Skocz do zawartości

Eksploatacja pompy ciepła za dużo kosztuje? Zobacz dlaczego.


Recommended Posts

Wysokie koszty eksploatacji mogą być efektem błędów popełnionych przy projektowaniu i budowie lub regulacji instalacji grzewczej, albo być zjawiskiem przejściowym, które zniknie samo. Niestety większość wykonawców nie uprzedza użytkowników, że rachunki za ciepło przez pierwsze 2–4 sezony grzewcze będą wyższe niż później.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/instalacje/pompy-ciepla/a/18225-eksploatacja-pompy-ciepla-za-duzo-kosztuje-zobacz-dlaczego

Link do komentarza
Gość Dariusz Zgorzelski
Dobra analiza, ale mam kilka uwag.
Są domy, które z uwagi na inną technologię budowy nie zawierają wody technologicznej, a autor nie wspomniał, że w starym budownictwie może jej być nawet kilkanaście ton na dom.
Są to domy z materiałów prefabrykowanych np. SIP. Dzięki temu nie ma tego bardzo wysokiego kosztu w pierwszych 3 latach. Jednak to nie wszystkie problemy - są też te trudno wyliczalne mianowicie problemy zdrowotne i złe samopoczucie w tych pierwszych latach. Nie jesteśmy, więc skazani na nie.

Autor słusznie zasygnalizował problem źle wykonanych domów, a nie źle dobranych pomp. Generalnie problematyczne jest stosowanie pomp ciepła do źle ocieplonych i nieszczelnych domów. Pompy nie mają nadmiaru mocy - najekonomiczniej pracują przy ustalonych parametrach dlatego idealnie sprawdzają się w energooszczędnych/pasywnych domach koniecznie z rekuperacją. W tych domach ustalone jest w miarę stale zapotrzebowanie na energię (głównie na potrzeby ciepłej wody).

Reasumując trzeba budować nowocześnie bez murowania i betonów w standardzie pasywnym to będzie się miało od razu oszczędny i zdrowy dom. Komfort, zdrowie, niskie koszty eksploatacyjne za rozsądną cenę.

Dariusz Zgorzelski,
Certyfikowany Doradca Domów Pasywnych
ecoville
Link do komentarza
ale propaganda. by nagrzać podłogówkę potrzeba powyżej 40 stopni. dlatego podłogówka wymaga bardzo dobrego ocieplenia budynku. wiele osób nie zwraca na to uwagi a potem zimą marzną bo nie są wstanie ogrzać domu.
Link do komentarza
Gość pompa ciepła nie zawsze złym roz
przy dzisiejszych cenach nośników energii pompa ciepła jest wg. mnie najlepszym rozwiązaniem gdy nie ma dostępu do gazu ziemnego; gdy jest gaz ziemny, to pompa nie jest warta komplikacji, bo koszt grzania pompą i gazem jest porównywalny, a komplikacja instalacji przy pompie znaczna
Link do komentarza
Gość pompa ciepła na tak
Mam zamontowaną pompę o mocy C7 7kW dom o pow. 120m2. Ta zima jest bardzo ciepła no i koszty grzania śmiesznie niskie. Temp. wew. 20-21 stopni - koszt do dzisiaj 800zł (I i II taryfa). Koszt instalacji(pompa polskiej produkcji) 32000zł z czego 12000 zwrotu dofinansowania.
Link do komentarza
Gość Gość "riposta" ma racj
Pompy ciepła można stosować jedynie do budynków o dużej powierzchni i kubaturze, w tym przypadku rachunek ekonomiczny ma sens. Dla małych domów taka inwestycja jest nieopłacalna.
Link do komentarza
Gość 3of5
Cytat

ale propaganda. by nagrzać podłogówkę potrzeba powyżej 40 stopni. dlatego podłogówka wymaga bardzo dobrego ocieplenia budynku. wiele osób nie zwraca na to uwagi a potem zimą marzną bo nie są wstanie ogrzać domu.


:bezradny:
nie wypowiadaj się w kwestiach - o których nie masz żadnego pojęcia....
Link do komentarza
Cytat

Pompy ciepła można stosować jedynie do budynków o dużej powierzchni i kubaturze, w tym przypadku rachunek ekonomiczny ma sens. Dla małych domów taka inwestycja jest nieopłacalna.



Ma rację, bo grzeje podłogówkę do ponad 40 stopni icon_eek.gif icon_eek.gif icon_eek.gif icon_eek.gif

Co do PCi - Waść nie wiesz, a Waść piszesz.
PCi stosuje się nawet w maleńkich domeczkach jako bardzo wydajne i skuteczne źródło ciepła na potrzeby CO i CWU.
Koszt (całkowity) kotła pt. PCi P/W (i to inwerterowej !) dla takiej mikrotki (do 90m2 powierzchni ogrzewanej) już od 4.000zł.
Link do komentarza
na stronach producentów można doczytać że w małych instalacjach trzeba zwiększyć ciśnienie dlatego koszty eksploatacji są większe. zaleca się w małych domach kładzenie dodatkowo instalacji na ścianach. nie mam pompy ale mam kolegów którzy mają dlatego wiem jakie ponoszą koszty. jeżeli jest prawdziwa zima to ogrzanie domu kosztuje sporo a i tak trzeba dogrzewać się kominkiem.
Link do komentarza
I to jest jedyny, a już na pewno najsłuszniejszy tak rozumowania/postępowania przy planowaniu ogrzewania.


Cytat

zaleca się w małych domach kładzenie dodatkowo instalacji na ścianach. nie mam pompy ale mam kolegów którzy mają dlatego wiem jakie ponoszą koszty. jeżeli jest prawdziwa zima to ogrzanie domu kosztuje sporo a i tak trzeba dogrzewać się kominkiem.


W jakim towarzystwie Ty się obracasz?... bajkopisarzy?
Link do komentarza
każdy bocian udając się do ciepłych krajów zabiera plecak pełen zielonych soczystych żabek by rozkoszować się słonecznymi wakacjami w Afryce oraz tablet by czytać bajki handlowców i pseudo wykonawców szukających naiwnych inwestorów !!!
Link do komentarza
No nie... re @ jesteś niesamowity... poważnie.
Tak może jeździć po pompie ciepła jako urządzeniu tylko ktoś bardzo sfrustrowany faktem że jej nie ma.
Twoją frustrację najprawdopodobniej pogłębia jeszcze fakt braku możliwości zrozumienia na jakich zasadach to urządzenie działa.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Trzeba było od razu napisać, że to pod dachem... 
    • Krokwie poziome (kleszcze) i pionowe (słupy) są odsunięte od ścian około 40-50cm, więc stwierdziliśmy z kumplem, że to za daleko żeby mocować profile UD do ścian. Może źle się wyraziłem pisząc w powietrzu, bo pofile UD będą przykręcone do krokwi poziomych (kleszczy), ale tylko wschód-zachód, bo te dwie pozostałe płatwie są 30cm wyżej i tam nawet nie ma jak już nic zamocować. To oczywiście niezgodne ze sztuką, bo krokwie coś tam zawsze pracują razem z dachem, dlatego dajemy krzyżowy, OSB i dopiero GK, to samo na skosach. Btw na ścianach szczytowych będzie piana Pur, więc profil by nam zalali pianą jakby był przykręcony do tej ściany. Oczywiście pewności czy to pękać nie będzie 100% nie ma. GK na łączeniach z sufitem i ściankach kolankowych ze skosami będą łączone profielem elastycznym. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Parking ma dużo większą wytrzymałość na ściskanie niż Termo fundament... zatem musi być twardszy... Przecież one mają zasadniczo różne docelowe zastosowanie...   TERMONIUM fundament:         Parking odpowiedniej grubości  zastąpić może termonium, ale w żaden sposób nie może być odwrotnie     
    • W opisie mam tak  Czyli nie ma różnicy czy zastosuje ten czy który mam obecnie eps200 parking w sumie wygląda on mi na lepszy dużo twardszy , ale tamten dedykowany do fudamentu więc jestem głupi z tego ale to i to EPS ... 
    • Kiedy właśnie o to chodzi, żeby sufit podwieszony był zupełnie niezależny, niezwiązany z tym stropem drewnianym, obitym OSB...   Do stropu drewnianego, przez płytę OSB przymocujesz zaczepy do swojego sprzętu sportowego... Będzie on narażone na drgania, przeciążenia, uderzenia przy mniej, czy bardziej intensywnych ćwiczeniach - tak jak ostrzegają wyżej koledzy... Na stropie betonowym może nie bardzo odczuwalne byłyby te ruchy i nie powodowałyby drgań, które spowodują pękanie podwieszanego sufitu z płyt g/k na połączeniach płyt g/k... Jeśli zrobisz wg Twojego planu - czyli sprzęt podwieszony poprzez sufit z wykończeniem g/k - na 100% w krótkim czasie będzie zarysowany sufit... właśnie na połączeniach płyt g/k...   W poprzek pokoju dasz gęściej profile CD60 - co 30 cm - i to powinno mechanicznie wytrzymać obciążenie płytami g/k... będzie sobie wisiał, przecież niczym dodatkowo nie obciążony, a przez otwory, o których pisałem wcześniej, niezależnie od podwieszonego sufitu, umocujesz sprzęt do belek obitych płytami OSB... sprzęt będzie sobie działał, ale nie oddziaływał na g/k... Można pomyśleć o stelażu krzyżowym, ale wydaje mi się, że przy niespełna 3 metrach szerokości pokoju, będzie to przerost formy nad treścią... Jak masz wielkie wątpliwości co do ciężaru podwieszonego sufitu, to (nie wiem co na to powiedzą koledzy) można zastosować PŁYTĘ G-K SPECJALNĄ 2600x1200x6,5MM PRO FLEXI NORGIPS...     No, ja tak bym zrobił... prosty, jednopoziomowy, gęstszy  stelaż, płyty 12 mm, otwory na montaż sprzętu wprost do drewnianego stropu...   Jeszcze uwaga:   Płyta nie powinna się o ścianę opierać - ona ma wisieć na stelażu... przy profilach CD60 zamocowanych co 30 cm, będzie wisieć na pięciu profilach...   Płyta ma 260 cm długości, więc i  tak będzie jeszcze połączenie na jej szerokości do tych 290 cm pokoju...   Będzie miało co pękać - w razie drgań i ruchów stropu...  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...