Skocz do zawartości

Kominek z płaszczem wodnym - czym zaizolować


Recommended Posts

Trafiłem na informację, że izolowanie wkładu kominkowego wełną jest nienajlepszym rozwiązaniem.
Mam zatem pytanie, czym najlepiej zaizolować wkład kominkowy z płaszczem wodnym?

Obudowę planuję postawić z cegły - ze względów estetycznych. Nie zależy mi na ciepłej obudowie. Chcę natomiast zaizolować wkład z płaszczem wodnym. Czym? I jak to najlepiej zrobić?

Zainteresowanych wypowiedzią specjalistów uprasza się, by zamieszczali zdjęcia z realizacji. Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Obudowę kominka trzeba dostosować do konkretnego wkładu z płaszczem wodnym, aby nie dopuścić do przegrzewania obudowy. Obudowa kominka może być bowiem przystosowana do częściowego schładzania w układzie ogrzewania powietrznego.

Co do izolacji termicznej - bez wełny nie uzyska się skutecznej izolacji, przy czym obudowę z cegieł można pokryć od zewnątrz wełną i przykryć np. płytami g-k.
Link do komentarza
Z materiałów izolacyjnych znalazłem dotychczas:

- Płyty izolacyjne kominkowe VITCAS CS
- Płyty krzemianowo wapniowe izolacyjne


Ewentualne kleje do wełny:
Rudokit
Mintokur

Znalazłem też pomysł, by wełnę opatulającą wkład z płaszczem wodnym owinąć... drutem! Uzasadnienie: stal i wełna inaczej pracują, klej może puścić... Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
PeZet lubi rozważania teoretyczne - tworzyć rożne koncepcje icon_biggrin.gif

Już nie pamiętam dokładnie jak jego podłoga pod kominek ostatecznie została wykonana,
ale coś mi się majaczy że kominka akumulacyjnego z prawdziwego zdarzenia nie dźwignie.
Jakby nie było to około dwóch ton zabudowy.
Zimna obudowa z cegieł i system ciepłowowodów... pomysł ciekawy i oby się sprawdził.
Bo dizajnersko powinien być całkiem OK
Link do komentarza
Animus,
Planowane przeze mnie rozwiązanie jest inne niż to, które sugerujesz.

Zamiast ćmić przyduszonym ogniem, w kominku palił będę po kilka godzin dziennie, konkretnie i na maks.
Chcę opatulić wkład z płaszczem.
Ciepło ma iść w wodę, a nie w masywną, akumulacyjną obudowę.
Nie stawiam ciepłej obudowy, chcę dowiedzieć się jak solidnie ocieplić płaszcz wodny.
Link do komentarza
Cytat

PeZet lubi rozważania teoretyczne - tworzyć rożne koncepcje icon_biggrin.gif

Już nie pamiętam dokładnie jak jego podłoga pod kominek ostatecznie została wykonana,
ale coś mi się majaczy że kominka akumulacyjnego z prawdziwego zdarzenia nie dźwignie.
Jakby nie było to około dwóch ton zabudowy.



Jani_63,
układ warstw w przestrzeni podkominkowej jest następująca:
- pospółka wodą zagęszczana - 30cm
- chudy beton 10cm
- XPS 300 - 2 x 5cm
- zbrojenie fi 10 w formie kratownicy o oczku 8cm zdystansowane od ocieplenia szczeliną 3cm
- wylewka z miksokreta wzmocniona (cement/piach 1:3) 18cm

Obudowy akumulacyjnej na tym nie będę stawiał, ale ściankę z cegieł wytrzyma: około 200szt po 3kg.
Wkład waży około 100kg. Jest stalowy.

Tak z grubsza od zewnątrz ma toto wyglądać:



...a tak od środka:



Wkład chcę ocieplić. Sam wkład.
I zrobić szczelinę między ociepleniem a obudową.



I chcę ocieplić rurę dymową.
Link do komentarza
Cytat

100 kilogramowy wkład z PW do ostrego palenia budzi trochę moje obawy
... i wydaje mi się że Twoje tez powinien.



Waży dokładnie 133kg.
Nadal ma budzić obawy?

edit: 133kg, a nie 130kg

Animus, nie wiem jak mam jaśniej napisać: chcę ciepło ładować w wodę w baniaku, a nie w obudowę kominka.
Więcej się nie wypowiem, bo już się śmietnik (niecenzuralne słowo) robi w wątku.
Dziękuję, do widzenia. Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Wkład Cezar firmy EkoCentr Sp z o.o.
Firma ma dobrą opinię. Produkuje kotły.

133kg to waga samego wkładu.
Moc wodna: 10,4kW
Moc oddawana do pomieszczenia; 3,8kW

Zadzwoniłem do producenta.
Zdziwiło go pytanie o okazjonalność palenia.

Dalej:
Wkłady o podobnej mocy układu wodnego (10kW) ważą około 110-140kg.
To normalna waga.


Unico Neptun 14kW waży 142 kg
a wkład z kratek 10kW 112kg
8kW waży 98kg

edit: icon_smile.gif Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
1. A nie jest tak, że ten kominek już fabrycznie ma ocieplony płaszcz wodny ? (są takie konstrukcje, a podane przez Ciebie moce; zewnętrzna i wodna, coś takiego sugerują)

2. Producent kotłów (kominka) czymś (tak czy siak) izoluje (ociepla?) swoje kotły (kominki) - może u niego zasięgnąć informacji.

3. Dodatkowe "ocieplenie" (izolowanie?) nie musi być jakieś bardzo specjalne - wszak PW powoduje, ze mamy tam do czynienia ze znośną temperaturą (trochę ponad 100 stopni)
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...
Nie chcąc zakładać nowego tematu zapytam tutaj.
Chcę zrobić obudowę kominka z YTONGa 5cm a od środka przykleić wełnę izolacyjną kominkową.
Kominek to Oliwia 17 KW z kratek z płaszczem wodnym.
Jeśli chodzi o wygląd obudowy to chciałbym aby wyglądała mniej więcej tak

DSC01446.jpg

(zdjęcie kominka znalezione w necie)

Czy wykonanie obudowy z takich materiałów będzie dobre???
Ile i jak duże kratki zastosować w obudowie?? (kratki będą po bokach obudowy)

A może obudowę wykonać z polecanych przez firmę Kratki płyt żaroodpornych izolacyjnych?? Z tego co czytałem taką obudowę stawia się bardzo szybko, tylko jakoś ona mnie nie przekonuje (tak bez żadnego stelaża ma to stać)

Czy obudowa ma przylegać od frontu do kominka czy ma być tam zostawiony jakiś luz???
Jak się montuję również polecane przez firmę Kratki ramki ozdobne

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg

Edytowano przez jarson (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 1 rok temu...
  • 3 miesiące temu...
Cytat

Obudowę kominka trzeba dostosować do konkretnego wkładu z płaszczem wodnym, aby nie dopuścić do przegrzewania obudowy. Obudowa kominka może być bowiem przystosowana do częściowego schładzania w układzie ogrzewania powietrznego.

Co do izolacji termicznej - bez wełny nie uzyska się skutecznej izolacji, przy czym obudowę z cegieł można pokryć od zewnątrz wełną i przykryć np. płytami g-k.




Stary kotlet, ale lekko mnie zszokował. Jaki miałby być cel izolowanie Z ZEWNĄTRZ obudowy z cegieł?!!
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...