Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Recommended Posts

Witam

Dom ma 175 m użytkowej , powierzchnia całkowita to 240 metrów ( budynek podpiwniczony). Dom zbudowany w latach 90 . Mur jest trójwarstwowy . W wolną przestrzeń wstrzyknięto piankę . Grzejniki są żeliwne na górze, na dole natomiast blaszaki . W łazience ok 14 metrów mam podłogówkę . W chwili obecnej ogrzewam ok 120 metrów . Dom ma trzy kondygnacje . Grzejniki mają zawory termostatyczne , góra skręcona jest na 1 . Piec kondensacyjny logomax buderus plus GB072-24 .

W chwili obecnej piec szarpie mi 14 m gazu na dobę przy temperaturze wewn 17 stopni i 45 ustawionej na piecu .

Wcześniej na grzejniki miałem ustawione 55 stopni to szarpnął z 18 metrów . Zauważyłem że jeżeli temp pomieszczenia utrzymuje się to szybko wychładza mi się temperatura wody w instalacji . Potem piec musi przetłoczyć całą wodę z 20 do 55 stopni . Jak ustawić taki piec ?? Mam czujnik temp zewnętrznej oraz programator wewnętrzny . Jak dobrać parametry pracy kotła do takiej instalacji , aby zmniejszyć zużycie gazu ???

Dzięki pozdrawiam
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam

Dom ma 175 m użytkowej , powierzchnia całkowita to 240 metrów ( budynek podpiwniczony). Dom zbudowany w latach 90 . Mur jest trójwarstwowy . W wolną przestrzeń wstrzyknięto piankę . Grzejniki są żeliwne na górze, na dole natomiast blaszaki . W łazience ok 14 metrów mam podłogówkę . W chwili obecnej ogrzewam ok 120 metrów . Dom ma trzy kondygnacje . Grzejniki mają zawory termostatyczne , góra skręcona jest na 1 . Piec kondensacyjny logomax buderus plus GB072-24 .

W chwili obecnej piec szarpie mi 14 m gazu na dobę przy temperaturze wewn 17 stopni i 45 ustawionej na piecu .

Wcześniej na grzejniki miałem ustawione 55 stopni to szarpnął z 18 metrów . Zauważyłem że jeżeli temp pomieszczenia utrzymuje się to szybko wychładza mi się temperatura wody w instalacji . Potem piec musi przetłoczyć całą wodę z 20 do 55 stopni . Jak ustawić taki piec ?? Mam czujnik temp zewnętrznej oraz programator wewnętrzny . Jak dobrać parametry pracy kotła do takiej instalacji , aby zmniejszyć zużycie gazu ???

Dzięki pozdrawiam


Podłączyć do instalacji więcej grzejników lub przerobić ogrzewanie na podłogówkę ,obniżyć temperaturę zasilania .
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przy takiej temperaturze na zewnątrz jak dzisiaj i normatywnie ocieplonym domu, do utrzymania zadanej temperatury ok. 21 stopni, powinno wystarczyć utrzymywanie wody w układzie ok. 40 st.
U mnie przy podobnych parametrach domu zużywam teraz ok. 5,5 m/doba gazu. Ale do wentylacji domu mam rekuperator i okna 3-szybowe.
Domyślam się że piec jest nowo zabudowany. Czy serwis dokonał pierwszego ustawienia?. Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Przy takiej temperaturze na zewnątrz jak dzisiaj i normatywnie ocieplonym domu, do utrzymania zadanej temperatury ok. 21 stopni, powinno wystarczyć utrzymywanie wody w układzie ok. 40 st.
U mnie przy podobnych parametrach domu zużywam teraz ok. 5,5 m/doba gazu. Ale do wentylacji domu mam rekuperator i okna 3-szybowe.
Domyślam się że piec jest nowo zabudowany. Czy serwis dokonał pierwszego ustawienia?.




Serwis dokonał uruchomienie i temperaturę zasilania ustawił na 55 stopni . Problem jest taki ze mam tam remont i utrzymuję 16 stopni . Piec nagrzewa instalację do 55 stopni potem cały powrót stygnie bo temperatura nie spada w domu .
Temperatura na powrocie spada do 19 stopni i piec musi wykonać olbrzymią pracę bo musi całą instalacje nagrzać . Nawet skok z 19 do 45 stopni będzie duży bo pojemność wodna kaloryferów żeliwnych oraz rur stalowych jest duża . Mam remont i zastanawiam się nad wymianą kaloryferów . Tylko , że instalator mówił , że nie warto , tak więc nic nie rozumiem .

Zacząłem grzebać w menu i ustawiłem aby piec chodził w automacie według czujki zewnętrznej poczekam 3 dni i napiszę co i jak . Mam 16 stopni w domu i piec szarpie 8 m na dobę .


Dzięki

Pozdrawiam
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Mam czujnik temp zewnętrznej oraz programator wewnętrzny . ?


tak więc w przekładzie na zwykle używane określenia masz regulator pogodowy, którym steruje się ustawiając krzywą grzania.
Pewno w instrukcji użytkownika nie będzie nic na temat krzywej ogrzewania, bo tę tajemną wiedzę producenci zazwyczaj rezerwują dla serwisu i to serwis powinien przeszkolić użytkownika co i jak . Ale nasi serwisanci to zazwyczaj osły i nieuki które potrafią tylko wyczyścić wymiennik i zrobić analizę/regulację spalin, po czym skasować 320 zł, to i potem tak to wszystko wygląda. Z tych 320 , dwadzieścia to opłata za dojazd , he he , dobre.
Piece z automatyczną regulacją pogodową mają szereg ciekawych ustawień/programów, ale chyba jeszcze do nich nie zaglądałeś, więc to zrób bo swoją drogą nie rozumiem jak serwisant mógł Ci ustawić temperaturę stałą na 55 st. skoro masz pogodówkę , bo to jakiś absurd gdyż regulacja pogodowa polega na czymś zupełnie innym.
Musisz wiedzieć że serwisant ma w dupie ile zapłacisz za gaz, o czym sam najlepiej się przekonałem, więc zaglądaj do papierów z tego pieca zapewne w języku producenta i szukaj objaśnień dla krzywej grzania do tego pieca.
Przy czym nie będę Ci pisał jaką masz ustawić krzywą grzania bo każdy piec i producent ma inne skalowanie, więc nie ma sensu. A do tego jaka krzywa będzie odpowiednia dla Twojego domu, wymagań i zasobności portfela, będziesz musiał dojść sam na drodze doświadczeń.
Potem napisz gdybyś potrzebował objaśnień.

Podam Ci jeszcze taki przykład z mojego doświadczenia że u mnie (piec Wolf-CSZ) w instrukcji w języku polskim na temat krzywej grzania jest tylko sucha notka czym jest ta krzywa i że pracownik serwisu powinien ją ustawić podstawowo. Cała reszta zagadnienia z wykresem jest tylko w języku niemieckim . Oczywiście pracownik nic nie ustawiał ale zostawił wszystkie fabryczne ustawienia , które w przypadku krzywej grzania wynosiło 1,2 , natomiast dla moich potrzeb wystarcza w zupełności 0,9 . Ta różnica trzech oczek w znaczący sposób wpływała na początkowe duże zużycie gazu, ale to już inna historia. Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jeszcze takie pytanie, czy jest sens wymiana kaloryferów żeliwnych i rur, na kaloryfery stalowe 3-płytowe a rury na alupeksa? Na parterze są kaloryfery stalowe, natomiast na 1 mieszane, a na 2 tylko żeliwne. I tak teraz mamy remont generalny, więc można by od razu wymienić te kaloryfery. Tylko czy jest sens wydawać dodatkowo pieniądze? czy raczej rodzaj kaloryferów nie będzie miał wpływu na zużycie gazu?
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zapewne nie jest Ci obca wiedza że piecom kondensacyjnym w zasadzie nie przeszkadza duża ilość wody będąca w obiegu, są nawet opinie że to lepiej. Ja mam wszystkie aluminiowe kaloryfery i starą instalację rozprowadzającą (stalową) jeszcze pozostałość po systemie grawitacyjnym.
Myślę że z tą ilością wody w obiegu lepiej nie przesadzać, i dobrze wymienić żeliwiaki bo w samych rurach stalowych jest jej wystarczająco dużo. Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Moim zdaniem już w ciągu najbliższych 3 - 4 lat wiele się zmieni, bo powchodzą w życie zapisy uchwał antysmogowych i ludzie będą po prostu musieli powymieniać źródła ciepła. Wiadomo, że termomodernizacja stanowi dla ludzi duży koszt, ale przypuszczam, że wielu z nich nawet nie wie, że może na ten cel otrzymać dotacje. Ci naprawdę najbiedniejsi również takie wsparcie mogą otrzymać, bo w ramach programu Stop Smog mieszkańcy gmin mogą dostać w formie bezzwrotnej dotacji nawet do 100 proc. kosztów przedsięwzięcia. Pytanie czy o tym wiedzą...  To też nie jest tak, że pompę ciepła można wstawić wszędzie, bo nikt przy zdrowych zmysłach w nieocieplonym i "dziurawym" domu tego nie zrobi. Obniżanie zapotrzebowania na energię w budynkach jest tak naprawdę kluczowe i po tym dobór ekologicznego źródła ciepła. 
    • Teraz wystartował też pilotaż CzP w Pszczynie pod kątem domów wielorodzinnych. Może testy w jednej z najbardziej zanieczyszczonych polskich miejscowości pokażą, że warto jeszcze bardziej rozszerzyć program
    • Gość Barbara
    • Tylko ciężko jest nie zalać równo na półtora metra od góry. Pęknięcia na tym ostatnim zdjęciu są prawie jak od linijki, czyli musieli by naraz z gruszki wrzucić pół kubika betonu i akurat w tym samym miejscu wszystkie pękły. Dużo większe prawdopodobieństwo jest, że przy zalewaniu bloczków coś się wydarzyło nie tak, żle ubite, albo była jakaś wada w formie i akurat wszystkie te ze zdjęcia pękły prawie w tym samym miejscu. Bo raczej nie ma opcji, żeby przy zalewaniu betonem zrobić taką równą dziurę żeby woda sobie przepłynęła z góry na dół i wszystkie mróz rozsadzil. Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
    • Gość Radek Szkuciak
      Otrzymałem w grudniu 2020 zamówienie (kominek wraz z akcesoriami do montażu, irytowania, płyty krzemionkowe). Zamówienie okazało się uszkodzone. Brak jednej nóżki kominka, przewód kominowy zgięty na kielichach, uszkodzona rączka otwarcia drzwiczek. Zgłosiłem reklamacje, która do tej pory nie została rozwiązana, zdawkowe odpisywanie na maile i odpowiadanie na telefony. Nawet gdy ktoś odbierze to zazwyczaj jest sprawdzimy i oddzwonimy, po tym cisza. Zrobiłem u nich zakupy na około 3000zl i w ramach reklamacji liczyłem jedynie na wymianę rączki na wolną od wad gdyż z resztą za pomocą młota i innych narzędzi udało się poradzić. Firma jednak chyba uznała że wymiana ustrojstwa które prawdopodobnie nie jest droższe niż 50zl nie powinna mieć miejsca. Przestrzegam przed nimi i firma PKS która jest ich kurierem. Wszystko dokładnie sprawdzać choćby kurier miał stać przy Was 2h.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...