Skocz do zawartości

Sary temat ocieplenie stropu???


Recommended Posts

Witam. Wiem ze ten temat już wielokrotnie występował ale proszę o szybka poradę do załączonego zdjęcia. Jestem na etapie ocieplenia stropu w domu o poddaszu nieużytkowym i stropie drewnianym. Do postu dołączam obrazek poglądowy i proszę o poradę czy tak jest prawidłowo czy tez nie. Jeżeli nie to proszę o podpowiedz. Nadmieniam ze poddasze nie będzie ocieplone i ogrzewane.

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Cytat

folię paro - przepuszczalną czy jak kto woli membranę stosujemy bezpośrednio pod połacią
pod ocieplenie idzie folia paro-izolacyjna
zasada jest taka
utrudniamy jak się tylko da
wejście wilgoci w wełnę
ale jak się tylko da ułatwiamy wyjście wilgoci z wełny - dalej


Samiuśkie sedno....
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

skoro między drugą warstwą wełny a sufitem masz taką szczelinę
to możesz spokojnie dać grubszą warstwę wełny
ja w strop dałem 30 cm wełny


Też jestem tego zdania,ja dałem 30cm styropianu a na to przyjdzie jeszcze 10cm granulatu PUR.
Sufit opuszczałem 30cm,styro poszedł na stelaż,belki mam 20cm,po wysypaniu dodatkowych 10cm zostaje jeszcze 10cm i się zastanawiam czy nie uzupełnić ich do pełna ;)
20cm izolacji w strop to zdecydowanie za mało. Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

skoro między drugą warstwą wełny a sufitem masz taką szczelinę
to możesz spokojnie dać grubszą warstwę wełny


lub zostawiając taką przerwę możesz zastosować izolację refleksyjną, która w połączenie z pustką/przerwą powietrzną będzie zapełniała swoje zadanie.
Jak pisali przedmówcy, 20cm izolacji w przypadku dachu to trochę smarkato... choć normę spełnia.

PS
I od wewnątrz ma być folia paroizolacyjna.
Wiem że inni już o tym pisali, ale widzę że Ci się to myli która jest która i gdzie się którą stosuje icon_smile.gif Edytowano przez Jani_63 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

PS
I od wewnątrz ma być folia poroizolacyjna.
Wiem że inni już o tym pisali, ale widzę że Ci się to myli która jest która i gdzie się którą stosuje icon_smile.gif


Jani, inni nie pisali o foli poroizalacyjnej - pisali o foli paroizolacyjnej icon_razz.gif icon_lol.gif
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

No patrz pan jaka paskudna literówka icon_redface.gif



Edytowałem ją oczywiście. icon_wink.gif


Eee tam nie ma czego się wstydzić najlepszemu się zdarza, ale to zapewne było ukartowane aby zwrócić uwagę icon_lol.gif
Link do komentarza
Cytat

Witam. Wiem ze ten temat już wielokrotnie występował ale proszę o szybka poradę do załączonego zdjęcia. Jestem na etapie ocieplenia stropu w domu o poddaszu nieużytkowym i stropie drewnianym. Do postu dołączam obrazek poglądowy i proszę o poradę czy tak jest prawidłowo czy tez nie. Jeżeli nie to proszę o podpowiedz. Nadmieniam ze poddasze nie będzie ocieplone i ogrzewane.[attachment=18613:oceplenie_stropu.png]


A po co 10cm przerwy pomiędzy płytą g/k i paroizolacją .
Link do komentarza
Cytat

Czyli rozumiem ze zamiast foli którą zamieściłem na rys dać membranę i zwiększyć grubość wełny z 5 cm na 10 cm i będzie git?




Kolego bez obrazy ale czytając jak się motasz - obawiam się o ten git .
może poszukaj jakiegoś wykonawcy z Twojej okolicy nawet tu na forum .
bo jak wiadomo nie święci garnki lepią ale spi.. da się każdą robotę.
a jaśniej już się wytłumaczyć chyba nie da
prościej to jest tylko zrobić za kogoś .
Link do komentarza
Cytat

Myślałem ze od tego są fora a osoby ktore odpowiadaja na pytania służą pomocą z czystej satysfakcji.




Satysfakcją dla mnie będzie - jak będziesz miał zrobione jak należy
Skoro pomimo tłumaczenia merdolą Ci się folie
Za chwile dojdzie problem z wykonawstwem własnym - a chyba nie ma nic gorszego jak sp-ć osobiście ,
to służę Ci właśnie pomocą , czasami nie warto się upierać taniej wychodzi wziąć kogoś kto się na tym zna .
Przy czym nie masz obowiązku liczyć się z moim skromnym zdaniem ,
Z drugiej jednak strony nie masz prawa podejrzewać że jestem złośliwy i radzę Ci źle.
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Spokojnie, jak pojedzie do sklepu z materiałami budowlanymi, tylko może nie marketu... to jak wytłumaczy prace i powie że kupuje wełnę dostanie odpowiednie folie i wtedy zapisz sobie co gdzie najlepiej ;) Da sobie chłopak radę!
Skoro przejdziemy zaraz do wykonastwa no to pamiętaj, nie dziuraw folii ;)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...