Skocz do zawartości

Ogrzewanie podłogowe, czy grzejniki?


mpb

Recommended Posts

Cytat

Ilość ciepła dostarczona do podkładu grzewczego (wnętrza podłogi) jest zawsze równa ilości oddanej do jej otoczenia.
Otoczenie podłogi to z jednej strony ogrzewane pomieszczenie a z drugiej grunt, powietrze zewnętrzne lub pomieszczenie pod podłogą.
Im bardziej oporna cieplnie podłoga, tym bardziej oporna cieplnie izolacja podłogi, przyjmuje się 10/90 -oporność podłogi/oporność izolacji.
Ponadto podwyższenie oporu cieplnego posadzki przekłada się na podniesienie temperatury powierzchni podkładu grzewczego, ale nie przekłada się na zwiększenie ilości energii, przy odpowiedniej izolacji pod podłogą.
Pozostaje kwestia sprawności źródeł ciepła względem wzrostu temperatury.
Tyle co do "odcinania pewnej ilości ciepła", o której pisałeś.
Nie ma różnicy jaki rodzaj ogrzewania, elektryczne czy wodne, pozostaje wielkość obciążenia cieplnego podłogi.
Wilgotności to < 1.8% dla betonu i <03% dla anhydrytu mierzone CM. Mierniki elektryczne przy podłogówce to zbyt duża niedokładność.
Zgadzam się,że posadzka klejona do podkładu grzewczego jest lepsza od pływającej. Pozdrawiam.




Dziękuję za dokładniejszą odpowiedź.
Z tym ogrzewaniem elektrycznym to mnie zaciekawiłeś, gdyż mieliśmy klienta któremu nie została uznana gwarancja i powodem było zainstalowanie podłogi na ogrzewanie elektryczne.
Dodam że to decyzja przyszła z biura od specjalisty od spraw reklamacji, nie od Nas - pracowników oddziału sklepu.
Uzasadnieniem było zbyt szybkie nagrzewanie się podłogi powodujące rozszczelnianie i odginanie się paneli.

Może to wygląda inaczej z nowoczesnym ogrzewaniem elektrycznym które jest bardziej zautomatyzowane.
Link do komentarza
Cytat

Dziękuję za dokładniejszą odpowiedź.
Z tym ogrzewaniem elektrycznym to mnie zaciekawiłeś, gdyż mieliśmy klienta któremu nie została uznana gwarancja i powodem było zainstalowanie podłogi na ogrzewanie elektryczne.
Dodam że to decyzja przyszła z biura od specjalisty od spraw reklamacji, nie od Nas - pracowników oddziału sklepu.
Uzasadnieniem było zbyt szybkie nagrzewanie się podłogi powodujące rozszczelnianie i odginanie się paneli.

Może to wygląda inaczej z nowoczesnym ogrzewaniem elektrycznym które jest bardziej zautomatyzowane.



Najlepiej kiedy przy projekcie ogrzewania uwzględniamy rodzaj posadzki, jeżeli tak nie jest, to musimy dopasować rodzaj posadzki do ogrzewania, bo ono już istnieje, czyli panele do ogrzewania.

Myślę, że tu było większe obciążenie cieplne podłogi robiącej za grzejnik, za którym nie zdążała posadzka wykonana z paneli.
Pozdrawiam.
Link do komentarza
Cytat

A podkłady które osobiście polecałem pod panele to:
Izo floor Thermo 1,6mm - IZO FLOOR THERMO - KLIK!
Pianomat 3mm - PIANOMAT 3mm - KLIK!


I jeszcze jedna sprawa, może najważniejsza. Panele podłogowe czy deska trójwarstwowa nadaje się tylko na WODNE ogrzewanie podłogowe, nie elektryczne ;)


Dobrze gadasz icon_biggrin.gif
Jeżeli mowa o podkładzie pod ogrzewanie podłogowe to ten pierwszy podkład sprawdzi się na 100% co do drugiego to już bym taki pewien nie był.

Co do paneli na ogrzewanie podłogowe elektryczne to muszę Cię poinformować, że już takie są w sprzedaży.

Cytat

Dziękuję za dokładniejszą odpowiedź.
Z tym ogrzewaniem elektrycznym to mnie zaciekawiłeś, gdyż mieliśmy klienta któremu nie została uznana gwarancja i powodem było zainstalowanie podłogi na ogrzewanie elektryczne.
Dodam że to decyzja przyszła z biura od specjalisty od spraw reklamacji, nie od Nas - pracowników oddziału sklepu.
Uzasadnieniem było zbyt szybkie nagrzewanie się podłogi powodujące rozszczelnianie i odginanie się paneli.

Może to wygląda inaczej z nowoczesnym ogrzewaniem elektrycznym które jest bardziej zautomatyzowane.


I generalnie specjalista miał rację, bo od niedawna weszły na rynek panele pod ogrzewanie podłogowe elektryczne. Wtedy na pewno jeszcze nie było a gdyby nawet to panel musiał być przeznaczony pod ogrzewanie wodne.
Link do komentarza
Cytat

Dobrze gadasz icon_biggrin.gif
Jeżeli mowa o podkładzie pod ogrzewanie podłogowe to ten pierwszy podkład sprawdzi się na 100% co do drugiego to już bym taki pewien nie był.

Co do paneli na ogrzewanie podłogowe elektryczne to muszę Cię poinformować, że już takie są w sprzedaży.


I generalnie specjalista miał rację, bo od niedawna weszły na rynek panele pod ogrzewanie podłogowe elektryczne. Wtedy na pewno jeszcze nie było a gdyby nawet to panel musiał być przeznaczony pod ogrzewanie wodne.


Czegoś tu nie rozumiem.
Kable grzewcze w betonie to analogia do ogrzewania wodnego.
Maty grzewcze to analogia do podłogówki wodnej w anhydrycie.
Folie grzewcze to najlepszy, równomierny rozkład temperatur.
Natomiast temperatura nie zależy od tego czy jest to ogrzewanie elektryczne czy wodne. Temperatura zależy wyłącznie od zapotrzebowania cieplnego, które musi pokryć podłoga.
Czym się różnią panele przeznaczone na podłogówkę elektryczną od tych przeznaczonych na podłogówkę wodną?
Czyż nie jest to kolejny chwyt marketingowy?
Pozdrawiam.
Link do komentarza
Cytat

Czegoś tu nie rozumiem.
Kable grzewcze w betonie to analogia do ogrzewania wodnego.
Maty grzewcze to analogia do podłogówki wodnej w anhydrycie.
Folie grzewcze to najlepszy, równomierny rozkład temperatur.
Natomiast temperatura nie zależy od tego czy jest to ogrzewanie elektryczne czy wodne. Temperatura zależy wyłącznie od zapotrzebowania cieplnego, które musi pokryć podłoga.
Czym się różnią panele przeznaczone na podłogówkę elektryczną od tych przeznaczonych na podłogówkę wodną?
Czyż nie jest to kolejny chwyt marketingowy?
Pozdrawiam.


Jaka jest różnica to zobacz jak układa się podłogówkę wodna a jak elektryczną. Elektryczna nie jest "zalewana" posadzką, kable grzejna są bardzo blisko powierzchni zewnętrznej, o ile tak to można nazwać, a i tym samym szybciej nagrzewają posadzkę niż ogrzewanie wodne.
Czy to chwyt marketingowy? nie wiem.
Przykład podał wcześniej Marchos87 dlatego panele pod ogrzewanie wodne nie mogą być użyte pod ogrzewanie elektryczne.
Szkoda, że nie pamiętam teraz czyjej firmy były te panele pod ogrzewanie elektryczne. Widziałem je pod koniec 2013 roku albo na początku tego w jakimś dużym markecie budowlanym.
Link do komentarza
Cytat

Jaka jest różnica to zobacz jak układa się podłogówkę wodna a jak elektryczną. Elektryczna nie jest "zalewana" posadzką, kable grzejna są bardzo blisko powierzchni zewnętrznej, o ile tak to można nazwać, a i tym samym szybciej nagrzewają posadzkę niż ogrzewanie wodne.
Czy to chwyt marketingowy? nie wiem.
Przykład podał wcześniej Marchos87 dlatego panele pod ogrzewanie wodne nie mogą być użyte pod ogrzewanie elektryczne.
Szkoda, że nie pamiętam teraz czyjej firmy były te panele pod ogrzewanie elektryczne. Widziałem je pod koniec 2013 roku albo na początku tego w jakimś dużym markecie budowlanym.


Przy podłogówce z matami grzewczymi gdzie kable delikatnie zatopione, trzeba uważać przy elementach z drewna klejonych bezpośrednio do takiego podkładu, przy większym obciążeniu cieplnym podłogi.
Przy panelach z podkładem nie ma problemu.
Podane rodzaje podkładów XPS czy PE mają opór cieplny w przedziale 0,052 do 0,66 m2K/W co przy obciążeniu podłogi rządu 50W/m2 daje spadek temperatury od 2,6 do 3,3 'C.
W tej sytuacji szybkość zmian temperatury posadzki z paneli jest mniejsza niż podobnej posadzki ułożonej na wylewce anhydrytowej z rurkami wodnymi.
Wiele problemów i obecnych uprzedzeń wynika z zaszłości, kiedy chciano ogrzewać energożerne pomieszczenia i poprzez podwyższoną temperaturę podłogi powodowano jej uszkodzenie.
Pozdrawiam.
P.S. link do elektrycznej podłogówki:
http://www.elektra.eu/pdf/content/vademecum_elektra.pdf Edytowano przez Parkiet Komplex (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Podkłady piankowe maja to siebie, że z czasem kruszeją.
Przy czym bez paniki icon_smile.gif... na czas ma tu wpływ jakość wykonania wylewki.
Im wylewka równiejsza (lepiej zatarta, bardzo małe różnice poziomów) tym czas żywota podkładu bliższy czasowi żywota paneli icon_biggrin.gif
Ale, ale... jak wylewka równa to nie ma chyba lepszego podkładu niż tektura falista... szczególnie jeśli idzie o ogrzewanie parteru.
Mowa oczywiście cały czas o ogrzewaniu podłogowym.
W przypadku piętra trochę już traci ze swojej przewagi nad innymi rodzajami podkładów ze względu na słabą izolację akustyczną (tłumienie dźwięków uderzeniowych).
Stawia za to najmniejszy opór cieplny, przez co najłatwiej z jej udziałem obniżyć opór cieplny jaki powinna stawiać warstwa wykończeniowa, a który nie powinien przekroczyć całkowicie R≤0,15m2K/W.
No i jest tania... co przy większych powierzchniach tez może mieć znaczenie icon_wink.gif
Link do komentarza
Cytat

Podkłady piankowe maja to siebie, że z czasem kruszeją.
Przy czym bez paniki icon_smile.gif... na czas ma tu wpływ jakość wykonania wylewki.
Im wylewka równiejsza (lepiej zatarta, bardzo małe różnice poziomów) tym czas żywota podkładu bliższy czasowi żywota paneli icon_biggrin.gif
Ale, ale... jak wylewka równa to nie ma chyba lepszego podkładu niż tektura falista... szczególnie jeśli idzie o ogrzewanie parteru.
Mowa oczywiście cały czas o ogrzewaniu podłogowym.
W przypadku piętra trochę już traci ze swojej przewagi nad innymi rodzajami podkładów ze względu na słabą izolację akustyczną (tłumienie dźwięków uderzeniowych).
Stawia za to najmniejszy opór cieplny, przez co najłatwiej z jej udziałem obniżyć opór cieplny jaki powinna stawiać warstwa wykończeniowa, a który nie powinien przekroczyć całkowicie R≤0,15m2K/W.
No i jest tania... co przy większych powierzchniach tez może mieć znaczenie icon_wink.gif



W naszej mentalności trudno się pogodzić, że coś może być tanie i dobre.

Z tekturą falistą w opisanych przypadkach akurat tak jest.

Pozdrawiam.
Link do komentarza
Witam,
Muszę jutro podać budowlańcom wysokości do wylania schodów.
W całym domu - na dole i na górze planuję ogrzewanie podłogowe.
W planie mam na parterze 20 cm do poziomu 1 stopnia schodów od chudziaka - czyli daję 10 cm XPS-a, 7 cm na ogrzewanie podłogowe wodne + wylewkę, 2 cm płytki razem z klejem - ew. wyrównamy do 3, żeby było dobrze.

Na piętrze muszę określić co zrobić pod podłogówką - dawać styropian w ogóle? Sam beton to 15 cm po całości, do tego znowu 7 cm ogrzewanie z wlewką, 2 cm płytki...
Czy dać też styropian pod ogrzewaniem - jaki? 10 cm...? może 5 cm...
Nie myślałam o tym wcześniej wcale, ale nie chcę, żeby potem ostatni schodek był za nisko albo za wysoko - żeby zlicował się z posadzką.

Jeśli chodzi o schody będą obłożone drewnem - teraz mam 3,5 cm trepy i sprawdzają się genialnie.

Czy dobrze kombinuję, że w takim układzie (zakładając że położymy styropian na piętrze) ostatni schodek musi być niższy o 11,5 cm? ( 5cm styr 7cm wylewka z ogrzewaniem, 2 cm płytki = 14 cm - od tego odejmujemy wysokość drewnianego trepa 3,5m - wychodzi 10,5.

Będę wdzięczna za korektę moich wyliczeń icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

Oj naliczyłeś, że oczy bolą icon_biggrin.gif
Ale powiem Ci krotko, na piętrze daj styro tyle ile musisz, zawsze to będzie mniejszy ciężar dla stropu.



Hi hi , jestem kobietą - muszę mieć wszystko dokładnie policzone ;)
A co z tym styropianem na piętrze, bo dzwoniłam teraz do fachowca od podłogówki i mówi żeby w ogóle nie dawać styropianu... a co z wygłuszeniem... dawać, nie dawać - bo jak nie dawać to muszę znowu liczyć ;)

Pozdrawiam serdecznie, Kaśka
Link do komentarza
Cytat

Hi hi , jestem kobietą - muszę mieć wszystko dokładnie policzone ;)
A co z tym styropianem na piętrze, bo dzwoniłam teraz do fachowca od podłogówki i mówi żeby w ogóle nie dawać styropianu... a co z wygłuszeniem... dawać, nie dawać - bo jak nie dawać to muszę znowu liczyć ;)

Pozdrawiam serdecznie, Kaśka


Styropian musi być, własnie z tego powodu aby wyciszyć. Nie musi być go tyle co na parterze ale byc musi.
Ile go dasz to już tylko wg Ciebie i twojego uznania tak aby było dobrze.
Ja u siebie dałem tylko 3 cm i jest dobrze.
Pozdrawiam i życzę owocnych obliczeń Kasiu icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

Hi hi , jestem kobietą - muszę mieć wszystko dokładnie policzone ;)
A co z tym styropianem na piętrze, bo dzwoniłam teraz do fachowca od podłogówki i mówi żeby w ogóle nie dawać styropianu... a co z wygłuszeniem... dawać, nie dawać - bo jak nie dawać to muszę znowu liczyć ;)

Pozdrawiam serdecznie, Kaśka



Pod podkład grzewczy powinnaś dać minimum 5 cm styropianu (R = 1,25 m2K)/W, który po części posłuży jako izolacja akustyczna [b]a przede wszystkim jako izolacja termiczna[/b].
Bez styropianu, po ułożeniu okładziny podłogowej na piętrze grzałabyś bardziej sufit na parterze niż podłogę w pomieszczeniach powyżej.
Określając wysokość powierzchni wylewki na piętrze musisz uwzględnić grubość okładziny podłogowej na piętrze oraz grubość trepa zachowując ciągłość biegu wszystkich stopni schodowych.
Pozdrawiam.

Link do komentarza
Dziękuję Wam za odpowiedzi.

Dzisiaj dopiero będą robić szalunki schodów, jeśli styropian ma mnie ochronić przed stratą ciepła, to mogę położyć i 15cm. Tylko muszę to uwzględnić teraz - tzn dzisiaj, żeby potem nie sztukować schodka ostatniego...
Grubość folii pod rurkami jest nieuwzględniana, ale może wziąć 1 cm poprawki na krzywiznę chudziaka...?

W łazience chcę zrobić odpływ liniowy pod prysznicem, ale to też chyba spokojnie zmieści się w zwykłej posadzce, nie muszę z tego powodu jej podwyższać?

Link do komentarza
Cytat

Dziękuję Wam za odpowiedzi.

Dzisiaj dopiero będą robić szalunki schodów, jeśli styropian ma mnie ochronić przed stratą ciepła, to mogę położyć i 15cm. Tylko muszę to uwzględnić teraz - tzn dzisiaj, żeby potem nie sztukować schodka ostatniego...
Grubość folii pod rurkami jest nieuwzględniana, ale może wziąć 1 cm poprawki na krzywiznę chudziaka...?

W łazience chcę zrobić odpływ liniowy pod prysznicem, ale to też chyba spokojnie zmieści się w zwykłej posadzce, nie muszę z tego powodu jej podwyższać?


Ponieważ pod podłogą masz pomieszczenia ogrzewane, to wystarczy 5 cm izolacji.
Możesz dać styropian podłogowy lub akustyczny, ewentualnie dwuwarstwowo najpierw akustyczny na niego podłogowy.
Tu bierz pod uwagę zalecenia wykonawcy.
W tym przypadku nie chodzi o straty tylko właściwe ukierunkowanie strumienia ciepła.
Powodzenia.
Link do komentarza
Z tym ciepłem na piętrze to nie ma takiego problemu bo ciepło samo przez sie idzie w górę, i strat nie będzie takich jak na podłodze na gruncie.
Co do nierówności chudziaka to powinnaś wezwać pana fachowca od wylewki który ja będzie robił i powinien on za pomocą niwelatora zmierzyć jakie są nierówności, a może wcale ich nie ma icon_biggrin.gif oraz naniósł by od razy poziom dla ułatwienia sobie pracy i Tobie też w pewnym sensie.
Piszesz Kasiu, że możesz dać nawet i 15 cm, a co na to projekt? bo żeby potem się nie okazało że na tym piętrze będziesz chodzić na kolanach icon_biggrin.gif a co w przypadku otworów na drzwi? wysokości osadzenia okien? te wysokości też musisz uwzględnić.
Link do komentarza
Cytat

Z tym ciepłem na piętrze to nie ma takiego problemu bo ciepło samo przez sie idzie w górę, i strat nie będzie takich jak na podłodze na gruncie.
Co do nierówności chudziaka to powinnaś wezwać pana fachowca od wylewki który ja będzie robił i powinien on za pomocą niwelatora zmierzyć jakie są nierówności, a może wcale ich nie ma icon_biggrin.gif oraz naniósł by od razy poziom dla ułatwienia sobie pracy i Tobie też w pewnym sensie.
Piszesz Kasiu, że możesz dać nawet i 15 cm, a co na to projekt? bo żeby potem się nie okazało że na tym piętrze będziesz chodzić na kolanach icon_biggrin.gif a co w przypadku otworów na drzwi? wysokości osadzenia okien? te wysokości też musisz uwzględnić.



Ciepło do góry to idzie w powietrzu (konwekcja) w betonie idzie w każdą stronę (przewodzenie), ponadto w podłogówce w większości to promieniowanie cieplne.

W przypadku braku termoizolacji na parterze sufit będzie "bił ciepłem po głowie" a na piętrze pomieszczenia będą niedogrzane.

To takie proste, więc nie mieszajmy.

Pozdrawiam. Edytowano przez Parkiet Komplex (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Ciepło do góry to idzie w powietrzu (konwekcja) w betonie idzie w każdą stronę (przewodzenie), ponadto w podłogówce w większości to promieniowanie cieplne.

W przypadku braku termoizolacji na parterze sufit będzie "bił ciepłem po głowie" a na piętrze pomieszczenia będą niedogrzane.

To takie proste, więc nie mieszajmy.

Pozdrawiam.


Tak piszą, a jak jest na prawdę?
Ja mam na parterze podłogówkę a na gorze grzejniki, pod wylewką 3 cm tylko styro ( bo więcej nie dało rady wcisnąć) i jak grzałem podłogówką na dole to strop na górze był tak ciepły , że goście co mnie odwiedzali myśleli, że na górze też mam podłogówkę.
Ogrzewanie sufitowe też jest.
Link do komentarza
Cytat

Dzisiaj dopiero będą robić szalunki schodów, jeśli styropian ma mnie ochronić przed stratą ciepła, to mogę położyć i 15cm.


To daj... tyle że na gruncie, a nie na piętrze.
Twoje planowane 10cm to tak na styk jeśli idzie o wytyczne/przepisy.
Pamiętaj że musisz też uwzględnić rodzaj wykończenia podłogi i oporu cieplnego jaki będzie stawiać warstwa wykończeniowa.
Zalecany opór całkowity (o czym już wspominałem) to R≤0,15m2K/W.
Z kolei im większy opór cieplny warstw pod wylewka grzewczą, tym mniej grzejesz grunt pod domem.
A ten zawsze chętnie będzie ciepło odbierał, bo tam zawsze będzie występowała różnica temperatur na poziomie "ΔT ≥ 10K.

W przypadku piętra ważne jest to co napisał Parkiet...
Cytat

W tym przypadku nie chodzi o straty tylko właściwe ukierunkowanie strumienia ciepła.


z oczywistym uwzględnieniem materiału wykończenia podłogi, tak aby strop jako element był w jak najmniejszym stopniu grzany. Edytowano przez Jani_63 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Tak piszą, a jak jest na prawdę?
Ja mam na parterze podłogówkę a na gorze grzejniki, pod wylewką 3 cm tylko styro ( bo więcej nie dało rady wcisnąć) i jak grzałem podłogówką na dole to strop na górze był tak ciepły , że goście co mnie odwiedzali myśleli, że na górze też mam podłogówkę.
Ogrzewanie sufitowe też jest.



Abstrahując od istoty tematu, to ogrzewanie sufitowe też jest, ale daje mniej korzystny dla użytkownika rozkład temperatur.

Pozdrawiam
Link do komentarza



Cytat

Tak piszą, a jak jest na prawdę?
Ja mam na parterze podłogówkę a na gorze grzejniki, pod wylewką 3 cm tylko styro ( bo więcej nie dało rady wcisnąć) i jak grzałem podłogówką na dole to strop na górze był tak ciepły , że goście co mnie odwiedzali myśleli, że na górze też mam podłogówkę.
Ogrzewanie sufitowe też jest.


Nie dziwota.
Jak sam napisałeś:
Cytat

(...) bo ciepło samo przez sie idzie w górę...


a przy tak "grubej" izolacji tylko spowalnia (to ciepło), a nie jest odcinane.

Z drugiej strony mając na piętrze ogrzewanie grzejnikowe, i instalują podłogówkę na parterze załatwiłeś sobie mimowolnie (a może nie icon_mrgreen.gif) "ogrzewanie podłogowe" piętra.
Znając Ciebie domyślam się że to taki wrodzony spryt zadziałał icon_lol.gif
Link do komentarza
Cytat

A co z tym styropianem na piętrze, bo dzwoniłam teraz do fachowca od podłogówki i mówi żeby w ogóle nie dawać styropianu... a co z wygłuszeniem... dawać, nie dawać - bo jak nie dawać to muszę znowu liczyć ;)

Pozdrawiam serdecznie, Kaśka




Cytat

Ona ma mieć wszędzie ogrzewanie podłogowe - mała rzecz, a cieszy. icon_mrgreen.gif
Od tej warstwy izolacji termicznej, pod rurkami, zależy skuteczność ogrzewania podłogowego na piętrze (poddaszu).


Ale przyznasz, że i tak jestem lepszy od jej "fachowców" bo ja od samego początku twierdzę, ze trza dać obowiązkowo na piętrze styropian icon_biggrin.gif
A swoją drogą to takie cus jest w projekcie budowlanym opisane, no chyba że inwestorka zmieniła sam sobie sposób ogrzewania na piętrze.

Cytat

Z drugiej strony mając na piętrze ogrzewanie grzejnikowe, i instalują podłogówkę na parterze załatwiłeś sobie mimowolnie (a może nie icon_mrgreen.gif) "ogrzewanie podłogowe" piętra.
Znając Ciebie domyślam się że to taki wrodzony spryt zadziałał icon_lol.gif


Bo widzisz Jani, nieraz i głupiemu coś niezamierzonego wyjdzie na dobre icon_lol.gif
Tak na serio to nie miałem mieć podłogówki wcale (takie były założenia na początku) ale przełamałem (tak jak co niektórzy icon_smile.gif ) i zrobiłem na dole podłogówkę a na górze już nie starczyło miejsca na nią. Ale z drugiej strony nie żałuję, bo przepalając w chłodne jesienne czy wiosenne wieczory przy grzejniku mam o wiele szybciej ogrzane pomieszczenie a muszę dodać , że na gorze mam sypialnie.
Wracając do tematu to Tercja pisała o XPS a to znacznie w porównaniu ze styro odchudza grubość.

Coś się chyba dzieje z forum bo posty mi się dublują a myszkę mam dobrą
musiałem skasować dublera icon_smile.gif
Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Wracając do tematu to Tercja pisała o XPS a to znacznie w porównaniu ze styro odchudza grubość.


No niekoniecznie. XPS ma różne lamdy i część ich pokrywa się z tymi jakie oferuje EPS.
Fakt że najcieplejszy XPS z piany fenolowej ma lambdę na poziomie =0,021 W/mK, ale jego cena może przyprawić o palpitacje serce w przypadku chęci wyłożenia nim całego parteru icon_biggrin.gif



Cytat

Bo widzisz Jani, nieraz i głupiemu coś niezamierzonego wyjdzie na dobre icon_lol.gif


icon_biggrin.gif Tak bym tego nie nazwał icon_cool.gif
Link do komentarza
Dziękuję Wam za odzew. Już tłumaczę:

Wg projektu wszędzie jest ogrzewanie grzejnikami :(
Na piętrze jest: styropian EPS 100-038 - 5 cm, szlichta betonowa 5 cm, parkiet/terakota.
Na dole : styropian EPS - 10 cm, szlichta betonowa zbrojona 5 cm, mozaika/terrakota.

Ponieważ dopiero wylewam strop mogę zawsze podnieść ściankę kolankową o te brakujące kilka cm (nie chcę zmieniać bryły budynku, ściana kolankowa jest niestety niziutka - 66,5 cm - ale zrobię tak, żeby zakończyć pełną cegłą i nie docinać, mam nadzieję, że wyjdzie akurat tak, żeby wystarczyło mi na ogrzanie podłogi - jeśli nie, to dołożę kawałeczek...
Wg projektu wysokość parteru to 3,08.

Strop w projekcie ma od 16 do 24 cm grubości (najgrubszy nad salonem o powierzchni prawie 60m2 - mój wykonawca mówi , że wszędzie chce dać 15 nie różnicując wysokości - daliście mi teraz do myślenia, natychmiast przywiozę Kierownika Budowy, żeby się wypowiedział na temat tej samowolki.
Link do komentarza
Cytat

icon_biggrin.gif Tak bym tego nie nazwał icon_cool.gif


Bo jesteś dobrze wychowany icon_biggrin.gif

Cytat

Dziękuję Wam za odzew. Już tłumaczę:

Wg projektu wszędzie jest ogrzewanie grzejnikami :(
Na piętrze jest: styropian EPS 100-038 - 5 cm, szlichta betonowa 5 cm, parkiet/terakota.
Na dole : styropian EPS - 10 cm, szlichta betonowa zbrojona 5 cm, mozaika/terrakota.

Ponieważ dopiero wylewam strop mogę zawsze podnieść ściankę kolankową o te brakujące kilka cm (nie chcę zmieniać bryły budynku, ściana kolankowa jest niestety niziutka - 66,5 cm - ale zrobię tak, żeby zakończyć pełną cegłą i nie docinać, mam nadzieję, że wyjdzie akurat tak, żeby wystarczyło mi na ogrzanie podłogi - jeśli nie, to dołożę kawałeczek...
Wg projektu wysokość parteru to 3,08.

Strop w projekcie ma od 16 do 24 cm grubości (najgrubszy nad salonem o powierzchni prawie 60m2 - mój wykonawca mówi , że wszędzie chce dać 15 nie różnicując wysokości - daliście mi teraz do myślenia, natychmiast przywiozę Kierownika Budowy, żeby się wypowiedział na temat tej samowolki.


Jak już chcesz podnosić ściankę to proponuje podnieść ja na około 90 cm, po wylaniu posadzki będziesz mogła coś pod ta ściankę wcisnąć a tak to będzie "pusty"kąt.
15 cm grubości stropu to tak trochę mało, z przewagą na trochę icon_biggrin.gif . Jak nie chcesz różnic poziomów to te 24 cm niech leją.
Link do komentarza
Cytat

Strop w projekcie ma od 16 do 24 cm grubości (najgrubszy nad salonem o powierzchni prawie 60m2 - mój wykonawca mówi , że wszędzie chce dać 15 nie różnicując wysokości - daliście mi teraz do myślenia, natychmiast przywiozę Kierownika Budowy, żeby się wypowiedział na temat tej samowolki.


Bo projekt robił znający się na rzeczy konstruktor, i to on a nie wykonawca się pod nim podpisał.
Strop jest elementem konstrukcyjnym i jakiekolwiek zmiany w jego grubości powinien zatwierdzić konstruktor.
Dywagacje między panem Józkiem i Mietkiem w sprawie jego odchudzenia/uśrednienia grubości nie maja racji bytu,
i jak to dobrze nazwałaś będzie to samowola.
Link do komentarza
Na powyższe co Jani napisałeś, moja porada co do lania 24 cm po całej stropu była głupia i przedwcześnie napisana, zanim mój mózg to przetrawił icon_biggrin.gif Masz racje w 200% , z tym nie ma żartów bo może się potem na łeb zawalić. Biorąc pod uwagę zmianę na podłogówkę a to znacznie obciąży strop niż przewiduje zapewne projekt.
Link do komentarza
Większość wymysłów mojego Budowlańca KierBud akceptował (zmiany grubości prętów stalowych w zbrojeniu, takie tam).
Ale faktycznie różnica tutaj jest kolosalna między projektem a tym co chce zrobić Budowlaniec, więc natychmiast jadę na interwencję z KierBudem.
Dziękuję, że mi na to zwróciliście uwagę - od razu dopytam się o tą wysokość schodów icon_smile.gif Dam znać na czym stanęło.
Link do komentarza
Dopowiem.
Ewentualną zmianę, każdą musi zatwierdzić i "wrysować" w projekt, projektant (architekt). MUSI - nie wystarczy wpis w dziennik budowy.

Ps. Jani jest wyważony w wyrażaniu opinii - ja nie, przeto:

Wykonawca nie jest "uczestnikiem" procesu budowlanego - jest "fizolem" i ma dokładnie wykonywać to co nakaże mu inwestor, kierbud i projektant. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Wykonawca nie jest "uczestnikiem" procesu budowlanego - jest "fizolem" i ma dokładnie wykonywać to co nakaże mu inwestor, kierbud i projektant.


Kolejność dowolna? icon_biggrin.gif


Cytat

Na powyższe co Jani napisałeś, moja porada co do lania 24 cm po całej stropu była głupia i przedwcześnie napisana, zanim mój mózg to przetrawił icon_biggrin.gif


Eee, aż takiej gafy nie strzeliłeś.
Nie sugerowałeś przecież żeby strop lać cieńszy niż zalecił/zaprojektował konstruktor.
Ale wszelkie zmiany tego typu wymagają jednak konsultacji na wyższym poziomie niż forum... choć poziom tego jest oczywiście wysoki icon_biggrin.gif


Link do komentarza
Wróciłam od Architekta (mój Kierownik Budowy jest jednocześnie architektem który wrysowywał wszystko w działkę i robił zmiany w projekcie).
Zaakceptował zlikwidowanie tego 24 cm stropu nad salonem, ale nie ma być 15 tylko po całości 16 cm. Przyjedzie zweryfikować jeszcze zbrojenie jak chłopaki skręcą.

Nie mogę narzekać na mojego Budowlańca - czy tam Wykonawcę, bo facet ma łeb na karku i dotąd wszystkie jego modyfikacje były przez Kierownika Budowy akceptowane i dobrze nam się pracuje razem icon_smile.gif trochę tylko spanikowałam, bo proponowana przez niego różnica była bardzo znaczna.
Kierownik stwierdził, że strop był przeszacowany i za ciężki i zmiana wyjdzie na dobre.

Potwierdził też moje wyliczenia wysokości schodków więc jestem na prostej icon_biggrin.gif
Dziękuję Wszystkim za rady! Pozdrawiam serdecznie, Kaśka
Link do komentarza
Cytat

A proszę bardzo icon_biggrin.gif Jeszcze nie zdążyłam opić żadnego etapu budowy, w końcu domek mi się rozeschnie jak nic icon_razz.gif
Budujemy 40 km od Warszawy w kierunku Poznania icon_smile.gif


To trza opić i to jak najszybciej icon_biggrin.gif
Ja na pograniczu woj wielkopolskiego (stare leszczyńskie) z dolnośląskim, ale kto wie na parapetówkę może i przyjadę jak zaprosisz icon_razz.gif
Link do komentarza
Cytat

A ja wrócę jeszcze do tematu grzejników w łazienkach przy 100% ogrzewania podłogowego. Czy przy tak niskiej temperaturze jaka idzie do podłogówki, to "ręcznikowce" będą cokolwiek grzały?? Jak rozwiązać tę sprawę, żeby można było coś na tych grzejnikach wysuszyć??


Masz na myśli grzejniki drabinki pisząc ręcznikowce.? icon_biggrin.gif
Ja mam w łazience podłogówkę i jeden grzejnik drabinkowy ze zwykłym zaworem po to aby on grzał a nie gdy temperatura wzrośnie to głowica go odetnie od zasilania. I mam tak go wmontowanego w instalacje c.o. , że gdy pale latem aby mieć cwu to również i ten grzejnik mi grzeje pomimo zamknięcia obwodu na grzejniki, po to tylko aby coś na nim wysuszyć.
U mnie się sprawdza.
Link do komentarza
Cytat

Czy przy tak niskiej temperaturze jaka idzie do podłogówki, to "ręcznikowce" będą cokolwiek grzały?? Jak rozwiązać tę sprawę, żeby można było coś na tych grzejnikach wysuszyć??


Zastanów się na d tym co piszesz.
Jeśli grzejnik/drabinka ma temperaturę około 35-38 stopni przy temperaturze otoczenia 24-26 stopni to będzie grzał czy nie? icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

Zastanów się na d tym co piszesz.
Jeśli grzejnik/drabinka ma temperaturę około 35-38 stopni przy temperaturze otoczenia 24-26 stopni to będzie grzał czy nie? icon_biggrin.gif



Źle to napisałem (już zedytowałem). Chodzi mi bardziej o suszenie (do grzania będzie podłogówka), bo jak dla mnie 35 st. to wg mnie szału nie ma do suszenia czegoś. Wiadomo, że grzać będzie. Obecnie mam standardowe grzejniki i nie mam doświadczenia z tak niskimi temperaturami icon_smile.gif dlatego może nieco trywialne pytania ale wolę dopytać teraz niż później kląć. Edytowano przez Nestorius (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Źle to napisałem. Chodzi mi bardziej o suszenie (do grzania będzie podłogówka), bo jak dla mnie 35 st. to wg mnie szału nie ma do suszenia czegoś. Wiadomo, że grzać będzie. Obecnie mam standardowe grzejniki i nie mam doświadczenia z tak niskimi temperaturami icon_smile.gif dlatego może nieco trywialne pytania ale wolę dopytać teraz niż później kląć.


Ten grzejnik chcesz podłączyć pod instalacje od podłogówki?
Link do komentarza
Cytat

Jeśli masz obiekcje co do temperatury takiej suszarki to "drabinkę" podłącz pod CWU z zasobnika - jeśli masz taką możliwość, bo nic nie wiem na temat Twojej instalacji.


Ja mam podobnie zrobione i zdaje egzamin.
Link do komentarza
Cytat

Z drugiej strony skoro Jani_63 pisze, że te 35-38 starczy do suszenia to w sumie można zostawić pod CO.


Ale w okresie letnim czy w przejściowym jak będziesz, czy o ile będziesz palił w piecu aby mieć cwu to grzejnik nie będzie grzał gdy podepniesz go pod c.o.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

×
×
  • Utwórz nowe...