Skocz do zawartości

DETAL wieńca balkonu i spocznika


Recommended Posts

Jestem studentem i nie mialem przyjemnosci byc na budowie, mam problem z narysowaniem szczegółu połączenia wieńca z balkonem i spocznikiem. Jeżeli ktos ma taki detal w pdf albo zdjecie czy plik dwg. bylbym wdzieczny bo nie wiem jak idzie zbrojenie i jak wchodzi do wieńca. Z góry dzięki Wink
Pozdrawiam Grzegorz
Link do komentarza
Cytat

[... ciach ] mam problem z narysowaniem szczegółu połączenia wieńca z balkonem i spocznikiem. Jeżeli ktos ma taki detal w pdf albo zdjecie czy plik dwg. bylbym wdzieczny bo nie wiem jak idzie zbrojenie i jak wchodzi do wieńca.


Zagadnienie z pozoru proste, ale jak mu się przyjrzeć z bliska, to nie koniecznie.
Opisz dokładnie o jakie rozwiązanie Ci chodzi (gdzie ten spocznik w stosunku do balkonu...?).
W wątku w którym pokazuję moją ostatnią budowę mam podobne rozwiązania, ale dokładnie może ono zależeć od kilku rzeczy - np rodzaju stropu. Przy stropie monolitycznym nie ma problemu - zbrojenie dolne nośne wypuszczone jest na balkon, przechodząc po drodze przez wieniec (w świetle strzemion). Obniżając wylewkę balkonu uzyskujemy efekt górnego zbrojenia nośnego balkonu. Przy stropie lekkim (wykonywanym z prefabrykatów) potrzebne jest dodatkowe kotwienie balkonu w ścianie, które uzyskuje się zwykle poprzez wykonanie obniżonej w stosunku do stropu belki żelbetowej - poniżej wieńca... Zerknij do wątku Dom w Aksamitkach 2 z modyfikacją indywidualną tam jest kilka zdjęć i kika sposobów jego zbrojenia przy rozwiązaniu monolitycznym.
Link do komentarza