Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
lukalo

przepis na beton

Recommended Posts

Witam

w tym roku muszę zamontować bramę przesuwną, a co za tym idzie wykonać fundament pod nią.
Jaki przepis na beton na taki fundamencik?

w necie piszą cement żwir piasek woda (w podanych proporcjach)
składniki musze zamawiać ze żwirowni a nie będe płacił za oddzielny transport żwiru i piasku.

poza tym nie podają jakie frakcje żwiru

moje pytania:

czy można użyć samej frakcji żwiru np. 0/4, 0/8 a może o/16 której najlepiej?
czy trzeba rzeczywiście kupić piasek 0/2 i dodatkowo żwir i to mieszać
jakie proporcje 1 : 3 (cement : żwir)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daleko masz do betoniarni ?
Bo mogą ci od razu przygotować suchą mieszankę - a na budowie tylko wody dolejesz i masz gotowe
Żwir - jak nie musisz zacierać/ wygładzać to weź ten grubszy. Resztę i tak piach dopełni.
Co do piasku tej granulacji to ci nie doradzę - bo może to być po prostu sam muł - ja piasek w rękach sprawdzam.
a proporcje możesz dać nawet 1:4,5 jak w ziemię ładujesz - ale te 1:3 są OK.
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Daleko masz do betoniarni ?
Bo mogą ci od razu przygotować suchą mieszankę - a na budowie tylko wody dolejesz i masz gotowe
Żwir - jak nie musisz zacierać/ wygładzać to weź ten grubszy. Resztę i tak piach dopełni.
Co do piasku tej granulacji to ci nie doradzę - bo może to być po prostu sam muł - ja piasek w rękach sprawdzam.
a proporcje możesz dać nawet 1:4,5 jak w ziemię ładujesz - ale te 1:3 są OK.




chyba nie do końca zrozumiałem:(

czy ma być sam żwir 0-16 i cement czy żwir 0-16, piasek i cement?
wydaje mi się że jak 0-16 to już piachu nie trzeba???

myślałem z suchym betonem ale deszcz pada noi ten zwir wykorzystam jeszcze przy budowie podłogi pod szopę w przyszłym roku i pod słupki na płot.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wiesz co - nie wiem jak ci radzić - na oczy tego żwiru nie widziałem.
Zamów ten żwir frakcji 0-16 - zrób sobie próbną partię w wiaderku czy betoniarce - i zobaczysz co ci z tego wyjdzie.
Może ta mała frakcja jest na tyle "duża" że zastąpi piach. A jakby co to zawsze możesz sobie piach domówić.
Ja bym tam dał piach - cała wywrotka piachu w mojej okolicy kosztuje 250-300 zł - ale jakbyś miał np sam muł kupować to faktycznie już lepiej tylko ten żwir. Inna kwestia jest taka, że głównie sprzedają piach na pospółkę - do murowania się w ogóle nie nadaje - odrobinę daję do betonu tego bo w zaprawie strasznie siada toto.

Piach ma za zadanie związać cement, a kamyki go wzmocnić icon_smile.gif
Tak po chłopsku cement z piaskiem mają się przykleić do kamyków i związać jako całość w postaci betonu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Syp piach lej wodę nie żałuj materiału ;)


z piachu to chudziaka można zrobić.

dzwoniłem do żwirowni, sprzedają frakcję o-16, wystarczy wymieszać z cementem i wodą.

Jaka jest kolejność dodawania składników do betoniarki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

z piachu to chudziaka można zrobić.

dzwoniłem do żwirowni, sprzedają frakcję o-16, wystarczy wymieszać z cementem i wodą.

Jaka jest kolejność dodawania składników do betoniarki?


Jest już zbyt późno na betonowanie ,beton wiąże w takich temperaturach wolniej i może to trwać nawet do 3 miesięcy .
Teraz trzeba stosować dodatki ,zmniejszające ilość wody zarobowej bardziej uplastyczniające beton.
Kupić dodatek do betonu zimowy z uplastyczniaczem .
Poprawia urabialność mieszanki, przyspiesza reakcję hydratacji cementu.
Beton szybciej uzyskuje bezpieczną wytrzymałość.
Co do betonu to najlepiej wsypać kruszywo do betoniarki i dopiero dodać cement ,a w trakcie mieszania się składników dolewać wodę z dodatkiem w odpowiedniej proporcji ,wymieszanym w wiadrze ,resztę wody dolać już bez dodatku .Beton musi być gęsto plastyczny ,zbyt duża ilość wody obniża markę betonu .W betoniarce trzymając reżimy można uzyskać beton B-17,5 a dodając chemię i stosując wibrator pogrążalny nawet i B-20.

Jeżeli masz frakcję 0-16 w odpowiedniej proporcji to wystarczy na każdy worek 25 kg cementu wrzucić 20 łopat tego kruszywa i dodać wody z uplastyczniaczem . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Jest już zbyt późno na betonowanie ,beton wiąże w takich temperaturach wolniej i może to trwać nawet do 3 miesięcy .
Teraz trzeba stosować dodatki ,zmniejszające ilość wody zarobowej bardziej uplastyczniające beton.
Kupić dodatek do betonu zimowy z uplastyczniaczem .
Poprawia urabialność mieszanki, przyspiesza reakcję hydratacji cementu.
Beton szybciej uzyskuje bezpieczną wytrzymałość.
Co do betonu to najlepiej wsypać kruszywo do betoniarki i dopiero dodać cement ,a w trakcie mieszania się składników dolewać wodę z dodatkiem w odpowiedniej proporcji ,wymieszanym w wiadrze ,resztę wody dolać już bez dodatku .Beton musi być gęsto plastyczny ,zbyt duża ilość wody obniża markę betonu .W betoniarce trzymając reżimy można uzyskać beton B-17,5 a dodając chemię i stosując wibrator pogrążalny nawet i B-20.

Jeżeli masz frakcję 0-16 w odpowiedniej proporcji to wystarczy na każdy worek 25 kg cementu wrzucić 20 łopat tego kruszywa i dodać wody z uplastyczniaczem .



beton wylany
w necie i u znajomych pytałem sie najpierw woda potem cement dopiero potem piasek do betoniarki.
dadatek dodałem ale mi zabrakło więc to co mi zostało dałem do betonu który lałem na samym końcu czyli na wierzchu tego fundamentu,
czytałem badanie wykonane na politechnice na temat tych dodatków - trochę to ściema nie mają takiego działania jak piszą producenci .
Cement można lać do +5 stopni , najważniejsze jest pierwsze kilka godzin w których następuje wiązanie cementu.beton musi uzyskać minimalną wytrzymałość aby woda przy zamarzaniu go nie rozsadziła, no ale na razie mrozu nie ma.
Najlepiej użyć cementu portlandzkiego o symbolu CEMI z literką R jest szybszy i wytrzymalszy na niskie temperatury,i oczywiście przykryć beton folią i styropianem.
Teraz nawet zalecają lać cement tylko do +10 stopni ale w takim razie sezon budowlany w Polsce byłby bardzo krótki biorąc jeszcze pod uwagą zbyt wysokie temp latem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

najlepiej zamówić w betoniarni jak ma się relatywnie blisko. Koszt w stosunku do jakości będzie zadowalający



potrzebowałem niewielką ilość, chociaż zamówiłem 3,5 t żwiru 0-16 i myślałe że mi sporo zostanie a tu ledwo zabrakło

przeciwwaga miała trochę ponad 2 m dł 1 m głębokości i ok 50 cm szerokości
producent bramy pisze aby szerokość była 30 cm ale jak wykopać rów głęboki na 1m i szeroki 30 cm bez użycia koparki w glinie???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Biały to typowy kolor rur z polipropylenu (PP). Stosowanych w kanalizacji wewnętrznej. To tworzywo ma nieco inne właściwości niż najpopularniejsze w kanalizacji PVC, ale ostatecznie nie przekłada się to na jakieś odczuwalne różnice w praktycznie występujących warunkach eksploatacji. Rury z obu rodzajów materiału mają zgodne średnice zewnętrzne, łączy się je tak samo na kielich z uszczelką. Można je ze sobą łączyć. PS. Rury kanalizacyjne szare wykonane są właśnie z PVC. Ten materiał nie został bynajmniej wycofany z użytku wewnątrz budynków. Robi się z niego także rury wodociągowe (sztywne, klejone). A przede wszystkim okna. Polipropylen (PP) zaś także jest palny. Chociaż produkty jego spalania są mniej toksyczne. Dodatki zmniejszające palność stosuje się zaś chyba tylko w przypadku rur z PP używanych w systemach powietrzno-spalinowych do kotłów kondensacyjnych.  
    • Czołem, Nie wiem czy to dobry dział, ale zwracam się do Was z pytaniem, czy słyszeliście kiedykolwiek o kanadyjskich farbach PARA? widziałem na polskiej stronie, że są niby wodoodporne itd. Ktoś z Was stosował te farby?
    • Białe, szare i brązowe/pomarańczowe. To jakaś rewia mody? A tak całkiem serio. Białe i szare do środka a pomarańczowe na zewnątrz.
    • Gość Elektryk
      Sam jesteś kretynem! Nie powinno się stosować przewodów o innej kolorystyce do innych celów! To że powszechnie "elektrycy" to robią np. przy różnego rodzaju łącznikach, nie oznacza, że to jest poprawne! Przepis wyraźnie określa jaki kolor ma mieć izolacja danej żyły. To, że robisz to przewodem wielożyłowym np YDYpżo nie oznacza, że upoważnia cię to do zmiany kolorów! Gdybyś łączył to samo przewodami jednożyłowymi np LY w rurach, to wtedy tez byś brał kolor żółto-zielony, czy niebieski jako fazowy? Jeżeli już koniecznie chcesz zmienić te kolory, bo kupiłeś 3-żyłowy o takiej kolorystyce, a sknerstwo nie pozwala ci kupić przewodów o innej kolorystyce, to na końcówkach przewodów powinieneś założyć taśmy o odpowiedniej kolorystyce lub oznaczyć funkcje przewodu. Najgorsi są właśnie tacy mądrusie "fachowcy"!
    • Witam, na początku witam wszystkich serdecznie - na forum jestem nowy.   Przejrzałem tematy związane z tym zagadnieniem, ale każdemu brakuje czegoś z mojego tematu...   Zamierzam kupić działkę rolną (nie mam statusu rolnika) - klasoużytki  ŁV i W, powierzchnia działki 1,6ha - ma dostęp do drogi publicznej - front działki przylegający do drogi ma 56m (nie ma natomiast żadnych przyłączy). W odległości 500m zabudowa jednorodzinna (działki po 12a - 14a z domami jednorodzinnymi), niestety nie przylegają do tej samej drogi co działka, którą zamierzam kupić. Dla tej działki nie ma wydanych warunków zabudowy, nie jest również objęta aktualnym planem zagospodarowania przestrzennego, w bezpośrednim sąsiedztwie nie ma żadnej zabudowy. Jedynie na przeciwko "mojej" działki (po drugiej stronie drogi) jest zabudowa zagrodowa, natomiast wjazd na tą nieruchomość jest od drugiej strony (graniczy "plecami" z drogą do której przylega "moja" działka), mam nadzieje że na razie wszystko jest czytelnie opisane - pomimo pewnych zawiłości  ... wniosek o zgodę na nabycie nieruchomości mieli już się w KOWR. Pytanie czy po nabyciu takiej nieruchomości rolnej nie będę miał problemów z wybudowaniem dwóch budynków - pierwszy dom jednorodzinny (około 200mkw) drugi garaż (3 stanowiska) ... dodam że jestem zameldowany w tej samej gminie już 5 lat, mam działkę rolną 11a (z której część jest odrolniona pod dom jednorodzinny) - o ile ma to znaczenie...   Podpowiecie co można zrobić i jakie mogą wystąpić problemy przy wydaniu decyzji o warunkach zabudowy...   będę wdzięczny - sprawa bardzo mnie dręczy... Dziękuję.     
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...