Skocz do zawartości

ocieplenie kamiennego fundamentu


daromz

Recommended Posts

witam

Jestem nowy na forum więc proszę o względną wyrozumiałość. Postaram się dość szczegółowo opisać problem czytałem wiele (dziesiątki wątków zbliżonych tematem) wyciągnąłem pewne wnioski ale nadal mam wiele wątpliwośći. Podkreślam że zdaję sobie sprawę z popełnionych błędów remontowych wynikających na poprzednim etapie z niewiedzy oraz złego doradztwa firm które te remonty wykonywały.

Problem dotyczy docieplenia starszego domu. Budowla z roku około 1897. Starszy dom parterowy obecnie. Konstrukcja ciany 60 cm cegła, fundament układany kamień do ok 50 cm na ziemią i ok 2 m pod, poniżej chyba ubijany jakiś żwirek ciężko określić. Dom częściowo podpiwniczony, jeśli chodzi o izolację poziomą wątpię aby była.
Docieplenie chcę wykonać z dwóch powodów:
- dom jest remontowany i rozbudowywany obecnie - mieszkam w nim i jest dość zimny
- w domu występuje zjawisko skraplania się wody na ścianach zwłaszcza w jedym pomieszczeniu przy samej ziemi. Wentylacja już zrobiona prawidłowo wilgotność na poziomie 50% mam wszędzie mierniki.

1. Część nie podpiwniczona tak wygląda.






Do blachy jest fundament kamienny potem cegła. W domu podłoga zaczyna się dopiero 10 cm nad poziomem tego kamienia czyli ok 60 cm na ziemią. Budowa podłogi w domu: ziemia, nasyp z gruzu, chudy beton, folia 5 cm styropianu, folia wywinięta na ścianę, 5 cm wylewki, podłoga panelowa. Termowizja wykazała duże straty ciepła na tym fundamentalnym elemencie z zewnątrz. Pytanie ocieplenie typu styrodrut z 80 cm do ziemi i na tym elemencie coś da? Brak izolacji cieplnej wnętrza ze scianą Oawiam się przenoszenia ciepła z zewnątrz przez ścianę do fundamentu.





W punkcie M2 jest dopiero część mieszkalna teoretycznie ponizej jest ziemia i gruz. Nie wiem czy ciepło ucieka przez podłogę czy przenosi je ściana na fundament. Duża różnica temperatry pomiedzy dołem ściany wewnątrz a górnymi częściami. Dół 7 stopni zimniejszy.

2. W części podpiwniczonej jest jeszcze większa różnica temperatry. Piwnicę i część mieszkalną oddziela strop łukowy. Wcześniej położona folia kubełkowa na fundamecjie. Nie wiem w którym momencie jest problem. Jedno jest pewne dolne częsci ścian wewnątrz są bardzo zimne i to jest cały problem zwłaszcza tam gdzie jest piwnica ale nie znam dokładnie powodu podejrzewam:

a. brak ocieplenia zewnętrznego oraz fundamentu - to da się zrobić styrodrut do ziemi może być nawet na głębokość piwnicy wyżej styropian
b. zimno od piwnicy idzie przez łuk do góry albo ciepło na dół 5 cm ocieplenia pewnie mało mogę ocieplić styropianem strop od dołu
c. folia kubełkowa powoduje przepływ powietrza i jeszcze bardziej wyziębia fundament
d. najgorsza opcja kamienny fundament przenosi zimno z ziemi do dolnych części ścian i to jest prawie nie możliwe do usunięcia chciaż ściany wewnętrzne również mają fundament kamienny a różnica temperatury jest sporo niższa

Prosze o pomoc osoby które mają może doświaczenie z fundamentami kamiennymi. Nie wiem co ocieplać żeby dolne części ciany były cieplejsze. Wogóle czy jest to możliwe do osiągnięcia przy technologi kamiennej.

Jeszcze kilka pomocniczych zdjęć z termowizji.

1. strop w piwnicy. Niby ma 15 stopni nie wiem czy to duże straty.



2. ściana kamienna - fundament w piwnicy. Wygląda na bardzo zimny.





3. Wenątrz problemowego pomieszczenia. Według mnie wygląda na to że podłoga nie jest najzimniejszym punktem a więc problem najbardziej tkwi w zimnym fundamencie.





Pytanie jak rozwiązać ten problem ocieplenie z zewnątrz ściany, tych 50 cm fundamentu kamiennego nad ziemią i fundamentu w ziemi pomoże? Problem przez wcześniejsze pokolenia nie był odczuwalny ponieważ przed remontem szły w tej ścianie rury centralnego nie izolowane i ogrzewały ścianę teraz idą izolowane w wylewce. Problemu w lecie nie ma tylko w zimie.
Link do komentarza
Witaj
wydaje mi się że lekko spłaszczasz temat sprowadzając go tylko do ocieplenia.
największe przewodnictwo cieplne jest z reguły tam gdzie jest woda
czyli :
folia kubełkowa pozwala na wentylowanie muru woda nie idzie wyżej , pozamykasz styrodurem i styropianem i problem z wilgocią może się nasilić .
porób zdjęcia aparatem z lampą od zewnątrz od wewnątrz i w pełnej rozdzielczości prześlij mi na skrzynkę , może uda się coś podpowiedzieć - zdalnie.
pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

Witaj
wydaje mi się że lekko spłaszczasz temat sprowadzając go tylko do ocieplenia.
największe przewodnictwo cieplne jest z reguły tam gdzie jest woda
czyli :
folia kubełkowa pozwala na wentylowanie muru woda nie idzie wyżej , pozamykasz styrodurem i styropianem i problem z wilgocią może się nasilić .
porób zdjęcia aparatem z lampą od zewnątrz od wewnątrz i w pełnej rozdzielczości prześlij mi na skrzynkę , może uda się coś podpowiedzieć - zdalnie.
pozdrawiam




Generalnie jest tam całkowicie sucho. Nawet jak wcześniej foli nie było nie było problemów z wodą. Jedynie skraplanie się w pokoju lekko na powierzchni co jakiś czas zwłaszcza w rogu (najzimniejszy punkt). Dół ściany jest tak zimny że ciężko tam rękę utrzymać. Te zdjęcia były robione przy 5 na plusie i ściana miała w rogu nawet 12 stopni. Przy -25 miałem 5 stopni w rogu domu wewnątrz.
Link do komentarza
W zasadzie miałem nie dopisywać ale
na kolejnym forum ponownie pisać to samo .
kolego
zacznijmy od początku.
temat 1
skraplanie się wody zimnych przegrodach .
zaleceniem było poprawienie wentylacji i sprawdzenie co dalej.
dotarłeś do momentu gdzie wystarczy zamknąć okienko w czasie burzy by woda się nie skropliła .
Chwała Ci za to , bo to dobry znak .
jednak jak pisałem w poprzednim temacie w suchym budynku otwarte okienko w czasie burzy nie ma znaczenia .
znaczenie ma wtedy kiedy w murach jest nagromadzona wilgoć i każda kropla ponad nagromadzoną - jest już zauważalna .
jak to nazwałem budynek na granicy między suchym , a mokrym , jak wolisz inną nazwę powierzchownie podeschnięty - wilgotny budynek .
z całym szacunkiem oczywiście nie musisz mnie przekonywać że się mylę , choć (jak sądzę ) jest to w Twoim dobrze pojętym interesie .
pozdrawiam
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...