Skocz do zawartości

Jak skutecznie pozbyć się wilgoci z piwnicy starego domu?


Recommended Posts

Zabieram się do wyremontowania starego domu, a głównym problemem jest wilgoć w piwnicy, która prawdopodobnie powoduje również zawilgocenie ścian parteru, widoczne przy samej podłodze. Jak skutecznie pozbyć się tej wilgoci i osuszyć pomieszczenia piwniczne?


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/stan-surowy/fundamenty-i-piwnice/porady/18132-jak-skutecznie-pozbyc-sie-wilgoci-z-piwnicy-starego-domu

Link do komentarza
Gość Maciek
Ciekawe, że najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy nie mają zielonego pojęcia o czym mówią.
Szanowny Panie (to do czytelnika zadającego to pytanie). Odpowiedź jest bzdurna. Podana "technologia" nic nie da. Oczywiście oprócz wydrenowania kieszeni. Tematu nie da się omówić na forum. Bez solidnej diagnostyki wyda Pan z kilkanaście tys zł na niepotrzebne roboty.
Link do komentarza
  • 6 miesiące temu...
prosze eksperta o wyjaśnienie dlaczego drenaż jest układany poniżej ławy fundamentowej, przecież to może spowodować katastrofę budowlaną nak woda spowoduje osunięcie gruntu pod fundamentem i rozjechanie sie ścian :)
Link do komentarza
Zawsze trzeba przede wszystkim dojść jakie jest ródło zawilgocenia (skąd napływa woda, czy jest pod ciśnieniem, czy tylko podciągana kapilarnie itd.). Na odległość zrobić się tego nie da. Czyli bez specjalisty na miejscu nie ma nawet co próbować - nawet najlepsze środki nie pomogą, jeśli będą źle zastosowane.
Co do drenażu, to dlaczego jego obecność miałaby powodować osunięcie gruntu pod fundamentem? Sens robienia drenażu jest taki, aby odprowadzał on nadmiar wody, żeby nie sięgała ona wyżej niż poziom ułożenia drenażu. Jeśli zrobić go wyżej, to co wówczas da? Krytyczne dla szczelności miejsce to przecież styk ławy ze ściana fundamentową.
Link do komentarza
  • 1 rok temu...
  • 1 rok temu...

Omówienie zakresu koniecznych robót wymaga przede wszystkim poznania stanu i przyczyn zawilgocenia, a więc przeprowadzenia ekspertyzy na miejscu. Problem jest do rozwiązania jedynie przez wyspecjalizowaną firmę, a przebieg prac powinien być prowadzony w następującej kolejności - określenie przyczyn zawilgocenia, poziomu wód gruntowych, stanu istniejących izolacji - osuszenie ścian i podłogi - utworzenie izolacji pionowej i poziomej w sposób uzależniony od stanu i konstrukcji domu.

Najbardziej kłopotliwe będzie utworzenie izolacji poziomej na wysokości parteru - stosowane metody to podcinanie ścian bądź iniekcja preparatów uszczelniających.

Co do uwag odnośnie drenażu. Jego poziom powinien znaleźć się nieco poniżej izolacji podłogi piwnicy, czyli w w praktyce poniżej izolacji na ławie.

Edytowano przez Budujemy Dom - budownictwo i instalacje (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...