Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
rustin

Czy ocieplać garaż w domu?

Recommended Posts

Tak zrobili niestety i nic na to już nie poradzę.
Czyli co , to izolację poziomą co jest wywinąć do dołu a tą co będzie na chudziaku wywinąć na ścianę do góry i po problemie?

Wiesz , może jaki otwór muszę zostawić na bramę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Tak zrobili niestety i nic na to już nie poradzę.
Czyli co , to izolację poziomą co jest wywinąć do dołu a tą co będzie na chudziaku wywinąć na ścianę do góry i po problemie?

Wiesz , może jaki otwór muszę zostawić na bramę?


A jakiej firmy zamawiasz tą bramę garażową,uchylna ,roletowa , segmentowa Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jeszcze się nie zastanawiałem , nie patrzyłem jakie są różnice w cenie. Napewno nie roletową.
Uchylna albo segmentowa z dobrymi parametrami cieplnymi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Jeszcze się nie zastanawiałem , nie patrzyłem jakie są różnice w cenie. Napewno nie roletową.
Uchylna albo segmentowa z dobrymi parametrami cieplnymi.

Wiem że robią na wymiar ale są droższe .
Najlepiej jakbyś wybrał producenta ,typ,wtedy można ustalić ,nawet zadzwonić do firmy zapytać jak przygotować otwór do montażu.
Tu przypadkowa firma zobacz ile wymiarów wchodzi w grę a typów może być sporo .

http://www.oknaeska.pl/index.php/tutorials/bramy-segmentowe

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Właśnie dlatego chcę aby miała wymiar standardowy.
Chyba tanie a dobre bramy Wiśnowskiego są?

Wracając do izolacji , dobrze tam napisałem z tym wywijaniem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Właśnie dlatego chcę aby miała wymiar standardowy.
Chyba tanie a dobre bramy Wiśnowskiego są?

Wracając do izolacji , dobrze tam napisałem z tym wywijaniem?

Mam drzwi aluminiowe Wiśniowskiego ładne robią ale te profile delikatne są.
Tu wymiary Wiśniowskiego na samym dole :
http://www.vilglas.eu/pdf/bramy_garazowe_wisniowski.pdf
Dobrze by było najpierw izolację tą na chudziaku wywinąć na ścianę do góry, przykleić do ściany ,dopiero izolację poziomą ,co teraz wisi ,wywinąć do dołu sklejając obie razem .Papę poziomą może będzie trzeba delikatnie podgrzać palnikiem jak bedzie pękać w trakcie wywijania . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Chyba tylko po to żeby później ponosić większe koszty ogrzewania.
Mowa oczywiście o garażu w bryle domu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ocieplenie garażu ma swoje plusy nawet takie, że można mieć spokojnie warsztat w nim i całą zimę sobie spokojnie coś dłubać, zależy czego się oczekuje icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
to prawda, ale koszty mogą wzrosnac i to bardzo, pytanie podstawowe jest takie, czy jest to nam tak naprawde potrzebne, czy to zachcianka icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bedę zamawiał bramę.
Tylko teraz nie wiem jaką zamówić, może doradzicie. Jeżeli zamówię bramę 2.2m to od chudziaka do bramy pozostanie mi jakieś 12cm , jak 2.15m to ok 17cm a jak 2.1m to jakieś 22cm.
Garaż będzie ze spadkiem do bramy, ma ok 6m.Będzie albo sam beton malowany, lub płytki.
Jeżeli będę miał jakieś 12cm do bramy to na początku trzeba wylać ok wylewkę grubości ok 17cm aby przy brami wyszło te 12cm ? ( aby zachować spadek )
Nie mam pojęcia czy którą wvbrać bramę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Bedę zamawiał bramę.
Tylko teraz nie wiem jaką zamówić, może doradzicie. Jeżeli zamówię bramę 2.2m to od chudziaka do bramy pozostanie mi jakieś 12cm , jak 2.15m to ok 17cm a jak 2.1m to jakieś 22cm.
Garaż będzie ze spadkiem do bramy, ma ok 6m.Będzie albo sam beton malowany, lub płytki.
Jeżeli będę miał jakieś 12cm do bramy to na początku trzeba wylać ok wylewkę grubości ok 17cm aby przy brami wyszło te 12cm ? ( aby zachować spadek )
Nie mam pojęcia czy którą wvbrać bramę.



Folia na chudziak +10 cm betonu na siatce +2 cm płytka z klejem =12 cm. Wyszło pod bramę 2.2m
A ta brama to wymiar z gumą od dołu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nie mam pojęcia czy z guma. W katalogu Wiśniewski są podane takie wymiary ale nie ma czy z guma czy bez.
Jeżeli będzie malowany beton to trzeba 12 cm, nie za dużo? A z drugiego końca trzeba zrobić wyżej aby był spadek do bramy to tam wyjdzie z 17cm wylewki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Nie mam pojęcia czy z guma. W katalogu Wiśniewski są podane takie wymiary ale nie ma czy z guma czy bez.
Jeżeli będzie malowany beton to trzeba 12 cm, nie za dużo? A z drugiego końca trzeba zrobić wyżej aby był spadek do bramy to tam wyjdzie z 17cm wylewki?


Przecież zawsze możesz nadlać tańszego chudziaka z klina ,po co 17 wylewki .
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
animus mam jeszcze pytanie. Prąd w garażu zrobiony , teraz ma przyjść hydraulik i chcę tynkować go aby zakładali bramę.
Na ściany nie daję od środka styro ,ani na gruncie. Jedynie na sufit. Czy 5cm starczy ? Nad garażem będzie 5cm w podłodze na stropie.
Brama Wiśniowski Unipro , nie mogę znaleźć ile musi być wolnej przestrzeni między nadprożem a sufitem.

Czy nie będzie potem przeszkadzało podczas montażu bramy , że jest styro , chodzi mi o wytrzymałość ? Strop teriva.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

animus mam jeszcze pytanie. Prąd w garażu zrobiony , teraz ma przyjść hydraulik i chcę tynkować go aby zakładali bramę.
Na ściany nie daję od środka styro ,ani na gruncie. Jedynie na sufit. Czy 5cm starczy ? Nad garażem będzie 5cm w podłodze na stropie.
Brama Wiśniowski Unipro , nie mogę znaleźć ile musi być wolnej przestrzeni między nadprożem a sufitem.

Czy nie będzie potem przeszkadzało podczas montażu bramy , że jest styro , chodzi mi o wytrzymałość ? Strop teriva.


Starczy 5 cm ,styropian nie powinien przeszkadzać ale najlepiej skonsultuj u producenta ile zostawić wolnej przestrzeni między nadprożem a sufitem,tych bram jest kilka modeli,wycina się gniazda w styropianie w miejscu montażu przykręca do stropu,nadmiar się wypełnia ,styropian zamontuj na gotowo bez malowania .
Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie nadal mam dylemat a co gorsza na dniach trzeba kogoś do tynkowania garażu, więc trzeba zdecydować.
Garaż nie będzie ogrzewany do temp powiedzmy 15' ale będzie grzejnik i będzie grzane do ok 5' aby nie zamarzła woda. W garażu będzie zmiękczacz wody , wodomierz.
Dużo czytam i pytam o ocieplenie stropu garażu, na gruncie nie będzie. Parę majstrów mi mówiło aby się zastanowić nad styro w garażu. Skoro ma być utrzymywana temp na plusie to to co mi ucieknie stropem z poddasza to nie będzie musiał grzać grzejnik i odwrotnie, jeżeli dam styro i się od izoluje od garażu to wtedy będzie musiał nadrabiać ten grzejnik. Mówią też o wilgoci w stropie jeżeli z obu stron da się styro, na podłodze poddasza będzie ok 5cm. Kolega ma podobnie, garaż niby nie ogrzewany tzn tylko do 7' , nie odczuwa aby była zimniejsza podłoga na poddaszu w pokoju a styro na suficie nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Panowie nadal mam dylemat a co gorsza na dniach trzeba kogoś do tynkowania garażu, więc trzeba zdecydować.
Garaż nie będzie ogrzewany do temp powiedzmy 15' ale będzie grzejnik i będzie grzane do ok 5' aby nie zamarzła woda. W garażu będzie zmiękczacz wody , wodomierz.
Dużo czytam i pytam o ocieplenie stropu garażu, na gruncie nie będzie. Parę majstrów mi mówiło aby się zastanowić nad styro w garażu. Skoro ma być utrzymywana temp na plusie to to co mi ucieknie stropem z poddasza to nie będzie musiał grzać grzejnik i odwrotnie, jeżeli dam styro i się od izoluje od garażu to wtedy będzie musiał nadrabiać ten grzejnik. Mówią też o wilgoci w stropie jeżeli z obu stron da się styro, na podłodze poddasza będzie ok 5cm. Kolega ma podobnie, garaż niby nie ogrzewany tzn tylko do 7' , nie odczuwa aby była zimniejsza podłoga na poddaszu w pokoju a styro na suficie nie ma.


A to twój wybór ,jak położysz styropian na posadzkę w garażu to będziesz musiał go ogrzewać i płacić za to icon_smile.gif

Ja nie mam grzejnika nie dałem się wciągnąć w koszty i stale opłaty. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Przecież napisałem , że na posadzkę w garażu nie położę icon_smile.gif
Chodzi o styropian na suficie w garażu , czy dawać czy nie w moim przypadku.

Dawać na suficie w garażu i dawać na ściany garażu od zewnątrz tyle co na mieszkalnym .Jeżeli coś Cię niepokoi to wystaw "wąsy" na 1 grzejnik w części garażowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

W garażu odizolowanym od reszty budynku ,nie daje się styropianu pod posadzką i zimą "ciepło ziemi" ogrzewa go zamiast grzejników .



Zrobiłem dokładnie tak samo. Pod sufitem w garażu podwiesiłem 20 cm wełny mineralnej i nad garażem jest cieplutko :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ja też nie ogrzewam garażu, ale uzdatniacz wody, bojler, odkurzacz centralny i wodomierz mam w niewielkim pomieszczeniu, może 2.5 m2, które jest odizolowane 10 cm styropianu od łazienki. W tym pomieszczeniu zimą temperatura nie spadła poniżej 7*C. Uzdatniacz dla poprawnej pracy potrzebuje minimum 4*C (tak piszą w instrukcji).
Ściany garażu 20 cm styropianu, sufit 20 cm wełny, 2 okna dwuszybowe, drzwi garażowe Hormann, posadzka 0 cm styropianu icon_cool.gif .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mój dom budowany był 3 lata temu. Garaż w bryle budynku, ocieplony na zewnątrz. Wewnątrz domu na całym piętrze 5cm styropianu na podłodze (w tym nad garażem). W garażu na wszelki wypadek zabudowałem grzejnik.
Już po pierwszej zimie zorientowałem się, że jakiekolwiek ogrzewanie garażu, ocieplanie ścian, czy sufitu jest u mnie zbędne. Najniższa temperatura wewnątrz garażu, w trakcie trzech zim to jakieś 6, 7 stopni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jak nie ocieplisz stropu w zimnym garażu w którym temperatura zimą spada do 5 *C, to twoja posadzka w pomieszczeniu nad garażem ma niewiele więcej, niż 5*C

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Proponuję wykonanie izolacji pomiędzy garażem a ogrzewanymi pomieszczeniami, wg następujących zasad:
Najważniejsze zasady przy wykonywaniu takich prac:
1. izolacja termiczna powinna znaleźć się od strony chłodniejszej. Mamy tutaj do czynienia z tą samą sytuację jak przy ścianie zewnętrznej – izolacja od strony ciepłej podnosi temperaturę na powierzchni przegrody, ale przy złym doborze materiałów może spowodować kondensacje pod powierzchnią izolacji, a ponadto nie chroni przegród bezpośrednio do niej przylegających.
2. musi być wykonana w sposób ciągły i szczelny na całej powierzchni przegrody. Nie należy wykorzystywać elementów odpadowych, np. pozostałości z izolacji ścian, a mocując elementy izolacyjne pamiętać o ich szczelnym ułożeniu – dla przegrody tej, mimo iż pracuje w łagodniejszych warunkach temperaturowych, wymagania są takie same jak dla elewacji
3. ograniczyć do minimum przebicia izolacji (o ile nie jest to wymagane w ST systemu docieplenia), najlepiej przez zastosowanie klejów które dopuszczają eliminację łączników czyli kołków – każde punktowe przebicie izolacji powoduje bowiem lokalne osłabienie ocieplenia
4. prace powinny być wykonywane w taki sposób i w takim czasie aby nie dopuścić do zamknięcia wody technologicznej – nie wolno układać izolacji termicznej (szczególnie styropianu) na mokrą ścianę lub tynk, dotyczy to również wykroplenia pary wodnej na tynku w przypadku wykonywania izolacji np. w okresie zimowym przy słabo ogrzewanym budynku na tynku gipsowym
5. czasami występuje potrzeba wykonania izolacji obwodowej na ścianach bocznych, na suficie i podłodze przylegających do izolowanej przegrody. Może to nastąpić gdy zastosujemy izolację o małej grubości ale o znacznym oporze R czyli o dobrej izolacyjności. Może to spowodować przy przegrodach stykających się ze ścianą występowanie tzw. bocznego przenikania ciepła – aby temu zapobiec obwodowo wokół ściany układa się izolacje w celu wydłużenia drogi dla przepływu zimna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Panie Rzeczniku, na jakiego rodzaju obniżkę kosztów ogrzewania można liczyć przy dociepleniu ściany pomiędzy garażem a pomieszczeniem mieszkalnym? Mi sie wydaje to być trochę sztuką dla sztuki, która nie ma uzasadnienia w kosztach... Przy założeniu, że ściany zewnętrzne garażu są względnie ciepłe (ceramika poryzowana 25, bk), nie powinno być żadnych problemów z utrzymaniem odpowiedniej temperatury w domu. Ja przy ścianie z ceramiki poryzowanej mam w zimie w garażu ok. 10 stopni. Zdaję sobie sprawę, że jakieś tam straty ciepła z tego powodu mam, ale czy naprawdę uważa pan, że jest to aż taki koszt, żeby opłacało się dokładać izolację?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nie chodzi tylko o obniżenie kosztów ogrzewania, ale również o zabezpieczenie budynku przez powstanie ewentualnego zagrzybienia lub pleśni. Koszty ogrzewania wiarygodnie powinny być wyliczone przez audytora dla konkretnego przypadku i nie da się ich podać "z palca". W obliczeniach energetycznych stosuje sie wskaźnik zmniejszający straty ciepła pomiędzy pomieszczeniami ogrzewanymi a nieogrzewanymi o 30% w stosunku do ścian zewnętrznych. I to jest nasz "zysk energetyczny". Ale z doświadczenia własnego wiem , że dopóki nie zaizolowałem stropu w takim garażu, podłoga pomieszczenia powyżej była chłodna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czy grubość wylewki np 17cm lub więcej oprócz kosztów niczym nie grozi ? Jakimś pękaniem czy coś ? Mowa o posadzce w garażu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jak będzie dylatacja to pękać nie powinno. Możesz dla pewności jak duża powierzchnia podłogi dać dylatacje poprzeczną dzielącą powierzchnie podłogi na pół.
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dylatacje lepiej z takiej pianki czy styropianu? Jakiej grubości?

Jak już jesteśmy przy temacie. W pomieszczeniach z ociepleniem daje folie, na to styropian do samych ścian i dopiero na styropianie robię dylatacje. Jak ja przyczepiam do ściany? Bo jak rozwine taka piankowa czy że styropianu to raczej się przewróci. Edytowano przez rustin (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grubość pianki jest standardowa coś około 5 mm (chyba że są grubsze) a styropian spoko wystarczy jak 1 cm.
Aby dylatacja się nie obalała to można ją przybić do ściany gwoździami np papiakami fajnie przy ścianach z bk, a jeżeli masz ściany z ceramiki to można spróbować klejem z pistoletu na ciepło, powinno zdać egzamin.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Dylatacje daje się na styropianie czy od razu od chudziaka.?


Od styropianu, co by dało gdybyś dał od chudziaka? przecież na chudziaku i tak jest styropian. Dylatacje robisz dla wylewanej posadzki.
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Dylatacje daje się na styropianie czy od razu od chudziaka.?


Styropian czy piankę oddzielającą posadzkę od ścian (dylatacja) nie ma potrzeby mocować ,stawia się przy ścianie na foli przykrywającej chudziaka i przyciska do ściany styropianem zakrywającym całą posadzkę .

To samo w środku posadzki czy w przejściach ,styropian posadzki utrzymuje dylatację w pionie.




Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

mhtyl od styropianu
animus od chudziaka

I jak teraz zrobić ? icon_smile.gif


Łatwiej od chudziaka bo dylatacja się trzyma sama,bez przybijania klejenia itd..... icon_smile.gif
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

mhtyl od styropianu
animus od chudziaka

I jak teraz zrobić ? icon_smile.gif


Od chudziaka musisz dać taśmę co najmniej szer 20 cm, od styro wystarczy 10 cm.
A i jak nawet dasz od chudziaka to i tak bez przybijania czy przyklejenia będzie się ona "kładła" odchodziła od ściany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Dylatacje daje się na styropianie czy od razu od chudziaka.?


Daj od chudziaka styropian 10mm i będzie to najlepsze rozwiązanie, ponieważ pianka podczas wykonywania wylewki ulega zgnieceniu i traci właściwości izolacyjne, a Ty masz ogrzewanie podłogowe i mostek cieplny w postaci bloczków betonowych.
Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

mhtyl od styropianu
animus od chudziaka

I jak teraz zrobić ? icon_smile.gif



Ja dawałem od styropianu, bo był gruby. Warstwy tak:
chudziak;
folia 2 warstwy;
styropian 2 warstwy;
folia.
Taśmy brzegowe umocowałem plastikowymi spinkami, takimi do rur ogrzewania podłogowego. Przebija się taśmę przy dolnym brzegu i można pięknie ja umocować. Dawałem dwie warstwy taśmy standardowej cienkiej po jakieś 5 mm, bo wyszło taniej niż jedna grubsza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Odświeżę temat.
Z wątku wynika, że lepiej ocieplać ścianę między nieogrzewanym garażem, a pomieszczeniem mieszkalnym.

Mam taką sytuację, nie chciałbym w żaden sposób pomniejszać szerokości garażu dodatkowym ociepleniem (jest wąski). Całość wg projektu będzie postawiona z betonu komórkowego 24-25cm. Garaż graniczy z częścią dzienną, wysunięty jest wzgledem niej o 2,5m do przodu, jedna ściana wspólna na długości 5,5m. Z zewnątrz wszystko ocieplone 15cm styropianem, strop garażu ocieplony, podłoga garazu, bez docieplenia. Dom z użyt. poddaszem. Jak najlepiej wybrnąć z sytuacji?

a) Nie ocieplać wcale dla betonu kom. 500 i szerokości 24cm (U = 0,5).
b) Postawić szerszą ścianę nośną 30cm z betonu kom. 400, wtedy współczynnik U będzie < 0,35, ocieplenie zbędne. Ściana przesunieta na część mieszkalną.
c) Jak punkt a) ale mimo wszystko zastosować cienki styropian np grafitowy 5cm.

Czy jakieś inne lepsze rozwiązanie jest?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skontaktuj się z konstruktorem żeby zaprojektował cieńszą wewnętrzną ścianę nośną z Silki albo poszerzył garaż .

Przeznaczenie
Ściany nośne zewnętrzne i wewnętrzne
Silka E15, Silka E18,
Silka E18S,, Silka E18A, Silka E18A+,
Silka Tempo 15,

Ściany akustyczne Silka E18A, Silka E18A+, Silka Tempo 15,


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

×
×
  • Utwórz nowe...