Skocz do zawartości

Jaka najlepsza kolejność wykańczania SSO ?


Recommended Posts

Dużo czytam ale ciężko o konkrety.
Dom z garażem i poddaszem użytkowym, nie podpiwniczony. Pokryty blachodachówką a pod nią membrana, Dom stoi w SSO , do tego zrobiona podsufitka a wcześniej ocieplone jedna warstwą w koło domu, właśnie pod nią. W domu już jest skrzynka bezpiecznikowa gniazdo siłowe i 220v. Woda do domu jest wprowadzona przed zalaniem chudziaka i wypuszczona kanalizacja. Na poddaszu są już ścianki działowe z betonu komórkowego 12cm.
Co teraz po kolei robić? Jeżeli się mylę przestawcie kolejność i uzupełnijcie pytania
1.Wstawienie drzwi zewnętrznych,bramy garażowej,okien,drzwi tarasowych i balkonowych.
2.Instalacja elektryczna.
3. Instalacja wod-kan i co,cwu.
Dalej nie wiem ,będzie ogrzewanie podłogowe w korytarzu , łazience i kuchni i po jej rozłożeniu przy robieniu instalacji co trzeba by od razu zrobić położyć papę/folię , styropian , na to ogrzewanie podłogowe i posadzkę z mixokreta. Kiedy robić ocieplenie poddasza wełną? Tynkowanie?Montaż grzejników? trzeba je podłączyć aby sprawdzić ciśnienie w układzie ale potem jak tynkować,ściągać je? Płyty karton gips na poddaszu? Parapety wewnętrzne i zewnętrzne?
Ocieplenie z zewnątrz zostawię na koniec.
Co jeszcze pozostało z prac co pominąłem?

Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

rozdzielnia taka jak już ma być w domu. Mam tak zrobione aby zmienić taryfę budowlaną i się udało. Ale co to ma wspólnego z kolejności prac?


Ano to ,że takie coś robi się na końcu ,jak ssz. Miałeś odwagę założyć prąd w domu nie zabezpieczony. Co niektórym kable rwali z budowy po położeniu elektryki a bez drzwi i okien.
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

Dużo czytam ale ciężko o konkrety.
Dom z garażem i poddaszem użytkowym, nie podpiwniczony. Pokryty blachodachówką a pod nią membrana, Dom stoi w SSO , do tego zrobiona podsufitka a wcześniej ocieplone jedna warstwą w koło domu, właśnie pod nią. W domu już jest skrzynka bezpiecznikowa gniazdo siłowe i 220v. Woda do domu jest wprowadzona przed zalaniem chudziaka i wypuszczona kanalizacja. Na poddaszu są już ścianki działowe z betonu komórkowego 12cm.
Co teraz po kolei robić? Jeżeli się mylę przestawcie kolejność i uzupełnijcie pytania
1.Wstawienie drzwi zewnętrznych,bramy garażowej,okien,drzwi tarasowych i balkonowych.
2.Instalacja elektryczna.
3. Instalacja wod-kan i co,cwu.
Dalej nie wiem ,będzie ogrzewanie podłogowe w korytarzu , łazience i kuchni i po jej rozłożeniu przy robieniu instalacji co trzeba by od razu zrobić położyć papę/folię , styropian , na to ogrzewanie podłogowe i posadzkę z mixokreta. Kiedy robić ocieplenie poddasza wełną? Tynkowanie?Montaż grzejników? trzeba je podłączyć aby sprawdzić ciśnienie w układzie ale potem jak tynkować,ściągać je? Płyty karton gips na poddaszu? Parapety wewnętrzne i zewnętrzne?
Ocieplenie z zewnątrz zostawię na koniec.
Co jeszcze pozostało z prac co pominąłem?


Punk 1 może być.
Punkt 2 może być.
Punkt 3 to raczej najpierw tynki (przed tynkami grunt na ściany) wraz z parapetami wew (a zewnętrzne dasz jak będziesz robił elewację), a potem instalacja c.o. wraz z montażem grzejników i kanaliza.
Punkt 4 izolacja folia 2X i styro i to powinno być robione wraz z kolejnym etapem wykonywania instalacji c.o. podłogówki i próba szczelności całej instalacji, bo jak dasz wcześniej to chodząc po foli możesz ją uszkodzić.
Punkt 5 wylewki.
Punk 6 jak wszystko ładnie i dokładnie wyschnie możesz ocieplać poddasze wełną i kłaść regipsy, w tym czasie można kłaść płytki w łazience i gdzie tam chcesz oraz spuścić należy wodę z instalacji c.o.
Punkt 7 malowanie wraz z gruntowaniem ścian, korzystając ,że woda jest spuszczona z instalacji c.o. odkręcasz grzejniki ,ułatwi to malowanie ścian.
Punkt 8 montaż biały osprzętu elektrycznego, armatury ,wanny itp.

No chyba wszystko,ale ktoś może jeszcze coś dorzucić.
Link do komentarza
Mam to samo w domu co na dworze, ta skrzynka jest pusta tylko wstawiona w ścianę , kabel idzie ziemia i wchodzi podłogą a obok jest gniazdko i różnicówka z dworu. Więc chyba teraz lepiej zabezpieczone bo zabite deskami i drzwi wstawione na kłódke.

Hydraulikę robić po tynkach?
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

Hydraulikę robić po tynkach?


Ja robiłem po tynkach i wcale tego nie żałuję. Nic nie zniszczone ,nic nie zgniecione,nic nie uszkodzone. A bruzdy jakie wytnie aby podłączyć grzejniki to ładnie się zatynkuje ,że śladu nie widać,natomiast w łazience i tak wszystko płytki przykryją , a w kuchni nic nie będzie bo mebla zasłonią. I przynajmniej wszystko będzie na wymiar wystawało ze ściany.
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
Gość mhtyl
Cytat

Bramę garażową montuje się na końcu , według tego co się doczytałem , aby po tynkach.
Więc jak zabezpieczacie dom przed intruzami jeżeli nie montujecie bramy a chcecie robić elektrykę i hydraulikę?


Nie wiem czym jej to zaszkodzi, że po tynkach należy ją montować ale jak tak doczytałeś to zbij z desek taką niby bramę i zaślep wjazd do garażu.
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

każdy mówi i pisze w necie , że przed tynkami bramy garażowej się nie montuje.


Jeżeli każdy pisze, że po tynkach a nie pisze dlaczego?
Jeżeli nie chcesz przed tynkami, a pytałeś czym zabezpieczyć to Ci napisałem czym.
Zresztą tak samo otwory okienne są zabezpieczane, zbite deski do kupy i zasłonięte otwory okienne i drzwiowe.
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

Bo wszystkie mocowania itd robi się na tynkach
Masz bramę garażową?


Nie mam, ale co to zmienia?
Ok, jeżeli po tynkach to po tynkach!
Pytałeś czym zabezpieczyć to Ci napisałem.
Masz tu na forum ekspertów od bram garażowych, zadaj im pytanie.
Link do komentarza
Co prawda już jestem po ale: elektryka, potem tynki, hydraulika, wylewki. Co do bramy garażowej to ja zrobiłem przed tynkami i teraz pewnie też bym tak zrobił bo nie mieszkam blisko budowy i nie miałem jak zabezpieczyć domu. Ale jak masz możliwość to faktycznie brama po tynkach i wylewkach bo: konstrukcja stelażu bramy jest poważną przeszkodą dla tynkarzy i choćby chcieli nie zrobią dobrze, brama automatyczna potrzebuje korekty wysokości zamykania (po wylewkach), ogólne "poniszczenie" bramy przy pracach tynkarskich.

P.S. kanalizacja faktycznie przed tynkami. Edytowano przez Qubacen (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
A ja mam pytanie - kiedy ocieplać poddasze niemieszkalne ale użytkowe - dach wełna, podłoga styropian, pod tym folia. Czy jest sens już w SSO? Wg mnie nie, bo może później pozostać wilgoć, Podobnie - ocieplenie z zewnątrz - to chyba na końcu, w każdym razie chyba po tynkach?

Druga kwestia - czy i jak zabezpieczyć te pusta na razie przestrzenie pomiędzy krokwiami na murłatach, bo wieje czasem bardzo okrutnie, a często tylko okrutnie no i ptaki wlatują. Wykonawca chciał robić to przy ociepleniu dachu - deskami, ale ja obecnie nie widzę sensu ocieplać, więc zostały w/w przestrzenie i wianie.

Może ma ktoś jakiś link do poradnika dot. kolejności prac po postawieniu dachu - tak "łopatologicznie" krok po kroku?
Pozdrawiam. SK
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

A ja mam pytanie - kiedy ocieplać poddasze niemieszkalne ale użytkowe - dach wełna, podłoga styropian, pod tym folia. Czy jest sens już w SSO? Wg mnie nie, bo może później pozostać wilgoć, Podobnie - ocieplenie z zewnątrz - to chyba na końcu, w każdym razie chyba po tynkach?

Druga kwestia - czy i jak zabezpieczyć te pusta na razie przestrzenie pomiędzy krokwiami na murłatach, bo wieje czasem bardzo okrutnie, a często tylko okrutnie no i ptaki wlatują. Wykonawca chciał robić to przy ociepleniu dachu - deskami, ale ja obecnie nie widzę sensu ocieplać, więc zostały w/w przestrzenie i wianie.

Może ma ktoś jakiś link do poradnika dot. kolejności prac po postawieniu dachu - tak "łopatologicznie" krok po kroku?
Pozdrawiam. SK


Ocieplenia poddasza robisz po wszystkich mokrych pracach.
Jakie masz krycie dachu? membrana czy pełne deskowanie?
Co do ocieplenia murłaty to od wewnątrz wełna a na zewnątrz styropian.
Link do komentarza
Dzięki. Mam membranę. Zamierzam ocieplić 15 plus 5, ale faktycznie po mokrych pracach - tym bardziej, że podłoga strychu ma być ocieplona styropianem, a na tym np. płyty/deski na ruszcie. Z tym, że kolega mówił mi, że po paru latach to wyparuje - znaczy ze względu na dostęp powietrza styropian zaniknie. Nie wiem, czy ma rację, ale jeśli tak, to zostanie wełna chyba tylko.

Co do murłat - mam na myśli tę wolną przestrzeń, na razie nie ocieplaną z żaden strony, pomiędzy murłatą-krokwiami-membraną. Czy i ewent. coś tam się daje, np. deski, aby nie wiało i np. ptaki nie wlatywały? Pozdro. S.
Link do komentarza
Gość mhtyl
Że styropian wyparuje to można między bajki włożyć. icon_biggrin.gif
Możesz od zewnątrz zabić deską czy płytą aby Ci tam nie wiało czy ptaki nie właziły, a jak przyjdzie czas na ocieplenie zewnętrzne to deski oderwiesz.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...