Skocz do zawartości

Niskie otwory okienne !!!


Recommended Posts

Witam.
Firma która wykonuje Moj dom w stanie surowym zamkniętym wymurowała za niskie otwory drzwiowe w ścianach zewnętrznych i wewnętrznych. Według projektu otwory drzwiowy powinien mieć 228 cm od chudziaka, z uwzględnieniem srtopianu i posadzki ok 21 cm, czyli akurat na standardowe drzwi które maja ok 203 cm, a firma wymurowała otwory na wysokość 219-220 cm. Nadmieniam ze w drzwiach zew sa nadproża strunobetonowe a w działowych male wąskie nadproża a dom wybudowany jest z Ytonga Co teraz z tym zrobić, czy da sie to jeszcze przerobić bo nie skończyli jeszcze całej budowy i na pewno złoże reklamacje. W jaki sposób to przerobić żeby było fachowo zrobione?
Link do komentarza
To za niskie są otwory okienne (tak sugeruje tytuł?) czy na drwzwi wewnętrzne (tak mi wynika z treści?)
Tak czy inaczej - powinieneś o tym porozmawiać z Wykonawca i zapytać go o tą sprawę - czy na pewno jest tak jak myślisz i co oni proponują. Znają sytuację na budowie, więc mają lepszy przegląd sytuacji.
Nie musisz im od razu odpowiadać - - przeciez możesz się zastanowić i wtedy podzielić na z nami ich pomysłami - będzie łatwiej.
Link do komentarza
Cytat

A jak drzwi /czy też okna/ będą robione na zamówienie to raczej wielkiego problemu nie ma


Z wykonaniem nie ma problemu. Ale z funkcjonalnością może być różnie.
Po pierwsze - wg przepisów światło przejścia drzwi jest określone na 200cm (a tu wypadnie jakieś 195-8cm), czyli przeciętne drzwi trzeba będzie skrócić min 5cm a to niektórym może zepsuć tzw. "fason".
Po drugie - jak się trafi w domu ktoś wyższy, to będzie musiał się niżej kłaniać..
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Cytat

Czy te ościeżnice już zostały zamontowane? Wydaje mi się że nadproża strunobetonowe ograniczają pole manewru do skrócenia drzwi, jak dogadałeś się z wykonawca?




Przyłączam się do pytania Kolegi Pause111. Osobiście nalegałbym wykonawcę na poprawę otworów rzecz jasna na jego koszt z tego względu że nie każdy producent skraca każde drzwi. Przykładowo Boryszew nie skraca takich drzwi:
http://www.sochaczew.boryszew.com.pl/galeria,287,l1.html (Klasa: Optima = grupa INOX)
Wikęd już swój odpowiednik skróci: http://wiked.pl/images/formularz/25.jpg i to z ramką aluminiową.

Nie piszę tego tylko dlatego, że sam montuję drzwi ale jako klient jakiejś firmy nie chciałbym cierpieć choćby przy wyborze drzwi i kupić je tylko dlatego, że można je zamówić skrócone.
Do tego wymogi światła przejścia chyba nie są spełnione albo są na styku.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...