Skocz do zawartości

Kominek + system DGP do dogrzewania 100+100m


Recommended Posts

Dom 3 pietra po 100m będzie ogrzewany piecem gazowym (instalacja w czerwcu). Parter gdzie jest duży garaż i kotłownia będzie ogrzewany tylko z CO.

Piętro 1 i 2 chciałbym dogrzewać kominkiem z DGP. Bedzie stal on w salonie. Z uwagi na fakt ze dom byl postawiony wieki temu komin ma przekrój kwadratu o bok 150mm

Nie wiem na który wkład powinienem się zdecydować oraz jak zorganizować DGP, myślałem o:

Piętro 1 - rozejście grawitacyjne w podwieszanych sufitach (4pkt) każdy oddalony od kominka ok 10m w dlugosci przewodu

Piętro 2 - wymuszony obieg (6pkt) oddalonych 5m od turbiny (gdzie turbina oddalona ok 7m od kominka (2x 2,5m w pionie + 2 m w poziomie).

PS. piętro 2 będzie użytkowym ale nie mieszkalnym - wiec nie jest wymagany ten sam komfort cieplny.


Poniżej warianty wkładów które biorę pod uwagę (w kolejności):

Tarnava (5500 pln)
Maestro Image
Professional Max
Classic Max
--- fi spalin 160

KFD ECO 70+ (3200pln)
KFD ECO i70. (3200pln)
KFD ECO iLINE 5183 (3700pln)
KFD iLUX 90 (2600pln)
--- fi spalin 180

DOVRE: 2180 CBSC - 7.500 (drzwi 36') 15kw
(posiada: dopalanie spalin, dystrybutor)
--- fi spalin 200

optymalizator spalania:Tatarek/Plum (500-1000pln)

Ktory wklad wybrac?
Jak zorganizowac DGP? Edytowano przez maex (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

wlasnie doroslem do tej decyzji aby dostawic komin. W lato bedzie zapewno wymiana dachu wiec jezeli mam cos dostawiac to teraz..
Postanowilem obok oecnego komina i obok kominka postawic nowy komin fi 200 metalowy. Na 2-pietrze bede chcial odebrac czesc energi z temp spalin.

na co zworcic uwage przy budowie komina? (zapewne zatrudnie fachowca)
jaki dalej mam wybrac wklad?
czy dgp grawitacyjnei moze isc kanalem 8m? czy musi to byc rura ie 100fi czy moze byc przekroj prostokatny.
czy sa systemy wspomagajace cyrkulacje aby wlanczac je opcjonalnie?
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
Wyglada na to ze mam juz docelowe rozwiazanie:

Komin - poprowadzona rura fi 200 do poddasza i tam bedzie wchodzila w komin 14x14. Na koncu strazak. Bedzie tylko jedno zalamanie przy wejsciu w komin. Spaliny nabiora rozpedu i nie wydaje mi sie aby mialy duze opory na dlugosci 2m 14x14. Jezeli bedzie zachodzila potrzeba - zfrezujemy komin na tej dlugosci.

Wklad - bedzie to zapewne DOVRE: 2180 CBSC

DGP - grawitacyjne.

Obudowa - plyty krzemionowo wapniowe.


[h] Sprawy do potwierdzenia - bardzo porsze o pomoc: [/h]

optymalizator spalania : Tatarek/Plum (500-1000pln), w trakcie przemyslen - warto ??

Dodanie scianek wewnetrznych z granitu lub cegiel szamotowych. Warto dodawac mase?

Doprowadzenie powietrza z GWC. Czy warto doprowadzac powietrze z GWC?
+ wiekszy przeplyw swiezego powietrza, szybsza cyrkulacja,
- szybsza cyrkulacja bedzie zapewne powodowala wieksze oddawanie ciepla przewodami wentylacyjnymi w atmosfere.

Czy na drugim pietrze - warto odzyskiwac cieplo z rury spalinowej? Czy moga na niej powstawac skropliny?
Link do komentarza
Cytat

Wyglada na to ze mam juz docelowe rozwiazanie:

Komin - poprowadzona rura fi 200 do poddasza i tam bedzie wchodzila w komin 14x14. Na koncu strazak. Bedzie tylko jedno zalamanie przy wejsciu w komin. Spaliny nabiora rozpedu i nie wydaje mi sie aby mialy duze opory na dlugosci 2m 14x14. Jezeli bedzie zachodzila potrzeba - zfrezujemy komin na tej dlugosci.

Wklad - bedzie to zapewne DOVRE: 2180 CBSC

DGP - grawitacyjne.

Obudowa - plyty krzemionowo wapniowe.


[h] Sprawy do potwierdzenia - bardzo porsze o pomoc: [/h]

optymalizator spalania : Tatarek/Plum (500-1000pln), w trakcie przemyslen - warto ??

Dodanie scianek wewnetrznych z granitu lub cegiel szamotowych. Warto dodawac mase?

Doprowadzenie powietrza z GWC. Czy warto doprowadzac powietrze z GWC?
+ wiekszy przeplyw swiezego powietrza, szybsza cyrkulacja,
- szybsza cyrkulacja bedzie zapewne powodowala wieksze oddawanie ciepla przewodami wentylacyjnymi w atmosfere.

Czy na drugim pietrze - warto odzyskiwac cieplo z rury spalinowej? Czy moga na niej powstawac skropliny?


Ty pytasz czy komuś odpowiadasz bo jak mój poprzednik odniosłem wrażenie ,że sam sobie zadajesz pytanie na które sobie odpowiadasz.
A to ,że piszesz bzdury to tylko ostrzegam mniej wiedzących a szukający tu pomocy - Nie czytajcie ,a jak już przeczytaliście to broń boże nie róbcie tak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Rada z kominem to wytwór chyba Twojej wizji po jakiś narkotykach icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

Kiedyś spotkałem się z rozwiązaniem stawianego komina od piętra jako wariacja dla rozwiązania komina umocowanego bezpośrednio na wkładzie/kasecie... bo i takie się stosuje, choć rzadko.


Jani, ale widziałeś aby ktoś redukował komin z większej średnicy na mniejszą ? a potem w razie potrzeby go wyfrezował icon_biggrin.gif stosując komin systemowy a kończąc go murowanym odcinkiem dwu metrowym (tak bynajmniej mi sie wydaje ,że kolega fachowiec maex miał na myśli pisząc -
Cytat

Bedzie tylko jedno zalamanie przy wejsciu w komin. Spaliny nabiora rozpedu i nie wydaje mi sie aby mialy duze opory na dlugosci 2m 14x14. Jezeli bedzie zachodzila potrzeba - zfrezujemy komin na tej dlugosci.

) to jakiś komin TURBO bo spaliny nabierają rozpędu aby wystrzelić całym impetem na zewnątrz icon_lol.gif super rozwiązanie trza je podrzucić producentom kominów a najlepiej nawet to rozwiązanie opatentować icon_mrgreen.gif Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Myślę że tu nastąpiło pewne przekłamanie.
Rura dymowa fi200 to ta co idzie od czopucha kominka/kasety do komina właściwego 14x14.
A że przekroje dla obu są drastycznie różne stąd mowa o frezowaniu.
Inną sprawą jest kto przygotował komin murowany 14x14 dla tego paleniska, bo to już jest bubel projektowy.
No i kwestia samego przyłącza 200mm do kanału 140mm.


Cytat

czemu wariacja... wyczystką wtedy jest palenisko a i oszczędność miejsca... komin obok komplikuje obudowę


Modyfikacją jest przyłączenie rury dymowej do komina właściwego stawianego od piętra.

To o czym piszesz jest rozwiązaniem w miarę "standardowym" icon_smile.gif Edytowano przez Jani_63 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Myślę że tu nastąpiło pewne przekłamanie.
Rura dymowa fi200 to ta co idzie od czopuch kominka/kasety do komina właściwego 14x14.
A że przekroje dla obu są drastycznie różne stąd mowa o frezowaniu.
Inną sprawą jest kto przygotował komin murowany 14x14 dla tego paleniska, bo to już jest bubel projektowy.



Modyfikacją jest przyłączenie rury dymowej do komina właściwego stawianego od piętra.

To o czym piszesz jest rozwiązaniem w miarę "standardowym" icon_smile.gif



Napisałem mu delikatnie że ładnie spierdolił pomysły, właśnie ze względu na 14x14

Rozwiązanie raczej rzadkie... ale kombinuje się czasem jak ktoś myśli o kominku już mieszkając
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...