Skocz do zawartości

Czym zabezpieczyć płytę wiórową surową?


Seila

Recommended Posts

Potrzebuję zabezpieczyć surową płytę wiórową przed warunkami atmosferycznymi. TYLKO surowa płyta wiórowa, nie żadna inna OSB - głównym atutem jest taniość i musi być ona zachowana ;) Czy mogę płytę wiórową pociągnąć tym: Lakier wodoodporny ALKILAK DOMALUX? Czy to ma sens? A może jest jakaś farba zewnętrzna w dobrej cenie, co mi tą płytę zaklajstruje (głównie przed deszczem i śniegiem)? Od razu zaznaczam, że to nie ma "wyglądać" - to ma być trwałe.
Link do komentarza
Cytat

Potrzebuję zabezpieczyć surową płytę wiórową przed warunkami atmosferycznymi. TYLKO surowa płyta wiórowa, nie żadna inna OSB - głównym atutem jest taniość i musi być ona zachowana ;) Czy mogę płytę wiórową pociągnąć tym: Lakier wodoodporny ALKILAK DOMALUX? Czy to ma sens? A może jest jakaś farba zewnętrzna w dobrej cenie, co mi tą płytę zaklajstruje (głównie przed deszczem i śniegiem)? Od razu zaznaczam, że to nie ma "wyglądać" - to ma być trwałe.


Jak już malować to raczej Lakier Jachtowy byłby wskazany.
Link do komentarza
Cytat

to nie lepiej dać odrazu wodoodporną płytę P5? atut taniość? surowa płyta + lakier + ewentualnie inne specyfiki dalej będzie = się taniość. myślę że w takim przypadku nakład czasu, pracy i materiały wyjdzie podobna cena gotowego produktu.


Hmm... może i racja, muszę policzyć dokładnie.
Dzięki.

Ten lakier jachtowy to też dobry pomysł, też o nim myślałam, tylko pytanie czy się nada na taką płytę surową, ew. jakbym chciała dodatkowo zabezpieczyć tą P5 (gdybym się chciała szarpnąć)? Edytowano przez Seila (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

(...) może napisz jeszcze jaką owa płyta ma pełnić funkcję


Domek dla kotów bezdomnych/podwórkowych, taki na zimę. Na palecie, zrobiony z płyt, w środku w części "sypialnej" ocieplone styropianem. Myślałam jeszcze o zabezpieczeniu samego dachu dodatkowo taką folią pcv do oczek wodnych, coś takiego: http://www.leroymerlin.pl/architektura-ogr...24381,l319.html
Link do komentarza
Cytat

Domek dla kotów bezdomnych/podwórkowych, taki na zimę. Na palecie, zrobiony z płyt, w środku w części "sypialnej" ocieplone styropianem. Myślałam jeszcze o zabezpieczeniu samego dachu dodatkowo taką folią pcv do oczek wodnych, coś takiego: http://www.leroymerlin.pl/architektura-ogr...24381,l319.html


Toszto papa byłaby tańsza od tej foli ,a jeżeli miałoby być ładnie to polecam gont, też taniej wyjdzie jak ta folia.
Link do komentarza
Cytat

Toszto papa byłaby tańsza od tej foli ,a jeżeli miałoby być ładnie to polecam gont, też taniej wyjdzie jak ta folia.


Tylko to ustrojstwo chyba się jakoś specjalnie kładzie, tak? Gwoździa wbić umiem, klejem i zszywaczem tapicerskim też się umiem posługiwać ;) ale poza tym jestem w tych sprawach zielona jako ta trawa na wiosnę icon_mrgreen.gif

Z opisu produktu: "klejenie za pomocą lepików asfaltowych; podłoża drewniane - mocowanie mechaniczne za pomocą gwoździ papowych z podkładkami sklejając papę na zakładach" icon_rolleyes.gif
Link do komentarza
Cytat

też przy pokryciu dachowym byłbym za tym gontem bitumicznym, cenowo nie powala, skomplikowania przy montażu nie ma, a efekt zadowalający ;)




Chłopaki, nie dołujcie żółtodzioba icon_rolleyes.gif
Takiego czegoś http://www.leroymerlin.pl/dachy-i-akcesori...39980,l431.html (bajdełej - właśnie się dowiedziałam jak wygląda gont bitumiczny ;) ) to ja na pewno nie zamontuję. Do dziś nawet nie wiedziałam, że coś takiego istnieje icon_razz.gif
Link do komentarza
Cytat

no da się. przecież czytamy ze zrozumieniem i napisałaś że gwoździe potrafisz wbijać. myślę że inaczej by ci tego nie proponowali gdyby wymagało wybitnej fachowości


Dach musi być do tego pochyły, prawda?
A jakaś fajna instrukcja dla blondynek, jak coś takiego się montuje?
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Trzeba było od razu napisać, że to pod dachem... 
    • Krokwie poziome (kleszcze) i pionowe (słupy) są odsunięte od ścian około 40-50cm, więc stwierdziliśmy z kumplem, że to za daleko żeby mocować profile UD do ścian. Może źle się wyraziłem pisząc w powietrzu, bo pofile UD będą przykręcone do krokwi poziomych (kleszczy), ale tylko wschód-zachód, bo te dwie pozostałe płatwie są 30cm wyżej i tam nawet nie ma jak już nic zamocować. To oczywiście niezgodne ze sztuką, bo krokwie coś tam zawsze pracują razem z dachem, dlatego dajemy krzyżowy, OSB i dopiero GK, to samo na skosach. Btw na ścianach szczytowych będzie piana Pur, więc profil by nam zalali pianą jakby był przykręcony do tej ściany. Oczywiście pewności czy to pękać nie będzie 100% nie ma. GK na łączeniach z sufitem i ściankach kolankowych ze skosami będą łączone profielem elastycznym. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Parking ma dużo większą wytrzymałość na ściskanie niż Termo fundament... zatem musi być twardszy... Przecież one mają zasadniczo różne docelowe zastosowanie...   TERMONIUM fundament:         Parking odpowiedniej grubości  zastąpić może termonium, ale w żaden sposób nie może być odwrotnie     
    • W opisie mam tak  Czyli nie ma różnicy czy zastosuje ten czy który mam obecnie eps200 parking w sumie wygląda on mi na lepszy dużo twardszy , ale tamten dedykowany do fudamentu więc jestem głupi z tego ale to i to EPS ... 
    • Kiedy właśnie o to chodzi, żeby sufit podwieszony był zupełnie niezależny, niezwiązany z tym stropem drewnianym, obitym OSB...   Do stropu drewnianego, przez płytę OSB przymocujesz zaczepy do swojego sprzętu sportowego... Będzie on narażone na drgania, przeciążenia, uderzenia przy mniej, czy bardziej intensywnych ćwiczeniach - tak jak ostrzegają wyżej koledzy... Na stropie betonowym może nie bardzo odczuwalne byłyby te ruchy i nie powodowałyby drgań, które spowodują pękanie podwieszanego sufitu z płyt g/k na połączeniach płyt g/k... Jeśli zrobisz wg Twojego planu - czyli sprzęt podwieszony poprzez sufit z wykończeniem g/k - na 100% w krótkim czasie będzie zarysowany sufit... właśnie na połączeniach płyt g/k...   W poprzek pokoju dasz gęściej profile CD60 - co 30 cm - i to powinno mechanicznie wytrzymać obciążenie płytami g/k... będzie sobie wisiał, przecież niczym dodatkowo nie obciążony, a przez otwory, o których pisałem wcześniej, niezależnie od podwieszonego sufitu, umocujesz sprzęt do belek obitych płytami OSB... sprzęt będzie sobie działał, ale nie oddziaływał na g/k... Można pomyśleć o stelażu krzyżowym, ale wydaje mi się, że przy niespełna 3 metrach szerokości pokoju, będzie to przerost formy nad treścią... Jak masz wielkie wątpliwości co do ciężaru podwieszonego sufitu, to (nie wiem co na to powiedzą koledzy) można zastosować PŁYTĘ G-K SPECJALNĄ 2600x1200x6,5MM PRO FLEXI NORGIPS...     No, ja tak bym zrobił... prosty, jednopoziomowy, gęstszy  stelaż, płyty 12 mm, otwory na montaż sprzętu wprost do drewnianego stropu...   Jeszcze uwaga:   Płyta nie powinna się o ścianę opierać - ona ma wisieć na stelażu... przy profilach CD60 zamocowanych co 30 cm, będzie wisieć na pięciu profilach...   Płyta ma 260 cm długości, więc i  tak będzie jeszcze połączenie na jej szerokości do tych 290 cm pokoju...   Będzie miało co pękać - w razie drgań i ruchów stropu...  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...