrznych to wcale się nie trzeba natrudzić.A koszty jakieś nie powalające... do ścian zewnętrznych np. wystarczy 13 cm ciepłego styropianu i już jest git.Więc albo, albo...A jeszcze jedno - komfort użytkowania. To co dla jednych będzie komfortowe, dla innych będzie nie do z akceptowania.A idąc w druga stronę - to co dla jednych będzie komfortowe dla innych jest wyrzucaniem pieniędzy w błoto.Tacy są ludzie i tego się nie zmieni. Edytowano 22 marca 2015 przez Jani_63 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość Strawman Napisano 22 marca 2015 Udostępnij #325 Napisano 22 marca 2015 (edytowany) Cytat No właśnie skąd?ładnie to opisałeś i zgadzam się z Tobą, ale co do tego fragmentu mam zastrzeżenia.To, co z pozoru wydaje się argumentem na plus dla tego typu rozwiązania jest w rzeczywistości odpowiedzią na postawione przeze mnie pytanie. Co do odpowiedzi, to podpowiem trochę zawoalowanie A gdyby tak całkowicie zrezygnować z izolacji pod pod podłoga na gruncie, to przecież straty byłyby jeszcze mniejsze bo grunt miałby temperaturę nie 10 oC tylko 15oC... szczególnie w sezonie grzewczym kiedy straty są największe I tu z Twoją żartobliwą sugestią się nie zgodzę - ciepło w ziemi nie bierze się z domu Chyba, że faktycznie zrezygnujesz z ocieplenia podłogi! Wtedy po prostu grunt o temperaturze 10 stopni będzie takim odbiornikiem każdego stopnia powyżej tej temperatury w domu i pewnie do tych 15 dociągnie. Ale tu mówimy o zaizolowanej podłodze i szczątkowo zaizolowanej ścianie (element startowy) - temperatura +10 stopni nie będzie miała aż takiego wpływu aby znacząco chłodzić ścianę, czyli "wyciągać" ciepło z domu. "No właśnie skąd" (się bierze taka temperatura pod ziemią, na głębokości ok. 1m pod budynkiem)? Ano stąd, że grunt ten nie oddaje swojego ciepła przez powierzchnię, jak to dzieje się na zewnątrz (np. przy minus 15st.).Gdyby chcieć opisać to obrazowo, to po prostu izoterma podnosi się w górę pod przykryciem - podobne zjawisko wykorzystano do projektowania GWC gruntowych, wyniesionych ponad poziom gruntu - tak dla wyjaśnienia, w dużym uproszczeniu. Edytowano 22 marca 2015 przez Strawman (zobacz historię edycji) Link do komentarza
animus Napisano 22 marca 2015 Udostępnij #326 Napisano 22 marca 2015 (edytowany) Cytat Dzięki za wszystkie sugestie. Rozważuję...I nic. Chyba za głupi jestem, a nauka boli. Animusie, w rozwiązaniu Stahltona jest 10 cm styro. Ja mam 30 cm, co znacznie podnosi mi podłogę. Jak do tego dołożę jakieś 15 cm na wylewki, podłogówkę i glazurę, to wyjdą mi schody do domu.Jak to wszystko pogodzić, kiedy chcę mieć próg 4 centymetrowy? Leszku szukałem ,szukałem i coś znalazłem dostosowanego do Twoich potrzeb.Największą trudnością było znalezienie czegoś o niewielkiej różnicy poziomów terenu z posadzką ,z uskokiem było tego mnóstwo.To jest żywcem zerznięte z domu pasywnego dlatego taka grubość izolacji cieplnych . Proponuję przed montażem kształtek isomuru pomalować je dookoła dysperbitem ,podejrzałem to u Niemców Pod ścianki działowe możesz pogrubić posadzkę i dać dodatkowe zbrojenie.Pogrubienie posadzki pod scianki dzialowe Edytowano 22 marca 2015 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Leszek4 Napisano 22 marca 2015 Udostępnij #327 Napisano 22 marca 2015 (edytowany) Podobuje mi sie.Ale skłaniam się ku połączeniu tego, co na powyższym obrazku, z opcją Janiego/Strawmana (startowa heluz i izolacja ścianek fundamentowych - obustronnie).Koszt materiałów podobny, a za robociznę zapłacę tyle samo, bo ekipa ma budowę w ryczałcie i dostanie tyle samo czy zrobi z samych isomurów, czy z klejeniem styropianu na fundamencie.Myślę, że dzięki temu rozwiązaniu lepiej ograniczę ten mostek cieplny.Jeszcze pytanko o tę warstwę perlito-gipsu nad folią, a pod xps (patrz obrazek). Czy to jest jakaś dodatkowa hydro-izolacja?A, i jeszcze jedno. Rury cyrkulacji cwu powinny biec w połowie grubości xps-u w podłodze? Edytowano 22 marca 2015 przez Leszek4 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
animus Napisano 22 marca 2015 Udostępnij #328 Napisano 22 marca 2015 (edytowany) Cytat Podobuje mi sie.Ale skłaniam się ku połączeniu tego, co na powyższym obrazku, z opcją Janiego/Strawmana (startowa heluz i izolacja ścianek fundamentowych - obustronnie).Koszt materiałów podobny, a za robociznę zapłacę tyle samo, bo ekipa ma budowę w ryczałcie i dostanie tyle samo czy zrobi z samych isomurów, czy z klejeniem styropianu na fundamencie.Myślę, że dzięki temu rozwiązaniu lepiej ograniczę ten mostek cieplny.Jeszcze pytanko o tę warstwę perlito-gipsu nad folią, a pod xps (patrz obrazek). Czy to jest jakaś dodatkowa hydro-izolacja?A, i jeszcze jedno. Rury cyrkulacji cwu powinny biec w połowie grubości xps-u w podłodze? Wątpię ,Heluz family to nie jest przekładka termiczna to zwykły pustak porothermu tylko dla oka zasypany izolacją cieplną ,która po złapaniu wilgoci na budowie ,będzie ją jeszcze dłużnej magazynować w sobie niż zwykły porotherm. Perlito-gips to warstwa izolująco-absorbująca .Rury CWU i cyrkulacji CVWU mogą biec w w podłodze , bliżej posadzki w otulenie xps-u co najmniej 30 mm od góry ,najlepiej w peszlach . Edytowano 22 marca 2015 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Leszek4 Napisano 23 marca 2015 Udostępnij #329 Napisano 23 marca 2015 Nie stać mnie na rozrzutność taką, żeby zastosować i isomury, i ocieplenie ścian fundamentowych.Ocieplam ściany. Tak jak to przerobiłem na poniższym rysunku.A skoro już się uparłem na te Heluzy, to rozważam czy brać te z wypełnieniem styropianowym czy puste w środku.No bo te puste wydają się być całkiem ok, a i żadnej wody nie powinny trzymać w sobie.Skoro unieruchomione powietrze jest superizolatorem, to na mój rozum w tym pustaku będzie ono unieruchomione na amen.Perlito-gips. Czy w moim przypadku powinienem taką warstwę zastosować? Link do komentarza
Leszek4 Napisano 23 marca 2015 Udostępnij #330 Napisano 23 marca 2015 Wiem, wiem... Takich jak ja neofitów, którzy żarliwie wierzą w swoje cud-pomysły przy budowie własnej chałupy, to mieliście tutaj już setki.Ja jestem kolejnym bałwanem, który nie rozumie, a chciałby dobrze. Najlepiej na świecie!A tu brak wiedzy, brak praktyki, a duże chciejstwo (jak każdy).Po raz enty zmodyfikowałem swój pomysł. Do znudzenia... Upierdliwy jestem, ale na tym etapie wiem, że decyzje na tym etapie są nieodwracalne. No bo ocieplenie ścian zewnętrznych czy stropu zawsze będę mógł zmienić. Ale tego co będzie pod podłogą raczej nigdy.Będzie więc tak, jak na obrazku poniżej. No chyba, że ktoś tutaj podniesie alarm, że ŹLE.Nie ocieplam od wewnątrz. Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 23 marca 2015 Udostępnij #331 Napisano 23 marca 2015 Cytat No chyba, że ktoś tutaj podniesie alarm, że ŹLE.[attachment=21525:ocieplen..._ko_cowa.jpg] jak na mój skromny gustza bardzo ufasz drenomza mało hydroizolacjizapchają się dreny wypełni studnia wodą z rynieni cała woda gromadzić się będzie w zbiorniczku przy ścianie który sam przygotowałeśjak już się zapełni w 4/5 to się mniej więcej wyrówna poziomem z autostradą dla wody którą szykujesz pod heluzami (izolacja poziom)i wodę masz w środku.czyli hydrokombinacja nie do przyjęciawiem że zależy Ci na 4 cm ale twój rysunek określa poziom 0 gruntu o to pytałem rozumiem że to 0 przewiduje już ewentualne nawiezienie ziemi ogrodowej.nie szedłbym w izolację ciężką i dreny a podniósł się wyżej o ile ?góra chudziaka lekuchno na +czyli podjazd mimo wszystkoale wodnie bezpieczny Link do komentarza
Leszek4 Napisano 23 marca 2015 Udostępnij #332 Napisano 23 marca 2015 Poziom 0 będzie wzniesiony ponad cały okalający teren.Nie mogę się za bardzo podnieść wyżej, bo mam sąsiadów.To co jest teraz pokazane na rysunku (poziom gruntu) de facto już będzie jakimś tam podjazdem (całym dookoła chałupy). Myślę, że dookoła całego domu będzie taki podjazd (niwelujący wysokość podłogi), poniżej którego będą tarasy.Mimo wszystko wykonawca doradził tak jak jest na ostatnim rysunku (a nie tak jak w pierwowzorze animusa). Chodzi o poprawkę na ewentualne podsadzanie ocieplenia przez podmarzające wody.Nie wiem, jak to wytłumaczyć.Chodzi o to, że ten uskok zewnętrznego ocieplenia mógłby w skrajnie niekorzystnych warunkach zostać podniesiony przez zamarzające wody.Kurcze, może błądzę, ale Wy możecie naprowadzić mnie na właściwą drogę.PS. Sorry za chaotyczne pisanie, ale mam tu gościa, którego nie potrafię się opędzić.... Link do komentarza
Leszek4 Napisano 24 marca 2015 Udostępnij #333 Napisano 24 marca 2015 Wieniec fundamentów zalany betonem. Jutro zdjęcie szalunków oraz korytowanie pod dojazd do garażu (to co jest na pierwszym planie zdjęcia), założenie drenu w tej drodze i podłączenie do studzienki deszczowej. Jak da rady, to się to jeszcze obsypie i da na to podbudowę.Podbudowa z kruszonego betonu (mielone w kruszarkach kęsy betonu, murów itp.). Cena 16 zł/tonę.Mam już część podbudowy z tego materiału, bo gruszki z betonem musiały mieć jakiś przyczółek. OK. Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 24 marca 2015 Udostępnij #334 Napisano 24 marca 2015 Leszek tak sobie patrzę na to zdjęciei mnie wychodzi że góra wieńca jest już nad poziomem gruntuo ile nie masz działki w dziurze i nie podsypiesz ziemi żeby podnieść do sąsiadów to przestaję się czepiać Link do komentarza
Leszek4 Napisano 25 marca 2015 Udostępnij #335 Napisano 25 marca 2015 Szalunki zdjęte. Poszło 14,5 m3 B25. Kurna, bunkier. Toż to już razem z ławami 50 m3 betonu nie w kij dmuchał! Na same fundamenty. A gdzie jeszcze dziewięć filarów podpierających dach i górny wieniec?Drogi dzisiaj nie robilim, bo koparka nie wyrobiła sie. Bedzie jutro. Trudno.Negocjowałem styro hydrofobowy. Arsanit Thermo Aqua o grubości 15 cm - 245zł/m3 loco budowa. Z kolei styrodur, Synthos XPS PRIME, o gr. 5 cm - 440zł/m3 loco budowa. Cytat Leszek tak sobie patrzę na to zdjęciei mnie wychodzi że góra wieńca jest już nad poziomem gruntuo ile nie masz działki w dziurze i nie podsypiesz ziemi żeby podnieść do sąsiadów to przestaję się czepiać Na tym obrazku to było zaznaczone (że chałupa wznosi się ponad cały okalający teren).Poprosiłem kiedyś kolegę żeby ogarnął mi teren niwelatorem i zrobił szkic. No to wrzuciłem nań obrys domu i wkleiłem tutaj.Poziom 0 domu jest 20 cm powyżej repera roboczego drogi. Wszystkie inne narożniki działki są poniżej repera drogi (tylko dom jest powyżej). Link do komentarza
bobiczek Napisano 25 marca 2015 Udostępnij #336 Napisano 25 marca 2015 Cytat Szalunki zdjęte. Poszło 14,5 m3 B25. Kurna, bunkier. u mnie 35!!!! nie narzekaj! Link do komentarza
Gość Strawman Napisano 25 marca 2015 Udostępnij #337 Napisano 25 marca 2015 Cytat Po raz enty zmodyfikowałem swój pomysł. Do znudzenia... Upierdliwy jestem, ale na tym etapie wiem, że decyzje na tym etapie są nieodwracalne. No bo ocieplenie ścian zewnętrznych czy stropu zawsze będę mógł zmienić. Ale tego co będzie pod podłogą raczej nigdy.Będzie więc tak, jak na obrazku poniżej. No chyba, że ktoś tutaj podniesie alarm, że ŹLE.Nie ocieplam od wewnątrz. To jest to, o czym pisałem ale:1. Dałbym jednak Heluza ze styropianem ... skoro wewnętrznej izolacji cieplnej fundamentów nie będzie2. Izolacja przeciw wodna pionowa tak z 20cm powyżej poziomu 03. Opaska chłonna - żwirowa... zrobiłbym ją na poziomie drenażu - aby ewentualnie odbierała to co przesiąknie przez grunt do poziomu ławy (okap dachu, jakiś konkretny, będziesz przecież miał? Link do komentarza
Leszek4 Napisano 25 marca 2015 Udostępnij #338 Napisano 25 marca 2015 Cytat To jest to, o czym pisałem ale:1. Dałbym jednak Heluza ze styropianem ... skoro wewnętrznej izolacji cieplnej fundamentów nie będzie2. Izolacja przeciw wodna pionowa tak z 20cm powyżej poziomu 03. Opaska chłonna - żwirowa... zrobiłbym ją na poziomie drenażu - aby ewentualnie odbierała to co przesiąknie przez grunt do poziomu ławy (okap dachu, jakiś konkretny, będziesz przecież miał? Ad. 1. - Nie dam Heluza ze styropianem, bo zrozumiałem, że jednak nie buduję napustyni. Nie ma więc szans żeby nie dostał on wody w trakcie budowy. Zostanę przy zwykłym Heluz Family szlifowanym.Czemu Heluz, a nie np. Porotherm? Bo wydaje mi się, że ich budowa jest korzystniejsza od np. Porothermów (w sensie termoizolacji).Ad. 2. - OK.Ad. 3. Tak będzie. A okap wyłaził będzie dość znacznie. W większości 2 metry (!). Link do komentarza
Leszek4 Napisano 25 marca 2015 Udostępnij #339 Napisano 25 marca 2015 Cytat u mnie 35!!!! nie narzekaj! Kurcze, Prezesie, jak Tobie poszło 35 kubików na samo zwieńczenie fundamentów, to i z 70-siąt musiało pójść Ci na same ławy (u mnie wyszło 35,5). Szacun i współczucie.PS. Stali pewnie poszło Ci z 5 ton, bo u mnie poszło 3 tony.Kur*wa szaleństwo jakieś.Ja jednak chcę na Hawaje! Link do komentarza
Gość Strawman Napisano 25 marca 2015 Udostępnij #340 Napisano 25 marca 2015 Cytat Ad. 1. - Nie dam Heluza ze styropianem, bo zrozumiałem, że jednak nie buduję napustyni. Nie ma więc szans żeby nie dostał on wody w trakcie budowy. Zostanę przy zwykłym Heluz Family szlifowanym.Czemu Heluz, a nie np. Porotherm? Bo wydaje mi się, że ich budowa jest korzystniejsza od np. Porothermów (w sensie termoizolacji).Ad. 2. - OK.Ad. 3. Tak będzie. A okap wyłaził będzie dość znacznie. W większości 2 metry (!). Będę się spierał Ad. 1 Nie dajmy się zwariować - styropian nie chłonie wody jak gąbka, a tę minimalną ilość jaką wchłonie podczas budowy spokojnie odda zaprawie do bloczków (górą) w ciągu kilku miesięcy. Później pracuje dla Ciebie.Ad. 3 Te dwa metry to czymś uzasadnione? Okap powinien zapewnić korzystanie z zimowych promieni słońca - wtedy, kiedy brak światła słonecznego robi z nami dziwne rzeczy, że o poprawianiu bilansu grzewczego nie wspomnę. Przy 2m okapu czarno widzę ten aspekt. Link do komentarza
Leszek4 Napisano 25 marca 2015 Udostępnij #341 Napisano 25 marca 2015 Cytat Będę się spierał Ad. 1 Nie dajmy się zwariować - styropian nie chłonie wody jak gąbka, a tę minimalną ilość jaką wchłonie podczas budowy spokojnie odda zaprawie do bloczków (górą) w ciągu kilku miesięcy. Później pracuje dla Ciebie.Ad. 3 Te dwa metry to czymś uzasadnione? Okap powinien zapewnić korzystanie z zimowych promieni słońca - wtedy, kiedy brak światła słonecznego robi z nami dziwne rzeczy, że o poprawianiu bilansu grzewczego nie wspomnę. Przy 2m okapu czarno widzę ten aspekt. Ad. 1. Jeśli Heluz zwykły zatrzyma mi ruch powietrza w swoich ściankach, to nie chcę dopłacać za styro w Heluzach 2in1, w których styro ma to samo zadanie - zatrzymać ruch powietrza (a to jest około dwóch tys. zł oszczędności).Ad. 3. Te 2 metry okapu wystają od strony południowej i częściowo od wschodu. Nad tarasem. Tego już nie zmienię (projekt). Nawet gdybym chciał, a nie chcę. Link do komentarza
bobiczek Napisano 25 marca 2015 Udostępnij #342 Napisano 25 marca 2015 Cytat Ja jednak chcę na Hawaje! za późnoProces inwestycyjny uważam za rozpoczęty!Do przodu i wio i się nie daj!!!!! Link do komentarza
Leszek4 Napisano 25 marca 2015 Udostępnij #343 Napisano 25 marca 2015 Cytat za późnoProces inwestycyjny uważam za rozpoczęty!Do przodu i wio i się nie daj!!!!! Prezesie, po Twoich słowach, nawet gdybym padł na kolana, to wstanę! PSTakie młodzieńcze motto: Uderzą mnie - wstanę!Uderzą mnie po raz drugi - też może wstanę.Ale jak wstanę, to będzie pozamiatane!!! Link do komentarza
bobiczek Napisano 25 marca 2015 Udostępnij #344 Napisano 25 marca 2015 Cytat Prezesie, po Twoich słowach, nawet gdybym padł na kolana, to wstanę! Ty jak już coś pierdalniesz, to nawet ja muszę dłońmi skroń pocierać nim odpiszę! Link do komentarza
Jani_63 Napisano 25 marca 2015 Udostępnij #345 Napisano 25 marca 2015 Cytat Ad. 1. Jeśli Heluz zwykły zatrzyma mi ruch powietrza w swoich ściankach, to nie chcę dopłacać za styro w Heluzach 2in1, w których styro ma to samo zadanie - zatrzymać ruch powietrza (a to jest około dwóch tys. zł oszczędności). A czemu nie zasypiesz pustaków perlitem? On tak jakby ma mniej cech wspólnych z wielobłądem... idzie mi o magazynowanie wody Link do komentarza
Gość Strawman Napisano 25 marca 2015 Udostępnij #346 Napisano 25 marca 2015 Cytat Ad. 1. Jeśli Heluz zwykły zatrzyma mi ruch powietrza w swoich ściankach, to nie chcę dopłacać za styro w Heluzach 2in1, w których styro ma to samo zadanie - zatrzymać ruch powietrza (a to jest około dwóch tys. zł oszczędności). Jesteś optymistą z budowaniem nie mającym wiele wspólnego!Zakładasz, że skoro pustak ceramiczny posiada pustkę powietrzną, to po jego wbudowaniu powietrze jest na swoim miejscu... Styropian (czy np. zasypanie perlitem) daje gwarancję, że zaprawa nie wypełni otworów. Masz rację w kwestii kosztów - 2000 zł różnicy... czy to się opłaca i kiedy się zwróci Cytat Ad. 3. Te 2 metry okapu wystają od strony południowej i częściowo od wschodu. Nad tarasem. Tego już nie zmienię (projekt). Nawet gdybym chciał, a nie chcę. Rozumiem, że od południa i od wschodu okap... ale przy takim układzie zimą możesz mieć mało słońca. Rozumiem jednak że o gustach nie dyskutujemy - to co piszę miało za zadanie zwrócić Twoją uwagę na aspekt praktyczny. Link do komentarza
Leszek4 Napisano 25 marca 2015 Udostępnij #347 Napisano 25 marca 2015 Cytat A czemu nie zasypiesz pustaków perlitem? On tak jakby ma mniej cech wspólnych z wielobłądem... idzie mi o magazynowanie wody Nie wiem.Chyba jestem zmęczony zamawianiem materiałów. U mnie składy nie mają tego, a i nie wiem czy robotnicy wiedzieliby co z tym zrobić... Cytat Jesteś optymistą z budowaniem nie mającym wiele wspólnego!Zakładasz, że skoro pustak ceramiczny posiada pustkę powietrzną, to po jego wbudowaniu powietrze jest na swoim miejscu... Styropian (czy np. zasypanie perlitem) daje gwarancję, że zaprawa nie wypełni otworów. Masz rację w kwestii kosztów - 2000 zł różnicy... czy to się opłaca i kiedy się zwróci Tak se myśle, że przecież zaprawa, nawet jak cos tam wypełni pustki, to tylko ograniczy ruch powietrza. Ale ja się nie znam, więc może położyć górą na heluzach np. papę? Cytat Rozumiem, że od południa i od wschodu okap... ale przy takim układzie zimą możesz mieć mało słońca. Rozumiem jednak że o gustach nie dyskutujemy - to co piszę miało za zadanie zwrócić Twoją uwagę na aspekt praktyczny. Myślałem, że latem taki okap osłoni mi salon od gorących promieni słonecznych, a zimą, kiedy słońce jest nisko, i tak pozwoli na muskanie ścian i okien słońcem. No i chciałem wyeliminować kombinacje z markizami nad tarasem, z którymi znajomi mają ciągły problem (wiatr).Pomyliłem się? Link do komentarza
Gość Strawman Napisano 25 marca 2015 Udostępnij #348 Napisano 25 marca 2015 (edytowany) Cytat Myślałem, że latem taki okap osłoni mi salon od gorących promieni słonecznych Dokładnie tak! Cytat a zimą, kiedy słońce jest nisko, i tak pozwoli na muskanie ścian i okien słońcem. [...]Pomyliłem się? Jest spore prawdopodobieństwo, że tak - przy parterówce 2m okap może być ciut za duży...Łatwo to sprawdzić - weź zamarkuj teraz 2m okap np deską umieszczoną na wysokości takiej jaką będzie miał Twój dach(pewnie ok. 3m) i zobacz czy słońce przekracza linię fundamentów. Edytowano 25 marca 2015 przez Strawman (zobacz historię edycji) Link do komentarza
animus Napisano 25 marca 2015 Udostępnij #349 Napisano 25 marca 2015 (edytowany) Cytat Łatwo to sprawdzić - weź zamarkuj teraz 2m okap np deską umieszczoną na wysokości ok. 3m i zobacz czy słońce przekracza linię fundamentów. Edytowano 25 marca 2015 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
PeZet Napisano 26 marca 2015 Udostępnij #350 Napisano 26 marca 2015 W najmniej słonecznym okresie roku, czyli w dniach 22 i 23 grudnia słońce stojąc w zenicie jest najniżej, czyli pada pod kątem 14-15 stopni. Resztę wyliczysz z funkcji trygonometrycznych i z boków trójkąta: długość okapu, wysokość okapu nad ziemią.Może jakoś pomocny będzie Ci ten oto rysuneczek.......który popełniłem roku pańskiego 2010 w celu określenia najlepszej dla mnie odległości ściany od okna, iżby łapać promienie Słońca. Wywnętrzyłem się na ten temat tutaj w moim dziennikuI powiem ja Tobie, Lechu, że w rzeczywistości jest tak, jak żem to wtedy rysował i liczył!!! Cud.BTW, powyższy rysunek to bełkot, ale obrazuje ideę. Jak obrócisz kompa do góry nogami to na rysunku będziesz miał z grubsza ideę Twojego okapu. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się