Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
bombel6622

Sary temat ocieplenie stropu???

Recommended Posts

Witam. Wiem ze ten temat już wielokrotnie występował ale proszę o szybka poradę do załączonego zdjęcia. Jestem na etapie ocieplenia stropu w domu o poddaszu nieużytkowym i stropie drewnianym. Do postu dołączam obrazek poglądowy i proszę o poradę czy tak jest prawidłowo czy tez nie. Jeżeli nie to proszę o podpowiedz. Nadmieniam ze poddasze nie będzie ocieplone i ogrzewane.

DSC01446.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
skoro między drugą warstwą wełny a sufitem masz taką szczelinę
to możesz spokojnie dać grubszą warstwę wełny
ja w strop dałem 30 cm wełny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
folię paro - przepuszczalną czy jak kto woli membranę stosujemy bezpośrednio pod połacią
pod ocieplenie idzie folia paro-izolacyjna
zasada jest taka
utrudniamy jak się tylko da
wejście wilgoci w wełnę
ale jak się tylko da ułatwiamy wyjście wilgoci z wełny - dalej
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

folię paro - przepuszczalną czy jak kto woli membranę stosujemy bezpośrednio pod połacią
pod ocieplenie idzie folia paro-izolacyjna
zasada jest taka
utrudniamy jak się tylko da
wejście wilgoci w wełnę
ale jak się tylko da ułatwiamy wyjście wilgoci z wełny - dalej


Samiuśkie sedno....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość arturo72
Cytat

skoro między drugą warstwą wełny a sufitem masz taką szczelinę
to możesz spokojnie dać grubszą warstwę wełny
ja w strop dałem 30 cm wełny


Też jestem tego zdania,ja dałem 30cm styropianu a na to przyjdzie jeszcze 10cm granulatu PUR.
Sufit opuszczałem 30cm,styro poszedł na stelaż,belki mam 20cm,po wysypaniu dodatkowych 10cm zostaje jeszcze 10cm i się zastanawiam czy nie uzupełnić ich do pełna ;)
20cm izolacji w strop to zdecydowanie za mało. Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

skoro między drugą warstwą wełny a sufitem masz taką szczelinę
to możesz spokojnie dać grubszą warstwę wełny


lub zostawiając taką przerwę możesz zastosować izolację refleksyjną, która w połączenie z pustką/przerwą powietrzną będzie zapełniała swoje zadanie.
Jak pisali przedmówcy, 20cm izolacji w przypadku dachu to trochę smarkato... choć normę spełnia.

PS
I od wewnątrz ma być folia paroizolacyjna.
Wiem że inni już o tym pisali, ale widzę że Ci się to myli która jest która i gdzie się którą stosuje icon_smile.gif Edytowano przez Jani_63 (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

PS
I od wewnątrz ma być folia poroizolacyjna.
Wiem że inni już o tym pisali, ale widzę że Ci się to myli która jest która i gdzie się którą stosuje icon_smile.gif


Jani, inni nie pisali o foli poroizalacyjnej - pisali o foli paroizolacyjnej icon_razz.gif icon_lol.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

No patrz pan jaka paskudna literówka icon_redface.gif



Edytowałem ją oczywiście. icon_wink.gif


Eee tam nie ma czego się wstydzić najlepszemu się zdarza, ale to zapewne było ukartowane aby zwrócić uwagę icon_lol.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam. Wiem ze ten temat już wielokrotnie występował ale proszę o szybka poradę do załączonego zdjęcia. Jestem na etapie ocieplenia stropu w domu o poddaszu nieużytkowym i stropie drewnianym. Do postu dołączam obrazek poglądowy i proszę o poradę czy tak jest prawidłowo czy tez nie. Jeżeli nie to proszę o podpowiedz. Nadmieniam ze poddasze nie będzie ocieplone i ogrzewane.[attachment=18613:oceplenie_stropu.png]


A po co 10cm przerwy pomiędzy płytą g/k i paroizolacją .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czyli rozumiem ze zamiast foli którą zamieściłem na rys dać membranę i zwiększyć grubość wełny z 5 cm na 10 cm i będzie git?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Czyli rozumiem ze zamiast foli którą zamieściłem na rys dać membranę i zwiększyć grubość wełny z 5 cm na 10 cm i będzie git?

Zamiast membrany dać folię paroizolacyjną !
Taka jest najbardziej popularna :

zwiększyć grubość wełny. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Czyli rozumiem ze zamiast foli którą zamieściłem na rys dać membranę i zwiększyć grubość wełny z 5 cm na 10 cm i będzie git?




Kolego bez obrazy ale czytając jak się motasz - obawiam się o ten git .
może poszukaj jakiegoś wykonawcy z Twojej okolicy nawet tu na forum .
bo jak wiadomo nie święci garnki lepią ale spi.. da się każdą robotę.
a jaśniej już się wytłumaczyć chyba nie da
prościej to jest tylko zrobić za kogoś .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Myślałem ze od tego są fora a osoby ktore odpowiadaja na pytania służą pomocą z czystej satysfakcji.




Satysfakcją dla mnie będzie - jak będziesz miał zrobione jak należy
Skoro pomimo tłumaczenia merdolą Ci się folie
Za chwile dojdzie problem z wykonawstwem własnym - a chyba nie ma nic gorszego jak sp-ć osobiście ,
to służę Ci właśnie pomocą , czasami nie warto się upierać taniej wychodzi wziąć kogoś kto się na tym zna .
Przy czym nie masz obowiązku liczyć się z moim skromnym zdaniem ,
Z drugiej jednak strony nie masz prawa podejrzewać że jestem złośliwy i radzę Ci źle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Spokojnie, jak pojedzie do sklepu z materiałami budowlanymi, tylko może nie marketu... to jak wytłumaczy prace i powie że kupuje wełnę dostanie odpowiednie folie i wtedy zapisz sobie co gdzie najlepiej ;) Da sobie chłopak radę!
Skoro przejdziemy zaraz do wykonastwa no to pamiętaj, nie dziuraw folii ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tiaaaaaaaaa.
Pewnie po tej poradzie, zerwie to co położył jakieś trzy tygodnie temu icon_cool.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Woda ma prawo przedostać się przez uszczelkę do "wnętrza" skrzydła lub ościeżnicy, a jej odprowadzeniu na zewnątrz służą otwory odwodnieniowe. Woda nie ma ma prawa przedostać się do wnętrza pomieszczenia, chyba że warunki atmosferyczne przewyższają te, którym poddane było okno i zadeklarowane parametry np. w DWU.
    • Nie mam aktualnie możliwości sprawdzenia, druga cześć została również kupiona, właściciel jeszcze się nie wprowadził, a to istotne informacje? Budynki nie stoją połączone, są oddzielone styropianem nie mają wspólnej ściany stropowej.
    • To co widzimy na zdjęciach to purenit- jedno z lepszych i cieplejszych rozwiązań do stosowania pod drzwi balkonowe, zresztą pod okna równiez stosowane jako alternatywa dla listew podparapetowych. Inne, "rozsądne" podwaliny pod balkony czy HST to: - poszerzenia systemowe, które posiada każdy dostawca systemu (do HST w dwóch rzędach) - klinaryt,
    • Witam Forumowiczów,   dopiero odebrałem dom i już zaczynam się borykać z pierwszymi problemami, będę wdzięczny za Waszą pomoc i dobrą radę. Przeszukałem całe forum, jest bardzo dużo informacji o moim problemie, jednak wątki są odmienne ponieważ występuje w dużo mniejsze skali. Być może powinienem wykonać jakieś odkrywki na ścianach aby zobaczyć czy pęknięcia nie idą głębiej lub badanie gruntu?   Opis problemu: Około miesiąc temu pojawiły się drobne rysy w miejscach łączeń karton gipsów ze ścianami nośnymi na 1 piętrze oraz pionowe pękniecie wzdłuż okna na dole budynku na ścianie stropowej. W ciągu miesiąca rysy na 1 piętrze się powiększyły i powstały pęknięcia praktycznie we wszystkich pomieszczeniach, na dole wielkość pęknięcia pozostaje bez zmian. Na wspominanym 1 pietrze pęknięcia powstały zarówno w łączeniach sufitu, który jest wykonany z kartongipsu ze ścianami nośnymi oraz łączeniach zewnętrznych ścian nośnych z wewnętrznymi ścianami działowymi - pionowe cieknie linie od góry do dołu. Widać, że tendencja jest, że rysy rozstają się od góry do dołu. Być może wpływ na cały proces ma osiadania budynku, zmiany temperatury oraz mocne wiatry. Nie miej jednak jestem mocno niezmartwiony skalą, czy to powinno występować w tak znacznej postaci? Załączam zdjęcia z opisami, a poniżej opis fundamentu oraz ścian.   Zabudowa: Dom w zabudowie bliźniaczej, stan deweloperski, tynki kładzione około 4 miesięcy temu. Ogrzewany od 3 tygodni, temperatura 16 stopni.     Fundamenty: Ławy - monolityczne wylewane na mokro Fundamenty - bloczek betonowy murowany Zasypanie i zagęszczenie fundamentów pospółką Izolacja fundamentów - izohan wm , hydropian, folia kubełkowa   Ściany: Zewnętrzne wykonane z Ytong Forte 400. 24 cm. Dzielące lokale wykonane z Silka 18 cm, izolacja 5 cm styropian Wewnętrzne gazobeton H+H 12 cm. Tynk wew. tradycyjny piaskowo-cementowy. Gładź szpachlowa, malowanie.   Konstrukcja: Strop, schody wewnętrzne, nadproża, wieńce - monolityczne wylewane na mokro.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...