Skocz do zawartości

ni pies ni wydra


sailah

Recommended Posts

Patrze na pewna dzialke i zastanawiam sie co tam mozna zrobic. Wiem, ze ostatecznie potrzebuje badan geologicznych i dobrego architekta, ale duzo dalaby mi wstepna ocena co jest do zrealizowania, bez kumulacji duzych kosztow.

Dzialka ma ok. 1m spadku na dlugosci 10m. Za malo na garaz w czesciowo wkopanej piwnicy, a za duzo, zeby nic nie trzeba bylo robic.

Mysle o domu kostce (nie bieda krytego wata, jesli koszty mnie nie przerosna). Chcialbym jak najmniejsza podstawe zabudowy pod dom (wstepnie 8x9m - raczej mniej sie nie da) tylko pewnie z dachem bedzie to wygladalo jak chatka na kurzej stopie, szczegolnie z piwnica - ktora jednak chcialbym calkowicie wkopac.

DSC01446.jpg



1) Czy wersja A jest prawdopodobna? Czy jednak za duze ryzyko, bo czesc gruntu pod plyta bylaby naruszona? Fundamenty pelne, zamiast plyty to bez sensu koszty, a termicznie i tak z mostkami.

2) jesli A niemozliwe, to czy odsuwanie zalatwi sprawe. minus, ze garaz nie bedzie juz w "bryle budynku". poza tym coraz wieksza roznica poziomow

3) Wersja C to piwnica pod budynkiem, wygodnie, ale najdrozsza opcja. Do tego ryzyko, ze efekt koncowy bedzie jeszcze bardziej strzelisty jak sie okaze, ze czesc piwnicy wystaje.
3a) podwersja to obnizony garaz i czesciowo wystajaca piwnica. Adiqq tak ma tylko u niego jest skosne poddasze, wieksza zabudowa, a i tak wyglada strzeliscie, szczegolnie pewnie od sciany szczytowej bez garazu
3b) podwersja tylko sam garaz na plycie? tutaj trzeba by sporo uzupelniac czyms utwardzonym..

byc moze najrozsadniejsze bedzie po prostu:

DSC01446.jpg



ale tutaj zrobic szczelny dom, bez mostkow, nisko-energetyczny to bedzie ciezko..

IV strefa klimatyczna
Link do komentarza
Cytat

Pytanie co, jak i czy na tej działce można budować.

A odpowiedź w gminie - prosta sprawa jeśli jest MPZP, trochę trudniej jeśli go brak - ale i tak coś powinni w tym zakresie powiedzieć (maja stałe ustalenia co do zabudowy).




Kiedys dzwonilem to dostalem odpowiedz, ze nie ma MPZP dla tego regionu. Pani byla dosc oschla i nie udzielala zadnych informatywnych tresci co do wysokosci, czy katow dachu, jedynie, ze trzeba przeslac wniosek z projektem domu i czekac na odpowiedz.. (catch-22 ;p)

Obok na dzialce jest wlasnie kostka 10x11 z dachem kopertowym i wystajaca piwnica okolo 0.5m.. dalej sa nowsze parterowki, jest tez chyba 2 pietrowy jeden, dalej stare kostki z plaskim dachem... misz-masz..



Link do komentarza
Cytat

Kiedys dzwonilem to dostalem odpowiedz, ze nie ma MPZP dla tego regionu. Pani byla dosc oschla i nie udzielala zadnych informatywnych tresci co do wysokosci, czy katow dachu, jedynie, ze trzeba przeslac wniosek z projektem domu i czekac na odpowiedz.. (catch-22 ;p)

Obok na dzialce jest wlasnie kostka 10x11 z dachem kopertowym i wystajaca piwnica okolo 0.5m.. dalej sa nowsze parterowki, jest tez chyba 2 pietrowy jeden, dalej stare kostki z plaskim dachem... misz-masz..


Bzdury Ci ta Pani nagadała ,bo nie trzeba projektu domu do wydania WZ. Ewentualnie szkic działki wraz z planowanym usytuowaniem domu i opis tej działki. Jeżeli projekt chcesz kupić gotowy to wystarczy jak skserujesz ten projekt i dołączysz do wydania WZ.
Link do komentarza
Cytat

Bzdury Ci ta Pani nagadała ,bo nie trzeba projektu domu do wydania WZ. Ewentualnie szkic działki wraz z planowanym usytuowaniem domu i opis tej działki. Jeżeli projekt chcesz kupić gotowy to wystarczy jak skserujesz ten projekt i dołączysz do wydania WZ.




faktycznie przepraszam, niejasno napisalem.. wspomniala, ze w przypadku gotowca wystarczy link do strony z projektem. natomiast zadnych szczegolow technicznych nie chciala juz zdradzic wiec na dzien dzisiejszy musze zalozyc, ze zaakceptuja dowolny w miare typowy pod wzgledem wygladu projekt ..

ze wzgledu na ograniczenia dzialki i brak jak na razie gotowca spelniajacego rozne zalozenia bylby to projekt indywidualny. decyzja o miejscu budowy tez na wokandzie.. po prostu rozwazam opcje.. i to na odleglosc :/

na tym etapie chodzi mi tylko o jakas sugestie, czy realnie patrzac np. wersja A odpada na starcie, bo tak sie nie robi, bo plyta moze zjechac, czy tez zmieni sie kat miedzy plyta a fundamentem garazu.. a moze taka piwnica bylaby wlasnie dodatkowa sciana oporowa dla plyty, tylko np wylac ja z zelbetu..

mam kolege z Rosji i on mowi, ze u nich nie buduje sie piwnic pod domem tylko pod garazami..

fundamenty schodkowe raczej odpadaja bo z tego co sie naczytalem to klopoty.. itd itp..

moze ktos mial podobny przypadek przy takim nachyleniu i z waska dzialka i calkiem zgrabnie go rozwiazal...
Link do komentarza
Cytat

fundamenty schodkowe raczej odpadaja bo z tego co sie naczytalem to klopoty.. itd itp..

moze ktos mial podobny przypadek przy takim nachyleniu i z waska dzialka i calkiem zgrabnie go rozwiazal...



ja miałem takie nachylenie
wymyśliłem fundament schodkowy od góry - a na ostatnim odcinku najwiekszego nachylenia wylałem pełny - i podpiwniczyłem 40 metrów.
Powstała niedrogim kosztem piwnica
Piach z części najniższej , tej piwnicy przewaliłem do zagęszczania na górę
Przemyśl - może warto.
A co do schodkowego fundamentu skąd kłopoty niby - to nie mam zielonego pojęcia kto Cię nastraszył i jak argumentował .
Link do komentarza
Cytat

mam kolege z Rosji i on mowi, ze u nich nie buduje sie piwnic pod domem tylko pod garazami..


Bo w Rosji wszystko jest inne, tam piwnica robi za schron icon_lol.gif

Cytat

faktycznie przepraszam, niejasno napisalem.. wspomniala, ze w przypadku gotowca wystarczy link do strony z projektem. natomiast zadnych szczegolow technicznych nie chciala juz zdradzic wiec na dzien dzisiejszy musze zalozyc, ze zaakceptuja dowolny w miare typowy pod wzgledem wygladu projekt ..

ze wzgledu na ograniczenia dzialki i brak jak na razie gotowca spelniajacego rozne zalozenia bylby to projekt indywidualny. decyzja o miejscu budowy tez na wokandzie.. po prostu rozwazam opcje.. i to na odleglosc :/


Co mogę doradzić to to abyś już teraz podał z grubsza obrys domu i kształt dachu oraz odległości od granic bo wtedy przy wydaniu WZ już do gotowego projektu procedura będzie krócej trwała bo nic się nie zmieni.
Jeżeli teraz dasz coś innego to przy załatwianiu PnB wydanie WZ się przedłuży ,a tak to tylko w gminie przepiszą stare WZ i sprawa będzie załatwiona od ręki.
Link do komentarza
Cytat

ja miałem takie nachylenie
wymyśliłem fundament schodkowy od góry - a na ostatnim odcinku najwiekszego nachylenia wylałem pełny - i podpiwniczyłem 40 metrów.
Powstała niedrogim kosztem piwnica
Piach z części najniższej , tej piwnicy przewaliłem do zagęszczania na górę
Przemyśl - może warto.
A co do schodkowego fundamentu skąd kłopoty niby - to nie mam zielonego pojęcia kto Cię nastraszył i jak argumentował .



Chyba najwiekszy wplyw miala ta lektura (wogole fajne kompedium dla laikow):
http://mieszkaj_lepiej.republika.pl/posadowienie_domu.htm
"Absolutnie odradzam stawianie budynku częściowo podpiwniczonego, chyba że zdylatowanie budynku będzie rozwiązane na 100 ileś %, a i tak gwarancji nie będzie że będzie równo siadał. " - nie bardzo kumam o co chodzi z dylatacja.. bo stopa fundamentowa chyba musi byc ciagla..?

Z mojego rozeznania brak w okolicy dobrych fachowcow (jak patrze jak 1 maly deweloper stawia w miescie stany surowe, to sie wlos na glowie jezy). Chcialbym metoda gospodarcza, dzieki czemu mysle, ze plyte relatywnie tanio, a ma sie wiekszy wplyw na jakosc wykonania - to co przeplace to zyskam na likwidacji mostkow i moge pokusic sie o dom bardziej energooszczedny.

Na plaskim terenie moze bardziej sklanialbym sie do fundamentow, mimo glebokosci przemarzania - chocby dlatego, ze budujacy maja wiecej doswiadczenia. Na wiekszym pochyle nie byloby dylematu - pelne podpiwniczenie i garaz w piwnicy (chociaz wjazd bylby na S-ke :/).

Przerabialem juz wiele sytuacji, schodkowe tez.. do tego lektura forow mi namieszala, zeby pokombinowac z roznymi rozwiazaniami apropo izolacji, uszczelniania, itp.. moze sie wglebie w Twoje rozwiazanie jak znajde na forum.

Przejrzalem Twoje przygody z A1. Wspolczuje i zycze jednak pozytywnego finalu !!

Cytat

Bo w Rosji wszystko jest inne, tam piwnica robi za schron icon_lol.gif



Wiadom Rosja to stan umyslu ;p

Cytat

Co mogę doradzić to to abyś już teraz podał z grubsza obrys domu i kształt dachu oraz odległości od granic bo wtedy przy wydaniu WZ już do gotowego projektu procedura będzie krócej trwała bo nic się nie zmieni.
Jeżeli teraz dasz coś innego to przy załatwianiu PnB wydanie WZ się przedłuży ,a tak to tylko w gminie przepiszą stare WZ i sprawa będzie załatwiona od ręki.



Ok dzieks
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...